Ами съвсем накратко - защото ще си имате много ядове...
Днес като част от редовната профилактика реших да сменя свещи, кабели за свещи, въздушен филтър и останалите стари маркучи по охлаждане, газова уредба и запалване...
Свещите лесно, купих от Балканстар, марка Шампион 6 х 7 = 42 лв, смяната е за нула време, нищо сложно, старите свещи бяха доста зле, с нагар повечето, 2 от тях бяха наполовина завити, и като следствие едната бе омазнена от капещото масло от капака на клапаните...
Кабелите взех от Скорпион, 80 лв, Балканстар нямаха на склад, предварително си нарисувах скемата на свързване за да не стане грешка, леко с въртеливо движение се разхлабват и отново с въртеливо движение се издърпват, новите кабели си имат диелектрикова смазка, не е нужна допълнителна...
При свалянето на поредния кабел, диструбуторната капачка ми се стори подозрителна, оказа се едното краче на което се закача кабела номер Х просто си се вадеше и си хлопаше, съдейки по останалите трябваше да си стои неподвижно... това бе повод да отворя дистрибутора, изглеждаше си ОК, капачката искаше обаче малко ревизия, клемите за всеки цилиндър бяха с лек нагар, почистих с фина шкуртка, а проблемната клема залепих с моментно лепило, затворих диструбутора и си записах, да сменя капачката при възможност...
Дойде ред на въздушния филтър, и там бе причината за този пост...
Реших да сваля всичко по системата, започвайки с маркучите на газовата, плочката на газовата, гумения колектор след плочката, и самия филтър и кутията му...
Всичко от филтъра до двигателя бе с поне 1 мм черна гняз, по-гъста от грес, оказа се, че през тръбопроводите за отвеждане на картерните газове във филтъра е влизало масло, а от там и по всмукателния колектор до самия двигател...
Дросела и клапата му бяха черни и зверски мазни, доста търкане се наложи с обезмаслител докато блеснат, през дросела се виждаше, че и самия алуминиев колектор е мазен но не ми се сваляше сега, все пак имах само няколко часа за работа, а и времето бе дъждовно...
Правилният начин за почистване на системата е да се свали, капака на клапаните, там има едни въздухоотводи с т.н. шнорхелчета, те играят ролята на маслоуловители и по принцип трябва да отвеждат само топъл въздух но, ако не се чистят на вски 50 000 КМ по книга те спират да улават маслото и то поема пътя си до въздушния филтър...
И понеже моят ДЖИП е закупен и подържан от "правилният сервиз" в София, разбира се шнорхелчетата никога не са чистени, маркучите запушени и когато се добави моята глупост да сложа 300-400 мл масло над МАКСИМУМ нивото ето резултата...
Купих от ВЮРТ един спрей "Обезмаслител за монтаж" 12 лв но чисти масло с поглед, няма нужда от изплакване, остатъка се изпарява, та с него обезмаслих всичко...
Някой идиот беше забил 70 мм рапидка за да държи затворен отвора на въздушния филтър, е кой да му каже на този същия, че отвора се командва с вакумен клапан
На капака на въздушния филтър, отвътре, при маркуча с топъл въздух идващ от двигателя имаше легло за филтърче/маслоуловител, разбира се него го нямаше, побългарих го с метална гъбка за миене на чинии, надявам се да улавя маслените пари преди да омажат филтъра...
След като обезмаслих всичко, подмених маркучите, сглобих всичко и когато запалих двигателя, о изненада
- колата запали от раз и заработи като часовник 
Подреди си оборотите на празен ход, форсира се супер, нямаше го вече гнусното клатене и прекъсване и колата стана осезаемо по-тиха.
Изводи:
1. Никога да не се препълва маслото в двигателя!
2. Да се спазва какво пише в сервизната книжка, хората в Америка си знаят работата за разлика от някои идиоти по сервизите, които тунинговат с рапидки и направо режат кабели по системите които не познават!
3. Инвестицията от 100-200 лв за свещи, кабели и филтри се "избива" за месец-два от подобрената работа на двигателя, затова сменяйте редовно!
