Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

    Поразчетох се за тази раздатка( 231) и не съм много очарован:

    Режимы 4H, и 4L в этой коробке только для скользкой или грязной поверхности с небольшой(!) скоростью. Нельзя, например, мчаться в этом режиме по заснеженному шоссе - будут проблемы с курсовой устойчивостью автомобиля. Дело в том, что у этой коробки отсутствует межосевой дифференциал. Езда в этих режимах по сухой поверхности приводит к повышенному износу трансмиссии и выходу из строя раздаточной коробки!

    От това разбирам, че не трябва да се кара на нито на 4H нито 4L на заснежен асфалт(шосе) защото ще бъде неустойчив автомобила??? Това ми се струва безумно, още повече че съм го карал вече на сняг на асфалт и колата е супер стабилна и има много по-добро поведение на пътя отколкото на 2H. Да разбирам ли че това е заради липсата на междинен диференциал и как това ще пречи на курсовата устойчивост на автомобила? Ако е така то доста се ограничава ползването на 4х4 - само и единствено извън пътя Бихте ли коментирали, моля?

    Коментар


    • #17
      До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

      Първоначално публикуван от medunski Преглед на мнение

      Режимы 4H, и 4L в этой коробке только для скользкой или грязной поверхности с небольшой(!) скоростью. Нельзя, например, мчаться в этом режиме по заснеженному шоссе - будут проблемы с курсовой устойчивостью автомобиля. Дело в том, что у этой коробки отсутствует межосевой дифференциал. Езда в этих режимах по сухой поверхности приводит к повышенному износу трансмиссии и выходу из строя раздаточной коробки!
      Не им вярвай безрезервно Вероятно са имали предвид, че като имаш нужда от 4H, вече не желателно да караш като през лятото по магистрала Карах тази и миналата зима Вранглера на 4H, и проблем няма....
      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

      Коментар


      • #18
        До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

        Е това е успокоително! Очевидно че раздатка 242 с автоматични скорости е по-добрият избор, но какво да се прави моят е с 231 и ръчна 6-степенна кутия.
        Иначе сайтът който прати Алекс Маринов http://www.jeep.avtograd.ru/ е много интересен и полезен. Абе явно с времето ще му свикна кога на какъв режим да го карам...

        Коментар


        • #19
          До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

          честито! хубав джип!
          карай си го 2х... когато почустваш нужда от проходимост -колата започне да приплъзва някъде - спокойно включвай 4х4... бавните включвай само ако закъсаш някъде, за предпочитане при спрял автомобил... и не се шашкай... ще му свикнеш бързо
          не бързам за никъде...
          XJ 2.5TD '98

          Коментар


          • #20
            До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

            Първоначално публикуван от medunski Преглед на мнение
            От това разбирам, че не трябва да се кара на нито на 4H нито 4L на заснежен асфалт(шосе) защото ще бъде неустойчив автомобила???
            Когато колата е парт-тайм значи няма в раздатката междуосев диф. Проблемът е, че пътят за един оборот, който изминава предното колело в завой е различен спрямо същият на задното. Тази разлика се компенсира от междуосевият диференциял. Но ти нямаш такъв и заради това не трябва да се кара по суха и твърда настилка. Значи на заснежен път, тревист, чакълен, кален, коловози и където имаш утъпкан или не сняг по асфалта можеш спокойно да караш с вкл. 4х4. Тогава предните колела ще могат леко да приплъзват и няма да натоварваш раздатката. Например когато караш между блоковете, където не е изчистен снегът или трябва да маневрираш върху някоя преспа си включваш 4 H. Като стигнеш до главен път, който е изчистен просто минаваш на 2Н. 4L го използваш само когато качваш големи баири без асфалт или спускаш такива.
            LZ1RED

            Коментар


            • #21
              До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

              Първоначално публикуван от medunski Преглед на мнение
              Поразчетох се за тази раздатка( 231) и не съм много очарован:

              Режимы 4H, и 4L в этой коробке только для скользкой или грязной поверхности с небольшой(!) скоростью. Нельзя, например, мчаться в этом режиме по заснеженному шоссе - будут проблемы с курсовой устойчивостью автомобиля. Дело в том, что у этой коробки отсутствует межосевой дифференциал. Езда в этих режимах по сухой поверхности приводит к повышенному износу трансмиссии и выходу из строя раздаточной коробки!
              Не вярвай на всички надписи. Както казва glinski по-горе, когато ти е нужна проходимост при сняг, лед и т.н. спокойно си включвай 4х4 H. Колкото до проблемите с курсовата устойчивост - имат предвид, че при липса на междуосев диференциал въртящия момент се разпределя еднакво м-ду предния и задния мост и съответно оборотите на двата моста са еднакви. При движение в завой обаче, оборотите на колелата и съответно изминатия път са различни. Ако по някаква причина /преодоляване на неравност и т.н./ оборотите на предния и задния мост се различават, то при липса на диференциал се налага някое от колелата да приплъзва. Поради това, при движение с по-висока скорост в завой може да е има влошена курсова устойчивост. Но 4х4Н се налага само при сняг, лед и тн.н, а тогава пък скоростта на движение като цяло е по-ниска така, че това едва ли ще е по-сериозен проблем от необходимостта за по-добра проходимост. Единствено на сух асфалт не включвай 4х4. Тогава наистина се създава напрежение в мостовете, което не може да се компенсира лесно с приплъзване на колелата и може да повредиш ходовата част.
              Поздрави!
              Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
              First impression is not always true. Get inspired.
              Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
              Reading is sooo boring, unlike writing!

