Здр. на всички. Огледал сам се в едно чероки 2.5 тд 1997г. На пръв поглед изглежда добре, но не ми е ясно тези черокита дали имат блокаж на диференциалите, защото държа да си взема джип с блокаж. Ще сам ви благодарен, ако ми кажете как са с блокажите тези черокита.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Свий
X
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Колега трябва да видиш дали задния диф е LCD.Само там има заводски блокаж на задния диф.И ако раздатката ти е Selec-trac(NP242).На нея има блокаж и разпределя въртящия момент както следва:48% на предния мост и 52% на задния.Като те слушам ще го използваш за оффроад,според мене си вземи бензинов.
Selec-Trac (NP242)[U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
[LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
[LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
[LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
242 с блокаж разпределя 50/50. То няма и как да бъде иначе.
Обаче на дизеловите слагат само 231 която е парт тайм и винаги в режим 4х4 върти двата моста с еднакви обороти 50/50.
Повечето са с диференциал с ограничено приплъзване в задния мост.
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Първоначално публикуван от cyklon Преглед на мнениеКолега трябва да видиш дали задния диф е LCD.Само там има заводски блокаж на задния диф.И ако раздатката ти е Selec-trac(NP242).На нея има блокаж и разпределя въртящия момент както следва:48% на предния мост и 52% на задния.Като те слушам ще го използваш за оффроад,според мене си вземи бензинов.
Selec-Trac (NP242)
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Ето ти едно с "правилна" раздатка:http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=41511
Гледай снимка на малкия лост, този дето е вляво от "основния".....Така изглежда лоста на NP242Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Доколкото разбирам става дума за cherokee ,а не за grand cherkee.Както се каза по горе cherokee 2,5 тд 1997 се предлага само с раздатка 231 парт тайм.Предния диференциал е отворен, а отзад може да е с DANA 35C ли с DANA 44 - и двата са самоблокиращи от типа TRAC-LOK.TRAC-LOK се блокира (и то не 100%)чрез съединители при разлика в оборотите на полуоските но за по леки условия ще ти върши работа.Скоростната кутия е само 5-степенна механична.Мотора е същия като 3.1 но с един цилиндар по малко-италиански VM и не подходящ избор за каквото и да е.Същата година се произвежда 2.5 бензинов.Успех.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеДоколкото разбирам става дума за cherokee ,а не за grand cherkee.Както се каза по горе cherokee 2,5 тд 1997 се предлага само с раздатка 231 парт тайм.Предния диференциал е отворен, а отзад може да е с DANA 35C ли с DANA 44 - и двата са самоблокиращи от типа TRAC-LOK.TRAC-LOK се блокира (и то не 100%)чрез съединители при разлика в оборотите на полуоските но за по леки условия ще ти върши работа.Скоростната кутия е само 5-степенна механична.Мотора е същия като 3.1 но с един цилиндар по малко-италиански VM и не подходящ избор за каквото и да е.Същата година се произвежда 2.5 бензинов.Успех.
През същата година, и само на Гранд Чероки-II и на Командер, започва да се вгражда Vari-Loc, който има управление и може да се самоблокира до 100%. През 2005 хидравличното управление е заменено с електрическо.
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
TRAC-LOK се монтира и през 2000г. паралелно с VARI-LOK и отворен диференциал.През 2001 се монтира само VARI-LOK и отворен диференциал. TRAC-LOK не е зацепен на 50% ,а неговото съпротивление(повишено триене) се променя според разлика в оборотите на полуоските,въртящ момент подаван към дифернциала,степен на износване на съеденителите,качество на маслото,температура и др.Докато при VARI-LOK-а характеристиката е почти линеина - до почти 100%,но той също е самоблокиращ и няма управление.През 1999 не се произвежда Командер.Той се появава в магазините чак през 2006г.През 2005 хидравличното управление не е заменено с електрическо(такова външно управление няма), а просто на диференциалите VARI-LOK се монтира един електро-магнитен клапан за разтоварване на налягането на маслото с цел правилната работа на ABS системата.Най ме е страх от хора без мечти...
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеTRAC-LOK се монтира и през 2000г. паралелно с VARI-LOK и отворен диференциал.През 2001 се монтира само VARI-LOK и отворен диференциал.
Малко обърках годините. Trac-Loc се слага в задния диф на Гранд Чероки WJ до 2001 включително.
http://www.wjjeeps.com/tcases.htm
Макар че в случая не е толкова важно защото темата е за блокажите при Чероки.
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеTRAC-LOK не е зацепен на 50% ,а неговото съпротивление(повишено триене) се променя според разлика в оборотите на полуоските,въртящ момент подаван към дифернциала,степен на износване на съеденителите,качество на маслото,температура и др.
С една дума - нулева активност. А то и няма как да бъде иначе. Имаме дискчета между касетата и планетите които създават константно съпротивление при разлика в оборотите на двете полуоски, и липсва управление което да промени процента на зацепване между дисковете. При вискомуфите температурата и вискозитета на течноста между дисковете променя до известна степен процента на блокировка, при LSD не влияят по никакъв начин.
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеДокато при VARI-LOK-а характеристиката е почти линеина - до почти 100%,но той също е самоблокиращ и няма управление.
От ляво на дясно, детайлите в червено синьо и зелено са управлението на геропомпата които при разлика в оборотите на двете полуоски я карат да помпи повече масло и по този начин притиска геродисковете като им променя степента на сцепление. Резултата е на горната диаграма в червено.
Принципът на действие на Геротора в раздатката е същия, ама нещо не мога да подкарам видеото.
http://jeep.avtograd.ru/Grand_Cherokee/WJ/new_xfer.htm
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеПрез 1999 не се произвежда Командер.Той се появава в магазините чак през 2006г.
Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнениеПрез 2005 хидравличното управление не е заменено с електрическо(такова външно управление няма), а просто на диференциалите VARI-LOK се монтира един електро-магнитен клапан за разтоварване на налягането на маслото с цел правилната работа на ABS системата.
http://jeep.avtograd.ru/xfer/encyclo...V245/NV245.exe
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
МНОГО полезно!! А сега може ли да кажете дали може да се провери ЛСД на Чероки работи ли , само с повдигане на едната гума....че няма подемник..
Някой подменял ли е фрикционните дискове на ЛСД диференциал? И колко ли му е излязло като цена...
Поздрави!Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнениеМоже и на крик само едната. Раздатката нe трябва да е на 4х4, скоростите трябва да са на свободна.
Аз не съм ги сменял, на ZJ-я си бачкат перфектно.
Супер! И вдигнатата гума не трябва да може да се завърти така ли? Тая тема си е за систематизирана информация...Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Първоначално публикуван от Pavlin Преглед на мнениеСупер! И вдигнатата гума не трябва да може да се завърти така ли? Тая тема си е за систематизирана информация...
Най-добре я изкарай извън пътя на някое криво място където да увиснат гумите по диаговал, и ако бута всичко е наред.
Коментар
-
До: Блокаж на JEEP CHEROKEE 2.5td
Първоначално публикуван от Pavlin Преглед на мнение... дали може да се провери ЛСД на Чероки работи ли , само с повдигане на едната гума....че няма подемник.....
Зима иде
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар