Така беше в началото. Почти в началото. 2005, 4.0i, auto, 2" бодилифт, 265/75-16.
Желанието на haki беше да се подобри возията (пътното поведение на заводското окачване не е от най-приятните), както и проходимостта и външния вид. Три в едно - какво по-лесно от това. Пише го в описанието на всеки лифт кит.
Практиката обаче показва че рекламните брошури нямат много общо с реалността. Това беше и причината да започна да събирам различни детайли с определени спецификации, като идеята беше освен да са с точните размери да са и най-здравите на пазара.
Лифт на окачването около 2" плюс 2" бодилифт е достатъчен за да влезнат гуми 35".
За да вози комфортно, и в същото време при офроуд да не блъска на противоударни тампони, пружините задължително трябва да са с прогресивна твърдост. Неприятния момент е че прогресивните пружини са много дълги и при монтаж трябва да се откачат мостовете изцяло, както при големите лифтове.
Съвсем съзнателно амортисьорите RC Performance (2.5" bodi) са за 6" лифт.
За правилен ъгъл на задния заводски кардан, предпочетох 1" по високи тампони за двигателя на Currie http://www.currieenterprises.com/CES...t.aspx?id=1063
пред по-разпространената алтернатива да свалям раздатката.
Така ъглите на каретата се изравняват (по 2 градуса) и се отхвърля вероятността да се появят вибрации.
В крайна сметка реалния лифт който се получи е 2.5" отпред и 2" отзад.
Кастор от 5.5 градуса и наклон на предните носачи от 10 градуса е гаранция че волана няма да се разболее от паркинсон.
Ъгъла между предния кардан и пиньона е 0.
Предните горни и долни носачи са усилени с 5мм шина.
Напречните щанги са Currie. Предната HEAVY DUTY с 3" Johnny Joint
http://www.currieenterprises.com/CES...t.aspx?id=1231
Задната с 2.5" Johnny Joint и 8см преместваща планка.
http://www.currieenterprises.com/CES...t.aspx?id=2964
Доста работа падна докато бъмпстоповете на рамата и тези на амортисьорите започнат да удрят едновременно. И отпред и отзад ограничителните тампони са в пружините и всяка проба е свързана с откачане на всички щанги без кормилните. Разбира се накрая се получи. При 6см ъптравел отпред и отзад.
Търсения голям ход надолу е налице. При четири гуми във въздуха 15см от пред и 15см отзад.
Предния кардан в полет.
Отзад положението както и се очакваше стана недопустимо.
При 15см ход надолу, задния кардан не може да работи, още повече като имаме и 5см лифт.
Максимума ход надолу който гарантира допустими ъгли на кардана е 12см. Мислех да го спра на 10см но като се има в предвид че при заводското окачване хода на долу е 7см и никога не се усеща удар при спиране на моста на амортисьорите, в крайна сметка го оставих на 9см.
Коланите (два по четири ката) са в средата за да не се ограничават ходовете при артикулации.
Първите проби вчера минаха с феноменален успех. Проблеми никакви. На пътя джипа е стегнат и комфортен. Резултат който трудно може да бъде постигнат при къса база, особено с толкова малки размери.
Хаки вече се цепи със 150 - не мога го стигна. Преди повече от 80 не вдигаше че става неприятно.
Това трябва да е окончателния външен вид.
Чакаме само усилени кормилни щанги Currectlync, които ще заздравят управлението. http://www.currieenterprises.com/CES...nc.aspx?id=913
А тези калобрани колко пари за автомивка спестява не е истина.
Без тях джипа трябва да се мие всеки ден.
Доста търсих место на което може да остане на кантар - така и не намерих. Ходове са над 80см и ме е шубе да го вдигам на мотокарче. Накрая се качихме на Монек. Със закачени стабилизиращи щанги четирите гуми постоянно бяха на земята. На всичкото отгоре изкачи върхът само на заден мост (бързи) без дори да пробуксува. Голяма гад.
п.с. Ще се радвам ако има въпроси на които мога да отговоря.