              Коментар


              • #22
                До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                Благодаря за подробните разяснения, вече се ориентирам и свиквам с джипката. Доста мощен автомобил е - като натисна по-сериозно газта не чувствам турбо-дупка, директно ме залепва за седалката, понеже преди това карах Галопер 2.5ТД дълга база това сега ми се струва като ферари.

                Коментар


                • #23
                  До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                  Вярвай на написаното в книжката и предписанията на производителя.Тези работи не са писани за да си чешат езиците, а за да помагат на хората.Така че по-добре вярвай на мануала отколкото на "един ми каза".Не съм карал такъв джийп, но не ми се вярва да ти занася на всеки завой, та да се налага да включваш 4Н.По-долу един колега спомена нещо за гуми.С правилните гуми разликата е голяма повярвай ми.
                  Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                  Това е положението.

                  Коментар


                  • #24
                    До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                    Честито със здраве да си я караш и все така да се кефишцената е супер.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                      Здравейте, отново. Имам проблем! Светна check engine - около два дни светеше, после изчезна от самосебе си. Ходих до балкан стар, направиха и тест и се оказа: повишено моментно пиково налягане в турбината (цитирам по памет). Казаха, че не са сигурни от какво е , най-вероятно от някаква клапа, която можело да заяжда и от време на време да не се затваря. Не било страшно , да го карам така, трябвало проблемът да е активен за да го замерят какво е точно. Днес обаче пак светна индикатора и сега се чудя какво да правя. Пак ли да ходя там, някъде другаде могат ли със сигурност да открият проблема?

                      Коментар


                      • #26
                        До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                        Някой с идеи?

                        Коментар


                        • #27
                          До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                          Tози път лампата може да е светнала за друг проблем.
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                            надали - светна само ден по късно...

                            Коментар


                            • #29
                              До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                              Първоначално публикуван от medunski Преглед на мнение
                              Някой с идеи?
                              Ми по някакви причини турбината ти пренадува. Може да са много неща - направляващия апарат на турбината (ако е с променлива геометрия) е задръстен от сажди, може разтоварващия клапан да не сработва (не знам как е на тоя мотор, при Алфите е или с механично/вакумно управление(до 2001 г.), или електронно със соленоид (след 2001 г. Евро 3-двигатели).

                              При турбините на Алфите при надналягания на въздуха 1,5 до 1,8 атмосфери се отваря въпросния клапан (който рязко намалява количеството отработени газове, които достигат до горещото колело на турбината - отваря един short-cut и газовете заминават в ауспуха, без да въртят турбината), за да не потрошиш матора. И ако не се разтовари, кампютъра временно намалява подаването на нафта и светва лампата. Не знам на VM какви са пиковете на наддува.

                              При Алфите много често проблема се решава със сваляне на турбината и почистване от сажди/нагар (става дума ако е замърсен направляващия апарат на променливата геометрия). Но първо е добре да се провери по какъв начин се управлява разтоварването на турбината и да се види защо не сработва.

                              А може и датчика за налягане просто да се ебава, най-често е Бош, а тва са най-големите боклуци на света.

                              Ето едно гифче как работи направляващия апарат на турбина с променлива геометрия

                              http://www.technologie-entwicklung.de/vtg-sequenz.gif

                              Последно редактирано от Carburettor; 18-03-09, 21:26.
                              ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                              Volvo XC90 D5 Executive '12
                              Volvo XC60 D5 Summum '11
                              Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                              Коментар


                              • #30
                                До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                                благодаря за подробната информация, но все пак какво да правя - 1. да щадя колата заради това повишено нлягане и да чакам проблема да се обостри за да отида на сервиз 2. да отида пак в балканстар да се мъчат да открият какво става 3. да отида на друго място и да се пробвам там (споменаха ми за някакъв сервиз Юве на Симеоновско шосе където правели подробна диагностика на двигателя за 50лв., макар, че в нета открих лоши мнения за сервиза). Какво мислите?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X