Здравейте колеги!
Вчера се прибрах от морето(за съжаление), но с аварии. На Калофер двигателя на джипа ( Jeep Cherokee 2.5Tdi ) изгасна изведнъж. Спрях и опитах да запаля, при което на стартер двигателя работи, но когато върна ключа изгасваше. След "аборти по телефона"
от приятел се оказа, че клапанът/ вентилът на горивната помпа не работи. Прекарах една жица от плюса на акумулатора директно към вентила та успях все пак да се прибера до София с много бръмчене и облаци пушек зад мене. Става дума за
Fuel Shutdown Solenoid, според ръководството. Двигателят спрях, като отрязах кабела, инъче не става. Двигателят тракаше яко. Дано да е без последствия. Не можех да следя приборите тъй като не работеха.
Днес ми казаха да сменя този клапан и ако не стане после ще мислим. Само, че сутринта ме изненада паднал акумулатор
От умората и бързането съм оставил отрязаната жица без изолация и се е допряла до нещо метално. Запалих веднъж и отидох до кафето, колата още си е там
. Даже и с кабели не можахме да я запалим.
Да ви питам трябва ли да знам нещо конкретно преди да си купя зарядно за акумулатор? Гледах едни в практикер за 50 лв, но не съм взимал ...?? Акумулаторът е Exide Extra 75 Ah, 800 A , на една година е. Индикаторът му е черен, което значи, че трябва да се презареди.
Какво става с компютъра, когато се откачи акумулатора? Има ли възможност да има проблем с него?
Мерси за идеите и предложенията предварително
П.П: Знаех си, че трябваше да си стоя на морето...
Вчера се прибрах от морето(за съжаление), но с аварии. На Калофер двигателя на джипа ( Jeep Cherokee 2.5Tdi ) изгасна изведнъж. Спрях и опитах да запаля, при което на стартер двигателя работи, но когато върна ключа изгасваше. След "аборти по телефона"
от приятел се оказа, че клапанът/ вентилът на горивната помпа не работи. Прекарах една жица от плюса на акумулатора директно към вентила та успях все пак да се прибера до София с много бръмчене и облаци пушек зад мене. Става дума за Fuel Shutdown Solenoid, според ръководството. Двигателят спрях, като отрязах кабела, инъче не става. Двигателят тракаше яко. Дано да е без последствия. Не можех да следя приборите тъй като не работеха.
Днес ми казаха да сменя този клапан и ако не стане после ще мислим. Само, че сутринта ме изненада паднал акумулатор
От умората и бързането съм оставил отрязаната жица без изолация и се е допряла до нещо метално. Запалих веднъж и отидох до кафето, колата още си е там
. Даже и с кабели не можахме да я запалим. Да ви питам трябва ли да знам нещо конкретно преди да си купя зарядно за акумулатор? Гледах едни в практикер за 50 лв, но не съм взимал ...?? Акумулаторът е Exide Extra 75 Ah, 800 A , на една година е. Индикаторът му е черен, което значи, че трябва да се презареди.
Какво става с компютъра, когато се откачи акумулатора? Има ли възможност да има проблем с него?
Мерси за идеите и предложенията предварително
П.П: Знаех си, че трябваше да си стоя на морето...


Коментар