Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с АСК на GC WH 2006г 3.0CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с АСК на GC WH 2006г 3.0CRD

    Здравейте колеги.
    От около седмица насам Гранда започна да ми прави номера. Джипа е GC WH 2006г 3.0CRD с мерцедесовия дизел и скоростна кутия. Проблема се появи ИЗВЕДНЪЖ, а не прогресивно във времето и се състои в следното. При превключване на лоста за скоростите, от която и да е позиция на D, има едно забавяне преди да включи на скорост, което всеки път трае различно време от 1-2 сек, до 10-15 секунди понякога. Включва по- бързо ако преместя лоста на N и след това пак на D. Включването на задна R е без забавяне. Маслото е сменяно преди 30 - 35к км, в норма е нивото, мерено в работна температура, 13пиновия куплунг също е сменен. Обикновено след като включи кутията си работи нормално, както е работила до сега. Един два пъти обаче ми се случи, като потеглям от спряло положение оборотите на двигателя да се покачват а джипа да не ускорява както трябва, чувства се вяло, сякаш приплъзва, като на износен съединител при ръчна скоростна кутия. След изгасяне и палене отново, този проблем изчезва, но бавното включване на D остава. На диагностиката не показа нищо, нямаше запаметени грешки.
    Някакви идеи от какво може да е? Гледам да се подкова теоритично преди да отида на специализиран сервиз за АСК ( впрочем да препоръчате такъв във Варна или някъде другаде из Североизточна България? ).

  • #2
    Съжалявам за тъжната ситуация колега, дано не е нещо сериозно и скъпо.

    Според мен правилно мислиш да се подковеш теоритично за да не те пуснат по някоя скъпа и тегобна пързалка.

    Стоян sspeed или нещо такова му беше ника в Пловдив е признат специалист по автоматици, и той не е безгрешен но преобладават доволните от него.

    Ако поназнайваш руски или английски, аз бих започнал четене на диагностични диаграми за АСК, малко от малко ако се ограмотиш може и да стесниш възможните причини и начини за отстраняването им.

    Според мен, ако подходиш прагматично и просто отидеш при дилъра за диагностика, ще загубиш най-много 1-200 лева, колко да струва САМО диагностика, после ако има специалист по автоматици при вас, идеш и при него отново САМО за диагностика, ще имаш отправна точка, защото 2-300 кинта за диагностика не са нищо в сравнение ако тръгнеш на скъпи ремонти на АСК, повярай ми.

    Един приятел го съблякоха два бона и половина при "най-добрия в региона" и после след 3-4000 км трябваше да даде отново същата сума но на друг, който не беше най-добрия, а просто обикновен механик, който правилно му диагностицира и реши проблема.

    В София има няколко места където аз бих отишъл, Дядо Владо в Костинброд като са начало и ако той не убеден, сервиз Мерцедес при Еди Рангелов но Пловдив и Стоян са по пътя преди София, та ти си реши, аз просто мисля на глас по твоя случай.

    Сега малко отправни точки търся, за да почета и аз покрай теб, не съм професионален механик и това по-долу са само мои мисли:

    1. Това на студен двигател ли се случва, примерно сутринта?
    2. Оставяш ли колата да загрее 1-2 минутки преди да тръгнеш?
    3. Каква е температурата на автомата когато това се случи, може да се види с ОБД2 четец и през телефона, обикновенно?
    4. Това с изчезване на проблема след гасене и запалване отново го играх с един автомат в лека кола, беше свързано с прегряване на флуида в АСК.
    5. При загрят автомобил/двигател, може ли да проследиш релацията между температурата на двигателя и температурата на автомата, обикновенно трябва да са свързани, не идентични, а свързани?
    6. Когато си на неутрална, и натискаш и отпускаш спирачката чуваш ли едно едва забележимо "трак" като звук и усещаш ли едно супер леко почукване по скоростния лост?
    7. Загаси двигателя на директна, и опитай да запалиш(естествено на спирачка) виж дали ще можеш? Не би трябвало и не се напъвай, само като тест.
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-05-21, 09:22.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


