Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

    Здравейте, мога да се похваля с новата си придобивка - Jeep Cherokee 2005г. (aka. Liberty).










    Взех я от Балканстар - била е лизингова, изкупена обратно, на 83 000км. 2.8 CRD ръчни скорости. Взех го за 23 000лв. Как ви се струва цената - нормална ли е или съм се минал? Съжалявам, че въпросите са ми малко "post factum" , тъй като вече съм скочил в торбата, но какво да се прави. Кажете нещо за двигателя - зная, че е италиански и се счита за по-съвремемнен и по-добър от стария италиански 2.5, но все пак какви са му слабостите и какво мога да очаквам като проблеми? Какво задължително трябва да следя и на какво да обръщам внимание? Четох тук в раздела една тема за същия двигател, но ставаше дума за автоматик. Моят е с ръчка - зная, че автоматик е по-добре, най-малко защото има още един режим 4х4 (auto или full time), моят е чист part time. Знаете ли с каква раздатка съм точно? Мога ли да превключвам от задно предаване на бързи 4х4 в движение или трябва задължително да съм спрял и ако мога до каква скорост е допустимо. Зная, че не трябва да го карам 4х4 на сух асфалт, но предполагам, че няма проблеми при дъжд на магистрала да пусна 4х4? Колата е доста мощна (163к.с.) и на ниска предавка с повечко газ на мокро време яко се върти с това задно - вече и посвикнах, но отначало се ошашках малко. Затова ме е страх да карм с висока скорост на дъжд на асфалт, въпреки, че при високи предавки не съм усетил поднасяне при да кажем 100км/ч. Все пак се притеснявам - още не съм и свикнал и ме е страх с по-висока скорост, на мокро и в завои да не поднесе...Смених вече масло и филтри в балкан стар - яко цифра, ама реших, че като за първи път ще я обслужа там. Дайте идея за по-поносим като цифра джиипарски сервиз в София. Разходът ми се струва малко големичък за дизел, но още не съм го засякъл точно - според бордкомпа е 16 на много къси разстояния градско, 14 на по-дълго градско, извън града пада доста но както казах още не съм го засякъл точно.
    Всяка седмица я карам оофроуд - имам къща в махала на едно Кюстендилско село и минавам през нива и баири с яко кал и сняг. Много добре се държи, но точно пред къщата имам един кофти баир едновременно със страничен наклон и там е голям зор едни коловози - свлича ме настрани жената пищи, децата се хилят, а кучето лае - абе лудница. Та тоя баир си е проблем при кал и сняг и не става ни на бързи със засилка ни на бавни - задницата се влачи настрани и зор...та ще трябва да покопая там и да оправя страничния наклон. В големия сняг по 1 март един приятел от съседната къща пропадна в пряспа извън пътя с един самурай та копахме и се теглихме през нощта, абе кеф...
    Та в заключение съм много радостен от покупката, но тъй като не разбирам много от двигатели и не мога въоще сам да я поддържам ще се радвам на всякакви съвети по отношение на грижата и поддръжката на автомобила.

  • #2
    До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

    Честито колега. Най-важното е да не се шашкаш. Има доста подобни автомобили в България, така че ще намериш и части и майстори. Според мен цената е добра. Желая ти много приятни моменти с автомобила...

    Коментар


    • #3
      До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

      Честито. Накратко: При скорости от 100км/ч нямаш нужда от 4х4. Ако колата ти поднася - смени си гумите с подходящи. Иначе можеш да включваш 4х4 в движение, но трябва:
      1. да не си в завой
      2. най-добре е да пуснеш по инерция и да караш направо
      3. игнорирай 1 и 2 ако пускането ти е с копче, а не с ръчка. Ако е с копче, то си знае

      Коментар


      • #4
        До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

        Ха честито и от мене!
        Като стана въпрос за смяна на масла, виж дали ти е сменяно маслото на дифовете и раздатката - за всеки случай.
        При скорости по-големи от 100 км/ч , 4х4 няма да ти е много от полза и всяко едно понасяне може да е фатално, независимо от автомобила.
        Със здраве да си го караш!
        ________________________________________________________________________________________
        Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
        HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

        Коментар


        • #5
          До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

          честито и от мен по въпроса за разхода е вповечко карах вранглер 2.8crd автоматик 2008г 12-13 на сто градско и 11 извън града двигатела е vm и е малко шумен сменихме ролката на оптегача на динамото масло на 14 000 км а относно 4х4 аз съм го карал доста с включено и то при висока скорост само на задно неможе повече от 180км това му е предела караи и се кефи да ти е жив и здрав
          http://www.vbox7.com/play:f7388cc7</a>
          0896415228

          Коментар


          • #6
            До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

            Благодаря на всички. За маслото в раздатката и дифовете разбрах, че се сменят на 100 000км(за раздатката със сигурност питах), така че ще ги сменям заедно с ремъка след 20 хил.

