Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дилема относно гуми и джанти на WJ 2.7crd

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дилема относно гуми и джанти на WJ 2.7crd

    Здравейте , идва зимата и се чудя какво да правя с моя Гранд . В момента съм с оригинални джанти 17-ки 7.5J ЕТ50 (мисля че е) и гуми 245/65R17 . Чудя се мога ли да му сложа железни 15ки 7J ET-20 понеже ги намерих чисто нови 130лв. бройката и да го обуя с едни зимни гуми 235/75R15 и изобщо как ви се вижда това като идея . Има ли смисъл . Или е по-добре да си му купя едни зимни 245/65R17 или 235/70R17 , а за лятото да му сложа едни A/T на 15ки железни джанти и изобщо 15-ки ще станат ли или да търся 16ки . Канех се да слагам 31ци , но нещо не ми излизат сметките . В момента гумата с джантата ми е 70см - не знам защо след като по сметки трябва да е около 74см , а диаметъра на 31ца гума е 78.74 см което значи , че ще влезе , но при ход нагоре няма шанс да не опре в калника , а уж Overland били повдигнати фабрично ?!?!?! Ако мислите , че е по-добре да сложа зимни гуми на оригиналните ми джанти , то коя гума е добра и истински зимна , защото като го знам сега какво прави това чудо в кал , представям си зимата на сняг,киша или лед какво ще е . Имам впредвид , че в момента на кален терен само се вкарва в пътя в конкретния случай от онзи ден само се вкара в коловозите и няма излизане , а те бяха дълбоки 10см . Дори и да изляза с предния мост по някаква случайност , то задния мост смело си пердаши в коловозите и можете да си представите гледката как се движа хем в права треактория , хем с вратите настрани . Та точно от този конкретен случай взех да се замислям по-сериозно за зимата . И като цяло нормално ли е тоя звер да се върти в кръг като балерина и да прави 360 градусови пироети на директна без газ и на хлъзгав терен ?

  • #2
    Сигурен ли си, че ще станат дупките на джантите (т.нар. PCD, bolt pattern)? На ZJ са 5х114,3, на WJ са 5х127
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • #3
      Да , джантите са 5х127 и централен 76.1 . Те са си точно за тоя модел джип , четох много относно процедурата и много хора по чуждите форуми са слагали такива , но след 2002ра започват на този модел да му слагат по големи спирачки уж , и вчера като се загледах от апарата до джантата като че няма много място при 17ки в момента . Та затова рекох да питам има ли някой който е слагал 15ки на Grand Cherokee 2.7crd 2003 .

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
        Да , джантите са 5х127 и централен 76.1 . Те са си точно за тоя модел джип , четох много относно процедурата и много хора по чуждите форуми са слагали такива , но след 2002ра започват на този модел да му слагат по големи спирачки уж , и вчера като се загледах от апарата до джантата като че няма много място при 17ки в момента . Та затова рекох да питам има ли някой който е слагал 15ки на Grand Cherokee 2.7crd 2003 .
        Не можеш ли да отидеш с колата при продавача на джантите и да пробваш дали стават?
        Защото който и каквото и да ти каже тука, колата ти е "на старо" и може някой предишен собственик да е сменял нещо.
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • #5
          Не , защото са от онлайн магазин .

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
            Не , защото са от онлайн магазин .
            Този сайт го знаеш, предполагам. Няма джанта под 16" на него.
            Провери ли си комплектацията по VIN тука ?
            Понякога, не на всички, излизат спирачните апарати. Ако са "Akebono", не купувай джантите. Ако са "Teves" и си сигурен, че 15" стават на WJ, това са по-старите апарати, вероятно джантите ще станат. Ама "дисклеймвам" всякаква отговорност Горното да не се счита за препоръка.
            "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

            Коментар


            • #7
              Не ги пише спирачките ама на Optional Equipment пише

              Quadra-Trac II-On Demand 4WD System
              Vari-Lok Progressive Front Axle
              Vari-Lok Progressive Rear Axle

              А на Standart Equipment пише

              Quadra-Drive II (R) 4WD System

              Та сега QD , QD2 или QT2 съм ..... въпрос в страни от темата

              Коментар


              • #8
                QT2 = QD (героторната помпа в междуосевия диференциал + понижаващите предавки с блокаж на същия диференциал)
                QD+Vari-Lok Front & Rear = QD2
                "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                Коментар


                • #9
                  Добре , да ми се изясни това веднъж завинаги и да продължа с избора на гуми . Значи QT2 е QD т.е. блокира само раздатката , демек синхронизира преден и заден мост ако оборотите им са различни , докато QD+Vari-lock прави същото,но има и блокаж във всеки мост и освен преден и заден мост , блокира съответно лява и дясна гума на преден или заден мост и това е QD2 така ли ?

