Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    С една дума - нулева активност. А то и няма как да бъде иначе. Имаме дискчета между касетата и планетите които създават константно съпротивление при разлика в оборотите на двете полуоски, и липсва управление което да промени процента на зацепване между дисковете. При вискомуфите температурата и вискозитета на течноста между дисковете променя до известна степен процента на блокировка, при LSD не влияят по никакъв начин.
    Фрикционните дискове създават съпротивление и без разлика в оборотите на полуоските - затова се казва диференциал с повишено триене.По надолу ще обесня как се измерва това съпротивление-това съпротивление е основен показател за износеност на фрикционните дискове и от там за изправността на механизма.Диференциалите от този тип монтирани в различни автомобили са регулирани по различен начин според условията на употреба - в "бегачките" на BMW са по остро настроени тоест блокират при по ниска разлика в оборотите-колкото е по голяма разликата в оборотите толкова е по-голямо съпротивлението.Но всъщност даже и те не блокира 100%, а до максимум 70-80%.Това съпротивление се променя чрез конструктивно променяне размера и броя на дисковете,силата на пружините(Belleville spring)и др.При нормалното износване на съединителите в процеса на екслоатация това съпротивление се променя(то винаги намалява) и коренно променя характеристиките на диференциала.Накрая тои става нормален,отворен диференциал.Маслото също е от голямо значение-ако не е по спецификация и/или в него няма добавка(Friction Modifier)съединителите буксуват,прегарят а може и да залепнат.Диаграмата побликувана по горе е много комерсиална-за възхваляване качествата на VARI LOK диференциалите.В нея се разглежда съотношението между въртящ момент и скорост на въртене, но тя е по скоро схематична-по абцисата и ординатата няма стоиности.

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    При EGerodisc или Electronic Limited Slip Differentials -ELSD(едно и също е) на второ поколение Куадра Драйв усилието също е насочено към зацепване, а не към отцепване както твърдиш. Като принципна схема и двата диференциала са прогресивно ЛСД, с разликата че при ELSD притискането на дисковете се осъществява от електромагнит.
    При ELSD притискането на дисковете не се осъществява от електромагнит, а от налягането на маслото създадено от маслената помпа.Единствената функция на електро-магнитния клапан е да разтовари това налягане когато се задеиства ABS системата.Такива диференциали отзад се използват в Гранд Чероки до 2006г.От 2007г се монтират само отворени диференциали , а отпред има избор между отворен и ELSD диференциал.
    Проверка на изправноста на заден диференциал на ЧЕРОКИ (TRAK LOK)се прави по следната процедура:
    1. Слагате дървени клинове отпред и отзад на двете предни колела.
    2.Вдигате едно от задните колела докато напълно се отдели от земята.
    3.Двигателя е изгасен,трансмисията е на неутрална,и ръчната не е задеиствана.
    4.Сваля се колелото и с динамометричен ключ се мери съпротивлението.
    5.Ако съпротивлението е между 22 N·m и 271 N·m съеденителите са здрави.В противен случай се заменят с нови.
    Успех.
    Последно редактирано от kinex; 11-10-08, 20:27. Причина: цитат
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #17
      До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

      Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
      Ако съпротивлението е между 22 N·m и 271 N·m съеденителите са здрави.В противен случай се заменят с нови.
      Голяма разлика. 27кг на метър заводското съпротивление ли е.
      Щото минимума от 2кг ми звучи малко като оная сервизна инструкция на Тойота в която се твърди че ако спирачките хващат от първия път, лагерите на главините не са за смяна. Дъщеря ми дето е в първи клас, ще създаде усилие от два килограма, само ако се подпре на гумата.

      п.с.
      Кратко описание на ELSD, да не спамим темата.

      A key component in the Quadra-Drive II system is the ELSD – an industry first application – and the new benchmark for automatic traction differentials. The ELSD use electronically controlled clutch packs to automatically and instantly vary from slip to lock at each axle.

      От тук:
      http://www.wkjeeps.com/wk_4x4.htm#QDII

      Да не искаш да кажеш че диференциала при нормални условия е блокиран.

