Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Audio система в Grand Cherokee WK

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Audio система в Grand Cherokee WK

    Здравейте, Собственик съм на Grand Cherokee WK Laredo 2006г. Както се вижда от модификацията Laredo джипа е доста "постен" и съответно музикалната система си е някаква обикновена свири добре, но на мен ми идва незадоволителна, затова обмислям да направя нещо по въпроса със силата и качеството като вариантите са 2.

    1.Да закупя от друг джип Overland - Цялата система с усилвателя на Boston Acoustics и да ми ги инсталират ? Като тук възниква въпроса дали след 15години ще са наред, моите са въпреки че са стандартните говорители и дали лесно биха инсталирали системата без да има проблеми ? Преди години имах Commander и Patriot с Boston Acoustics като мога да заявя че Командера свиреше по-добре от Мерцедеса ми който е с най-високото оборудване на Harman/Cardon. Друг мой приятел който имаше 300C с Boston a сега има SUMMIT WK2 и H/К също е на мнение че Boston-a във 300C-то му е бил по-добър.

    2.Да закупя нови 4 говорителя и 2 за таблото с нов усилвател и това да се инсталира ?

    Ако някой е правил това или е запознат ще съм благодарен да сподели опит/знания. Благодаря.

    Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
    Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

  • #2
    Привет !
    Мога да ви дам контакт в Благоевград , момчето е доста съвестно и разбира доста , занимава се само с музика , усилватели и т.н.
    При мен свърши перфектна работа .
    Поздрави!
    Димитров!

    Коментар


    • #3
      Благоевград ми е малко далече около 500км., какво правихте вие ?
      Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
      Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

      Коментар


      • #4
        Настъпи ме по мазола.

        1. За да сложиш Boston трябва да купиш и цялата инсталация в купето, както и тая под таблото, освен всичко друго.
        2. Много е вероятно твоето радио да може да управлява усилвателя на Boston. Само ще се усети че има такъв, защото ще се появи на CAN шината.
        3. Усилвателя трябва и софтуерно да се добави като модул, защото иначе ще имаш грешки. Става с JScan
        4. НЕ ТИ ПРЕПОРЪЧВАМ да слагаш оригинална RER/REW и подобна мултимедия - масово отказват, освен че са на невменяеми цени.
        5. В момента съм с китайска мултимедия, която изхакерствах да управлява Boston усилвателя. Ако си купиш същата, може да съдействам като стигнеш до управлението на усилвателя. Нямам забележки към звука след хакерстването. И според мен Boston системата в WK1 свири изключително добре, и затова си има причина - освен че Boston усилвателя си е вътре с тон корекциите за точно тая кола и точно тия говорители (в усилвателя има качествени и скъпи чипове за това), двата говорителя на таблото са за средни-високи и се усилват на отделен чип от басовите във вратите, което сериозно подобрява средно-високите, където най-вече се чуват изкривяванията от претоварване Това е колата с най-дълбок фабричен бас, без да има нарочен subwoofer, която съм чувал. Мислех че тераното има прилични басове, ама тсъ - на фона на WK, направо си няма басое. Това слиза достатъчно надолу за да ти треперят крачолите като усилиш подходящо парче.
        6. Говорители могат да се намерят и нови, оригинални, ако ти е кеф. Цената не е много приятна, но все още ги има. Но това САМО ако сложиш и усилвател на Boston. Но и на старо няма проблем, стига да не се мокрени.

        Разбирай, да присадиш Boston не е особено лесна задача. Ако бях жичкаджия бих взел доста сериозна цифра, и то ако съм наясно. Ако сега откривам топлата вода, не знам дали бих се хванал.

        Сега, може и без да купуваш инсталацията, но ще има шев и кройка - трябва да опроводиш изходите за задни говорители от радиото до усилвателя, а от него да опроводиш говорителите до вратите. И трябва да купиш усилвателя поне с куплунзите към него. Трябва да закараш и CAN шината до усилвателя. Тоест като минимум от радиото до усилвателя трябва да имаш 16 нови жици, а от бушоните до усилвателя поне още 2 за захранване. Усилвателя е захранен постоянно, доколкото помня.

        Абе качил съм схеми на всичко в съответния раздел.

