Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Охлаждане Cherokee kj 2.8

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Охлаждане Cherokee kj 2.8

    Здравейте колеги.
    Въпросът ми е свързан с охлаждането, в конкретния случай с прегряване на Cherokee kj, 2.8, 2004г. 150к.с. При мен охлаждането се осъществява само с виско перка, което за мен е малко странно. Трябва ли да имам и електрическа? При нормално шофиране градско без климатик, температурата е нормална, с включен климатик ми прегря (стрелката в червеното и звукова сигнализация). Този петък с каравана при 27С, веднага след Люлин, на първото изкачване по магистрала Люлин, отново прегряване и така на всяко изкачване. Съответно спирам, обороти, включено отопление до охлаждане. На равни участъци, температурата е нормална. Джипа ми е от скоро, не го познавам. Сменен е ангренажен комплект, водна помпа и антифриз (беше с вода, бистра).
    Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
    Око за око, паста за зъби!
    Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

  • #2
    .........тест на виското, промивка на радиатора, водна помпа, пукнатинки тук там по мотора - всичко може да е .........
    0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

    Коментар


    • #3
      Ако е внос от южна Италия и е каран с вода а не с антифриз много е вероятно да се наложи смяна на радиатора.

      Коментар


      • Джоу (x3mrjoe)
        Джоу (x3mrjoe) коментира
        Редактиране на коментар
        Така е, но не пречи първо да пробва с читава добавка за почистване на охладителната система.

    • #4
      Намерих тест на виско 72лв и ремонт 240лв. Водната помпа е Салери и е сменена преди седмица с ангренажа и ролки. Италианка е джипката. Водата беше абсолютно бистра, не боза.
      Днес тръгнах да свалям водния радиатор и стигнах до под крушата. Промих външно с безконтактен препарат челно, от към виското, м/у водния и кулера с водоструйка. Доста чернилка падна и треволяци. Водния радиатор го промих със силна струя вода от сонда. Нищо притеснително не изтече. Тествах градско при 34С с климатик и известно време си поддържаше нормална температура, но започна постепенно да вдига температура до първото червено деление и изключих климатика за да охлади. Мисля да взема ново виско да пробвам. Предполагам ще имам опция да го върна. Приемам предложения за качествена марка. Мога ли да имам съмнения от към термостат? Ясно ми е, че причините са няколко - виско, термостат, радиатор и като краен вариант глава ( антифриз не изхвърля, маслото в мотора е чисто, антифриза е чист). Трябва от някъде да започна.
      Имах интересен казус миналата година със спукана глава. Изчезващ антифриз в продължение на година, като проблема се задълбочаваше постепенно до пара в аспуха. Без антифриз в маслото, без масло в антифриза, без течове и без прегряване. В крайна сметка, след смяна на датчик температура и капачка разширителен съд чисто превантивно се свали главата и се оказа спукана на 1-ви и 4-ти цилиндър (поне) зад изпускателните клапани. Антифриза директно в гърнетата... Мотора е на PSA 2.2HDI. Извинявайте за лиричното отклонение.
      Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
      Око за око, паста за зъби!
      Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

      Коментар


      • #5
        Има много оплаквания от термостат при тези Jeep-ки във форума, но все в посока, че държи студено и не загряват до работна температура. Т.е. може да си изключението от правилото и пак термостатът да е виновен, но този път за прегряване.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #6
          Поне от това от което изчетох и успях да пресея от форумните писания ( имам богат и дългогодишен опит, дори като модератор от автомобилен форум) и информация извън форума е, че този мотор не търпи свободни съчинения на тема термостат - оригинален на VM и доколкото разбирам на Блу Принт. Ако съм в грешка, ме поправете. Въпреки промивката, макар и само с вода на водния радиатор, той все още не съм го извадил от уравнението, но поне за мен е с по- малка вероятност. Наслоени калциеви образования и ръжди ми е ясно, че ако има такива не са отстранени. Най-много утайки.
          Някой да се е сблъсквал с този препарат: https://www.himia.bg/%D0%BA%D0%BE%D1...BC%D1%8A%D0%BA
          Не съм се обаждал за информация, до колко е приложим при автомобилни водни системи или поне за водни радиатори.
          Предложения за виско?
          Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
          Око за око, паста за зъби!
          Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

          Коментар


          • #7
            Първоначално публикуван от murfito Преглед на мнение
            ...този мотор не търпи свободни съчинения на тема термостат - оригинален на VM и доколкото разбирам на Блу Принт. Ако съм в грешка, ме поправете.
            ...
            За Blueprint има само отрицателни отзиви в раздел "Jeep" тука. Търси се "Mopar", имат в "Бял Скорпион 13" или както там се казва. Този VM се слага на още 5-6 марки автомобили, но при различни охладителни "конфигурации". Така, че най-добре "мопарски" термостат за конкретния модел Jeep.
            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

            Коментар


            • #8
              Виското при нормална работна температура и веднага след изгасен мотор, трябва ли да се върти свободно? При мен на студено и след загрял мотор се върти по един и същ начин. При повишаване на оборотите, перката визуално и на слух си повишава оборотите. Никога не съм имал автомобил с виско перка.
              Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
              Око за око, паста за зъби!
              Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

              Коментар


              • Bogoljub Gagic
                Bogoljub Gagic коментира
                Редактиране на коментар
                Като се върти, спира ли се с навит вестник? Ако да - значи е за смяна.

