Обява

Свий
Няма добавени обяви.

какво е това масло декстрон

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: какво е това масло декстрон

    Това е маслото. Да не говорим че е по-евтино от Декстрона
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #17
      До: какво е това масло декстрон

      Първоначално публикуван от ivdibi Преглед на мнение
      Аз карам същото и сложих това на снимката...за тази туба ми взеха 40 лв.
      от балканстар ли го взе

      Коментар


      • #18
        До: какво е това масло декстрон

        Първоначално публикуван от YONATA Преглед на мнение
        от балканстар ли го взе
        Да. От там го взех. На скоро като ходих до там ми казаха, че са вдигнали цените от скоро с 20%, така че може и да е станало вече кам 50
        Grand Cherokee WJ 3.1

        Коментар


        • #19
          До: какво е това масло декстрон

          Първоначално публикуван от ivdibi Преглед на мнение
          Да. От там го взех. На скоро като ходих до там ми казаха, че са вдигнали цените от скоро с 20%, така че може и да е станало вече кам 50
          сори,ама балканстар нали е до международния гараж

          Коментар


          • #20
            До: какво е това масло декстрон

            Първоначално публикуван от YONATA Преглед на мнение
            сори,ама балканстар нали е до международния гараж
            Ето карта:
            Прикачени файлове
            Grand Cherokee WJ 3.1

            Коментар


            • #21
              До: какво е това масло декстрон

              ТОЗИ ФОРУМ Е БЕЗЦЕНЕН И СЕ РАДВАМ,ЧЕ СЪМ ЧАСТ ОТ НЕГО
              Последно редактирано от YONATA; 05-02-08, 20:58.

              Коментар


              • #22
                До: какво е това масло декстрон

                Така....... Маслото САМО и ЕДИНСТВЕНО МОПАР, последна цена на която купувах е 50 лв/галлон/4л......
                За пари Дима е прав - Гранд Чероки минус 4 бона, и един месяц без кола.

                Последния случай. Купувам Вранглер, обаждам се на Методий- приемчика в Джемини, и се разбираме, масло и филтри за ДВГ-то и филтър, гарнитура и МОПАР за СК. Момчето вика - немаш грижи....... Добре че в последния момент видях какво се канят да ми залеят в СК - шибания Декстрон, и то не се знае от кой произведен..... И огромно благодаря на Коце Гранда и неговите хора, че в пет и нещо вечерта са ми докарали Мопар........
                Та питам аз тоя идиот Методий:
                - Нали се разбрахме за маслото? Че само Мопар?
                Отговор:
                - Че къф е проблем? Нали е едно и също?


                А това, че по счастлива случайност си намерих СК за Гранда, последна май в Бг, защото моята беше съсипана по тяхна вина и моя доверчивост, никого не го интересува. Най вече Джемини.....

                А къде щях да си търся СК за Вранглера..........Не ми се мисли изобщо....
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #23
                  До: какво е това масло декстрон

                  Първоначално публикуван от ivdibi Преглед на мнение
                  Да. От там го взех. На скоро като ходих до там ми казаха, че са вдигнали цените от скоро с 20%, така че може и да е станало вече кам 50
                  Цените на течностите Мопар са в пъти увеличени, не с 20%. Хидравличното масло от 10 и нещо е 30 и нещо лв (което пак е доста по-малко от това с което ще те дернат в Джемини - лошото е, че май нямат много алтернативи). Аз питах точно за това масло (за АСК) цената е около 60-70 лв в Балканстар за 4л.
                  Последно редактирано от Сашо Пунчев; 05-02-08, 21:19. Причина: редакция

