Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вероятни причини за шум в задния диференциал

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вероятни причини за шум в задния диференциал

    http://www.youtube.com/watch?v=pBEJnXL8SU

    Здравейте колеги, позволявам си да отворя тази тема, въпреки че е коментирано достатъчно много за причините водещи до шумове в диференциалите, но в моя случая отговор за себе си не мога да намеря.И така след дълго чудене дали да предприема тази стъпка да правя ремонт на заден диференциал на Черокито ми,което е '93 г. 2.5 бензин, накрая се реших и го предоставих на сервиз, за който бях чел че е правил ремонт на този тип диференциали. А причина за ремонта бе силния шум който се чуваше от дифа, следствие на каране без масло на около 100-тина километра. След като отвориха диференциала се установи, че за смяна са короната и пиньона и лагерите към тях, лагерите на касетата и полуоските и съответно семерингите към тях. Зъбите на пиньона се бяха износили до такава степен, че бяха с изострени върхове. За останалите неща момчетата от сервиза казаха ,че били наред. Пропуснах да отбележа, че моста е Крайслер 8.25" с LSD. Короната и пиньона ги закупих втора употреба/нови нямаше в наличност и трябваше да се чака доставка/,а лагерите "TIMKEN" от специализиран магазин и от "Вест ауто". Разпорната втулка също е нова. Маслото което нaляхме е Кастрол 70W140 с добавка за LSD. След направения ремонт силният шум изчезна обаче...........не напълно, остана малък шум и виене. Той се проявява когато колата се движи с малко газ, т.е.когато не се ускорява, а се поддържа достигнатата скорост, тогава виенето е слабо,но го има . Особено силно се чува обаче когато колата се ускори и последва отнемане на педала на газта. Поста стана доста дълъг затова и спирам, но ще се радвам знаещите и можещите да споделят за евентуалните причини за наличния шум. Предварително благодаря.
    Последно редактирано от Злой; 26-06-09, 08:59.

  • #2
    До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

    Здрасти колега,
    моя диференциал е DANA 35 и миналото лято му сменях пиньнон, корона и лагери. Имам пневматичен блокаж, заради който луфта на короната и пиньона не можа да се напасне какъвто трябва и остана голям колкото на износен диференциал. Сега в момента като карам симптомите са подобни на твоите - при нормално ускорение и скорост над 70-80 се чува леко (дразнещо ) виене.
    Успех!!!
    [URL="http://www.forum-lines.ru/"][IMG]http://www.forum-lines.ru/rez/renegade.gif[/IMG][/URL]
    [COLOR=Black][B] Wrangler YJ, 2.5i, 2.5'' bodylift, ARB locker

    [/B][/COLOR][B]Продавам пистов ремък за Jeep [/B][URL]http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?p=886566#post886566[/URL][URL="http://forum.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=28939"]
    [/URL]

    Коментар


    • #3
      До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

      Да разбирам ли,че при мен е оставена по-голяма хлабавина м/у короната и пиньона и от това се получава виенето???Все пак тази хлабавина трябва да може да се регулира, тъй като при мен няма пневматичен блокаж.

      Коментар


      • #4
        До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

        Обратно в сервиза.Да го регулират отново.Да прегледат лагерите.Миналото лято сменях лагери на един Спринтер -трите лагера ги взех отSKF но малкия отпред на пиньона го нямаха в наличност и взех на TIMKEN.На четвъртия ден след пробег от 200км ми го върнаха с виещ диф за рекламация.Тимкена се беше смлял и като го върнах в магазина за рекламация една мноооого млада продавачка компетентно ми заяви ,че съм го пренатегнал и от там е проблема.Не спорих с нея ,от двадесет години с това си вадя хляба.Поръчах нов комплек за дифа от SKF.Познай дали се върна повече.Ментета много се навъдиха затова само от проверени дистрибутори.
        Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
        Grand 3.1TD
        0898 620 306 Стоян

        Коментар


        • #5
          До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

          Първоначално публикуван от supermaxx Преглед на мнение
          Да разбирам ли,че при мен е оставена по-голяма хлабавина м/у короната и пиньона и от това се получава виенето???Все пак тази хлабавина трябва да може да се регулира, тъй като при мен няма пневматичен блокаж.
          Може проблема да не е в лагерите, а в реглажа.

          Даже хлабината да е добре, не означава, че реглажа е добър.

          Правелния реглаж е комбинация от достатъчна, но не голяма хлабина и правилна форма на петното от контакта между короната и пиньона.
          Не правилно петно (въпреки правилната хлабина) води до виене.

          Освен това е много важно лагерите да бъдат достатъчно (но не прекалено) натегнати, защото са конусни. Всички конусни лагери изискват правилен (нито малък, нито голям) натяг.
          Правилно регулиран диф. (хлабина и петно) с не правилно натегнати ( хлабави или прекалено стегнати) лагери води до тяхното брутално износване (виене) за има няма 1000 км.
          После маистора ти разправя, че лагерите са ментета.

          Диференциала е много капризен към тези настройки. Трябва да се знаят тези стойности (хлабини, натяг и т. н.), които са индивидуални за всеки диф.
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #6
            До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

            Колега onufriz, именно от твоите постове в по-ранни теми се възползвах /като ги разпечатих/ и ги предоставих на момчетата от сервиза с надеждата да се получи качествен ремонт, но явно нещо не е донаправено както трябва.

