Здравейте колеги.
От около седмица насам Гранда започна да ми прави номера. Джипа е GC WH 2006г 3.0CRD с мерцедесовия дизел и скоростна кутия. Проблема се появи ИЗВЕДНЪЖ, а не прогресивно във времето и се състои в следното. При превключване на лоста за скоростите, от която и да е позиция на D, има едно забавяне преди да включи на скорост, което всеки път трае различно време от 1-2 сек, до 10-15 секунди понякога. Включва по- бързо ако преместя лоста на N и след това пак на D. Включването на задна R е без забавяне. Маслото е сменяно преди 30 - 35к км, в норма е нивото, мерено в работна температура, 13пиновия куплунг също е сменен. Обикновено след като включи кутията си работи нормално, както е работила до сега. Един два пъти обаче ми се случи, като потеглям от спряло положение оборотите на двигателя да се покачват а джипа да не ускорява както трябва, чувства се вяло, сякаш приплъзва, като на износен съединител при ръчна скоростна кутия. След изгасяне и палене отново, този проблем изчезва, но бавното включване на D остава. На диагностиката не показа нищо, нямаше запаметени грешки.
Някакви идеи от какво може да е? Гледам да се подкова теоритично преди да отида на специализиран сервиз за АСК ( впрочем да препоръчате такъв във Варна или някъде другаде из Североизточна България?
).
От около седмица насам Гранда започна да ми прави номера. Джипа е GC WH 2006г 3.0CRD с мерцедесовия дизел и скоростна кутия. Проблема се появи ИЗВЕДНЪЖ, а не прогресивно във времето и се състои в следното. При превключване на лоста за скоростите, от която и да е позиция на D, има едно забавяне преди да включи на скорост, което всеки път трае различно време от 1-2 сек, до 10-15 секунди понякога. Включва по- бързо ако преместя лоста на N и след това пак на D. Включването на задна R е без забавяне. Маслото е сменяно преди 30 - 35к км, в норма е нивото, мерено в работна температура, 13пиновия куплунг също е сменен. Обикновено след като включи кутията си работи нормално, както е работила до сега. Един два пъти обаче ми се случи, като потеглям от спряло положение оборотите на двигателя да се покачват а джипа да не ускорява както трябва, чувства се вяло, сякаш приплъзва, като на износен съединител при ръчна скоростна кутия. След изгасяне и палене отново, този проблем изчезва, но бавното включване на D остава. На диагностиката не показа нищо, нямаше запаметени грешки.
Някакви идеи от какво може да е? Гледам да се подкова теоритично преди да отида на специализиран сервиз за АСК ( впрочем да препоръчате такъв във Варна или някъде другаде из Североизточна България?

. Като това включва и подмяна на охладителната система на кутията. Знам, че на някои автомобили радиатора на охлаждащата течност на двигателя и на скоростната кутия са на едно, но точно при тези грандове не бяха ли отделно или аз бъркам 
Сервиза се намира на около 140км от нас та не можех днес ведната да отида на място и тия разговори са правени само по телефона.
Коментар