                  Коментар


                  • #24
                    До: какво е това масло декстрон

                    Разница Dexron II и III и взаимозаменяемость
                    1. Немного теории и истории.
                    АКПП для машин FHI делает компания JATCo, основанная как совместное предприятие Mazda, Nissan и Ford. С 1999 года JATCo принадлежит целиком Nissan"у, поэтому часто говорят, что у Subaru ниссановские коробки. АКПП имеет электронное управление и исполнительный гидравлический механизм, т.е. за включение той или иной передачи отвечают управляемые электроникой соленоиды и жидкость ATF (Automatic Transmission Fluid), воздействующая на различные муфты и тормоза. АКПП разрабатывалась в середине-конце 80-х и с тех пор модернизируется и улучшается, но принципиальных конструктивных изменений не претерпела.
                    Итак, о жидкости (иногда ещё её называют маслом, но точный перевод с английского слова fluid - жидкость), используемой в АКПП - ATF. Законодателем мод в области установления стандартов является фирма General Motors (GM) на спецификации которой ориентируются и производители ATF, и производители АКПП. В 80-х годах действующей спецификацией GM была Dexron IID и нетрудно догадаться, что "автомат" для Subaru проектировался с учетом требований именно этой спецификации. Т.е. материалы и конструкция рассчитывались, исходя из предположения, что в качестве рабочей жидкости будет ATF, соответствующая стандарту Dexron IID. Но появляются новые требования к АКПП, разрабатываются новые материалы и технологии производства. Изменяются и стандарты ATF. Появляются Dexron IIE и, действующая на настоящий момент спецификация, Dexron III (принята в 1993). Между Dexron IIE и Dexron IID различия только в вязкости при низких температурах. Т.е. при рабочей температуре АКПП различий практически нет, разве что IIE имеет большую стабильность свойств на протяжении срока эксплуатации, поскольку это полностью синтетическая жидкость, а IID имеет минеральную основу. Однако в начале работы, пока коробка не прогрелась различия очень существенны - вязкость Dexron IID при -40°С 45000 мПа с , а Dexron IIE при той же температуре 20000 мПа с. Т.е. "на холодную" двигателю значительно легче крутить АКПП с Dexron IIE . А вот между Dexron IID(E) и Dexron III различия уже во фрикционных свойствах, что влияет на работу АКПП во всех режимах работы. По взаимозаменяемости дексроны объединяют в группы, в зависимости от требований оборудования:
                    - Dexron III заменяет Dexron II (но не наоборот) в случае, если оборудование допускает увеличение модификаторов понижающих трение. Сюда входят автоматические коробки GM.
                    - Dexron III не заменяет Dexron II , если оборудование не допускает снижение коэффициента трения за счет увеличения эффективности модификаторов.
                    - Dexron IIE заменяет Dexron IID на любом оборудовании (но не наоборот), т.к. не отличается эффективностью модификаторов, и, фактически, является Dexron ом IID, но с улучшенными низкотемпературными свойствами.

                    2. Практика.
                    Что же означают все эти невнятные различия в низкотемпературных и фрикционных свойствах на практике? А вот что. Dexron IID не рассчитан на эксплуатацию в условиях жесткой холодной зимы. Он подходит для регионов, где -15 бывает не часто. Т.е. юг европейской части России, Украина и несеверная Европа может вполне бюджетно лить его и не забивать голову муками дальнейшего выбора.
                    Там где температура иной раз доходит до -30, и - 15 не редкость, придется выбирать между Dexron IIE и Dexron III, поскольку они обладают более подходящими вязкостями при низких температурах. Тем, кто следил за ходом предыдущих рассуждений уже очевидно, что по идее нужно бы выбирать Dexron IIE - коробка изначально проектировалась под него, на холоде ведет себя не худшим образом, так в чем проблема? Проблема в том, что текущая спецификация это Dexron III, и все производители ATF ориентируются на массовый выпуск именно Dexron III. А для старых машин продолжают выпускать Dexron IID. Почему IID, а не IIE? Потому что Dexron IIE реально нужен только в северных районах (где сосредоточена вовсе не основная масса машин), а стоит его производство (напомню полностью синтетический продукт) раза в 2-3 дороже. Иными словами для производителя ATF экономически целесообразно разделить весь парк машин на тех, кому нужен Dexron IID и тех, кому нужен Dexron III. За точку перехода с II на III обычно берут 1996 год. Тут ещё им (производителям) хорошо помогает тот факт, что GM (помните ещё такую), допускает замену для СВОЕГО оборудования Dexron II на Dexron III. Всё, можно смело рекомендовать тем, кому нужны хорошие низкотемпературные свойства Dexron III вместо "родного" Dexron II. А может так и надо? Тут каждый решает для себя сам. Приведу только возможные практические последствия замены Dexron II на Dexron III, в случае, когда оборудование не допускает понижения фрикционных свойств ATF.
                    — увеличение времени переключения передач, коробка станет более "задумчивой" - диски проскальзывают дольше, чем задумано производителем из-за пониженных фрикционных свойств Dexron III
                    — рывковый характер включения передач - диски проскальзывали, проскальзывали за счет пониженных фрикционных свойств Dexron III, а потом по мере нарастания давления жидкости - бац и сцепились.
                    Мне кажется вполне узнаваемые симптомы для автоматических коробок Subaru. По моим представлениям для исправной коробки различия эти не смертельны, т.е. поначалу малозаметны, но в ходе эксплуатации всё стирается, засоряется, и симптомы становятся всё более и более ощутимым.
                    По поводу смешения ATF на различных основах. Абсолютно точно смешиваются любые масла в рамках рекомендованных для данного автомобиля. Т.е. минералка IID с синтетикой IIE. Dexron III смешивается с Dexron II по умолчанию, если обратное не оговорено производителем.
                    only 4 x 4,sim AWD

