Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за гуми

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за гуми

    Въпросът ми може да ви се стори елементарен, но ме интересува задните или предните гуми на Гранд Чероки WJ се износват по-бързо.
    Известно ми е, че през определен период от време се заменят по схема, но все пак, ако има разлика между гумите, къде трябва да бъдат поставени тези с по-добрия протектор?

  • #2
    До: Въпрос за гуми

    За WJ и за повечето модели на Jeep се износват по-бързо задните гуми.Аз знам,че се заменат по диагонал при захабена дясна задна гума се слага на мястото на предна лява,а тя на нейното място и така и с задна лява с предна дясна.Важното е задните гуми да са по-запезени.

    Коментар


    • #3
      До: Въпрос за гуми

      Първоначално публикуван от Scepone Преглед на мнение
      За WJ и за повечето модели на Jeep се износват по-бързо задните гуми.Аз знам,че се заменат по диагонал при захабена дясна задна гума се слага на мястото на предна лява,а тя на нейното място и така и с задна лява с предна дясна.Важното е задните гуми да са по-запезени.

      прощавай, но това никак неми звучи логично ... Защо да имаш разлика в диаметрите на гумите на една ос ? Плюс това много по-важно е предните гуми да сапо-добри , все пак с тях завиваш и спираш Последното май е по-важно от сцеплението на задните гуми
      rides:
      :arrow:1992 Jeep Cherokee XJ 4.0 HНO Limited
      :arrow:2005 Yamaha YZ250
      :arrow:1991 BMW 318hi Coupe
      The Hydrogen Factory...coming in 2010 :)

      Коментар


      • #4
        До: Въпрос за гуми

        Как и защо се въртят гумите сме коментирали вече доста подробно. В общи линии гумите следва да се въртят достатъчно често, за да не се появи коренна разлика в грайфера. Въртенето на Х има най-вече общо с износването на цялата повърхност равномерно.

        Аз лично не въртя на Х - просто задните отпред и обратно - на 10тина хиляди КМ.

        Коментар


        • #5
          До: Въпрос за гуми

          Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
          Как и защо се въртят гумите сме коментирали вече доста подробно. В общи линии гумите следва да се въртят достатъчно често, за да не се появи коренна разлика в грайфера. Въртенето на Х има най-вече общо с износването на цялата повърхност равномерно.

          Аз лично не въртя на Х - просто задните отпред и обратно - на 10тина хиляди КМ.
          Абсолютно правилно!
          Аз слагам задните отпред, а предните им разменям местата и отиват задни - класическа схема за въртене на 4 гуми.
          Успех!
          ________________________________________________________________________________________
          Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
          HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

          Коментар


          • #6
            До: Въпрос за гуми

            Това за въртенето на X го има в повечето книжки за експлоатация на автомобилите и е описано как,както казва колегата размянят се през 10-15 хил. километра за да се износват равномерно.Но аз доколкото знам колата ти ако е с задно трябва задните да са по-запазени,ако е с предно предните,пример е че много хора зимата си копуват два броя гуми и ги слагат на задвижващите се колела.Няма смисъл на кола със задно задвижване да слагаш хубавите гуми отпред,тя задницата като тръгне и шипове не помагат.Най-добре си е всички гуми да са на ниво,защото от тях и вниманието на водача на автомобила зависи главно безопасността на движението.

            Коментар


            • #7
              До: Въпрос за гуми

              айде и тук да го има, че по-лесно да се намира



              Схеми за ротация с 4 гуми

              На автомобил с предно задвижване ротацията може да се извърши кръстообразно по направление на предната ос (сх. Р1) или кръстосано (сх. Р2)
              При автомобил със задно задвиждане или 4х4, размяната на гумите се осъществява кръстообразно по направление на задната ос (сх. Р3) или също кръстосано (сх. Р2)
              За гуми с посока на въртене може да се използва сх. Р4
              Схема Р5 е за гуми без посока на въртене при полжение, че на предната и задната ос на автомобила са монтирани гуми с различен размер.

              _________________________________________________________________



              Схеми за ротация с 5 гуми


              Много от автомобилите са окомплектовани с резервна гума за временно ползване, която не бива да се включва в схемата на ротация. Но при останалите автомобили използващи за резервна, гума със същите размери и характеристики като останалите четири основни колела, следва също да бъде включена в размяната.

              Пробега на гумите при използване на пълният комплект от 5 гуми се увеличава с 20%, при това всички гуми се износват равномерно. Освен това показаните схеми на ротация гарантират еднаква дълбочина на каналите на протектора на петте колела, което е особенно важно за автомобилете 4х4.
              Последно редактирано от Daniel; 10-11-11, 06:53. Причина: www.motors.bg has been reported as an attack page
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • #8
                До: Въпрос за гуми

                Ето и схеми за разменяне на гумите:
                http://forum.mazdabg.com/user_pics/rotaciq.jpg

                http://ragtime.hit.bg/rotation.html

                Коментар


                • #9
                  До: Въпрос за гуми

                  Колеги, на мен схемата на ротация ми е ясна. Въпросът ми основно бе свързан с това, ако има разлика между износването на предните и задни гуми на Гранда WJ, който е постоянно 4х4, къде трябва да бъдат поставени гумите с по-добрия протектор - отзад или отпред?
                  И още един въпрос: Кои гуми при този модел се износват по-бързо - задните или предните?

