Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

    Ами съвсем накратко - защото ще си имате много ядове...

    Днес като част от редовната профилактика реших да сменя свещи, кабели за свещи, въздушен филтър и останалите стари маркучи по охлаждане, газова уредба и запалване...

    Свещите лесно, купих от Балканстар, марка Шампион 6 х 7 = 42 лв, смяната е за нула време, нищо сложно, старите свещи бяха доста зле, с нагар повечето, 2 от тях бяха наполовина завити, и като следствие едната бе омазнена от капещото масло от капака на клапаните...

    Кабелите взех от Скорпион, 80 лв, Балканстар нямаха на склад, предварително си нарисувах скемата на свързване за да не стане грешка, леко с въртеливо движение се разхлабват и отново с въртеливо движение се издърпват, новите кабели си имат диелектрикова смазка, не е нужна допълнителна...

    При свалянето на поредния кабел, диструбуторната капачка ми се стори подозрителна, оказа се едното краче на което се закача кабела номер Х просто си се вадеше и си хлопаше, съдейки по останалите трябваше да си стои неподвижно... това бе повод да отворя дистрибутора, изглеждаше си ОК, капачката искаше обаче малко ревизия, клемите за всеки цилиндър бяха с лек нагар, почистих с фина шкуртка, а проблемната клема залепих с моментно лепило, затворих диструбутора и си записах, да сменя капачката при възможност...

    Дойде ред на въздушния филтър, и там бе причината за този пост...

    Реших да сваля всичко по системата, започвайки с маркучите на газовата, плочката на газовата, гумения колектор след плочката, и самия филтър и кутията му...

    Всичко от филтъра до двигателя бе с поне 1 мм черна гняз, по-гъста от грес, оказа се, че през тръбопроводите за отвеждане на картерните газове във филтъра е влизало масло, а от там и по всмукателния колектор до самия двигател...

    Дросела и клапата му бяха черни и зверски мазни, доста търкане се наложи с обезмаслител докато блеснат, през дросела се виждаше, че и самия алуминиев колектор е мазен но не ми се сваляше сега, все пак имах само няколко часа за работа, а и времето бе дъждовно...

    Правилният начин за почистване на системата е да се свали, капака на клапаните, там има едни въздухоотводи с т.н. шнорхелчета, те играят ролята на маслоуловители и по принцип трябва да отвеждат само топъл въздух но, ако не се чистят на вски 50 000 КМ по книга те спират да улават маслото и то поема пътя си до въздушния филтър...

    И понеже моят ДЖИП е закупен и подържан от "правилният сервиз" в София, разбира се шнорхелчетата никога не са чистени, маркучите запушени и когато се добави моята глупост да сложа 300-400 мл масло над МАКСИМУМ нивото ето резултата...

    Купих от ВЮРТ един спрей "Обезмаслител за монтаж" 12 лв но чисти масло с поглед, няма нужда от изплакване, остатъка се изпарява, та с него обезмаслих всичко...

    Някой идиот беше забил 70 мм рапидка за да държи затворен отвора на въздушния филтър, е кой да му каже на този същия, че отвора се командва с вакумен клапан

    На капака на въздушния филтър, отвътре, при маркуча с топъл въздух идващ от двигателя имаше легло за филтърче/маслоуловител, разбира се него го нямаше, побългарих го с метална гъбка за миене на чинии, надявам се да улавя маслените пари преди да омажат филтъра...

    След като обезмаслих всичко, подмених маркучите, сглобих всичко и когато запалих двигателя, о изненада - колата запали от раз и заработи като часовник

    Подреди си оборотите на празен ход, форсира се супер, нямаше го вече гнусното клатене и прекъсване и колата стана осезаемо по-тиха.

    Изводи:

    1. Никога да не се препълва маслото в двигателя!

    2. Да се спазва какво пише в сервизната книжка, хората в Америка си знаят работата за разлика от някои идиоти по сервизите, които тунинговат с рапидки и направо режат кабели по системите които не познават!

    3. Инвестицията от 100-200 лв за свещи, кабели и филтри се "избива" за месец-два от подобрената работа на двигателя, затова сменяйте редовно!

