Обява

Свий
Няма добавени обяви.

ДЖИПА НЕ ПАЛИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • ДЖИПА НЕ ПАЛИ

    здравеите колеги от скоро съм във сайта но мога да кажа че сте супер. Карам JEEP GRAND CHEROKEE 3.1 при температура от минус 12 градуса имам проблем с паленето хваща от 7-8 опита дали са свещите или е друго. Това не се случва винаги обаче по често пали от първия път независимо от околната температура. Днес и при минус 3 ми направи този номер. Като запали изпушва бяло и мирише на сурова нафта. Джипа го карам от 2 год и мислех че го познавам добре.

  • #2
    До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

    Първоначално публикуван от Ангелов69 Преглед на мнение
    здравеите колеги от скоро съм във сайта но мога да кажа че сте супер. Карам JEEP GRAND CHEROKEE 3.1 при температура от минус 12 градуса имам проблем с паленето хваща от 7-8 опита дали са свещите или е друго. Това не се случва винаги обаче по често пали от първия път независимо от околната температура. Днес и при минус 3 ми направи този номер. Като запали изпушва бяло и мирише на сурова нафта. Джипа го карам от 2 год и мислех че го познавам добре.
    Здрасти, и аз взех едно такова Гранд Чероки днес и при мен беше същата работа - пали от 5-6-ти път, адски трудно, след дъъъъълго въртене, пуши и мирише на неизгоряла нафта. Почвах да въртя веднага след като загасне спиралката на нагревателните свещи - по принцип при всички дизели се постъпва така.

    Реших, че има изгорели свещи и го вкарах в сервиз да ги сменят. Обаче се оказа, че и петте свещи са нови и работят идеално. Вързахме един мултицет към релето за нагряване и проверихме колко време нагряват свещите - оказа се, че след угасване на спиралката на таблото свещите подгряват още 9 секунди.

    Според майстора, който години наред е работил в Балкан Стар и Дару, това било нещо като характерна особеност на тия мотори. Проблема бил, че след угасване на спиралката свещите са още студени и впръскваната нафта само ги охлажда и още повече влошава положението.

    Така че - даваш на контакт, след като угасне спиралката броиш до девет и тогава въртиш със стартера - поне при мене пали като кибрит.

    Успех.
    ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
    Volvo XC90 D5 Executive '12
    Volvo XC60 D5 Summum '11
    Alfa Romeo Spider 2.0 '90

    Коментар


    • #3
      До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

      Мерси колега така го правя. Утре ще проверя все пак свещите. По принцип всички дизели подгряват още десетина секунди след загасванено на лампата.Преди карах едно Чероки 2.1 тд и то ми въртеше номера но като смених свещите се оправи.

      Коментар


      • #4
        До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

        Първоначално публикуван от Ангелов69 Преглед на мнение
        Мерси колега така го правя. Утре ще проверя все пак свещите. По принцип всички дизели подгряват още десетина секунди след загасванено на лампата.Преди карах едно Чероки 2.1 тд и то ми въртеше номера но като смених свещите се оправи.
        Причините един дизел да не пали са прекалено много! Най-лекият вариант са подгряващи свещи, които следва да се третират като консуматив. От там нататък може да е всичко от центровка до липса на компресия, особено за по-ненадеждните мотори.

        Коментар


        • #5
          До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

          Проблема бил, че след угасване на спиралката свещите са още студени и впръскваната нафта само ги охлажда и още повече влошава положението.

          Това ти го каза майстор

          Коментар


          • #6
            До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

            Първоначално публикуван от krumal Преглед на мнение
            Това ти го каза майстор

            Мда, каза ми го майстор, който години наред е работил в Дару и Балкан Стар, сега е във Вантотрейд. И при него постоянно ходят собствениците на коли с мотори VM - джипове, алфи, крайслери вояджер и т.н. и са много доволни.

            И мен ми се стори странно, но след като подгрях 9-10 сек. след угасването на спиралката, джипа запали от половин оборот, все едно е топъл - а беше стоял цял ден на двора при -5 градуса.

