До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Фрикционните дискове създават съпротивление и без разлика в оборотите на полуоските - затова се казва диференциал с повишено триене.По надолу ще обесня как се измерва това съпротивление-това съпротивление е основен показател за износеност на фрикционните дискове и от там за изправността на механизма.Диференциалите от този тип монтирани в различни автомобили са регулирани по различен начин според условията на употреба - в "бегачките" на BMW са по остро настроени тоест блокират при по ниска разлика в оборотите-колкото е по голяма разликата в оборотите толкова е по-голямо съпротивлението.Но всъщност даже и те не блокира 100%, а до максимум 70-80%.Това съпротивление се променя чрез конструктивно променяне размера и броя на дисковете,силата на пружините(Belleville spring)и др.При нормалното износване на съединителите в процеса на екслоатация това съпротивление се променя(то винаги намалява) и коренно променя характеристиките на диференциала.Накрая тои става нормален,отворен диференциал.Маслото също е от голямо значение-ако не е по спецификация и/или в него няма добавка(Friction Modifier)съединителите буксуват,прегарят а може и да залепнат.Диаграмата побликувана по горе е много комерсиална-за възхваляване качествата на VARI LOK диференциалите.В нея се разглежда съотношението между въртящ момент и скорост на въртене, но тя е по скоро схематична-по абцисата и ординатата няма стоиности.
При ELSD притискането на дисковете не се осъществява от електромагнит, а от налягането на маслото създадено от маслената помпа.Единствената функция на електро-магнитния клапан е да разтовари това налягане когато се задеиства ABS системата.Такива диференциали отзад се използват в Гранд Чероки до 2006г.От 2007г се монтират само отворени диференциали , а отпред има избор между отворен и ELSD диференциал.
Проверка на изправноста на заден диференциал на ЧЕРОКИ (TRAK LOK)се прави по следната процедура:
1. Слагате дървени клинове отпред и отзад на двете предни колела.
2.Вдигате едно от задните колела докато напълно се отдели от земята.
3.Двигателя е изгасен,трансмисията е на неутрална,и ръчната не е задеиствана.
4.Сваля се колелото и с динамометричен ключ се мери съпротивлението.
5.Ако съпротивлението е между 22 N·m и 271 N·m съеденителите са здрави.В противен случай се заменят с нови.
Успех.
Първоначално публикуван от kinex
Преглед на мнение
Първоначално публикуван от kinex
Преглед на мнение
Проверка на изправноста на заден диференциал на ЧЕРОКИ (TRAK LOK)се прави по следната процедура:
1. Слагате дървени клинове отпред и отзад на двете предни колела.
2.Вдигате едно от задните колела докато напълно се отдели от земята.
3.Двигателя е изгасен,трансмисията е на неутрална,и ръчната не е задеиствана.
4.Сваля се колелото и с динамометричен ключ се мери съпротивлението.
5.Ако съпротивлението е между 22 N·m и 271 N·m съеденителите са здрави.В противен случай се заменят с нови.
Успех.
Коментар