Бъдете здрави и по-малко ремонти
Днес като част от редовната профилактика реших да сменя свещи, кабели за свещи, въздушен филтър и останалите стари маркучи по охлаждане, газова уредба и запалване...
Свещите лесно, купих от Балканстар, марка Шампион 6 х 7 = 42 лв, смяната е за нула време, нищо сложно, старите свещи бяха доста зле, с нагар повечето, 2 от тях бяха наполовина завити, и като следствие едната бе омазнена от капещото масло от капака на клапаните...
Кабелите взех от Скорпион, 80 лв, Балканстар нямаха на склад, предварително си нарисувах скемата на свързване за да не стане грешка, леко с въртеливо движение се разхлабват и отново с въртеливо движение се издърпват, новите кабели си имат диелектрикова смазка, не е нужна допълнителна...
При свалянето на поредния кабел, диструбуторната капачка ми се стори подозрителна, оказа се едното краче на което се закача кабела номер Х просто си се вадеше и си хлопаше, съдейки по останалите трябваше да си стои неподвижно... това бе повод да отворя дистрибутора, изглеждаше си ОК, капачката искаше обаче малко ревизия, клемите за всеки цилиндър бяха с лек нагар, почистих с фина шкуртка, а проблемната клема залепих с моментно лепило, затворих диструбутора и си записах, да сменя капачката при възможност...
Дойде ред на въздушния филтър, и там бе причината за този пост...
Реших да сваля всичко по системата, започвайки с маркучите на газовата, плочката на газовата, гумения колектор след плочката, и самия филтър и кутията му...
Всичко от филтъра до двигателя бе с поне 1 мм черна гняз, по-гъста от грес, оказа се, че през тръбопроводите за отвеждане на картерните газове във филтъра е влизало масло, а от там и по всмукателния колектор до самия двигател...
Дросела и клапата му бяха черни и зверски мазни, доста търкане се наложи с обезмаслител докато блеснат, през дросела се виждаше, че и самия алуминиев колектор е мазен но не ми се сваляше сега, все пак имах само няколко часа за работа, а и времето бе дъждовно...
Правилният начин за почистване на системата е да се свали, капака на клапаните, там има едни въздухоотводи с т.н. шнорхелчета, те играят ролята на маслоуловители и по принцип трябва да отвеждат само топъл въздух но, ако не се чистят на вски 50 000 КМ по книга те спират да улават маслото и то поема пътя си до въздушния филтър...
И понеже моят ДЖИП е закупен и подържан от "правилният сервиз" в София, разбира се шнорхелчетата никога не са чистени, маркучите запушени и когато се добави моята глупост да сложа 300-400 мл масло над МАКСИМУМ нивото ето резултата...
Купих от ВЮРТ един спрей "Обезмаслител за монтаж" 12 лв но чисти масло с поглед, няма нужда от изплакване, остатъка се изпарява, та с него обезмаслих всичко...
Някой идиот беше забил 70 мм рапидка за да държи затворен отвора на въздушния филтър, е кой да му каже на този същия, че отвора се командва с вакумен клапан

На капака на въздушния филтър, отвътре, при маркуча с топъл въздух идващ от двигателя имаше легло за филтърче/маслоуловител, разбира се него го нямаше, побългарих го с метална гъбка за миене на чинии, надявам се да улавя маслените пари преди да омажат филтъра...
След като обезмаслих всичко, подмених маркучите, сглобих всичко и когато запалих двигателя, о изненада




Подреди си оборотите на празен ход, форсира се супер, нямаше го вече гнусното клатене и прекъсване и колата стана осезаемо по-тиха.
Изводи:
1. Никога да не се препълва маслото в двигателя!
2. Да се спазва какво пише в сервизната книжка, хората в Америка си знаят работата за разлика от някои идиоти по сервизите, които тунинговат с рапидки и направо режат кабели по системите които не познават!
3. Инвестицията от 100-200 лв за свещи, кабели и филтри се "избива" за месец-два от подобрената работа на двигателя, затова сменяйте редовно!
Бъдете здрави и по-малко ремонти

Коментар