Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

    Колега тази кутия (AW4) е слагат на много коли и е адски здрава.Само да има масалце в нея .
    [U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
    [LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
    [LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
    [LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]

    Коментар


    • #17
      До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

      Японския автомат AW-4 не е по здрав от другите (американски) които се слагат на Джийп. Просто е по-непретенциозен към маслото. За сметка на това е супер муден, и мисли бавно както всички японци.

      Коментар


      • #18
        До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

        И все пак само за AW-4 прочетох-"Практически вечная коробка, зачастую все неисправности от нехватки или перелива масла".И понеже темата е за сравнение между Чероки и Гранд,за себе си бих избрал Чероки като кола за туризъм и лек офроуд.Гранд с куадра драйв сигурно е по добре за по-тежки условия/по проходим/,но пък купето ми изглежда по-неподходящо.Колега kinex,опитвам се да разбера,защо да избера Гранд,освен дизайна и повечето екстри?
        JEEP PATRIOT, 2.0CRD , 2008
        JEEP CHEROKEE XJ ,SPORT 4.0L 2000
        JEEP COMMANDER, 4.7L , 2009
        JEEP GRAND CHEROKEE WJ 4.7L H.O , 2005 OVERLAND 0878102108 -Иван

        Коментар


        • #19
          До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

          Покарай ги идвете,аз съм ги имал,разликата е основно във возията,като между лагерна количка и лека кола.Управлението на Гранда за мен е в пъти по лесно и приятно.
          TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
          Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
          Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
          Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

          Коментар


          • #20
            До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

            Първоначално публикуван от PAJERO-PININFARINA Преглед на мнение
            И все пак само за AW-4 прочетох-"Практически вечная коробка, зачастую все неисправности от нехватки или перелива масла".И понеже темата е за сравнение между Чероки и Гранд,за себе си бих избрал Чероки като кола за туризъм и лек офроуд.Гранд с куадра драйв сигурно е по добре за по-тежки условия/по проходим/,но пък купето ми изглежда по-неподходящо.Колега kinex,опитвам се да разбера,защо да избера Гранд,освен дизайна и повечето екстри?

            Що, тва което написах отгоре не го ли прочете. Или на руски ти се струва по-достоверно. Във същия този сайт които цитираш пише че ресурса на американската кутия е 200 000км. Мога да ти покажа поне 1000 Гранд Черокита с пробег над 500 000км без ремонт на автомата. Ако руснаците ги убиват още след първата смяна на маслото с Дексрон3 това е изключение а не правило.
            Идея нямам защо трябва да избираш едното или другото.

            Коментар


            • #21
              До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

              "Спрял съм се на тези модели но се чудя дали има смисъл да давам повече пари за GRAND като не държа толкова на екстрите а на възможностите ."
              С това започнах темата защото ,исках да се изяснят техническите разлики между моделите.Ясно е че GRAND-а е по-луксозен и вози в пъти по-добре .

              Искам де разбера не е ли по-добре да карам на кал , сняг , лед и пясък на 4X4 FULL TIME за по-голяма стабилност, отколкото на задно чакайки да ми " пребуксува здраво задния мост " и тогава да сработи предния(не е ли по-опасно?) ,като гледам купетата на двата джипа мисля че, на XJ праговете и броните изглеждат по-височки и по-трудно могат да бъдат ударени .Въпроса беше някой да ми посочи дали има някакво сериозно техническо преимущество на единия модел. Благодаря !
              JEEP PATRIOT, 2.0CRD , 2008
              JEEP CHEROKEE XJ ,SPORT 4.0L 2000
              JEEP COMMANDER, 4.7L , 2009
              JEEP GRAND CHEROKEE WJ 4.7L H.O , 2005 OVERLAND 0878102108 -Иван

              Коментар


              • #22
                До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                Незнам къде е намираш тази разлика в мудността.И WJ 4.0 бензин съм карал не намирам много голяма разлика в кутиите,даже Черока ми се вижда по-пъргав,може да се дължи на килограмите незнам,но за мене кутията не е мудна.Не казвам,че Черокито е по-добрия вариант,но лично на мене повече ми харесва.Различни хора,различни вкусове.
                [U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
                [LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
                [LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
                [LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]

                Коментар


                • #23
                  До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                  Всеки WJ има блокировка на центалния диф. така,че отсвен всичко друго можеш да си караш и Part Time и FULL Time
                  TLC 120 Executive 3.0 D-4D,163 h.p.
                  Honda CBR 4cyl/4str/105 h.p.
                  Honda Boad 4m/Yamaha 15 h.p.
                  Всички превозни средтсва за мен са просто начин да ида за риба