        Усилвателя го има в eBay, предимно от UK. Много номера са и нямам идея каква е разликата. Просто трябва да си сигурен че е от Boston система и от WK/WH1, защото на WK2 вече са на друга честота на CAN шината.

        ПП: И да, със сегашните ми знания бих прекарал въпросните 16 жици. Не е нужно усилвателя да е където е оригинално. Може да се сложи под жабката например. Тогава жиците поне ще са къси. Оригинално усилвателя е под лявата кора на багажника. И, немога да съм сигурен, но може би ще се наложи махане на табло, или най-малкото горната му половина. И това е проиграно, но все пак е допълнителен разход.

        ППП: Усилвателя има и изход за subwoofer, вътре електрониката си я има. Subwoofer-а също се добава като модул софтуерно, има го предимно при SRT моделите. Не съм пробеал, какво става ако го добавя (вероятно ще ми ореже ниските, освен ако не натрупа грешка че нищо не е вързано към усилвателя). Изобщо нямам идея щом сегашните басове са му толкова дълбоки, какво ще се случи със subwoofer.
        Последно редактирано от sparkybg; 12-01-23, 12:45.
        Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

        Коментар


        • #5
          Ами кажи къде се намираш , може пък да те насочим на по-близичко
          Колкото по-проходима ти е колата ..... от толкова по-голяма дупка ще те ВАДЯТ
          За добри дела .....БЪДЕТЕ ГОТОВИ !!!!

          A1+

          Коментар


          • sparkybg
            sparkybg коментира
            Редактиране на коментар
            Бургас, май.

          • ИВАН НЕДОКЛАНОВ
            ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
            Редактиране на коментар
            Е точно там пък да няма кой ?!?
            Иначе за Русе веднага давам препоръка

          • versus13
            versus13 коментира
            Редактиране на коментар
            Ако е възможно препоръка за Русе при проблем?

        • #6
          Спарки благодаря за изключително полезното Инфо, Открих от човек свалени говорители и усилвател, трябва да намеря човек във Бургас и да разбера какво ще струва цялата тази операция за преценя, иначе може да му бодна само 4 нови по-качествени колони и това да е. На Командера музиката беше Брутално добра особено баса, А Патриота беше със премиум саунд със 8 говорителя и отделен Буфер уникално свиреше.
          Прикачени файлове
          Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
          Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

          Коментар


          • kameno karp
            kameno karp коментира
            Редактиране на коментар
            Защо не се чуеш с Иван. Работи на 5-ти километър.

        • #7
          Имай предвид, че при по-сложните аудио системи параметрите на DSP и усивателите (казано опростено) са настроени за конкретни високоговорители. Монтажът на други, по-хубави не гарантира по-добър краен резултат. Поне не и без пренастройване.
          Ефектът е наблюдаван при други марки, но няма причина и при Джийп да е различно.
          Не чета коментари и не отговарям на такива.

          И коментаторите...

          Коментар


          • #8
            Първоначално публикуван от CITIZEN Преглед на мнение
            Спарки благодаря за изключително полезното Инфо, Открих от човек свалени говорители и усилвател, трябва да намеря човек във Бургас и да разбера какво ще струва цялата тази операция за преценя, иначе може да му бодна само 4 нови по-качествени колони и това да е. На Командера музиката беше Брутално добра особено баса, А Патриота беше със премиум саунд със 8 говорителя и отделен Буфер уникално свиреше.
            Както писах:

            1. Поискай парчет от инсталацията (колкото по-дълго, толкова по-добре) с буксите към усилвателя, най-малкото заради буксите. Ако има и 50+ сантиметра жици към тях, още по-добре.
            2. Не мога да съм 100% сигурен, но мисля че ще се смести под жабката, над краката на пасажера. Тогава жиците, които ще ти трябват между радиото и усилвателя ще са 30-50см - МНОГО по-лесно токолкото да се сложи на оригиналното си място (под задна дясна колконка, в багажника)