Извинявам се за лошото качество на снимките.
Желанието на haki беше да се подобри возията (пътното поведение на заводското окачване не е от най-приятните), както и проходимостта и външния вид. Три в едно - какво по-лесно от това. Пише го в описанието на всеки лифт кит.
Практиката обаче показва че рекламните брошури нямат много общо с реалността. Това беше и причината да започна да събирам различни детайли с определени спецификации, като идеята беше освен да са с точните размери да са и най-здравите на пазара.
Лифт на окачването около 2" плюс 2" бодилифт е достатъчен за да влезнат гуми 35".
За да вози комфортно, и в същото време при офроуд да не блъска на противоударни тампони, пружините задължително трябва да са с прогресивна твърдост. Неприятния момент е че прогресивните пружини са много дълги и при монтаж трябва да се откачат мостовете изцяло, както при големите лифтове.
Съвсем съзнателно амортисьорите RC Performance (2.5" bodi) са за 6" лифт.
За правилен ъгъл на задния заводски кардан, предпочетох 1" по високи тампони за двигателя на Currie http://www.currieenterprises.com/CES...t.aspx?id=1063
пред по-разпространената алтернатива да свалям раздатката.
Така ъглите на каретата се изравняват (по 2 градуса) и се отхвърля вероятността да се появят вибрации.
В крайна сметка реалния лифт който се получи е 2.5" отпред и 2" отзад.
Кастор от 5.5 градуса и наклон на предните носачи от 10 градуса е гаранция че волана няма да се разболее от паркинсон.
Ъгъла между предния кардан и пиньона е 0.
Предните горни и долни носачи са усилени с 5мм шина.
Напречните щанги са Currie. Предната HEAVY DUTY с 3" Johnny Joint
http://www.currieenterprises.com/CES...t.aspx?id=1231
Задната с 2.5" Johnny Joint и 8см преместваща планка.
http://www.currieenterprises.com/CES...t.aspx?id=2964
Доста работа падна докато бъмпстоповете на рамата и тези на амортисьорите започнат да удрят едновременно. И отпред и отзад ограничителните тампони са в пружините и всяка проба е свързана с откачане на всички щанги без кормилните. Разбира се накрая се получи. При 6см ъптравел отпред и отзад.
Търсения голям ход надолу е налице. При четири гуми във въздуха 15см от пред и 15см отзад.
Предния кардан в полет.
Отзад положението както и се очакваше стана недопустимо.
При 15см ход надолу, задния кардан не може да работи, още повече като имаме и 5см лифт.
Максимума ход надолу който гарантира допустими ъгли на кардана е 12см. Мислех да го спра на 10см но като се има в предвид че при заводското окачване хода на долу е 7см и никога не се усеща удар при спиране на моста на амортисьорите, в крайна сметка го оставих на 9см.
Коланите (два по четири ката) са в средата за да не се ограничават ходовете при артикулации.
Първите проби вчера минаха с феноменален успех. Проблеми никакви. На пътя джипа е стегнат и комфортен. Резултат който трудно може да бъде постигнат при къса база, особено с толкова малки размери.
Хаки вече се цепи със 150 - не мога го стигна. Преди повече от 80 не вдигаше че става неприятно.
Това трябва да е окончателния външен вид.
Чакаме само усилени кормилни щанги Currectlync, които ще заздравят управлението. http://www.currieenterprises.com/CES...nc.aspx?id=913
А тези калобрани колко пари за автомивка спестява не е истина.
Без тях джипа трябва да се мие всеки ден.
Доста търсих место на което може да остане на кантар - така и не намерих. Ходове са над 80см и ме е шубе да го вдигам на мотокарче. Накрая се качихме на Монек. Със закачени стабилизиращи щанги четирите гуми постоянно бяха на земята. На всичкото отгоре изкачи върхът само на заден мост (бързи) без дори да пробуксува. Голяма гад.
п.с. Ще се радвам ако има въпроси на които мога да отговоря.
Извинявам се за лошото качество на снимките.
Коментар