            Коментар


            • #7
              До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
              Може проблема да не е в лагерите, а в реглажа.

              Даже хлабината да е добре, не означава, че реглажа е добър.

              Правелния реглаж е комбинация от достатъчна, но не голяма хлабина и правилна форма на петното от контакта между короната и пиньона.
              Не правилно петно (въпреки правилната хлабина) води до виене.

              Освен това е много важно лагерите да бъдат достатъчно (но не прекалено) натегнати, защото са конусни. Всички конусни лагери изискват правилен (нито малък, нито голям) натяг.
              Правилно регулиран диф. (хлабина и петно) с не правилно натегнати ( хлабави или прекалено стегнати) лагери води до тяхното брутално износване (виене) за има няма 1000 км.
              После маистора ти разправя, че лагерите са ментета.

              Диференциала е много капризен към тези настройки. Трябва да се знаят тези стойности (хлабини, натяг и т. н.), които са индивидуални за всеки диф.
              напълно съм съгласен с теб колега 1+ знам от опит че майстори много...но е много важно особенно след ремонт на диференциал да му направиш правилната настроика (следата на сцеплението и правилните хлабини) си е цяла наука...не е работа за всеки
              понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
              ********************************
              JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
              Honda Shadow VLX 600 - 1999
              FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


              0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
              Влади

              Коментар


              • #8
                До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                Първоначално публикуван от supermaxx Преглед на мнение
                Да разбирам ли,че при мен е оставена по-голяма хлабавина м/у короната и пиньона и от това се получава виенето???Все пак тази хлабавина трябва да може да се регулира, тъй като при мен няма пневматичен блокаж.
                Може да се регулира, но става с реглажни шайби, които са индивидуални за всеки диф. Ако са сменили корона и пиньон и са сложили шайбите от стария диф, вероятността да съвпаднат луфтовете сигурно е 1:100000000. Също не е зле да се обърне внимание и на шлиците на полуосите. Ако са разплескани се получава един доста неприятен шум при отнемане на газта.
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #9
                  До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                  Само да вметна, че ако дойде дори самия Уолтър Крайслер да регулира дифа то най-вероятно нищо няма да стане. С втора употреба пинион и корона винаги ще имаш виене. Това е все едно да си купиш носени обувки втора употреба. Вероятността да са същите като твоя крак е невъзможна. Друг е въпроса както казват колегите че може контактното петно да не са го уцелили.
                  Аз след смяна на лагери попаднах в същата ситуация като теб. При подаване и в последствие отнемане на газта имам виене. Няма как да се оправи тъй като всеки пинион и корона имат специфично износване което се променя след смяната на лагерите.
                  no signature no problems

                  Коментар


                  • #10
                    До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                    Оставам с убеждението ,че такова животно като качествен ремонт на дифа или не съществува или е голяма рядкост.Явно ще трябва да се примиря с шума и да започна да му свиквам.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                      http://dvg-pgmt.hit.bg/Temi/20.doc На теория е едно само ,че в дейсвителност е много по-трудно за изпълнение.За да се постигне точност в регулировката на хлабината в лагерите и между пиньона и короната се иска много точно измерване.След измерването идва трудното,трябва да се сменят регулиращите подложни пластини за да се запази хлабината в лагерите и да се получи петното на зацепване между пиньона и короната .За да се получи точното петно трябва да се променя положението на пиньона-напред назад,на короната-на ляво на дясно без да се променя хлабината в лагерите.Проблема идва от това,че производителите разполагат с пълен набор регулиращи пластини и на тях им е много лесно.Дали според вас е възможно някой сервиз в България да разполага с такъв набор.А сега се замислете как се прави регулираща пластина с дебелина приперно 0.02 .Процеса става дълъг и сложен не от това ,че не можем ,а защото не разполагаме с ресурсите на производителите.Все пак не можем да изрежем регулираща подложна шайба от капачка за буркан не че някой не се опитват.
                      Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                      Grand 3.1TD
                      0898 620 306 Стоян

                      Коментар


                      • #12
                        До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                        Не всички дифове се регулират с шайби - някой имат гайки на касетата и реглажа става чрез развиване на едната и завиване на другата съответно. По трудно се прави, но не се изисква набор от шайби. Но и там остава реглажната шайба на пиньона.
                        Най ме е страх от хора без мечти...

                        Коментар


                        • #13
                          До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                          Така е, но на Чероки аз съм виждал само с шайби.
                          "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                          Неизвестен мъдрец

                          Коментар


                          • #14
                            До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                            Най-общо за ЧЕРОКИ -
                            DANA: с реглажни шайби
                            CORPORATE AXLE: с гайки
                            Най ме е страх от хора без мечти...

                            Коментар


                            • #15
                              До: Вероятни причини за шум в задния диференциал

                              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                              Не всички дифове се регулират с шайби - някой имат гайки на касетата и реглажа става чрез развиване на едната и завиване на другата съответно. По трудно се прави, но не се изисква набор от шайби. Но и там остава реглажната шайба на пиньона.
                              Напротив ,когато е с гайка на касетата е по-лесно защото ти остава да правиш подложки само на пиньона.
                              Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                              Grand 3.1TD
                              0898 620 306 Стоян

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X