Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Нов собственик на Джип Чероки/Либърти 2.8 дизел

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Нов собственик на Джип Чероки/Либърти 2.8 дизел

    Здравейте,
    Сдобих се с едно Чероки 2005та, 2.8 дизел. За 3 дни му навъртях 500 км, доволен съм като цяло, но не ми харесва това, че няма много място за поставяне на разни нещица, освен в подлакътника и двете поставки за чаши. Сравнявам с VW Туран.
    Също така ми е интересно защо волана седи толкова ниско, спрямо таблото, и респективно спрямо седалката на водача - която е на най-долна позиция. Леко неудобно ми е, но предполагам, ще свикна.
    Харесва ми това, че загрява за много кратко време, има някаква виско-незнам си какво, Еди ми обясни, ама не запомних
    Имам 2 извършени сервизни акции, още в Италия - долни шарнири и торк конвертор + препрограмиране.
    Остават ми още 2, които ще направя във Витоша ауто - подмяна на задни долни надлъжни носачи и проверка на теглича.
    Поръчах си и реле за DRL, доколкото прочетох, слагам го, махам това за дългите светлини, и би трябвало да работи без препрограмиране.
    Забелязах, че е нестабилен при неравности, но предполагам е заради тези задни носачи....или пък амортисьори?
    Та, това е, джипа е добър, при проверка в Италия излиза, че е бил на 180К км 2018та година, аз го взех на 187К км, но дори и да е превъртян километража, изглежда поддържан

  • #2
    Честита предобивка ! Да си го караш със здраве и без аварийно!

    Колата е груба на външен вид, но лично на мен точно това ми харесва. Моята е автоматик.
    Като проходимост също ще ти хареса, само внимавай на хлъзгави пътища , когато си само на задно и след като си 2005 вероятно нямаш ESP.

    Препоръчвам ти да си почистиш или направо да си смениш мап сензора, който обикновенно е блокаж.
    В алиекспрес го има за 19 лв.
    Амортисьорите на преден капак са около 18лв пак в алито(двата).
    Амортисьорите на задното стъкло също в китайския сат са 18лв (двата).

    Ако имаш неработеща степен на вентилатора на парното пак в алито го има регулатора и е по 20лв.

    Това са според мен дребните неща , с които често има ядове и рядко някой им обръща внимание.

    Коментар


    • #3
      Благодаря за пожеланията
      Да, няма ESP, за жалост.
      МАП-а ще го изчистя първо, а иначе как може да се установи, че не работи?
      Всичко останало работи, имам и части от блутуут подготовка )

      Коментар


      • #4
        Първоначално публикуван от Kalin Galinov Преглед на мнение
        Също така ми е интересно защо волана седи толкова ниско, спрямо таблото, и респективно спрямо седалката на водача - която е на най-долна позиция. Леко неудобно ми е, но предполагам, ще свикна.
        Такова лостче не може да си нямаш:

        Натиснете снимката за да я уголемите

Име:StWh.png
Прегледи:699
Размер:85.8 КБ
ID:6562430
        "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

        Коментар


        • #5
          с диагностика или ако пали трудно може да е и от него (от грешни показания - при мен беше така).

          Аз на моя в допълнение му монтирах дисплея, който е на тавана + темпомат.

          Коментар


          • #6
            Честито, със здраве и безавариино да се кара! За волана - има регулировка по височина, отдолу на кормилната колона има лостче, с чието освобождаване се регулира волана. DRL релето се поставя в гнездото по описания начин, но това не е достатъчно. Трябва през дилърски софтуер да се активира иначе няма да работи. Сменя се региона в Body Control Module на позиция за Canada. В София Еди Рангелов /тук от форума/ може да го активира. За нестабилен не съм съвсем сигурен какво точно имате предвид, може би това, че "клати" в горната част купето при преминаване на редуващи се неравности. Това си е обусловено от теглото, по-твърдото окачване и височината му. Написано е даже като предупреждение на сенника на водача. Иначе за джип си е доста стабилен и относително комфортен за дълъг път, управлява си се почти като лек автомобил. По-шумен е, особенно в началото при потегляне и ускоряване, няма добра звукоизолация между двигателя и салона, но като влезе в обороти според мен е комфортно и не е съвсем като в камион. Огледайте задното окачване - надлъжните носачи /тези от сервизната акция/ за проникваща корозия защото от стария тип, които са със затворена конструкция вътре се задържа влага и корозират отвътре. Тях, ако са от стария тип /с по-тънкия профил/ задължително трябва да се сменят.