                  Коментар


                  • #24
                    До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                    Колега да ти го кажа в прав текст Черокито е по-брутално за оффроад.То си му е заложено с тези ръбати форми и доста други неща.А за лукса специално мойа Черок много добре се конкурира с Гранда.
                    Хайде чакам сега да ме изядът "чакалите" .
                    [U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
                    [LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
                    [LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
                    [LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]

                    Коментар


                    • #25
                      До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                      Първоначално публикуван от PAJERO-PININFARINA Преглед на мнение

                      Искам де разбера не е ли по-добре да карам на кал , сняг , лед и пясък на 4X4 FULL TIME за по-голяма стабилност, отколкото на задно чакайки да ми " пребуксува здраво задния мост " и тогава да сработи предния(не е ли по-опасно?)
                      Не е нужно да пробуксува здраво задния мост за да тръгне предния.
                      Ако всичко в раздатката е наред, оборотите на задния мост са най-много с десет процента повече от оборотите на предния.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                        "Всеки WJ има блокировка на центалния диф. така,че отсвен всичко друго можеш да си караш и Part Time и FULL Time"-Стефан ERA

                        Мисля,че не е съвсем точно/относно Quadra-Trac/ защото:
                        "не дает возможность двигаться по дороге с любым покрытием в режиме полного привода из-за того, что виско-муфта работает автоматически, а не управляется человеком (как хотелось бы)"
                        JEEP PATRIOT, 2.0CRD , 2008
                        JEEP CHEROKEE XJ ,SPORT 4.0L 2000
                        JEEP COMMANDER, 4.7L , 2009
                        JEEP GRAND CHEROKEE WJ 4.7L H.O , 2005 OVERLAND 0878102108 -Иван

                        Коментар


                        • #27
                          До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                          WJ е с Quadra Trac II

                          Коментар


                          • #28
                            До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                            Верно с Quadra Trac II е,но пак сработва автоматично,а не когато искам(как хотелось бы).Имал съм Mitsubishi Pajero със Super Select 4WD и говоря за онази стабилност,примерно на сняг,която има при 4 едновременно работещи колела.
                            На Part Time може да включиш,но само с бавни.Според мен всичко това много огроничава ролята на "водача",а аз не искам само да давам газ,а джипа да върви както си прецени.
                            JEEP PATRIOT, 2.0CRD , 2008
                            JEEP CHEROKEE XJ ,SPORT 4.0L 2000
                            JEEP COMMANDER, 4.7L , 2009
                            JEEP GRAND CHEROKEE WJ 4.7L H.O , 2005 OVERLAND 0878102108 -Иван

                            Коментар


                            • #29
                              До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                              Колега с тебе съм.Аз съм на принципа зад воланното устройство трябва да кара колата, а не някъв компютър да ми отнема от удоволствието да шофиръм.
                              [U]Борис Найденов GSM:0888 433 804[/U]
                              [LEFT][U]0887 754 767[/U][/LEFT]
                              [LEFT][U]Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 2001 4.5" BFG A/T 32х9.5-16[/U][/LEFT]
                              [LEFT][U]Ford S-MAX 2.0 2009[/U][/LEFT]

                              Коментар


                              • #30
                                До: Чероки-XJ срещу Гранд чероки-WJ

                                Първоначално публикуван от PAJERO-PININFARINA Преглед на мнение
                                Верно с Quadra Trac II е,но пак сработва автоматично,а не когато искам(как хотелось бы).Имал съм Mitsubishi Pajero със Super Select 4WD и говоря за онази стабилност,примерно на сняг,която има при 4 едновременно работещи колела.
                                На Part Time може да включиш,но само с бавни.Според мен всичко това много огроничава ролята на "водача",а аз не искам само да давам газ,а джипа да върви както си прецени.
                                Първоначално публикуван от cyklon Преглед на мнение
                                Колега с тебе съм.Аз съм на принципа зад воланното устройство трябва да кара колата, а не някъв компютър да ми отнема от удоволствието да шофиръм.
                                Виждам че и двамата сте виждали Гранд Чероки само на снимка, затова ще се опитам да го обясня по-просто.
                                Идеята на всички системи 4х4 е да придават въртящия момент от двигателя на четирите колела. Колкото по-равномерно е разпределен въртящия момент между четирите колела, толкова по-добро 4х4 имаме. В същото време имаме един фактор които обърква цялата сметка, защото при движение на джипа колелата не се движат с еднакви обороти. Иначе щеше да е много лесно - блокираме и трите диференциала и газ. Да ама така не завива.
                                В крайна сметка се получава така че колкото по-голям въртящ момент (сила) може да бъде насочен(придаден) на колелото което се върти с най-малки обороти, толкова по-добро 4х4 имаме.
                                На сняг, понеже отворихте приказка.