  • #3
    Благодаря за линковете. Мъчих се да търся подобен проблем по чуждестранни форуми, но не намерих. Няма значение на студено или на работна температура, не е се влияе от това. Работната температура на кутията е около 75 градуса + - 2, имам четец и ги следя тези неща, кутията никога не е прегрявана, поне в моите ръце хаха. Точка 6: Не, той скоростния лост по електронен път предава инфото, не е директно свързан. Точка 7, може да пробвам, но тези кутии имат куп защити и не позволяват правенето на подобни манипулации попринцип.
    Почти съм убеден, че проблема е електрически, а не механичен. Бях чел за подобни, но не същите симптоми, ако някой от соленоидите в блока за управление на кутията започне да не работи както трябва.

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от huntingdog Преглед на мнение
      Точка 6: Не, той скоростния лост по електронен път предава инфото, не е директно свързан
      Почти съм убеден, че проблема е електрически, а не механичен. .
      В грешка си,лоста е свързан с жило. Това по точка 6.
      И проблема е чисто механичен, трудно подвижен плунжер в мозъка, затова и не записва грешка.
      Тая кутия четена със стардиагнозис има една опция да виждаш за колко цикъла пълни пакетите. Това на живи данни. ​​​​


      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Бочо, моля те обясни малко повече по това какво означава "за колко цикъла пълни пакетите"?

        Може и малко да разшириш обяснението за да се разбере как това точно участва в процеса на работа на автоматика.

        Благодаря ти предварително!

    • #5
      Ами най грубо казано на автомобил с ръчни скорости отпускаш съединителя плавно та и тук е нещо подобно, пълни буталото на пакета на малки порции за да става плавно включването на дадената скорост.
      Понеже тия цикли нормално са около 6 а при поизносени дискове и до 14 стигат и в комплект с леко позадрал плунжер ето и проблема на колегата.
      То според циклите се определя и състоянието на кутията без да я отваряш.

      Коментар


      • BatGeorgeone
        BatGeorgeone коментира
        Редактиране на коментар
        Евала, благодаря много, това не го знаех, но и аз си знам, че много малко знам за АСК

    • #6
      Благодаря за отговорите колеги! За сега нищо не съм предприемал и го карам така, поради липса на време. Забелязвам, че при по- рязко преместване на лоста на позиция Д включва по- бързо ( за около 1-2 сек). Като има някаква развръзка ще споделям.
      Последно редактирано от huntingdog; 03-06-21, 21:32.

      Коментар


      • #7
        Така, промяна в работата на кутията няма, нито към по- добро, нито към по- лошо, но ми се отвори малко по- свободно време и с цел излекуване на проблема преди да се е влошил го занесох тази седмица в една фирма, която е специализирана за ремонт на автоматични скоростни кутии. Едно момче го пробва за 5 мин и закачи един таблет към ОБД2 буксата, но нищо не можа да ми каже, трябвало да я отворят да видят.. вчера получих обаждане, че антифриз от охладителната система е влязал в трансмисионната течност и кутията имала нужда от цялостен ремонт, който ще струва около 2,8К . Като това включва и подмяна на охладителната система на кутията. Знам, че на някои автомобили радиатора на охлаждащата течност на двигателя и на скоростната кутия са на едно, но точно при тези грандове не бяха ли отделно или аз бъркам Въобще възможно ли е да се смесят? Промяна на нивото и на двете течности не съм забелязал. Искам просто да разбера дали не ме пращат на черешата преди да дам потвържение за ремонта.

        Коментар


        • #8
          Възможно е да влезе антифриз,но тогава флуида в кутията става млечно розов. Охладителя на кутията е в охладителя( радиатора) на ДВГ. И да,ако е влязъл антифриз всичко що е фрикцион трябва да се смени,разкисват се от водата. Второ мнение никога не вреди,отиваш в друг сервиз, сваля се картера на скоростите ,гледаш какво има на дъното на картера. Даже и снимки може да направиш . Но това си е твое решение, може и директно да се довериш на колегите.