            При това положение:
            1. Прекъсват се жиците между говорителите и сегашната ти музика. (8 жици)
            2. Предните на таблото и на вратите в момента вероятно са заедно, разделени през някакъв филтър (може и прост кондензатор) - търси се къде е , маха се, и се отвеждат жици директно от всеки говорител до усилвателя. (8 жици)
            3. Задните си се връзват директно към увилвателя. (4 жици)
            4. Изхода за задните от радиото отива във входа на усилвателя (да, входа е за нива като за говорители - и на мен ми беше странно ама няма драма в това, нито проблем с качеството). (2 жици)
            5. CAN шината, която стига до сегашното ти радио, се разклонява и стига и до усилвателя. (2 жици)
            6. Прекарва се ток до усилвателя, постоянно (може и да са 2 вериги, една силова и една при контакт, но по-скоро ми се струва че беше една - да се види в диаграмите на инсталацията. Може да се вземе от захранването на радиото, но подозирам че би-било по-добре да е през по-дебела жица до където трябва (по схемите).
            7. До този момент, ако всичко е наред със жиците, може и да свирне, но със сигурност ще трупа грешки, защото по шината има устройство (усилвателя), което не е добавено софтуерно. Добавя се през JScan.
            8. Ако не свири, гледа се дали не трупа грешки и какво тече по шината - усилвателя и радиото трябва да се се eнумерират правилно. ID-то на радиото е 416, ID-то на усилвателя е 43Е - грубо на всяка секунда се изреждат всички устроиства, вижда се като дълга верига от сортирани съобщения 4xx, измеджу които трябва да са и въпросните две. Всяко устройство с по-ниско ID, вика следващото да се енумерира, затова ислизат сортирани по ID.
            9. Ако радиото се опитва да управлява усилвателя, по шината текат съобщения с ID-та 190 и 3D0. Ако нещо от това липсва се умува защо липсва, заедно с данните от предната точка.

            Толкоз.

            ПП: И Ицо е прав - за Boston усилвател се слагат Boston говорители, заради DSP-тата в усилвателя, настроени за тая кола и тия говорители. Не че с помощта на разни настройваеми кутийки с DSP-та не може да се докара пак, ама не е нужно, пък и струва едни пари, дето обезсмислят всичко останало.
            Последно редактирано от sparkybg; 12-01-23, 15:43.
            Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

            Коментар


            • #9
              Аз направих така: https://www.pioneer-car.eu/eur/products/dmh-a340dab
              https://www.audison.eu/products/sr-4-300/
              https://www.audison.eu/products/prima_apk690_system/
              https://hertz-audio.com/product/cx-165/

              И мога да гарантирам, че свири в пъти по-добре от всички оригинални варианти, които се предлагат в WK.

              Коментар


              • #10
                Ми хайде да сравняваме, ако си от София или близо. Само да уточня че не ме интересува колко озвучава махалата, а как озвучавa купето.

                ПП: Разгледах подробно. Наистина ще ми е интересно да сравним, ай-така, за идеята. Имам някои субективни резерви (4-те канала най-вече, и липсата на средно-високи горе, а вместо това само на пищялки), но пък никак не е нужно да съм прав.

                За съжаление 2DIN на късните грандове не могат да се сложат без шев и кройка, но на ранните могат. Но аз взех китаец най-вече заради андроида, тоест Youtube, Spotify, Google Maps, и всичко, което може чпвек да си представи. Въпросния Pioneer не видях да има навигация например.
                Последно редактирано от sparkybg; 12-01-23, 20:09.
                Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                Коментар


                • Nachev
                  Nachev коментира
                  Редактиране на коментар
                  От София съм и може да сравним, да. Аз обичам да слушам силно музика и ми е важно като усиля да не криви.

                • sparkybg
                  sparkybg коментира
                  Редактиране на коментар
                  О8осем90седем27пет7 ми е телефона. В западна София се подвизавам (Красна поляна). Утре мога до обяд (до към 13:00), вдругиден пак така, през седмицата мога след 17:00 и се подвизавам близо до Опълченска и Сливница. Принципно мога да излизам и в работно време, но сега ни е малко натопорчено, та за повече от 30-40 минути е малко трудно.

                  По отношение на сила твоето със сигурност може повече, поне гледайки характеристики на усилвателя. Но точно силата на моето не ми е лимитиращия фактор - още преди нивата, на които започва да криви, на мен ми става некомфортно. Въпросът е дали е изравнено без пудрене, или иска корекции. Моето не иска корекции.