                  Коментар


                  • Bogoljub Gagic
                    Bogoljub Gagic коментира
                    Редактиране на коментар
                    Да.
                    ................

                • #10
                  Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

                  Този сайт го знаеш, предполагам. Няма джанта под 16" на него.
                  Провери ли си комплектацията по VIN тука ? ...
                  Комплектацията няма много да му помогне на пълнолетна кола. Едно от първите неща, които смених на моя, бяха предните спирачни апарати ...

                  Според Джипфорума, може да се сложат 15-ки с 3,75 или 4" backspace Мисля, че това е със старите спирачни апарати Тевес. И дори за тях в някои случаи се говори, че трябвало да се поостържат лекинко.

                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #11
                    Да , и аз четох точно тая тема там .

                    Коментар


                    • #12
                      Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
                      ... само се вкара в коловозите и няма излизане , а те бяха дълбоки 10см . Дори и да изляза с предния мост по някаква случайност , то задния мост смело си пердаши в коловозите и можете да си представите гледката как се движа хем в права треактория , хем с вратите настрани . ...
                      От кални коловози се излиза с кални гуми, по-агресивни. А че се бил движил с вратите напред какво от това?!? Важното е да се движи!

                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • bmwww
                        bmwww коментира
                        Редактиране на коментар
                        Представям си се как зимата на някоя стръмна улица се качвам с вратите настрани и хората ме гледат

                      • Чавдар (V93)
                        Чавдар (V93) коментира
                        Редактиране на коментар
                        Важното е да се качиш, а да не слезеш назад като шейна. Хората нека си гледат.

                    • #13
                      Първоначално публикуван от bmwww Преглед на мнение
                      Добре , да ми се изясни това веднъж завинаги и да продължа с избора на гуми . Значи QT2 е QD т.е. блокира само раздатката , демек синхронизира преден и заден мост ако оборотите им са различни , докато QD+Vari-lock прави същото,но има и блокаж във всеки мост и освен преден и заден мост , блокира съответно лява и дясна гума на преден или заден мост и това е QD2 така ли ?
                      WJ в комплектация с 2,7 мотор е със задвижване Quadra drive 1. Има варилоци в двата дифа и героторна помпа и в раздатката. Всичко е механично, няма електроника. Той е предимно на задно, докато не забуксува, или докато не се превключи на бавни, което блокира раздатката 50 на 50. Няма централен диф, иначе щеше да фултайм.
                      Quagra drive 2 е при WK. Той е фултайм. има и централен диф. Има блокажи в дифовете и раздатката, които се управляват електрически (ELSD) и работят една идея по прецизно. Ноо, само един датчик на АБС-а да сдаде багажа, или някой кабел по тази система да се окисли, прекъсне, протрие в някоя букса, датчика за ъгъла на волана и всичко отива в ряката. Излизат всякакви надписи по дисплея на таблото и джипа си остава само фултайм без всякакви блокажи, а дори понякога влиза в limp mode режим.
                      А, за 15-ките джанти бъди сигурен, че няма да влязат. Пробвал съм. Не влязоха, опират в спирачния апарат. Освен, ако не са с ет -44 или по изнесени. За там не знам. Имай предвид, че после сложих 16-ки с фланци. Като махнах фланците, лепящия баланс от вътрешната странана джантата започна да опира в супорта, а баланса е едва 2-3 мм.
                      Suzuki Vitara 1.6 Avtomatic
                      SSang Yong Kyron 2.0xdi
                      Jeep Grand Cherokee WJ 2.7crd ; Jeep Grand Cherokee WК2 3.0crd

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X