          Коментар


          • #9
            Здравейте момчета, не съм се включвал отдавна и днес намерих малко време .
            Та на въпросният Гранд 3.0 CRD 2006г. охладителя за скоростите е в общ радиатор с кондензатора на климатика, 1/4 е за скоростите и 3/4 за климатика !!!
            Ако има вода в скоростите тя може да е влязла от повреден отдушник, при този модел няма контакт между антифриза и маслото на АСК .
            Успех
            Еди Рангелов : 0885 088 444
            Няма незаменими има незабравими хора !!!

            Коментар


            • #10
              Сподели кой е сервизът който си посетил. Ако на някой съфорумник му текне антифриз с скоростната кутия, да има едно наум...
              Не чета коментари и не отговарям на такива.

              И коментаторите...

              Коментар


              • #11
                Първоначално публикуван от edirangelov Преглед на мнение
                Здравейте момчета, не съм се включвал отдавна и днес намерих малко време .
                Та на въпросният Гранд 3.0 CRD 2006г. охладителя за скоростите е в общ радиатор с кондензатора на климатика, 1/4 е за скоростите и 3/4 за климатика !!!
                Ако има вода в скоростите тя може да е влязла от повреден отдушник, при този модел няма контакт между антифриза и маслото на АСК .
                Успех
                Тая глупост не е ли само за бензиновите или и на дизела пак така са го направили? Ако е така значи антифриз няма как да има в скоростите.

                Коментар


                • #12
                  Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение

                  Тая глупост не е ли само за бензиновите или и на дизела пак така са го направили? Ако е така значи антифриз няма как да има в скоростите.
                  Да точно така . Обърнете внимание на горната част !
                  JEEP
                  Еди Рангелов : 0885 088 444
                  Няма незаменими има незабравими хора !!!

                  Коментар


                  • #13
                    Така, да направя едно уточнение само, пиша темата от мое име, но баща ми е движещото лице в случая. Та докато уточнявам аз тези технически въпроси тук с вас, петък преди края на работния ден са му звъняли и вероятно са му дали някакъв зор защото им е казал да направят ремонта ( голяма грешка). Като разбирам вчера вечерта това, днес сутринта им звъним с него за отказ от ремонта като ни се казва, че тъкмо са сглобили кутията и я монтират в момента, отремонтирана ( големи бързаци). Отново им заявяваме, че се отказваме от ремонта, при което ни казват, че едва ли не, това няма как да стане и обявяват СУМА за да я върнат в предишното и състояние. Питам ги отново, да потвърдят, че причината за ремонта е попаднал антифриз в кутията, при което обясняват че имало някакви уплътнения на радиатора за охлаждането на кутията, който се намирал на едно място с радиатора на охлаждащата течност на двигателя и от там можело да стане пробив... след малко мълчание рязко променят тезата и става така, че имало положителен тест за етилен гликол в кутията, който вероятно е попаднал от отдушника на скоростната кутия, който бил близо до казанчето от където се отичала водата от предното стъкло и това можело да стане и от течността за чистачки и вода вляза при каране в дъжд, при което им казваме, че познаваме химичния състав на течността за чистачки и накрая стана така, че не знят от къде е дошъл този антифриз в кутията, но имали и други такива случаи. По техни думи имало и ръждясали бутала ( нямам представа за какво става дума) и са сменили всички фрикционни дискове в кутията и в хидротрансформатора, уплътнения и тези бутала, които били ръждясали?!
                    Има два варианта според мен: отстранили са проблема на кутията, който няма нищо общо със заминали фрикциони и нищо повече не са направили; 2-ри вариант сменили са фрикционите безпричинно. Да поясня, че кутията никога не е приплъзвал на която и да е предвка на пълна газ.
                    Лично аз смятам, че лъжат откровенно, но няма как да го докажа и честно казано не зная как да постъпя в случая? Сервиза се намира на около 140км от нас та не можех днес ведната да отида на място и тия разговори са правени само по телефона.

