Здравейте , искам да си закупя гранд чероки около 2006-8 г. с бензинов двигател. Ще го карам основно извънградско и ще го газифицирам, прочетох че 3.7 се явява като най-здравия , 4.7 пък има типичния V8 звук , а 5.7 ще ми дойде доста скъпо за подръжка или ремонт .Като цяло ми трябва нещо здраво с прилична мощност и без проблеми на газ . Основната дилема е между 4.7 и 3.7 , какво бихте ми препоръчали . Благодаря предварително !
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Кой двигател на grand cherokee WK да избера
Свий
X
-
4,7 ще харчи колкото 3,7 а колата ще върви "достойно" с нормален за теглото ѝ двигател.
Какво му е скъпото на 5,7 за поддръжка? Градските легенди?
Имам от 11 години Jeep Liberty с 3,7 и от 7 години Grand Cherokee WH с 5,7 HEMI. На 5,7 консумативите като маслен и въздушен филтър са около 2 пъти по-евтини от тези за 3,7. Маслото е по-специфично (5w20), ама подобна рядкост беше и маслото за Liberty (5w30) няколко години, след като се обзаведох с него. НИЩО не съм сменял по 5,7 двигателя освен масло и 1 път свещи. 4,7 WK / WH имай предвид, че също е с 16 бр. свещи.
Газифицирал съм си само "Либъртито" и то тази година, щото останах без "евридейка" и сега го карам из града. За "Хемито" още се назландисвам."An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
- 2 likes
-
Ти го караш и на бенДзин и не ти е проблем , а човека мисли за газова уредба , та....
Иначе да, предполагам 200-300 лева разлика на година не са от значение , ако ще купуваш такъв клас автомобил.
-
#2.3
Bogoljub Gagic коментира
18-12-20, 12:02
Данъци и застраховки - разликата между 4,7 и 5,7 може да се сметне, пълно е с калкулатори за това из интернета. Не съм се интересувал, но не мисля, че е особено драстична разликата (поне при мен между Либърти 2004 г. с 3,7 и Хеми 5,7 с първа рег.2007 г. - не е съществена)
2006 5,7 без Евро емисия 762лв Пловдив-Филибето .
От Инфинити ми заявиха че немогат да ми бъде издаден докумен за Евро категория.
-
3,7 като надеждност не знам как е, но на WK се чуства много муден - то верно, че не е състезателна кола, ама все пак...! 4.7 и 3.0 CRD стават горе/долу. Лично на мен CRD-то ми допадна повече, но теоритично е по-рисков двг. от двата (м/у другото 4.7 на WJ се чуства доста по-пъргав! Не знам дали не е заради това, че е HO...) Вече 5.7 е много добро, но аз за няколко месеца успях да докопам само 2 такива, които обаче бяха доста нагрубени и това ме накара да рискувам със CRD-то!В Космоса никой няма да чуе писъка ти....
Коментар
-
Ако само двигателят е проблем за автора на темата...
Тия с 3,7 са обикновено с отворени диференциали и без бавни предавки и то АКО изобщо са 4х4. Т.е. - по-добре е някое "Субару" или "Инфинити" със същата кубатура. Ще вървят много повече, ще харчат по-малко и ще бъдат по-стабилни в лоши пътни условия.
По принцип трябва да се гледа конкретният екемпляр и комплектацията му по VIN-номер (има линк в този раздел на форума)."An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
- 1 like
Коментар
-
5,7 V8 е твоят мотор. Взимай, газифицирай и се кефи.... 320 коня, 500 Нм при тегло 2200 кг това звучи яко!ГАЗ 69, Chevrolet Blazer 99
д-р инж. Георги Попов - 0877 719 701
- 1 like
Коментар
-
Благодаря за изразените мнения , явно ще търся читаво 5.7 хеми . Забравих да попитам ще имам ли проблеми с раздатки диференциали и т.н , как се обслужват и като цяло чупливи ли са .Колкото 5.7 е с 5степенна кутия на мерцедес .
Коментар
-
5,7 е със същата крайслерова 545RFE петстепенна кутия като WJ и "по-малолитражните" WK. С мРецедесова (щото мРе често-често) кОтия (щото се окотва нерядко) са дизелите (щото на първото поколение WK дизелите са мРецедесови). Следващите WK2 са със ZF кутия, като и крайслерджиите си правят такава по лиценз в Кокомо, Индиана.