              • #11
                Благодаря на всички за помоща смятам че темата ще е доста полезна за много хора. Дали има вариант Ларедото пак да е с говорители Boston и да си купя същите като моите, въпреки че на снимката има и усилвател очевидно а ларедото би трябвало да няма ... ?
                Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
                Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

                Коментар


                • #12
                  Пакета с усилвател си е пакет с усилвател. Казва се "premium sound", или нещо такова, и е в няколко варианта, като само един е Boston (или поне с такива впечатоления съм останал)

                  Тоест може да си с усилвател, но той да не е Boston и говорителите да не са Boston.

                  Махни ъплътнението на багажника, отвий двете болтчета на лявата кора на бахажника, дръпни задния и край и погледни - вижда се.

                  ...или ми дай VIN-а си и ще проверя каква е хавата.

                  ПП: Понеже не знам какъв е мотора, заложих на 2006г., 4.7, Laredo, WK (за щатите). Има комплектация с усилвател и номерът му е 5064118AD. Пак - дай ми VIN и ще проверя конкретно за теб. Ако вече има усилвател е почти сигурно че замяната му ще е bolt-on.
                  Последно редактирано от sparkybg; 13-01-23, 20:31.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • atanas_93
                    atanas_93 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Не е ли лявата кора в багажника. Моя е там.

                  • sparkybg
                    sparkybg коментира
                    Редактиране на коментар
                    Упс! Поправих се! Лявата е, разбира се!

                • #13
                  Гранда ми беше с Бостън и не го намирах за нещо-уауу,а обикновен,нормален звук.
                  След Черито взех Мурано с музика BOSE-е това си беше убийствен звук и бас.Всъщност това беше най хубавото в Нисана май .
                  Сега има ЦКросър с Рокфор и мисля,че дори е по добър от Бостъна.Дори първия ми Кросър макар и с обикновена музика на Митсубиши май свиреше по добре от Бостъна и отделно имаше хиляди настройки на звученето.
                  Та според мен ще е излишно трошене на пари.

                  Коментар


                  • Nachev
                    Nachev коментира
                    Редактиране на коментар
                    Предишната ми кола беше Инфинити с BOSE и наистина свиреше много добре. Добрата афтърмаркет музика обаче винаги е по-добра.

                • #14
                  На мен звука ми харесва именно защото няма нужда от пудрене и хиляди настройки. Имам закъснение, филтри, Ludness с избираеми чесототи, Smart Bass пак със същото, 30 канален еквилайзер и сигурно още нешица. Всичко е на нула, само басът е вдигнат от усилвателя от 10 на 11(13 вече ми е много).

                  Трошенето на пари е никакво - усилвател се намира за 100-ина лева (преди месец в eBay имаше от Литва за 10 евра дори), говорители предполагам пак там някъде. Спрямо стандартния звук с обикновено крайно стъпало и преди говорители, вързани успоредно с тоя на таблото (нарочно погледнах), категорично ще е на порядъци по-добре.

                  ...и все пак, това е силно субективно за всеки. Това че на мен нещо ми харесва, не значи че и на друг би харесало, както и обратното. Масовия пърдящо-басов напудрен звук тип "дуп-тсс" мен категорично ме дразни. MP3-ки с битрейт по-малко от 256к често също.

                  Аз затова и предложих на nachev горе да сравняваме. Не с идеята да си ги мерим, а защото ми е любопитно, още повече че возилото е еднакво и сравнението ще е съвсем при еднакви други условия.

                  ПП: Обаче. сега се сещам че при мен имам подобрения - вратите са облепени с аналог на Dynamat/Silentcoat по външната ламарина. Особено при затваряне задните отвътре се чуват като хладилник, а заводски си подрънкваха на ламарина и нямаха нищо там. Още една причина да тестваме.
                  Последно редактирано от sparkybg; 13-01-23, 12:53.
                  Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                  Коментар


                  • #15
                    Джипа е с мотор 3.0CRD - Laredo като единствената му екстра освен климатик е QD2, но аз само това и търсих да има и естествено да е със История и да не е каран извън пътя., е няма да се лъжем че и цената от над 20К за "читаво" Хеми ми идва непосилна. Пратих на Спарки VIN-a )) Това открих аз. - RAR: AM/FM CD 6-Disc MP3 RDS Radio; RCG: 6 Speakers; RDL: Integrated in Rear Window Antenna..
                    Mercedes-Benz - M-class (W164) - ML 550 (388 Hp) 2008
                    Mercedes-Benz - Е-class (W211) - 4matic (224 Hp) 2008

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X