                    Коментар


                    • #14
                      Съболезнования.Пуснали са те на пързалката,но вече е късно.Поне наистина да са отстранили проблема.

                      Коментар


                      • #15
                        Да довърша темата за тези на които им е интересно. В края на работната седмица автомобилът беше взет, като трябваше да е готов още във вторник, но беше забавен с оправданието да бъде тестван и подготвен както трябва.. Влизам в офиса, където някаква руса дама ми дава документите и заявява да платя; отговарям, че се е объркала и докато не видя и пробвам автомобила отказвам да направя това. Отказва ми се проба, викат този дето се занимава с приемането и предаването на автомобилите и един майстор, отиваме до джипа с цел да ми обяснят за прословутия антифриз от къде е влязъл ( имайки предвид първоначалната диагноза за радиаторите), не могат и накрая казаха ами може някой и нарочно да го е налял в кутията ние от къде да знаем.. Ясно, хайде поне да го пробваме да видим крайният резултат, заявяват ми, че аз лично не мога да го пробвам и единственият начин за тест е ако те го карат, като причина ми беше заявено ( откакто един щеше да ме убие, не се качвам), при което аз ги питам каква ми е гаранцята, че те няма да убият мен, дори не зная дали имат книжки.. отказват ми и сам да го пробвам. Нямам вариант и се съгласявам, качваме се за теста, джипа не пали.. веднага заявяват сигурно му е паднал акумулатора, казвам че досега не е правил такива неща. Носят един акумулатор и кабели, за мултицет да му проверят волтажа и дума не може да става. Майстора си говори по телефона, връзва кабелите за моя акумулатор а те на другия край един до друг.. искри, фоерверки, на мен съвсем ми кипва, и им обяснявам че ако нещо ел е заминало по джипа го оправят. Пак не пали, оказва се, че жилото на кутията не е настроено както трябва и затова не пали.. След половин час чакане го оправят. ( Съмнявам се дали въобще са го тествали преди това?) Теста мина ок, кутията си работеше нормално, проблема го нямаше, но когато ти не шофираш е много по- различно и трудно за интерпретация на резултата. След теста ги накарах и да ми измерят пред мен нивото на маслото в кутията, беше под минимума за работна температура, като ми казаха, че тя още не е загряла достатъчно. Бях сигурен, че е в работна температура, но си бях забравил четеца и нямаше как да проверя лично, отказаха ми те да ми покажат температурата на кутията с техен четец.
                        Крайна щета 2,5К ( сменени всички фрикциони, гарнитури, метални дискове, клапан на турбината, бутало и пружина на помпата, чистене и проверка на клапанно тяло ( всичко по него било в норма), адаптация, ново масло, филтър, 13 пиновата букса, с маркуч е направен и изведен отдушника на кутията на високо в двигателният отсек, ако влезлия антифриз/ вода / течност за чистачки е от там). Взех си и старите сменени части.

                        По пътя към вкъщи, кутията си работеше нормално, една идея по- меко и плавно превключва от преди. Като се прибрах си замерих нивото на маслото с моята си мерцедесова щека и се оказа 0,5 литра по- долу отколкото трябва да бъде, имах масло в наличност и долях. Или ще станат хора с 0,5л масло, което струва около 10лв или това е проява на тотална немърливост от тяхна страна. Визуално отдолу погледната кутията изглежда като нова, измита, чиста, личи че е сваляна. За сега от ремонта сам по себе си съм доволен, но не и от цялостната практика на сервиза.

                        ВЪПРОС: Дават 12 месеца гаранция, като след 2 месеца или 2К км от ремонта трябва да отида при тях да ми сменят маслото в кутията и филтъра за да важи гаранцията, което ще струва около 250лв. Питането ми е, наистина ли трябва да се сменя маслото след такъв ребилд ( за мен няма логика да е така, защото като си купиш нов автомобила никой не ти сменя маслото на кутията след 2К км или 2 месеца) или само търмъчат още пари и реално те карат да си купиш гаранцията?

                        Дано инфото да е полезно за някой колега. Въпросният сервиз е МиД Авто Варна.


                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X