                                242 която се слага на Чероки и Гранд Чероки, основно с четирилитровия L6, е с освободен междинен диф, в комплектация с преден и заден мост в които също има освободени диференциали. Това прави общо три освободени диференциала които по никакъв начин не могат да попречат на въртящия момент да ходи където му скимне. Реално ако вдигнем едната гума във въздуха на крик, целия въртящ момент се насочва към нея и джипа просто не може да тръгне.
                                При движение на сняг се наблюдава абсолютно същата свинщина. При завой на ляво(например), тежестта на джипа се премества основно върху предна дясна гума, което неизбежно влошава сцеплението на предна лява и тя започва да се върти с по-големи обороти или с други думи да буксува. Като капак, за да е пълно недоразумението започва да се върти с 2, 3, или 4 ПЪТИ по-големи обороти в зависимост от това с колко по-малко обороти се въртят останалите гуми.
                                На практика се получава точно това от което се опасявате - джипа върви където си прецени той, а не водача.

                                247 която се слага само на WJ няма нищо електронно в управлението.
                                Не че и тя е съвършена на сняг, но е малко по добра от 242, защото активното ЛСД в раздатката се грижи въртящия момент и оборотите между предния и задния мост да са разпределени по равно. При нея не могат да боксуват по-малко от две гуми(по една на мост) обикновено по диагонал. Верно е че при нормални условия по-голяма част от въртящия момент е насочен към задния мост, НО при разлика в оборотите геропомпата реагира мигновено и притиска дисковете.
                                Правил съм проби при изкачване на стръмен баир на сняг - задните правят 10 оборота, предните 9. Ако се даде повече газ, предните и задните гуми започват да се въртят с еднакви обороти. Това с препоръчителното масло от Jeep в раздатката. С Дексрон-III няма разлика в оборотите на предните и задните колела. Но тогава има екстремно износване на геродисковете и това е друга тема.

                                При Кудра Драйв раздатката пак е 247 само че и в предния и в задния мост има активни ЛСД-та. Системата 4х4 е така проектирана че може да придаде целия въртящ момент (100%) към колелото което се върти с най-малки обороти.

                                Кудра Трак първо поколение се слага само на първото Гранд Чероки (ZJ) и е в две разновидности.
                                До 95г раздатката е 249 и в нея има освободен диференциал които разпределя въртящия момент между предния и задния мост, също както при 242 48/52%. Огромната разлика обаче е че в паралел на дифа(на едната планета) има поставена виско муфа, която предотвратява изплъзването на повече сила към единия мост и се грижи оборотите на двата моста да са относително еднакви.
                                В комплектация с пасивното ЛСД в задния мост, системата е изключително добре зацепена на сняг. Трудно ми е да посоча по-добра
                                245 Кудра Драйв II на последното Гранд Чероки след 2005, също е много добре зацепена. Там въртящия момент се разпределя по равно между двата моста и геродисковете (същите както при 247 но по-малки) са поставени в паралел на дифа. Управлението им обаче е електронно, както и управлението на активните ЛСД-та в предния и задния мост, и това създава известни проблеми защото датчиците на АБС-а от където системата разбира какво се случва, започват да дават грешки от многото кал или сняг които се натрупва по гривните.

                                След 95г до 98г с новия си фейс лифт Гранда получава най-лошата раздатка произвеждана някога от Ню Продъкт, а именно 249OD.
                                Задния мост получава въртящ момент през твърда връзка, а предния ПРЕЗ виско муфа, която от своя страна не може да придаде повече от 7% от силата на двигателя към предните колела. Идеята е икономия на гориво за сметка на сцеплението.

                                Ако не съм бил достатъчно ясен, вземете карайте.
                                Щото и аз много спорих с Димата че 242 е по-добра на сняг, ама като я покарах разбрах че хич не съм бил прав.
                                Последно редактирано от kinex; 18-09-08, 10:34.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X