От: Какво направих по джипа днес?
След смяна на накрайника с шарнирния болт на кормилната щанга отидох в сервиза на Влади за реглаж. Такаааа.... Първо - много коректни са всичките пичове в сервиза, също така с Влади си говорихме по-надълго за марката Jeep. След преглед на цялата ходова част се оказа, че положението никак не е розово. Смениха се още лагер на задна лява полуоска и задно каре на задния кардан. Новото е с гресьорка, което много ме зарадва, но впоследствие се оказа, че не мога да завра накрайника на шпршца за грес (стандартен накрайник, поставен на гъвкав "маркуч"). Може би за да гресирам ще се наложи да откача кардана, за да го извия така, че да мине накрайника - ще мисля по въпроса. Другото - разбити тампони на предните носачи (горен и долен), накрайник на панхард-щангата, тампоните на предна усукваща се щанга, на биалетките, а така също отзад - долни носачи. Оказва се, че се сменят носачите нацяло, а не само тампоните. След проверка видях, че се продават и само тампони (например полиуретанови), после разсъждавах и достигнах до следния извод - по-добре да се сменяват целите носачи. Основен мотив е това, че старите задължително са ръждясали, материала е натрупал доста "умора" и съществува риск от изкривяване на профила на носача при избиване и набиване на тампоните. Не е за подценяване и това, че при подмяната нацяло се пестят куп време и псувни. С други думи, предстои още да се прави, следва пълна профилактика на преден и заден мост.
След смяна на накрайника с шарнирния болт на кормилната щанга отидох в сервиза на Влади за реглаж. Такаааа.... Първо - много коректни са всичките пичове в сервиза, също така с Влади си говорихме по-надълго за марката Jeep. След преглед на цялата ходова част се оказа, че положението никак не е розово. Смениха се още лагер на задна лява полуоска и задно каре на задния кардан. Новото е с гресьорка, което много ме зарадва, но впоследствие се оказа, че не мога да завра накрайника на шпршца за грес (стандартен накрайник, поставен на гъвкав "маркуч"). Може би за да гресирам ще се наложи да откача кардана, за да го извия така, че да мине накрайника - ще мисля по въпроса. Другото - разбити тампони на предните носачи (горен и долен), накрайник на панхард-щангата, тампоните на предна усукваща се щанга, на биалетките, а така също отзад - долни носачи. Оказва се, че се сменят носачите нацяло, а не само тампоните. След проверка видях, че се продават и само тампони (например полиуретанови), после разсъждавах и достигнах до следния извод - по-добре да се сменяват целите носачи. Основен мотив е това, че старите задължително са ръждясали, материала е натрупал доста "умора" и съществува риск от изкривяване на профила на носача при избиване и набиване на тампоните. Не е за подценяване и това, че при подмяната нацяло се пестят куп време и псувни. С други думи, предстои още да се прави, следва пълна профилактика на преден и заден мост.
Коментар