            • #9
              Процедурата с вестника не съм я правил. Със сигурност ако се навия да я правя трябва да е без дифузьор. Не ми се ще да намотая вестника по пистовия ремък. А и не съм много наясно как точно трябва да се случат нещата на практика.
              Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
              Око за око, паста за зъби!
              Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

              Коментар


              • #10
                Днес направих теста със спирането на виско перката. Ползвах един по-твърд гумен маркуч за високо налягане. Перката не може да се спре нито на студено, нито на топло. Промих водната система с добавка на Лики Моли за 30мин при нормална температура. Изтече не голямо количество утайка и сравнително бистра течност. Не съм го тествал дали има някаква разлика за прегряване.Утре ще сменя маслото на автомата и раздатката и ако имам време ще тествам за прегряване. Ако няма промяна, мисля да сменям термостат. Промих и радиаторчето на парното през маркуча от виско печката. Според мен парното е много зле като температура, дори и при температура над нормалната на антифриза.
                Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                Око за око, паста за зъби!
                Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                Коментар


                • Никола
                  Никола коментира
                  Редактиране на коментар
                  Първо го махни ако има възможност и покарай без него да не си даваш парите за експерименти. То на тия двигатели май е в едно пластмасово кожухче с няколко маркуча за различните кръгове, ама мисля, че е разглобяемо и се сменя само термостат.
                  Шибни му и една добавка за промивка, може някъде да е потекло и да са нагласили за продажба със StopLeak запушвачка на всякакви радиатори. : (

              • #11
                Термостата е цял корпус, не разглобяем. Добавка за промивка на охладителната система писах, че сложих и промих. Днес смених маслото на автомата и раздатката. И двете бяха доста тъмни. На автомата нивото беше доста под минимума. Дали може да оказва влияние за прегряването?
                Последно редактирано от murfito; 28-07-21, 16:19.
                Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                Око за око, паста за зъби!
                Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                Коментар


                • Bogoljub Gagic
                  Bogoljub Gagic коментира
                  Редактиране на коментар
                  "Само теоретично" Ненормално горещ ATF,преминаващ през топлообменника във водния радиатор, би повишил темп. на антифриза с 1-2 градуса...

              • #12
                Аз съм със същия двигател , помпа и термостат не са оригинални , и нямам проблем в жегите , нито по магистралата , нито в задръстванията. Според мен проблема ти е във водния радиатор или водната помпа е някакво супер менте.
                В НАТО - Рамбо го бият , пребоядисан партизанин му носи вода

                Коментар


                • #13
                  Мисля, че не е с топлообменник, а с отделен радиатор пред климатичния. Водната помпа е Салери и е доказана като марка. Радиатора си остава заподозрян. Утре ще го разхождам на климатик в жегите. Още не съм уточнил нивото на автомата след смяната.
                  Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                  Око за око, паста за зъби!
                  Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                  Коментар


                  • #14
                    Развитие по темата. Първата добавка на Лики Моли явно е разкиснала отлагния и ръжда и днес изтече сериозно количество едра ръжда с размери на едър пясък и по-едри парчета. Днес сложих и Калц-килър и излезе още по-голямо количество отлагамия. Утре ще сложа още една доза. Препарата определено работи. Днес се опитах да кипна джипа по бул. България и нагоре по Бояна умишлено на ниски обороти и стигна до малко след 3/4 температура. Градско достигна до първта тънка отметка след средата. Климатик не съм изключвал и околна температура 37-8С. Утре след промивка на добавката може да направя тест по магистрала Люлин с караваната. Определено се заформя задръстена охладителна система- радиатор, възможно и термостат. При смяната на маслото на автомата източих около 6л при ниво под минимума. Общо събра около 7л при ниво м/у мин. и макс. на добре загрял мотор и автомат на паркинг позиция и работещ мотор.
                    Последно редактирано от murfito; 29-07-21, 21:14.
                    Jeep Cherokee KJ, 2.8crd LIMITED Auto, 2004г. & TABBERT Jeunesse 560
                    Око за око, паста за зъби!
                    Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

                    Коментар


                    • IvanIvanovi
                      IvanIvanovi коментира
                      Редактиране на коментар
                      сега го наблюдавай да не протече от някъде

                  • #15
                    Първоначално публикуван от murfito Преглед на мнение
                    Развитие по темата. Първата добавка на Лики Моли явно е разкиснала отлагния и ръжда и днес изтече сериозно количество едра ръжда с размери на едър пясък и по-едри парчета. Днес сложих и Калц-килър и излезе още по-голямо количество отлагамия. Утре ще сложа още една доза. Препарата определено работи. Днес се опитах да кипна джипа по бул. България и нагоре по Бояна умишлено на ниски обороти и стигна до малко след 3/4 температура. Градско достигна до първта тънка отметка след средата. Климатик не съм изключвал и околна температура 37-8С. Утре след промивка на добавката може да направя тест по магистрала Люлин с караваната. Определено се заформя задръстена охладителна система- радиатор, възможно и термостат. При смяната на маслото на автомата източих около 6л при ниво под минимума. Общо събра около 7л при ниво м/у мин. и макс. на добре загрял мотор и автомат на паркинг позиция и работещ мотор.
                    Сметни си цената на всички промивки-добавки-препарати и се спри овреме. Нов радиатор е около 200 лв. с доставката.
                    България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X