Започват главоблъсканиците с моя Grand...
Днес както си карах из центъра по задачки, след едно от спиранията, хоп ... не иска да запали...Вобще не върти. В последствие установих, че когато напрежението на акумолатора е под дадена стойност (не знам точно колко) компа не позволява да се пали. Както и да е, дадоха ми ток и запалих, за да се прибера. В къщи извадих мултицета и какво да видя... При работещ мотор на акумолатора измервам 13.2V, точно толкова и директно на алтернатора, както и +на АКБ и купето, между двигателя и купето няма напрежение. Същите стойности ги меря и без консуматори и с много консуматори. Най-странното е, че вътре волтметъра на таблото заковава 14.0V през цялото време. До колкото изрових из нета, компа управлява възбуждащата намотка на алтернатора, т.е. не подлежи на регулиране (поне не лесно). Сега започва главоблъсканицата ...
Утре ще го преглеждам обстойно и бих бил много благодарен на всяка помощ от хора, които са се сблъсквали с подобен проблем.
За сега съм се насочил в няколко посоки:
1. Компа си мисли, че напрежението е 14 волта ... (алтернатор и ремък са ОК), евентуално някаква кофти маса на компа или някаква лоша връзка или знам ли и аз какво ...
2. Ремък , до колкото четох не подлежи на обтягане (мотора е 5.2), т.е. смяна. Как да го диагностицирам това, някой има ли идея?
3. Някъде из нета попаднах на някакво писание, че имало заложена таблица в компа, която задава различно напрежение, според външната температура. Нещо от рода на -10С -> 14.8 ; 0С -> 14.2 ; +10С -> 13.8 ; +25С -> 13.5 ; +50С -> 13.2 . Не знам дали има подобно нещо (ако някой знае да помага), но ако е вчрно, то може въпросният датчик за температурата да се е прецакал и затова да ми държи 13.2. Мистерии, загадки и случайности ...
ПС: Не се чува свистене на ремъка при каквито и да е обороти, дори с много включени консуматори, а и акумолатора е добър, което прави най-приемливият 2 вариянт по-малко вероятен....
Днес както си карах из центъра по задачки, след едно от спиранията, хоп ... не иска да запали...Вобще не върти. В последствие установих, че когато напрежението на акумолатора е под дадена стойност (не знам точно колко) компа не позволява да се пали. Както и да е, дадоха ми ток и запалих, за да се прибера. В къщи извадих мултицета и какво да видя... При работещ мотор на акумолатора измервам 13.2V, точно толкова и директно на алтернатора, както и +на АКБ и купето, между двигателя и купето няма напрежение. Същите стойности ги меря и без консуматори и с много консуматори. Най-странното е, че вътре волтметъра на таблото заковава 14.0V през цялото време. До колкото изрових из нета, компа управлява възбуждащата намотка на алтернатора, т.е. не подлежи на регулиране (поне не лесно). Сега започва главоблъсканицата ...
Утре ще го преглеждам обстойно и бих бил много благодарен на всяка помощ от хора, които са се сблъсквали с подобен проблем.
За сега съм се насочил в няколко посоки:
1. Компа си мисли, че напрежението е 14 волта ... (алтернатор и ремък са ОК), евентуално някаква кофти маса на компа или някаква лоша връзка или знам ли и аз какво ...
2. Ремък , до колкото четох не подлежи на обтягане (мотора е 5.2), т.е. смяна. Как да го диагностицирам това, някой има ли идея?
3. Някъде из нета попаднах на някакво писание, че имало заложена таблица в компа, която задава различно напрежение, според външната температура. Нещо от рода на -10С -> 14.8 ; 0С -> 14.2 ; +10С -> 13.8 ; +25С -> 13.5 ; +50С -> 13.2 . Не знам дали има подобно нещо (ако някой знае да помага), но ако е вчрно, то може въпросният датчик за температурата да се е прецакал и затова да ми държи 13.2. Мистерии, загадки и случайности ...
ПС: Не се чува свистене на ремъка при каквито и да е обороти, дори с много включени консуматори, а и акумолатора е добър, което прави най-приемливият 2 вариянт по-малко вероятен....
Коментар