            Със стандартното подгряване (което ми се стори доста кратко - само 4-5 секунди) просто не искаше да пали.
            Последно редактирано от Carburettor; 06-01-09, 22:38.
            ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
            Volvo XC90 D5 Executive '12
            Volvo XC60 D5 Summum '11
            Alfa Romeo Spider 2.0 '90

            Коментар


            • #7
              До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

              По принцип изчакването след като загасне "спиралката" е честа практика.Повечето дизелджии чакат релето да цъкне.Аз поне когато карах Паджеро II 2.5 дизел така правех и не съм имал проблеми.Много се учудих, когато след зимата се оказа че съм палил на три свещи( майстора дето ги провери каза на две, но не му хващам много вяра).Баща ми кара Фиат Крома 2.5 ТДИ, действа по същата схема, с изчакването и няма грижи.Ама знае ли човек какво може да е.Започвай по веригата и дано да е лека грижа.
              Grand Cherokee WJ 4.7 V8
              Това е положението.

              Коментар


              • #8
                До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                При всички съвременни дизели накалните свещи продължават да подгряват и след запалване на мотора - с постоянно намаляващо деиствие.Пълното изключване на свещите става след около 3-5 мин. в зависимост от околната температура.Затова и нямат само смотано реле, а цял електронен блок за подгрева.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #9
                  До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                  Първоначално публикуван от karlosjackal Преглед на мнение
                  Много се учудих, когато след зимата се оказа че съм палил на три свещи( майстора дето ги провери каза на две, но не му хващам много вяра).
                  При дизел с предкамерно впръскване свещите наистина са много важни, но при съвременните комън-рейли са необходими само при много ниски температури.

                  В момента имам две Алфи - 166 2.4 JTD и 156 1.9 JTD. Миналата зима на 166-цата почна да ми светка лампата за изгорели свещи, ама колата си палеше и при -7 градуса. Когато най-накрая се натутках да ида да ги сменя, се оказа че от общо 5 свещи само една е работила - другите не само че бяха изгорели, и то явно много отдавна, защото по връхчетата им се беше натрупал нагар и едва ги извадиха през отворите
                  ​​​Volvo XC90 D5 Inscription '16
                  Volvo XC90 D5 Executive '12
                  Volvo XC60 D5 Summum '11
                  Alfa Romeo Spider 2.0 '90

                  Коментар


                  • #10
                    До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                    Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                    При всички съвременни дизели накалните свещи продължават да подгряват и след запалване на мотора - с постоянно намаляващо деиствие.Пълното изключване на свещите става след около 3-5 мин. в зависимост от околната температура.Затова и нямат само смотано реле, а цял електронен блок за подгрева.
                    Паджерото е било съвременно преди 12 год.
                    Grand Cherokee WJ 4.7 V8
                    Това е положението.

                    Коментар


                    • #11
                      До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                      Направи си един експеримент. Вземи една подгревна свещ и я захрани на акумулатора. След 10 сек. няма да можеш да я държиш дори при кабела.
                      На много от дизелите лампата изгасва доста преди да спре подгряването, което има много лесно решение:
                      Всеки "майстор" за 5 мин. може да ти прехвърли кабела, който отива към лампата за подгряване в таблото, към кабела на свещите. Това става при релето за подгряването.

                      Коментар


                      • #12
                        До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                        Проблема ми е че не го прави постоянно а на 2-3 дни веднъж. И стигнах до извода че околната температура не е от значение преди малко запали от четвърт при минус 9 а вчера на обяд при минус 2 запали от петия опит

                        Коментар


                        • #13
                          До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                          Над -5 маслото става много гъсто вдига компресията и пали по-лесно.Най-критичните темп. са между 2 и-5

                          Коментар


                          • #14
                            До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                            Свещи колеги днес ги смених от пет две бяха изгоряли. Но се сменяват и петте. Мерси все пак за съветите и безавариино каране.

                            Коментар


                            • #15
                              До: ДЖИПА НЕ ПАЛИ

                              Каква е тази глупост, че се сменят и петте.
                              Най ме е страх от хора без мечти...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X