                    Коментар


                    • #25
                      До: какво е това масло декстрон

                      Не виждам какво общо има това с темата, определено не видях никъде да се споменават кутиите на Крайслер. Ако колегата не се аргументира защо е сложил този иначе познавателен пост тук ще го извадя в друга тема и в друг раздел, защото Крайслер категорично споменават че Декстрон може да се сипва в техните кутии само в аварийни случаи - за да стигнеш до сервиза където да бъде източена течността а кутията промита!
                      Колеги, моля ви ако не сте добре запознати с конктрукцията на американските автомобили и тези на Крайслер вчастност да се въздържате от съвети дори дадени с най-добри намерения, защото после струват скъпо на собствениците на автомобила и способстват за излишни спекулации на тема "американските коли са скапани". Американските коли са достатъчно качествени, но искат специфична поддръжка.
                      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                      Коментар


                      • #26
                        До: какво е това масло декстрон

                        Е, след като има предписания от производителя - каква е драмата!? Следват се и няма грижи.
                        quadra, аз им висях на главите и ми сипаха точно това масло, което им занесох и приемчика ми не се казваше Методи. Да не обяснявам колко досаждах и се пречках.

                        Коментар


                        • #27
                          До: какво е това масло декстрон

                          Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                          Така....... Маслото САМО и ЕДИНСТВЕНО МОПАР, последна цена на която купувах е 50 лв/галлон/4л......
                          За пари Дима е прав - Гранд Чероки минус 4 бона, и един месяц без кола.

                          Последния случай. Купувам Вранглер, обаждам се на Методий- приемчика в Джемини, и се разбираме, масло и филтри за ДВГ-то и филтър, гарнитура и МОПАР за СК. Момчето вика - немаш грижи....... Добре че в последния момент видях какво се канят да ми залеят в СК - шибания Декстрон, и то не се знае от кой произведен..... И огромно благодаря на Коце Гранда и неговите хора, че в пет и нещо вечерта са ми докарали Мопар........
                          Та питам аз тоя идиот Методий:
                          - Нали се разбрахме за маслото? Че само Мопар?
                          Отговор:
                          - Че къф е проблем? Нали е едно и също?


                          А това, че по счастлива случайност си намерих СК за Гранда, последна май в Бг, защото моята беше съсипана по тяхна вина и моя доверчивост, никого не го интересува. Най вече Джемини.....

                          А къде щях да си търся СК за Вранглера..........Не ми се мисли изобщо....
                          Тексако от варела бухат нали. Щото Приста шмиргел не произвеждат нищо подобно. Иначе такова щяха да слагат.
                          Лошото е че сега се сетих, че на единия джип като го сменях, тубите на Мопар бяха отворени. Кофтито е че вече не си спомням на кой. Явно ще се сменя пак, и на двата за по сигурно.

                          Имам предложение, думата Дексрон(velio благодаря за горещата препоръка ) да бъде забранена за употреба в подфорум Джйип.

                          Коментар


                          • #28
                            До: какво е това масло декстрон

                            Без да претендирам за кой знае каква компетентност по едно време / по неволя да си призная / се занимавах с продажба на масла и авточасти ......ами незнам какво да кажа : Единия налива масла от един варел в друг / по-скъпа марка разбира се / , другия налива това на което му е най - голяма далаверата тоест печалбата , според мен смяната на каквито и да е масла си е едно сериозно притеснение да не говорим за американски коли ....
                            подпис : Драги ми смехурко;))

                            Коментар


                            • #29
                              До: какво е това масло декстрон

                              Аз пък предлагам хора като този Вельо които си четат книжките на колите и от там черпят информация да не дават техническа информация в този форум! Особено в случея чел в книжка на ЛР пък дава инфо за чероки ако обичаш занапред недей!

                              Коментар


                              • #30
                                До: какво е това масло декстрон

                                Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                                Не виждам какво общо има това с темата, определено не видях никъде да се споменават кутиите на Крайслер. Ако колегата не се аргументира защо е сложил този иначе познавателен пост тук ще го извадя в друга тема и в друг раздел, защото Крайслер категорично споменават че Декстрон може да се сипва в техните кутии само в аварийни случаи - за да стигнеш до сервиза където да бъде източена течността а кутията промита!
                                Колеги, моля ви ако не сте добре запознати с конктрукцията на американските автомобили и тези на Крайслер вчастност да се въздържате от съвети дори дадени с най-добри намерения, защото после струват скъпо на собствениците на автомобила и способстват за излишни спекулации на тема "американските коли са скапани". Американските коли са достатъчно качествени, но искат специфична поддръжка.
                                Не искам да споря, но погледни на колегата заглавието.

                                Какво е това масло Декстрон.
                                Като искаш я премести.

                                Но не сме ученици за да пишем с червено.
                                only 4 x 4,sim AWD

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X