      Не ми звучи като предпазен клапан. И изобщо какъв е смисъла от него при положение че когато диференциала е зацепен, няма как да блокира само едното колело с натискането на спирачките и да се включи ABS-а.
      То така излиза че ELSD е Vari-Lok с редуцир винтил.

      Коментар


      • #18
        До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

        Разликата наистина е голяма, но цифрите са точни.Да - 271 N·m е горната граница при нов диф.,макар да не ми се е отдавало да меря нов.Тези които съм мерил са били около 200-220N·m,но те нямаха проблеми така или иначе.Да 22 N·m е малко по принцип, но това е долна граница и все пак е статичен натяг(preload) които многократно нараства при разлика на скороста на въртене на полуоските.

        Разбира се че диференциала (ELSD) при нормални условия не е блокиран - блокирането се осъществява когато има разлика в оборотите на полуоските маслената помпа създава налягане на маслото,то избутва буталото, а то притиска съединителите и дифа. блокира прогресивно-по голяма разлика в полуоските води до по високо налягане на маслото и по силно притискане на съединителите.При еднакви обороти на полуоските няма налягане на маслото и дифа. е напълно отворен.Електро-магнитния клапан не е предпазен - просто при задействане на ABS системата и блокиран в някаква степен диф. клапана разтоварва налягането от помпата,иначе в противен случай се създават големи проблеми с управляемоста.Отново - ELSD е обикновен ВАРИ ЛОК в които е монтиран на маслената магистрала един обикновен клапан управляван от електронен модул.Самият клапан в нормално състояние(когато не му е подадено напрежение) е отворен с цел при повреда на клапана дифа. да остане отворен тъи като цялото налягане от помпата ще се разтовари през отворения клапан.
        Най ме е страх от хора без мечти...

        Коментар


        • #19
          До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

          Между другото колегите от другия форум са си публикували в саита ел.книга с техническа и сервизна информация за ЧЕРОКИ 2000г.Там е обяснено всичко за трак лок диференциалите.
          Последно редактирано от onufriz; 13-10-08, 21:47.
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #20
            До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

            А може ли на чероки 2.5 тд 2000 г да се добави принудителен 100 % блокаж на задният или предният диференциал?

            Коментар


            • #21
              До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

              Първоначално публикуван от рекс хънт Преглед на мнение
              А може ли на чероки 2.5 тд 2000 г да се добави принудителен 100 % блокаж на задният или предният диференциал?
              Може и на двата, може и само на единия, изясни с каква цел ти трябват блокажите ето малко инфо.
              някои видове не се препоръчват за преден мост, при други (detroit locker) полуоските стават консуматив и е хубаво да се сменят с усилени
              ________________________________________________
              Subaru OUTBACK 2,5
              Hyundai TUCSON 2.0

              Коментар


              • #22
                До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                Може и на двата, може и само на единия, изясни с каква цел ти трябват блокажите ето малко инфо.
                някои видове не се препоръчват за преден мост, при други (detroit locker) полуоските стават консуматив и е хубаво да се сменят с усилени
                Благодаря колега за вниманието и информацията. Мисля да ползвам блокировката на задният диферинциал (като я сложа) само по лигави и кални терени. Ходя за риба и обикновенно покраи реката самият достъп до нея е трудно проходим и доста кален , особенно пролетно и зимно време. По някога ходя в гората , еи така да се рзтоваря малко и да избягам от лудницата на родната ни Столица. А и като се вземе в предвид ,че манията за всевъзможни блокажи обзема всички собственици на джипки, едва ли ще пропусне и мен Та мисълта ми е ,че няма да се састезавам или да организирам някакви хард разходки, поне за сега . Но , не е зле да се информирам малко от хора с повече опит преди да се впусна в това начинание...