Старата 545RFE в режима, зададен при WK е с две повишаващи предавки (пред. число под 1) и два варианта на 2-ра - при ускорение от място е с едно предавателно число, при "кик-даун" е с друго. Т.е. може да се спекулира, че е "многостепенна". В режима при WJ си е петстепенна, а при "Либърти", където я има, е 4-степенна, но пък с две втори предавки.
-
-
Раздатката "клеясва" при неползване на бавни и дава грешка.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
Гагича, пак се е сгагичосал... 545RFE монтирана в Cherokee/Liberty KJ с 2,8 CRD си е петстепенна и е същата като в Гранд WK! Там си има 163 к.с. и 400 Nm въртящ момент. Кутията е пословично здрава и безпроблемна - просто трябва смяна на маслото и филтрите навреме."Смъртта е по-лека от перо, Дългът е тежък като планина" - Мейджи, император на Япония
2007' Jeep Cherokee KJ 2,8 CRD
Коментар
-
Аз съм чел, където и каквото трябва.
В бензиновите Liberty/Cherokee KJ до средата на 2003-та слагат 45RFE. После, заради икономии слагат 42RLE. В дизеловите KJ (основно 2,8 CRD) от самото начало се слага 545RFE, на която е добавена 5 предавка с предавателно число 0,67:1 - същата която се слага от 2001-ва в Грандовете, включително 5,7 HEMI и 6,4 HEMI.
-
ОбРъкАл си се, дядовото. Старите KJ дизеларки са с 45RFE. След 2005 почват с 545RFE.
А самата 545RFE има три подредби на предавките. Затуй "Chrysler decided to refer to it as a "multi-speed automatic"". Нистаа само с уЙкипедЯта.
-
Добре бе, човек, защо държиш да се правиш на клоун всеки път. Тази тема помниш ли я? Е, в нея съм публикувал комплектацията на машината според Jeep и там някъде фигурира следното - 2.8LTD Eng(ENR)/5Spd A/T 545RFE(DGQ), както и това - 5-Spd Automatic 545RFE Transmission... И това е на машина, която е излязла в началото на септември 2003 от поточната линия!
-
-
ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
Днес, 20:18
Ти го караш и на бенДзин и не ти е проблем , а човека мисли за газова уредба , та....
Иначе да, предполагам 200-300 лева разлика на година не са от значение , ако ще купуваш такъв клас автомобил.
На "Либъртито" обаче не издържах, понеже продадох 25-годишния "Пасат", а сина ми си дръпна дизеловата тротинетка (и тя предаде Богу дух) в "Нидерландия". Сложих му газ след около 82 000 км. каране от мен (беше на около 80 000 като го купих). Сега се води "прежалена" кола и се ползва доста за разходки по черно. На "Хемито" му остават 14 000 км. до газифициране, но кога ще ги навъртя - предвид случващите му се случки, не е ясно."An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
Коментар
-
Вече имах 4,7 WJ 1999. Познат продаваше 3,7 WK 2005 на 2,5 години и 37 000 мили. Баща ми имаше желание да го купи. Покарах го и динамиката нямаше общо с WJ 4.7. Не го купихме. 5,7 WK и 4,7 WJ са със сходна динамика до около 100 км/ч. При по-висока скорост 5,7 WK убедително печели.
Личен опит.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
ИВАН НЕДОКЛАНОВ коментира
18-12-20, 20:25
5,7 не е ли 360 коня ?Първоначално публикуван от Nikolajk Преглед на мнение5,7 е 326 к.с."An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
- 1 like
Коментар
-
Първоначално публикуван от Александър_ Преглед на мнениеСпоред мен 5.7 - до колкото знам няма някакви кой знае какви характерни проблеми този двигател, както и 4.7. При това положение, колкото повече, толкова повече, но за съжаление не виждам много обяви с този двигателПървоначално публикуван от Джамбазина, от който купих преди 7 и половина години "Хемито"Щото кой идиот ще си купи 5,7 литра бензинова кола?!"An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill
- 2 likes
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар