Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Cherokee

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Cherokee

    Здравейте,
    Ще започна нова трема, дори и с риск да стана малко банален.
    Та преди известно време къде на шега, къде на сериозно се сдобих с Jeep Cherokee 4x4, 2.8 CRD automatic. Колата е модел 2003, но явно не е карана много понеже километража показва под 150 к километри. Знам, че това почти нищо не значи, но състоянието на двигателя, а и тапицерията в купето са в доста добро състояние. Прави ми впечатление, че по мотора няма капка масло, а определено не е мит преди да я продадът.
    Не съм карал такъв автомобил, а определено ще ми трябва за в бъдеще, та искам за начало да задам няколко въпроса, колкото и наивни да се сторят те на някои от четящите:
    1. С какви гуми е препоръчително да се кара по асфалт? В момента е оборудвана с тези на прикачените снимки. Размерът е 235/70/R16. Не казвам, че са лоши, но са ми малко шумни, а и ми предстоят дълги придвижвания до там, където прекарвам по-голяма част от времето си. С други думи се опитвам да си събера 2 комплекта.
    2. Много моля, препоръчайте ми някой добър механик в или около Варна, с който да прегледаме основно колата. Човекът трябва да е на ясно с този тип коли, какво се случва и какво може да очаквам.
    Ами за сега толкова. Надявам се да споделите мнение по горните въпроси. А сигурен съм, че ще има и доста други неща да се обсъждат, но когато му дойде времето.
    Приятна вечер!


    [FONT=Comic Sans MS]Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. :)[/FONT]

  • #2
    Адешче, честито за колата.

    Извинявай, че почвам с лошо, ама да си знаеш, не личи да си много печен в механиката и техническите аспекти по автомобилите и очаквай да те "пращат на пързалката", тоест да ти обявяват несъществуващи повреди и скъпи и нескончаеми ремонти.

    Ей така на бързо и един принципен съвет, ако колата върви и не се чуват странни/силни шумове и нищо не свети като лампички, само и провери всички течности(антифриз, хидравлика на волана, спирачна течност, диференциал/и, скорости, раздатка, двигател + колко накладки са останали отпред, отзад + на ръчната и ако наистина искаш да си спокоен, иди дай някой лев на ГТП пункт, ама такива които истински тестват, ако минеш карай си смело и се радвай на живота.

    Гумите изглеждат ОК, малко усили радиото на път и след няколко месеца като стане киша и кал ще разбереш защо съм те посъветвал да ги оставиш.

    Ако имаш въпроси и откриеш нещо притеснително питай.

    И нека хейтването по мой адрес започне сега
    Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-09-20, 10:33.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Валери Недялков
      Валери Недялков коментира
      Редактиране на коментар
      Това е рецепта да си съсипе автомобила. Тук има ангренажен ремък. Той подлежи на смяна за първи път на 160000 км. или 10 години. Сменян ли е и с какъв? Ако не е оригинален вече се отива на 5 години и макс. 60000 км. В комплекта влизат и водна помпа и ролки.
      Долните предни шарнири са сменени рано. Последните им 2 модификации са от пролетта на 2006-та и 2007-ма години. Те са добри.

    • BatGeorgeone
      BatGeorgeone коментира
      Редактиране на коментар
      Валери, аз не познавам и не съм чувал за човек в зряла възраст и с разсъдъка си, който след покупка на автомобил да не извърши обслужване на поне ангренаж, ролки и едно масло, просто това го приемам за даденост, и съм напълно съгласен с теб, не подозирах, че има хора, който биха пропуснали такива неща.

  • #3
    Честито колега.

    Колегата по-горе е печално прав. Голям е шанса ако идеш на сервиз да търсиш проблеми да те пуснат по пързалката. Така че наистина прегледай течностите, огледай за нещо скъсано или омаслено и ако няма и няма странни звуци карай си спокойно.

    За гумите виж им ДОТ-а. Ако са по-стари от две години не очаквай много добро поведение зимата. Всесезнонните гуми след две лета каране се поопичат и почват да не държат много на студено. Така че може да ги смениш с други АТ гуми ако са стари.

    Коментар


    • #4
      Първоначално публикуван от jja Преглед на мнение
      Честито колега.

      ... и ако няма и няма странни звуци карай си спокойно.
      ...
      Шарнирите!!!!
      Издават "странни звуци" (джвакане при въртене на волана) ама трудно ги хващат - не е ясно дали не скърцат гумите, заради настилката и т.н.
      Провери си комплектацията по VIN-номер ТУК.
      После виж дали има неизпълнени сервизни акции ТУК.
      Ако има неизпълнени сервизни акции - търсиш "Витоша Ауто", или стария дилър "Балкан Стар" или който там е официален дилър на "Jeep" във Варна - те ще изпълнят безплатно за теб (ще вземат пари от производителя) въпросните сервизни акции. Най-вече проверѝ дали са били сменени предните долни шарнири.
      "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

      Коментар


      • #5
        Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
        Адешче, честито за колата.

        Извинявай, че почвам с лошо, ама да си знаеш, не личи да си много печен в механиката и техническите аспекти по автомобилите и очаквай да те "пращат на пързалката", тоест да ти обявяват несъществуващи повреди и скъпи и нескончаеми ремонти.

        Ей така на бързо и един принципен съвет, ако колата върви и не се чуват странни/силни шумове и нищо не свети като лампички, само и провери всички течности(антифриз, хидравлика на волана, спирачна течност, диференциал/и, скорости, раздатка, двигател + колко накладки са останали отпред, отзад + на ръчната и ако наистина искаш да си спокоен, иди дай някой лев на ГТП пункт, ама такива които истински тестват, ако минеш карай си смело и се радвай на живота.

        Гумите изглеждат ОК, малко усили радиото на път и след няколко месеца като стане киша и кал ще разбереш защо съм те посъветвал да ги оставиш.

        Ако имаш въпроси и откриеш нещо притеснително питай.

        И нека хейтването по мой адрес започне сега
        Адаш,
        Благодаря за мнението! В никакъв случай нямам намерение това, което ще кажа по-долу да се счете за хейтване, ама нека да си говорим още малко по темата.
        Абсолютно си прав, че колите не са моята област на специализация (печеност). По-верно би било, ако кажа, че те престанаха да бъдат от момента, в който автомонтьорите се превърнаха в програмисти и вместо да слушат какво им казва двигателят взеха да се дзверат все повече и повече в екраните и да сричат понятия, които на повечето едва ли им говорят нещо... Не подценявам прогреса, опазил ме Господ да убидя с това някого, но според мен компютъра е помощно средство, а не Светая Светих, пред който да се кланяме. Примери има много, но не е тук времето и мястото да ги обсъждаме.
        Колата за сега се държи нормално. Работните течности са в нормите, но маслата задължително ще сменя понеже сервизната история не е много ясна. Лампички не светят, но колата е сравнително шумна поне според моите представи. Пак казвам, че не съм карал 4х4 преди!
        Проблем ми е електриката на шофьорската седалка. Не работи, а това малко ми създава дискомфорт при каране.

        Първоначално публикуван от [B
        jja[/B]]За гумите виж им ДОТ-а
        Ами не са първа младост - 47 седмица на 2017. Тук отново остава въпросът към какви гуми да се ориентирам?

        Първоначално публикуван от [B
        Bogoljub Gagic[/B]]После виж дали има неизпълнени сервизни акции ТУК
        Това наистина беше доста ценна информация. Проверих и се оказа, че долните шарнири са сменяни през 2005 съгласно Safety Recall F23. Има още 3 сервизни бюлетина отнасящи се до колата, които са изпълнени до 2017. Става дума за монтираният теглич за ремарке, допълнителна защита на резервоара и модула управляващ въздушните възглавници.

        Предпоследно: Може ли някой да посочи линк към ръководство за потребителя (User Manual) за тези коли? Има неща, които са ми интересни, а не мога да намеря логично обяснение ползвайки опита си с други коли.

        Благодаря и приятна вечер!
        ​​​​​​​
        [FONT=Comic Sans MS]Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. :)[/FONT]

        Коментар


        • #6
          Първоначално публикуван от Goshob Преглед на мнение

          Предпоследно: Може ли някой да посочи линк към ръководство за потребителя (User Manual) за тези коли? Има неща, които са ми интересни, а не мога да намеря логично обяснение ползвайки опита си с други коли.