            Коментар


            • #7
              До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

              Честито и много да те радва.
              [U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
              [LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
              [LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
              [LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]

              Коментар


              • #8
                До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                Честито и от мен! И аз имам от шест месеца Jeep 2,0 CRD, но 2004 г. и моторът е VM но 150 к.с. За сега съм много доволен от машината. Освен задължителните консумативи /масла и филтри/, за сега съм сменил и аз ролката на генератора /инерционен съединител/. Вече навъртях 6500 км с него, имах възможност да го пробвам и на суха настилка и на сняг и лед. Наистина при по-рязко подаване на газ при ниска скорост, особено при завиване е склонен да превърта задните гуми и да поднася задницата./С автоматичните скорости това е за кратко/ Това обаче е само при ниска скорост. При движение с по-висока скорост няма такъв ефект, дори и на мокър път джипът е доста стабилен и комфортен на пътя и не е склонен към загуба на курсова устойчивост при движение в завои и режим 4х2. За това мисля, че не е необходимо на мокър асфалт да включваш 4х4. Това ще е нужно само на сняг. Моя е с раздатка 242 и имам 4х4 fultime, така че го карах докато беше сняг и поледици постоянно с включено 4х4 fultime. Останах очарован от стабилността му на сняг, а особено при поледицата, направо бях изненадан колко добре се държи. По-трудно ми беше да стигна до гаража пеша /200 м./, отколкото после да карам Jeep-а.
                Колкото до превключването на различните режими - от 4х2 към 4х4 HI и обратно можеш да превключваш и в движение със скорост до 88 км./ч. В режим 4х4 Low може да превключиш и в движение но със скорост 3 до 5 км./ч.
                Снимай лоста на раздатъчната кутия с обозначенията. Така колегите ще могат да ти кажат повече за раздатъчната кутия. Освен това, много полезен сайт е този. Аз лично намерих доста информация, както на руски, така и на английски. Ето тук има service manual на руски но не е в PDF формат а снимани страниците в JPEG формат. Разгледай горните линкове. Доста неща по отношение на експлоатацията ще ти се изяснят.
                Извинявам се за дългия пост. Пожелавам много безавариини километри с новата придобивка! Поздрави!
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #9
                  До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                  Много благодаря за информацията, ще снимам да покажа скоростите, но не съм с копче, а с ръчка на раздатката( подобна на малка ръчна спирачка т.е. ходовете са нагоре и надолу: 2W най-долу, 4HI нагоре, N леко настрани и нагоре и 4LO най-нагоре), отляво на скоростния лост.
                  Между другото не ми баца ръчната спирачка което не е добре щото я ползвам по баирите, ама не ми се ходи пак в Балканстар...

                  Коментар


                  • #10
                    До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                    Първоначално публикуван от medunski Преглед на мнение
                    Много благодаря за информацията, ще снимам да покажа скоростите, но не съм с копче, а с ръчка на раздатката( подобна на малка ръчна спирачка т.е. ходовете са нагоре и надолу: 2W най-долу, 4HI нагоре, N леко настрани и нагоре и 4LO най-нагоре), отляво на скоростния лост.
                    Между другото не ми баца ръчната спирачка което не е добре щото я ползвам по баирите, ама не ми се ходи пак в Балканстар...
                    Раздатка е NP 231 парттайм..... 4H и 4L препоръчително да не се използват на сух асфалт.....
                    Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                    Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                    Коментар


                    • #11
                      До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                      Ако си с дискови спирачки и отзад /а това вероятно е така/ то ръчната спирачка е малко странна. Не е свързана с основните накладките на дисковете а е със собствени малки накладки, монтирани в главината /основата/ на диска и имат формата на дъга, като тези за барабанните спирачки. За да се регулира хлабината на накладките /да се "натегне" ръчната/ трябва на подемник да се застане отдолу и в основата на предпазния щит на диска, близо до мястото, където влиза жилото на ръчната спирачка, да се намерят едни малки продълговати отвори /прорези/. През тях с плоска отверка трябва чрез превъртане на една тресчотка /малка назъбена гривна/ да се регулира хлабината. В едната посока се натягат накладките а в обратната се отхлабват. Желателно е да не се прекалява с натягането, защото самите накладки са с малък диаметър и дори и да държат колата при задействана ръчна спирачка, то при потегляне на ръчна, джипът с лекота преодолява тяхното действие и им опасност лесно да ги повредиш. Точната хлабина се установява с проба след превъртане по няколко оборота и от двете страни. Имам една обзорна снимка, на която само условно съм посочил със стрелки горе-долу къде трябва да се търсят тези отвори. /Снимката е от Jeep с барабанни спирачки и е само за онагледяване./ За съжаление нямам детайлна снимка, но се надявам все пак да ти е полезна -

                      Ако не се чувстваш уверен сам да го направиш може да отидеш някъде, където имат подемник /в краен случай канал/ и там да обясниш за какво иде реч и да ги помолиш да го направят. Не е кой-знае каква философия но просто трябва достъп от долу и малко търпение.
                      Поздрави и успех!
                      Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                      First impression is not always true. Get inspired.
                      Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                      Reading is sooo boring, unlike writing!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                        Честита Джипка, желая ти много приятни емоции извън пътя и много пътешествия с джипа. Доколкото мога да видя от снимките гумите ти са само зимни... май. Ориентирай се към всетеренни гуми горещо ти препоръчвам BFG. Стават за умерено кални черни пътища, с 30 см. рядка кал се справят чудесно а на мокър асвалт се държът прекрасно до скорости около 140 - 160 км/ч. ( повече не съм пробвал )
                        LZ1RED

                        Коментар


                        • #13
                          До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                          Първоначално публикуван от Алекс Маринов Преглед на мнение
                          Ако не се чувстваш уверен сам да го направиш може да отидеш някъде, където имат подемник
                          В сервиза на Влади 333 имат подемници и разбират от тия джипове. А Влади кара същият като твоя.
                          LZ1RED

                          Коментар


                          • #14
                            До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                            Честито за прекрасния ДЖИП! Дано само приятни емоции да ти носи!
                            Така като го гледам ( и както си писал ) - само смяна на масла и .... така до 300 000 км. Дай Боже всеки му !

                            Коментар


                            • #15
                              До: Вече си имам Jeep...и нужда от съвети

                              Благодаря за пожеланията! Полезна информация за гумите тъкмо се чудех какви да взема пролетта. За сервиза на Влади 333 не се бях сетил - ходил съм и преди в аутоекспрес 2...там ще отида за ръчната.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X