    Бъдете здрави и по-малко ремонти
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

    Бе, не мисля че е от препълването. Щото тогава какво ще става всеки път, като подкараш с голям крен? Или се тръсне, и маслото се плисне нагоре.
    А профилактиката на отдушника на картера никой не я е отменял. Или трябва да караш с маркуча надолу като на жигулитата на лентяите.

    Коментар


    • #3
      До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

      А ти сигурен ли си, че преди да го "препълниш" не е било същото положението с маслото при филтъра? Щото може и от друго да духа масло във филтъра - а и свещите може да са зацапани от масло в горивната камера. (това са само спекулативни предположения и ако си познаваш колата не им обръщай внимание изобщо).

      Иначе се кефа на комплексния ти подход към нещата! Евала!

      Коментар


      • #4
        До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

        а това не е ли именно идеята за остатъчно изгаряне на маслените пари заедно с бензина...? по скоро иска редовно почистване на всичките детаили периодично след някакъв си пробег. а черната гняз , мисля че се получава от масленните отложения , които се по4истват със специално масло за промивка преди наливане на новото масло. това явление го има при всички автомобили със минерално масло които никога не са били промивани с това масло за промивка на не само на картера а и на вси4ки детаили в масленната система. от личен опит...това води до запушване на масленит канали на коляновият вал, масленната магистрала за разпределният вал и прочие. направи си труда.и погледни за какво става дума. има и един друг начин за промивка на двигателя.но се препоръчва само за евтини автомобили : вместо масло се налива нафта и само на дърпане 2-3 километра без палене на двигателя излизат всички мазнотии..двигателя става като току-що сглобен от завода.
        понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
        ********************************
        JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
        Honda Shadow VLX 600 - 1999
        FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


        0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
        Влади

        Коментар


        • #5
          До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

          Той човекът сподели опит ние почнахме веднага акъл да даваме...

          Коментар


          • #6
            До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

            Колега промиването с нафтата правил ли си го?

            Коментар


            • #7
              До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

              Как с нафта бе, това е краят на маслото, че и на мотора ако влезе в движение. Бензин се сипва там. Щото веднага се изпарява.

              Коментар


              • #8
                До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                вместо масло се налива нафта и само на дърпане 2-3 километра без палене на двигателя излизат всички мазнотии..двигателя става като току-що сглобен от завода.
                Нафтата нищо не мие а само бензинът, автоматик не можеш да го дърпаш, така, че да развърти двигателя. Аз лично никога не бих си развъртал двигателя само с бензин или други почистващи течности. Нямаш мазане и износването на двигателя се увеличава мълниеносно.
                LZ1RED

                Коментар


                • #9
                  До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                  Ние пак сме на път да открием топлата вода, но ако говорим за промиване на двигателя си има препарати - наливаш в старото масло, работи малко и си готов. Аз лично си мисля, че е по добре да сменяш на по 8-макс. 10000 км с хубави, синтетични или полусинтетични малса и промиването леко се обезсмисля. Може и да не съм прав, но за мен всички тези промивки, химикали за почистване на мотора и пр. само могат да навредят.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                    Тая работа с промиването на мотора, не е лесна. От там става и скъпа.
                    Имам същия двигател(4.0i), на 200 000км беше затлачен от всякъде. Ей за тва с минерално масло никога няма да карам.
                    Добавките за почистване са нож с две остриета. Освен че чистят нагарите, увреждат гумените детайли и влошават качествата на маслото.
                    Затова след процедурата по почистване се промива с чисто масло.
                    Аз първо сложих добавка за почистване в старото масло и след 30мин работа на място, го смених с някакво евтино 15W40 по 5лв/л.
                    След 1000км беше черно. И пак същата процедура с добавка за почистване, само че сипах синтетика 5W40.
                    След още 1000км вече му сипах предписаното от производителя 5W30, без да ползвам при смяната добавка.
                    Вече е на 3000км след последната смяна и цветът му е много приятен.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      Тая работа с промиването на мотора, не е лесна. От там става и скъпа.
                      Имам същия двигател(4.0i), на 200 000км беше затлачен от всякъде. Ей за тва с минерално масло никога няма да карам.
                      Добавките за почистване са нож с две остриета. Освен че чистят нагарите, увреждат гумените детайли и влошават качествата на маслото.
                      Затова след процедурата по почистване се промива с чисто масло.
                      Аз първо сложих добавка за почистване в старото масло и след 30мин работа на място, го смених с някакво евтино 15W40 по 5лв/л.
                      След 1000км беше черно. И пак същата процедура с добавка за почистване, само че сипах синтетика 5W40.
                      След още 1000км вече му сипах предписаното от производителя 5W30, без да ползвам при смяната добавка.
                      Вече е на 3000км след последната смяна и цветът му е много приятен.
                      Много вярно!Това е най-разумният начин.
                      По темата - Всяко превишаване на нивото на маслото.. в по-голямо количество води до " изхвърляне" на същото от самият агрегат.Не случайно има предписани норми за Количеството на маслото и е хубаво да се спазват!
                      СИЛНИТЕ КРАДАТ ОТ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ, СЛАБИТЕ - ОТ СВОЯТ НАРОД !