          Благодаря и приятна вечер!
          ​​​​​​​Виж дали има за дизел тука:
          https://jeep-manual.ru/index.php?page=KJ
          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

          Коментар


          • Goshob
            Goshob коментира
            Редактиране на коментар
            Много ми помогна. Благодаря! Няма за модел 2003, но пък има 2004, което за в момента е достатъчно

        • #7
          Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение

          Шарнирите!!!!
          Издават "странни звуци" (джвакане при въртене на волана) ама трудно ги хващат - не е ясно дали не скърцат гумите, заради настилката и т.н.
          Провери си комплектацията по VIN-номер ТУК.
          После виж дали има неизпълнени сервизни акции ТУК.
          Ако има неизпълнени сервизни акции - търсиш "Витоша Ауто", или стария дилър "Балкан Стар" или който там е официален дилър на "Jeep" във Варна - те ще изпълнят безплатно за теб (ще вземат пари от производителя) въпросните сервизни акции. Най-вече проверѝ дали са били сменени предните долни шарнири.
          Гагич, тия полуидиоти от Балкан Стар отдавна не са никакви за Джип, само прибират пари и карат хората да си мислят, че са попаднали на добро място. От Витоша Ауто за варналийте препоръчват да се ходи в Хюндай Бургас, където ти трябва да ги учиш, що е то Джип. Имам пресен пример с гаранционното обслужване на Джип ГЧ от 2019г на приятел, който се яудеше само как да се кръсти. Но поне са му сложили правилното масло, докато във Варна го питали, кажи, какво масло искаш и такова ще ти сложим. Коментарите оставям за всеки да си прецени сам.
          JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
          Тел: +359 887 847261

          Коментар


          • Bogoljub Gagic
            Bogoljub Gagic коментира
            Редактиране на коментар
            В София ("Силвър стар" или както са се прекръстили) били продължавали да изпълняват сервизни акции за стари Jeep-ове. Ама това само го чух или прочетох някъде. Не съм пробвал. В КАТ-София, ако искаш да нанесеш "Евро-нещо си" категорията в талона, искат бИлеШка от тях, на такава от "Витоша Ауто" се чудят и пулят.

        • #8

          А някакви идеи за добър сервиз за Jeep във Варна имате ли?
          Последно редактирано от oggie; 23-09-20, 14:49.

          Коментар


          • #9
            Гагич, това,че се пулят в КАТ не значи,че Силвър Стар са още оторизираните. Аз съм говорил лично с Витоша Ауто и те насочиха приятеля ми към Бургас. Инъче, ако на КАТ им трябва документ за Евро нещо си, аз имам оригиналния сертификат от производителя,където всичко е вписано.Инъче хората от Силвър стар не биха върнали сигурно никого с кеша му, ако иска да ги ползва за сервиз, имат си вероятно още и софтуерите и инструментите и обучените хора, само дето не са от името на Джийп.

            За колегата с въпроса за сервиза във Варна - лично аз не мога да ти препоръчам нищо друго освен тия в Балкан Стар и то само защото не се сещам за друг. Чувал съм за едно момче, което било много в час за Джип във Варна, но нито имам име нито телефонен номер.Дано някой от колегите тук във формуа помогнат с инфо.
            JEEP Grand Cherokee WK2; 184kW (250 PS), 2017 г.
            Тел: +359 887 847261

            Коментар


            • Bogoljub Gagic
              Bogoljub Gagic коментира
              Редактиране на коментар
              А-а-а-а, никъв кеш. Само ако изпълняват БЕЗПЛАТНО сервизни акции.
              Въпреки, че заради една печална тема за това как са изпълнили една такава акция (има линк в темата ми за шарнирите) аз лично НИКОГА не съм влизал с кола там. Само два-три пъти купувах масла, докато само при тях имаше.

            • Goshob
              Goshob коментира
              Редактиране на коментар
              И аз съм чувал за това момче. Също че било от Аксаково, но явно нещо връзката се е скъсала. Между другото форума ми беше надеждата да намеря някакви координати за същият човек...

          • #10
            Балкан стар и Силвър стар един и същи сервиз ли са? За Варна става въпрос.