                  Коментар


                  • #10
                    До: Въпрос за гуми

                    Ами ти къде би ги поставил на ГРАНД.Аз ги поставям и карам.Не ги въртя няма смисъл.Движат всички колела, има АБС и тям подобни.Защо си мътиш главата.Ако предните гуми на ГРАНДА са с по добър протектор, откъде по-добре ще те измъкнат отколкото задните или спрат по-добре от тях.Респективно задните.
                    Човече, колата има мощ да те извади от пряспата и с летни гуми, и спира добре както със зимни така и с летни, защо се занимаваш с щуротии.
                    Тук става въпрос за по-малко от милиметър разлика на протектора.Каква ротация бре?
                    Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                    Това е положението.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Въпрос за гуми

                      Първоначално публикуван от karlosjackal Преглед на мнение
                      Тук става въпрос за по-малко от милиметър разлика на протектора.Каква ротация бре?
                      Абе не е баш така. Поне при WJ е много важно да няма големи разлики в диаметрите на отделните гуми. Големите разлики в обиколките на гумите водят до частично затваряне на фрикционите от героторните помпи и до много ускорено износване.

                      Да не говорим, че при голяма разлика в износването на гумите от предната и задната ос реално фрикционите в раздатката ще бъдат частично или напълно затворени и ще създават напрежение между двете оси с всички произтичащи от това неприятни последици за управляемостта.

                      В немския форум има описани случаи на диференциали и раздатки, преебани тотално от само 30-40 км по сух асфалт заради (аварийно) монтирана по-малка или по-голяма резервна гума.
                      ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                      Volvo XC90 D5 Executive '12
                      Volvo XC60 D5 Summum '11
                      Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                      Коментар


                      • #12
                        До: Въпрос за гуми

                        По-малка или по-голяма ДА.Абсолютно съм съгласен.Но милиметър или два разлика в протектора, на предните и задните гуми, посмъртно няма как да окаже влияние, камо ли да ти счупи дифа.Ами ако са напомпани с 0.3 атмосфери разлика тогава...
                        Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                        Това е положението.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Въпрос за гуми

                          Първоначално публикуван от p_chankov Преглед на мнение
                          Колеги, на мен схемата на ротация ми е ясна. Въпросът ми основно бе свързан с това, ако има разлика между износването на предните и задни гуми на Гранда WJ, който е постоянно 4х4, къде трябва да бъдат поставени гумите с по-добрия протектор - отзад или отпред?
                          И още един въпрос: Кои гуми при този модел се износват по-бързо - задните или предните?
                          По-добрите гуми отзад. Повече износва задните.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Въпрос за гуми

                            Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение
                            По-добрите гуми отзад. Повече износва задните.
                            Съгласен съм, от гледна точка на по-доброто сцепление при потегляне и ускорение, устойчивост на задницата в завой, а и относно перспективата с времето износването да се изравни. Но от гледна точка на курсовата устойчивост в завой, както и при спиране са важни и предните гуми. Особено при спиране, когато почти 70 процента от него се поема от предния мост. Иначе, ако не мога да изляза само на заден мост от конкретна ситуация, ще включа и предния и колата ще ме извади и с по-износените гуми отзад. Но как ще се държи тази кола сега при дъжд, сняг с по-износени гими на предния мост? Ако нямат достатъчно дълбоки канали за да изхвърлят водата, тези гуми ще имат склонност да поднасят в завой или при влизане в локва с по-голяма скорост. Та какъв избор да направим и какво да предпочетем сега при все още зимни условия? Май няма еднозначен отговор, освен разбира се нови гуми и на двата моста.
                            Поздрави!
                            Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                            First impression is not always true. Get inspired.
                            Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                            Reading is sooo boring, unlike writing!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Въпрос за гуми

                              Поредната омазана тема. Тема от която можеш само да се объркаш, без да научиш нещо ново и вярно. Всеки си пише там някакво мнение, без изобщо да обръща внимание че темата е за WJ. Отделен е въпроса че системата 4х4 при WJ не е една, а каква е в конкретния случай само може да се гадае. И най-лошото в случая е че има голяма вероятност това объркване да доведе до неправилни действия които да нанесат поражения по автомобила.
                              Вече се замислям много сериозно дали да не почна да третирам неверните мнения като спам.
                              Въпросът за износването на гумите, въртенето на гумите и каране с гуми с различен размер при WJ, има различни отговори в зависимост от системата 4х4.
                              Сега понеже май само аз знам каква е раздатката на Чанков, ще трябва да пиша за всички, да не стане пак поредната каша.

                              Първо, налягането на гумата не се отразява на оборотите с които тя се върти.
                              За ротация на гумите няма да пиша, защото не е от особенно значение. Вариантите са много. Може така, може и иначе. Както ви харесва.

                              Селект Трак с раздатка 242 износва гумите еднакво ако се кара в режим 4х4 фул тайм. В режим 4х2 разбира се износва повече задните. Няма проблем гумите да са с различен диаметър, освен в случая когато в задния мост има ЛСД. тогава задните трябва да са с еднакъв диаметър.

                              Куадра Трак 2 с раздатка 247 каквато е на Чанков, износва гумите еднакво ако геродисковете са в добро здраве. Казвам го от личен опит. Задните се износват защото по-голяма част от въртящия момент е насочен към тях, а предните се износват защото по-голяма част от спирачната усилие е насочено към тях, и така износването на предни и задни се компенсира.
                              Ако геродисковете в раздатката са износени, задните гуми се износват повече.
                              Не е желателно гумите да са с различен диаметър. Това води до щети по силовото предаване, дори ако разликата в диаметъра е в рамките на един сантиметър, и то само на една от всичките четири гуми. Но ако все пак се наложи, ако се спука гума например, е добре гумите с по-малък диаметър да са отпред, защото геропомпата реагира по-остро на по-големи обороти в задния мост, от колкото ако по-големите обороти са на предния.
                              Има вариант при който ако са износени геродисковете в раздатката, гуми с различен диаметър да не се отразяват толкова пагубно.


                              За Куадра Драйв с раздатка 247 и гуми с различен диаметър просто забравяте. Става голяма и скъпа беля.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X