Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Audio система в Grand Cherokee WK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Тази "екстра" RDL-INTEGRATED IN REAR WINDOW ANTENNA силно ме заинтригува. Антената на предния калник силно ме дразни.

    А иначе и тук - усилвател нямаш. Нямаш и инсталация за такъв. Тоест - горния сценарий. Трябва да си прекараш отделни жици от говорителите на таблото до усилвателя, или поне да видиш от къде се разклоняват и да ги разкачиш - в моента са свързани успоредно с тия във вратите. Другото е както писах.
    Последно редактирано от sparkybg; 13-01-23, 15:23.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • CITIZEN
      CITIZEN коментира
      Редактиране на коментар
      Твоя има антена на калника ? Моя няма ама и Командера едно време нямаше на калника мислех че всички нямат.

    • sparkybg
      sparkybg коментира
      Редактиране на коментар
      Има, ма се бях замислил как да ползвам реотана на задното стъкло. Ако си има фабрично решение ще е екстра. То няма да е великото откриване на топлата вода, но все пак.

  • #17
    Ей ви усилвател за 12 лири + 7 лири транспорт:
    https://www.ebay.com/itm/175527755365

    Замислям се да го поръчам ей-така, да се почовъркам.

    ПП: В момента комплект чисто нови говорители Boston (и 6-те броя), все още са налични и в щатите струват около 280-300 долара без пазарлък.
    Последно редактирано от sparkybg; 13-01-23, 21:34.
    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

    Коментар


    • #18
      Моето също беше с вградена в странично задно стъкло антена,дори не съм виждал с обикновена.
      Може би понеже на Спарки е американка по рождение за това е с външна антена,а европейките да са с вградена в стъклото.
      ML W 164cdi

      Коментар


      • #19
        Първоначално публикуван от Даниел Цветков Преглед на мнение
        Моето също беше с вградена в странично задно стъкло антена,дори не съм виждал с обикновена.
        Може би понеже на Спарки е американка по рождение за това е с външна антена,а европейките да са с вградена в стъклото.
        Странично задно, тоест едното от малките задни прозорчета? Аз мислех да ползвам задното на багажника, и явно ще продължа да мисля. AM-а ще отиде по дяволите, ма това са подробности (трябват 2 много големи индуктивности и два прилично големи кондензатора, за да спират чак килохерци). Всъщност ще го проиграя. Не че редовно слушам AM, ма си хваща мисля поне хоризонт, даже да си на гъза на географията.

        Антената на калника е 50см, и посоянно стърчи - не е автоматично прибираща се. Дъответно всеки крайпътен храсталак или по-ниско дърво я мандахерца. Пък тя е сравнително твърда... А аз радио слушам рядко, ама пък като се стегне, трудно се отвива, и засега стърчи постоянно.

        От друга страна, като нищо мога да да сложа един вътрешен Blaulunkt на страничното стъкло. Мога даже и нормална антена да монтирам на кората - ше си стърчи в рамкита на стъклото и няма да пречи на никой.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • Даниел Цветков
          Даниел Цветков коментира
          Редактиране на коментар
          Да ,по спомен беше на странично задно дясно стъкло вградената антена.

      • #20
        Такааа, оказа се че... има поне 3 модела усилватели, уж все Boston + 2 модела Kicker (това e и с други говорители).

        Днес е сдобих с един 5064118AF (CITIZEN, май е същия от твойта снимка, от Станислав, да знаеш че е у мен, ако тръгнеш да купуваш говорители от него). Обаче отваряйки го, се оказа че няма нищо общо с моя 5064353AN.

        ADC/DAC, DSP-и процесора са по-евтинички, макар че реално не знам дали са нужни по-скъпи, крайните стъпала са TDA7563, а ня моя са някакво неизвестни 27 кракови NXP, при мен има и трети силов чип, пак на NXP, който не знам какво прави, има и допълнителен филтър и кондензатор, пртедполагаемо за него.

        Иначе, на моя 4-те говорителя във вратите са на единия чип (де-факто отговарят за басите), а говорителите на таблото на втория чип, заедно з изхода за subwoofer.

        Ето картинка за сравнение:
        Натиснете снимката за да я уголемите  Име:5064353AN vs 5064118AF.jpg Прегледи:0 Размер:545.6 КБ ID:6907778

        Горе е моя, долу е завършващия на 118, от европейско (предполагаемо от UK) WH.

        Другото е че... вързах го на мястото на моя, но не иска да мъцне. Станислав ми каза че със сигурност работел, и няма причина да не, което предполага че или протокола по CAN щината е различен и иска други команди за да мъцне, или е заключен по VIN. На моя има малък EEPROM на платаката, където предполагаемо е записан VIN-а, на зеления обаче няма. Ще го видя какви ги плещи по CAN шината и ще се опитам да го подкарам на бюрото вкъщи, та тоя аспект ще се изясни.

