Здравейте, мога да се похваля с новата си придобивка - Jeep Cherokee 2005г. (aka. Liberty).




Взех я от Балканстар - била е лизингова, изкупена обратно, на 83 000км. 2.8 CRD ръчни скорости. Взех го за 23 000лв. Как ви се струва цената - нормална ли е или съм се минал? Съжалявам, че въпросите са ми малко "post factum" , тъй като вече съм скочил в торбата, но какво да се прави. Кажете нещо за двигателя - зная, че е италиански и се счита за по-съвремемнен и по-добър от стария италиански 2.5, но все пак какви са му слабостите и какво мога да очаквам като проблеми? Какво задължително трябва да следя и на какво да обръщам внимание? Четох тук в раздела една тема за същия двигател, но ставаше дума за автоматик. Моят е с ръчка - зная, че автоматик е по-добре, най-малко защото има още един режим 4х4 (auto или full time), моят е чист part time. Знаете ли с каква раздатка съм точно? Мога ли да превключвам от задно предаване на бързи 4х4 в движение или трябва задължително да съм спрял и ако мога до каква скорост е допустимо. Зная, че не трябва да го карам 4х4 на сух асфалт, но предполагам, че няма проблеми при дъжд на магистрала да пусна 4х4? Колата е доста мощна (163к.с.) и на ниска предавка с повечко газ на мокро време яко се върти с това задно - вече и посвикнах, но отначало се ошашках малко. Затова ме е страх да карм с висока скорост на дъжд на асфалт, въпреки, че при високи предавки не съм усетил поднасяне при да кажем 100км/ч. Все пак се притеснявам - още не съм и свикнал и ме е страх с по-висока скорост, на мокро и в завои да не поднесе...Смених вече масло и филтри в балкан стар - яко цифра, ама реших, че като за първи път ще я обслужа там. Дайте идея за по-поносим като цифра джиипарски сервиз в София. Разходът ми се струва малко големичък за дизел, но още не съм го засякъл точно - според бордкомпа е 16 на много къси разстояния градско, 14 на по-дълго градско, извън града пада доста но както казах още не съм го засякъл точно.
Всяка седмица я карам оофроуд - имам къща в махала на едно Кюстендилско село и минавам през нива и баири с яко кал и сняг. Много добре се държи, но точно пред къщата имам един кофти баир едновременно със страничен наклон и там е голям зор едни коловози - свлича ме настрани жената пищи, децата се хилят, а кучето лае - абе лудница. Та тоя баир си е проблем при кал и сняг и не става ни на бързи със засилка ни на бавни - задницата се влачи настрани и зор...та ще трябва да покопая там и да оправя страничния наклон. В големия сняг по 1 март един приятел от съседната къща пропадна в пряспа извън пътя с един самурай та копахме и се теглихме през нощта, абе кеф...
Та в заключение съм много радостен от покупката, но тъй като не разбирам много от двигатели и не мога въоще сам да я поддържам ще се радвам на всякакви съвети по отношение на грижата и поддръжката на автомобила.




Взех я от Балканстар - била е лизингова, изкупена обратно, на 83 000км. 2.8 CRD ръчни скорости. Взех го за 23 000лв. Как ви се струва цената - нормална ли е или съм се минал? Съжалявам, че въпросите са ми малко "post factum" , тъй като вече съм скочил в торбата, но какво да се прави. Кажете нещо за двигателя - зная, че е италиански и се счита за по-съвремемнен и по-добър от стария италиански 2.5, но все пак какви са му слабостите и какво мога да очаквам като проблеми? Какво задължително трябва да следя и на какво да обръщам внимание? Четох тук в раздела една тема за същия двигател, но ставаше дума за автоматик. Моят е с ръчка - зная, че автоматик е по-добре, най-малко защото има още един режим 4х4 (auto или full time), моят е чист part time. Знаете ли с каква раздатка съм точно? Мога ли да превключвам от задно предаване на бързи 4х4 в движение или трябва задължително да съм спрял и ако мога до каква скорост е допустимо. Зная, че не трябва да го карам 4х4 на сух асфалт, но предполагам, че няма проблеми при дъжд на магистрала да пусна 4х4? Колата е доста мощна (163к.с.) и на ниска предавка с повечко газ на мокро време яко се върти с това задно - вече и посвикнах, но отначало се ошашках малко. Затова ме е страх да карм с висока скорост на дъжд на асфалт, въпреки, че при високи предавки не съм усетил поднасяне при да кажем 100км/ч. Все пак се притеснявам - още не съм и свикнал и ме е страх с по-висока скорост, на мокро и в завои да не поднесе...Смених вече масло и филтри в балкан стар - яко цифра, ама реших, че като за първи път ще я обслужа там. Дайте идея за по-поносим като цифра джиипарски сервиз в София. Разходът ми се струва малко големичък за дизел, но още не съм го засякъл точно - според бордкомпа е 16 на много къси разстояния градско, 14 на по-дълго градско, извън града пада доста но както казах още не съм го засякъл точно.
Всяка седмица я карам оофроуд - имам къща в махала на едно Кюстендилско село и минавам през нива и баири с яко кал и сняг. Много добре се държи, но точно пред къщата имам един кофти баир едновременно със страничен наклон и там е голям зор едни коловози - свлича ме настрани жената пищи, децата се хилят, а кучето лае - абе лудница. Та тоя баир си е проблем при кал и сняг и не става ни на бързи със засилка ни на бавни - задницата се влачи настрани и зор...та ще трябва да покопая там и да оправя страничния наклон. В големия сняг по 1 март един приятел от съседната къща пропадна в пряспа извън пътя с един самурай та копахме и се теглихме през нощта, абе кеф...
Та в заключение съм много радостен от покупката, но тъй като не разбирам много от двигатели и не мога въоще сам да я поддържам ще се радвам на всякакви съвети по отношение на грижата и поддръжката на автомобила.
Коментар