                      Коментар


                      • #12
                        До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                        Тая работа с промиването на мотора, не е лесна. От там става и скъпа.
                        Имам същия двигател(4.0i), на 200 000км беше затлачен от всякъде. Ей за тва с минерално масло никога няма да карам.
                        Добавките за почистване са нож с две остриета. Освен че чистят нагарите, увреждат гумените детайли и влошават качествата на маслото.
                        Затова след процедурата по почистване се промива с чисто масло.
                        Аз първо сложих добавка за почистване в старото масло и след 30мин работа на място, го смених с някакво евтино 15W40 по 5лв/л.
                        След 1000км беше черно. И пак същата процедура с добавка за почистване, само че сипах синтетика 5W40.
                        След още 1000км вече му сипах предписаното от производителя 5W30, без да ползвам при смяната добавка.
                        Вече е на 3000км след последната смяна и цветът му е много приятен.
                        да...аз му мисля същото .. но не знам..казват че , каквото и масло да наливаш..дизелака винаги го прави черно...не знам до колко е вярно това...но.. от друга страна...ако всички клапани са наред..не би трябвало.но тои пък има и доста по голяма степен на сгъстяване...
                        понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                        ********************************
                        JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                        Honda Shadow VLX 600 - 1999
                        FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                        0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                        Влади

                        Коментар


                        • #13
                          До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                          Първоначално публикуван от vasil lazarov Преглед на мнение
                          Колега промиването с нафтата правил ли си го?
                          да колега..правил съм го..експеримент с моето фордче...не е автоматик...след като ме дърпаха , а в двигателя имаше само нафта доста черни мазни и противни чорби изтекоха. маслото му го сменям на всеки 5000 километра...нищо че старите щофьори казваха то издържа доста повече...
                          само че един интересен въпрос...с какво масло се налива двигателя когато решиш да го консервираш ..не с марината разбира се ))
                          някои казва нафта със графитна грес...това не го знам..някакви идеи...?
                          понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                          ********************************
                          JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                          Honda Shadow VLX 600 - 1999
                          FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                          0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                          Влади

                          Коментар


                          • #14
                            До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                            Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                            да колега..правил съм го..експеримент с моето фордче...не е автоматик...след като ме дърпаха , а в двигателя имаше само нафта доста черни мазни и противни чорби изтекоха. маслото му го сменям на всеки 5000 километра...нищо че старите щофьори казваха то издържа доста повече...
                            само че един интересен въпрос...с какво масло се налива двигателя когато решиш да го консервираш ..не с марината разбира се ))
                            някои казва нафта със графитна грес...това не го знам..някакви идеи...?
                            Че ти що ще консервираш мотора.
                            Наливаш го до горе с масло - и цилиндри и всичко и после ще го разпалваш половин ден .

                            Всички комбинации включващи компонента нафта са стари "вещерски" методи, произтичащи от това, че по времето, когато са възникнали в изобилие имаше само нафта, крадена от служебния Краз/локомотив/трактор. Същото и с греста (мое мнение).

                            Коментар


                            • #15
                              До: Защо не трябва да препълваме с масло двигателя на ДЖИЙП...

                              На миенето най-големия риск е, че не знаеш дали след време няма да се отлепи някоя люспа стара гадост, и да запуши някой канал.
                              За консервация си има специални масла, така се и казват - консервационни. Нямам представа къде се продават ...
                              За отвънка пък има други консервационни състави. Обикновено са греси или восъци. Но също нарочни.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X