        Ако успея ще опитам да му сваля честотните характеристики или поне да видя дали прави нещо повече от това да раздели говорителте на таблото от тия на предните врати. Ще сравня и с моя, евентуално.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #21
          В аудиосистемите на Крайслер от тези години е такова мазало, че не знам дори те как се оправят. По модели, по региони по света, по марки автомобили, с can low, с can hi, с нави, без нави, с усилвател или без усилвател. Когато си купих WK-я преди три години, дойде от Италия с едно просто cd Pioneer. Джипа беше 2008 година. Италиянчетата бяха нарязали всички тонколони от усилвателя и бяха пуснали нова инсталация до отзад, да ги свържат с радиото. Една година търсих оригинална мултимедия и не намерих. Изпробвах всички възможни, които се продаваха по онова време в цялата страна. Поръчвах ги с преглед и тест и като не тръгваха, ги връщах. До някой градове ходих с джипа на място. След петия, шестия неуспешен опит да тръгнат, започнах да чета и тогава установих, че е почти невъзможно да попадна на точния за моя модел мултимедия. Имаше един сайт, който подробно обясняваше какво се случва в годините с промените в мултимедията на Крайслер. Там открих, какво точно ми трябва за моя джип, но в момента не се предлагаше втора употреба. В чужбина имаше, но цените бяха нечовешки и минах на вариант китайска мултимедия и останах доволен. Междувременно подкарах и Пайнъра с оригиналния усилвател, с един can интерфейс, който Кинекса ми подари. За съжаление сега този сайт е недостъпен( поне аз не мога да го отворя), но тука: All you need to know about MYGIG.pdf някой се е постарал да копне някой неща, но това е много малка част от това, което имаше там.
          Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
          SSang Yong Kyron 2.0xdi
          Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

          Коментар


          • #22
            Управлението на оригиналния усилвател е отработено - в момента съм с китайска мултимедия, излъгах я да праща пълно volume на оригиналния усилвател и volume, balance и fade на CAN кутийката, която е изцяло програмирана от мен. Перфектно се получи.
            Всички WK1/WH1/XK за "low speed", тоест CAN_ILS или нещо такова, на 83.3333kBPs. И двата увилвателя са от WK. Не знам дали имат регионално заключване (тоест знам че моя няма, защото като сменя региона продължава да си работи).

            Но този, който взех вчера, просто не тръгва на моето возило. Не знам поради каква причина. Може да иска още команди, може да е заключен към VIN. Вкъщи на бюрото и двата се държат еднакво - и там не тръгват. Но показват някаква реакция при данни по шината - вдигат си консумацията от нула, моя на около 350mA, другия на над 600. Обаче си траят и нищо не пускат по шината. За повече от това ще трябва да включа другия и да гледам дали изобщо мъцва по шината в колата и как точно. Може и кутийката да не съм я доизкусурил, макар че на моя реаботи абсолютно безгрижно.

            ...и сега ми бръмна да си направя мой со усилвател с мое си DSP, дето да си е със захранване на +/- 28V и с читави чипове като TDA7294/LM3876. Пак ще е мощен колкото тоя (повече мощност не ми трябва), обаче ще мога да си правя с DSP-то каквото си искам, и ще е с 0.01% изкривявания от нула до макс.

            Сега съм на етап сухи тренировки, иначе казано какъв DSP да ползвам. Щото вариантите са от евтин микроконтролер за 10 кинта до такива за по 200 кинта, които изобщо не знам дали ще мога да програмирам. Пак ще си се управлява като оригиналния, иначе казано "плуг и пляс". Засърбяха ме ръчичките за проектче.

            ...ама пусто никога не съм правил такова и изобщо не знам колко е нужно. Фабричния е със 150Mhz DSP, което само по себе си не е нищо особено, само че е правено точно за това, и не знам доколко някакъв по-мъдест микроконтролер би-бил равностоен.

            ПП: Моето оригинално беше RER. За самите навигации въпросителни няма. За усилвателите информацията е малко, освен двете команди за режим и volume/balance/fader/bass/mid/treble. За радиото например има информация как да го подкараш на бюро. За усилвателите няма.
            Последно редактирано от sparkybg; 17-01-23, 13:38.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • atanas_93
              atanas_93 коментира
              Редактиране на коментар
              A, ако този усилвател е от кола преди 2008 година, дали може да има разлика в командите по шината. Нали радиото е съвсем различно.

            • sparkybg
              sparkybg коментира
              Редактиране на коментар
              Всичко е възможно. Затова искам да погледна какво тече по шината, когато е закачен в колата. Но това по-нататък. Факта е ча мултимедии, навигации и проче има от 2007ма нагоре.

