До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...
Тая профилактика съм я правил на всички стари коли, които съм купувал. И хавата при всичките беше все такава.
На ферозата например като отворих капака на клапаните, вътре беше същата гняс. Тънкия маркуч за картерни газове беше безнадеждно запушен. Бяха запушени и маслоотделителите му, и тръбичката откъм всмукателния колектор, в която влиза.
Отидоха 2 спрея WD40 и един голям за чистене на карбуратори на ABRO. От спрея на ABRO съм изключително доволен. Всмукателния колектор стана като току-що излязъл от завода. Отпуших всички тръбички за норматив.
Някой ден ако имам време бих махнал и картера и бих промил двигателя основно, но не знам кога ще стане.
Като я взех държеше 500 оборота на празен ход, и ги вдигнах насила. След почистването оборотите се вдигнаха до към 1200, и съответно трябваше да ги намалявам обратно.
А на тия маслоуловители работата им е точно тая - да уловят каквото могат от маслените пари - вероятно по-едрите капчици. А каквото остане да се изгори. Като се задръстят, спират да работят, и дори по-едрите капчици тръгват по тръбите. Отлагат гняс, омаслават всичко, и в крайна сметка започват да се запушват. Замърсяват и всмукателния колектор, а понеже въздушния филтър не може да улови всичко, правят филм заедно с финния прашец, неуловен от въздушния вилтър.
Като прибавим и постоянното загряване и изстудяване на двигателя, тая гняс става отвратителна с времето, и се чисти адски трудно, особено ако не знаеш с какво, или нямаш нужните химии под ръка.
А ако се спазва всичко по сервизната книжка, всички тия операции трябва да се извършват при всяко регулиране на клапани - така и така се отваря капака, където са маслуловителите. Поне при ферозата.
Имах и лада самара някога - същата история. Форд транзит - пак така.
Обаче по мои наблюдения при над 10-годишна кола, рядко накой си играе да ги прави. Дори и внесена от Германия.
Тая профилактика съм я правил на всички стари коли, които съм купувал. И хавата при всичките беше все такава.
На ферозата например като отворих капака на клапаните, вътре беше същата гняс. Тънкия маркуч за картерни газове беше безнадеждно запушен. Бяха запушени и маслоотделителите му, и тръбичката откъм всмукателния колектор, в която влиза.
Отидоха 2 спрея WD40 и един голям за чистене на карбуратори на ABRO. От спрея на ABRO съм изключително доволен. Всмукателния колектор стана като току-що излязъл от завода. Отпуших всички тръбички за норматив.
Някой ден ако имам време бих махнал и картера и бих промил двигателя основно, но не знам кога ще стане.
Като я взех държеше 500 оборота на празен ход, и ги вдигнах насила. След почистването оборотите се вдигнаха до към 1200, и съответно трябваше да ги намалявам обратно.
А на тия маслоуловители работата им е точно тая - да уловят каквото могат от маслените пари - вероятно по-едрите капчици. А каквото остане да се изгори. Като се задръстят, спират да работят, и дори по-едрите капчици тръгват по тръбите. Отлагат гняс, омаслават всичко, и в крайна сметка започват да се запушват. Замърсяват и всмукателния колектор, а понеже въздушния филтър не може да улови всичко, правят филм заедно с финния прашец, неуловен от въздушния вилтър.
Като прибавим и постоянното загряване и изстудяване на двигателя, тая гняс става отвратителна с времето, и се чисти адски трудно, особено ако не знаеш с какво, или нямаш нужните химии под ръка.
А ако се спазва всичко по сервизната книжка, всички тия операции трябва да се извършват при всяко регулиране на клапани - така и така се отваря капака, където са маслуловителите. Поне при ферозата.
Имах и лада самара някога - същата история. Форд транзит - пак така.
Обаче по мои наблюдения при над 10-годишна кола, рядко накой си играе да ги прави. Дори и внесена от Германия.
.
) де има масло има и гняз
Коментар