                Коментар


                • #23
                  До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                  Първоначално публикуван от рекс хънт Преглед на мнение
                  Благодаря колега за вниманието и информацията. Мисля да ползвам блокировката на задният диферинциал (като я сложа) само по лигави и кални терени. Ходя за риба и обикновенно покраи реката самият достъп до нея е трудно проходим и доста кален , особенно пролетно и зимно време. По някога ходя в гората , еи така да се рзтоваря малко и да избягам от лудницата на родната ни Столица. А и като се вземе в предвид ,че манията за всевъзможни блокажи обзема всички собственици на джипки, едва ли ще пропусне и мен Та мисълта ми е ,че няма да се састезавам или да организирам някакви хард разходки, поне за сега . Но , не е зле да се информирам малко от хора с повече опит преди да се впусна в това начинание...
                  ако искаш принудителен блокаж, трябва да се насочиш към ARB или подобно, което изисква и монтиране на компресор, защото се управлява с въздух.....

                  но си е цифра

                  на твое място бих се оглеждал за заден диф с LSD от някоя морга, което дори и да не работи, не е скъпо да се поправи
                  ________________________________________________
                  Subaru OUTBACK 2,5
                  Hyundai TUCSON 2.0

                  Коментар


                  • #24
                    До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                    трегнеш ли да ъпгрейдваш дифовете влизаш във филма По-евтино ще е да си купиш същото Чероки с 4,0 мотор , то си има всичко нужно (фул тайм 4х4 с фабричн ЛСД отзад)
                    rides:
                    :arrow:1992 Jeep Cherokee XJ 4.0 HНO Limited
                    :arrow:2005 Yamaha YZ250
                    :arrow:1991 BMW 318hi Coupe
                    The Hydrogen Factory...coming in 2010 :)

                    Коментар


                    • #25
                      До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                      Първоначално публикуван от vlado_28 Преглед на мнение
                      трегнеш ли да ъпгрейдваш дифовете влизаш във филма По-евтино ще е да си купиш същото Чероки с 4,0 мотор , то си има всичко нужно (фул тайм 4х4 с фабричн ЛСД отзад)
                      Не съм сигурен, пък и блокирания диференциал е мноого далече от ЛСД .... Както казва колегата по-горе, как ми се иска и моята 'жипка с едно АРБ (поне)на задния диф
                      Първоначално публикуван от рекс хънт Преглед на мнение
                      А и като се вземе в предвид ,че манията за всевъзможни блокажи обзема всички собственици на джипки, едва ли ще пропусне и мен
                      И мен и мен... ама кризаа
                      Jeep Cherokee Limited 2.5 tdi + BF Goodrich All-terrain
                      if there is no fishing and hunting in paradise, i'm not going...

                      Коментар


                      • #26
                        До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td



                        ей това съм си харесал за мен, цената е приемлива.... но доставката е олелемале

                        линк
                        ________________________________________________
                        Subaru OUTBACK 2,5
                        Hyundai TUCSON 2.0

                        Коментар


                        • #27
                          До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                          Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение

                          ей това съм си харесал за мен, цената е приемлива.... но доставката е олелемале

                          линк
                          Ей затова ги мразя тези UPS - е..ти скапаната поща , а представи си мито и ДДС на пратката... като поръчвах от Кабелас ми отрязаха главата - решението е някой приятел в щатите.
                          Jeep Cherokee Limited 2.5 tdi + BF Goodrich All-terrain
                          if there is no fishing and hunting in paradise, i'm not going...

                          Коментар


                          • #28
                            До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                            При положение че Дана супер 44 е 1500 долара да ъпгрейдваш дана35 си е пари на вятъра. Освен това тоя локер не е 100%-тов блокаж и като капак не може да се изключва.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                              Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                              При положение че Дана супер 44 е 1500 долара да ъпгрейдваш дана35 си е пари на вятъра. Освен това тоя локер не е 100%-тов блокаж и като капак не може да се изключва.
                              1500$ там или тук, щото разликата е огромна

                              44 не е ли с алюмин корпус?
                              ________________________________________________
                              Subaru OUTBACK 2,5
                              Hyundai TUCSON 2.0

                              Коментар


                              • #30
                                До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td

                                Първоначално публикуван от IvanIvanovi Преглед на мнение
                                1500$ там или тук, щото разликата е огромна

                                44 не е ли с алюмин корпус?
                                Там.
                                44 има с алуминиев корпус(някои задни), има и със стоманен.
                                Супер 44 е само със стоманен и предния на JK е хай пиньон.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X