              Моя просто го закачам на жиците и тръгва. Другия тсъ. Не знам какво пускат по шината старите радия. Не съм намерил информяция да е по-различно.

          • #23
            ADAU1701 / 1702 се представят повече от добре. Може да погледнеш и ADAU1452.
            Най-хубавата част на всички е... програмирането. Програмират се с мишката. Клик, клик, сип софтуера в чипа и си готов.
            Развойното средство е безплатно. Чиповете могат да работят в стендалоун режим - без микроконтролер. Буутват от еепром.
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #24
              Момчета аз нищо не разбирам от подобни системи, но като ви слушам и започвам да си мисля че АКО намеря кой да го направи, ще струва колкото нови BFG KO2 или повече и май ще си го слушам с мексиканосите. )))
              Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
              Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

              Коментар


              • #25
                Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
                Момчета аз нищо не разбирам от подобни системи, но като ви слушам и започвам да си мисля че АКО намеря кой да го направи, ще струва колкото нови BFG KO2 или повече и май ще си го слушам с мексиканосите. )))
                Уикенда ако имам време ще душа какво се случва по шината и евентуално ще ти дам отговор тоя усилвател може ли да се подкара или не. Мисля че не е умрял, ще питам Станислав дали има някакво радио да ми го даде временно да ги видя какво си приказват, евентуално. Има по моргите за по 100 кинта, ама да ги давам, при положение че няма да го ползвам, няма да стане.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #26
                  Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  ADAU1701 / 1702 се представят повече от добре. Може да погледнеш и ADAU1452.
                  Най-хубавата част на всички е... програмирането. Програмират се с мишката. Клик, клик, сип софтуера в чипа и си готов.
                  Развойното средство е безплатно. Чиповете могат да работят в стендалоун режим - без микроконтролер. Буутват от еепром.
                  Трябват ми 6 изходни канала, желателно 8. ADAU1701 по-ми харесва от 14xx, но има само 4 вътрешни DAC-а. Може ли да закача още 2 на цифровите му изходи?
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #27
                    Ако стигат пиновете би трябвало да може.
                    По-универсален вариант е да се сложат 2 бр. с общ клок. Чиповете са относително евтини. Или поне доскоро бяха. Не съм проверявал за актуална цена.
                    А 1452 е доста по-сериозен чип и предлага повечко "екстри". Недостатъкът му е, че няма аналогова част.
                    Не чета коментари и не отговарям на такива.

                    И коментаторите...

                    Коментар


                    • #28
                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      Ако стигат пиновете би трябвало да може.
                      По-универсален вариант е да се сложат 2 бр. с общ клок. Чиповете са относително евтини. Или поне доскоро бяха. Не съм проверявал за актуална цена.
                      А 1452 е доста по-сериозен чип и предлага повечко "екстри". Недостатъкът му е, че няма аналогова част.
                      По пример на оригиналния ми усилвател, мисля за ADAU1467(само дето не мога да го намеря налично) с PCM1802 на входа и PCM1681 на изхода. И двата са по 10 кинта. Има и на Cirrus харни ADC/DAC-ове.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #29
                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        \
                        ...и сега ми бръмна да си направя мой со усилвател с мое си DSP, дето да си е със захранване на +/- 28V и с читави чипове като TDA7294/LM3876. Пак ще е мощен колкото тоя (повече мощност не ми трябва), обаче ще мога да си правя с DSP-то каквото си искам, и ще е с 0.01% изкривявания от нула до макс.

                        Сега съм на етап сухи тренировки, иначе казано какъв DSP да ползвам. Щото вариантите са от евтин микроконтролер за 10 кинта до такива за по 200 кинта, които изобщо не знам дали ще мога да програмирам. Пак ще си се управлява като оригиналния, иначе казано "плуг и пляс". Засърбяха ме ръчичките за проектче.
                        .
                        Не те разбрах? Искаш да кажеш че обмисляш да си направиш сам усилвател ли?? Да го създадеш от нулата ли?
                        С инвертор? Заради TDA7294?
                        И с DSP на входа??
                        Правилно ли съм те разбрал?
                        И защо трябва да има DSP ?? Питам понеже ми е интересно - така или иначе имаш готов сигнал който ще се подаде директно на TDA-то ? И оттам ще го управляваш напълно...Защо трябва да има дигитализиране точно в този случай? И какво точно ще управлява то?
                        Или не съм разбрал правилно

                        Коментар


                        • #30
                          Да, това обмислям. Проектче за кеф, от нулата.

                          Да, инвертора е заради 7294-то, а DSP има и оригиналния - до него стига неутрален стерео сигнал и той прави корекции заради говорителите и го разпределя между 6 говорителя, в зависимост от volume/balance/fafer/tone, които му се подават по CAN шината.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X