            Нов Тип с по-широк профил:

            Иначе може да са опасни:

            Също така "А" рамото, което центрира задния мост чрез захващане в центъра на диференциала и с два тампона към купето. Ако има скъсани тампони може от тях мостът да се измества леко странично и да създава усещане за нестабилност. Една схема за ориентация, макар и да е с малка разлика от тази на джипа /стабилизиращата щанга е по различен начин/:
            Последно редактирано от Алекс Маринов; 19-02-20, 13:47.
            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
            First impression is not always true. Get inspired.
            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
            Reading is sooo boring, unlike writing!

            Коментар


            • #7
              Имам си регулировка на волана, но на максинално високо положение седи странно ниско предполагам и не е телескопичен волан?

              Има дисплея на тавана, както и темпомат, и всичко работи добре
              За тия 500 км ми дава разход 7.7 лт на 100 км среден разход нафта...всеки ден 2/3 магистрала, 1/3 в София. Мисля, е много добре дори

              Коментар


              • #8
                Не, воланът не е телескопичен, регулира се само по височина. Кофти е когато слезеш от по-луксозен лек автомобил или ван и седнеш зад волана на джипа. Първоначалното усещане е като за камион. После се свиква и след това вече чове не иска да кара вече нисък автомобил - усещането е все едно е седнал направо на асфалта. Колкото до разхода - направо е супер, ако е точен. Другите дават разход над 8.5 - 9 на 100 км.
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #9
                  Алекс, когато аз се качих за първи път в такъв джип ми хареса шума от двигателя, усещането за тежък автомобил, големия ход на волана при завиване, като при камион. Въпреки другия ми автомобил СУВ този ми допада повече. Дали е от годините, дали защото е по-грамаден... само да няма проблеми ще му се радвам.

                  Разбира се не мога да забравя твоята и на Павлин добрина! Тогава вие ми подарихте някои части и ми дадохте много информация за модела, части и схеми, за което съм много благодарен!
                  Последно редактирано от sttekata; 19-02-20, 20:39.

                  Коментар


                  • #10
                    Разхода ще го засека като се поизпразни резервоара, и аз много не вярвам на компютъра, ама знае ли човек
                    Но определено се люлее повече, отколкото трябва. Дано смяната на задните носачи/втулки даде положителен резултат.

                    Коментар


                    • #11
                      Първо засичане на разход, пълен-празен резервоар, 760 км със 70 литра нафта, 9.2 л. на 100 км. На трип-компютъра даде среден разход 7.7, очевидна е разликата Но дали този среден разход е на дневния трип, или събира всичко от нулирането...нямам идея. Според мен е на дневния трип.
                      Балансирах и завъртях гумите, люлеенето намаля, но не изчезна съвсем. Но определено е по-добре ор преди.
                      Днес на едно кръгово завъртях задницата, беше мокро, с температура на въздуха 1 градус. Само на задно предаване. Че иска нови гуми, така, ама и аз май нося вина за това
                      Та, относно гумите, гледам Ханкуук, гледам Нокиан, гледам и Нексен. Всички всесезонни. И на горе-долу еднакви цени - около 200 лв за брой.
                      Какъв опит имате с гумите? За 90% асфалт и 10% черни пътища.

                      Коментар


                      • #12
                        Какви са джантите - 17 или 16 цола?
                        Jeep Cherokee (Liberty) 2.8 CRD 2006.

                        Коментар


                        • #13
                          И при мен дава разлика в разхода между бордкомпютър и реално зареждане. При първото ми шофиране с тоя джип и аз се завъртях в едно кръстовище. Гумите бяха летни и доста износени. Не ползвам всесезонни. Зимни и летни, нови. Но всеки си знае...
                          JEEP Liberty 2.8CRD Limited 2005

                          Коментар


                          • #14
                            Стандартните 17ки са.

                            Коментар


                            • #15
                              Втора зима ползвам зимни гими NEXEN WIN-SUV. Тази си е никаква и сняг няма, но миналата зима се представиха доста добре като устойчивост на сняг, мокър асфалт и въобще при зимни условия. Тихи са при всички режими на движение. За цената си са доста добри според мен. За всесезонните им модели нямам лични впечатления. За мен по принцип всяка т.н. всесезонна гума си е компромис и предпочитам подходящите за сезона.
                              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                              First impression is not always true. Get inspired.
                              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                              Reading is sooo boring, unlike writing!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X