            Коментар


            • #11
              https://offroad-bulgaria.com/forum/о...96#post6648396

              Тук малко се уплетох и нека да уточним понятията.
              На кое казвате ангренажен ремък? Защото, ако става дума за пистовият ремък от снимката, който върти вентилаторът, водната помпа, хидравличната помпа за управлението, компресора за климатика, генератора и т. н. малко трудно ще се разберем. За мен като ниско интелигентен механик това не е ангренажен ремък. Между другото, върху капака на вентилатора има написани някакви километри и аз предполагам, че това е кога е бил сменян въпросният ремък. Не мога да бъда сигурен защото колата няма сервизна история, а и предният собственик не можа да ми каже нищо.

              И още нещо, ако може? Защо има 2 щеки за масло? Правилно ли мисля, че тази от към страната на купето е за маслото в раздатъчната кутия?
              [FONT=Comic Sans MS]Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. :)[/FONT]

              Коментар


              • #12
                Много си объркан колега. Ангренажния ремък се намира под капак,зад пистовия. Той е зъбчат и върти разпределителните валове,водната помпа и гориво-нагнетателната помпа плюс 2 паразитни ролки и автоматична натягаща.. Всичко това е зацепено чрез ремъка към коляновия вал. Скъса ли се ремъка може и нов двигател да търсиш.

                Втората щека е за флуида на автоматичната скоростна кутия. И на нея трябва да се сменят флуида и филтрите му на 100000 км.
                Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                Коментар


                • Goshob
                  Goshob коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ами да. Точно заради това казах, че ако пистовият ремък, който цитирах се бърка с ангренажен ремък много трудно ще се разберем. А това какво става, когато се скъса този ремък, верига, зъбчатки или каквото и да било там, ми е доста добре известно. Нагледал съм се на изкривени клапани, строшени кобилици, а дори един "умник" беше успял дори да изкриви и коляновият вал. Само дето моите впечатления не са от автомобилни двигатели.

              • #13
                Добро утро,
                Бих искал да попитам колегите, които имат Jeep Cherokee 4x4, 2.8 CRD automatic да споделят, ако може, какви масла използват. Имам предвид масло за двигателя, скоростна кутия, хидравлика, спирачки и др.
                За съжаление в линка, който Gagic даде са предимно ръководства за бензинови коли, а на мене ми трябва дизел...
                Благодаря!
                [FONT=Comic Sans MS]Wise men talk because they have something to say; fools, because they have to say something. :)[/FONT]

                Коментар


                • BatGeorgeone
                  BatGeorgeone коментира
                  Редактиране на коментар
                  Във Варна ли си? Ако е така, може би другата седмица няколко дни ще съм в Добрич, ела на кафе, ако времето позволи ще прегледаме джипката, ще ти покажа някой неща и ще ти кажа какви масла да вземеш. Това го правя про боно без ангажименти, защото нали знаеш, безплатната услуга струва точно толкова колкото си платил за нея

                • Goshob
                  Goshob коментира
                  Редактиране на коментар
                  Благодаря! Писах ти на лични

              • #14
                Ето ти ръководства:
                http://jeep-manual.ru/index.php?page=liberty
                Маслата са тези, които производителя е написал - двигателно 0W40 или 5W40, автоматична трансмисия и раздатъчна кутия - ATF+, диференциал преден - 75W90/ 75W140, заден,ако имаш LSD 75W140 с LSD добавка.
                Ти провери ли на линка, който Боголюб ти даде?
                "Провери си комплектацията по VIN-номер ТУК."
                И на всеки сайт на производител на масла има oil selector който точно ти показва какво масло е нужно.
                Примерно ето на Fuchs:
                http://fuchs-eu.lubricantadvisor.com...354a5ae0728f17

                Коментар


                • #15
                  Първоначално публикуван от Kalin Galinov Преглед на мнение
                  автоматична трансмисия и раздатъчна кутия - ATF+, диференциал преден - 75W90/ 75W140,...
                  Един корекциЙ, ако може - ATF+4 защото има разни "ATF ++", "ATF +/-" на други производители, има "аналози", на които пише, че отговарят на "Dexron II" и на "ATF+3" например.
                  Общо взето трябва да се търси да отговаря на спецификацията Chrysler MS 9602
                  "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X