Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как се преборих с явлението ШИМИ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Как се преборих с явлението ШИМИ

    И по кво различавате напречния резонанс, освен по причината? Щото като влезе в него се държи еднакво, от квото и да е.

    Коментар


    • #32
      До: Как се преборих с явлението ШИМИ

      Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
      И по кво различавате напречния резонанс, освен по причината? Щото като влезе в него се държи еднакво, от квото и да е.
      А, не си прав, едното е руски резонанс, наречен с грозната думичка ШИМИ, която никой не знае, неправилен и недостоен за коментиране, а другото е англоезичен резонанс, преведен в Българско с хубавото словосъчетание "Мъртва вибрация" (от к`во ли е умряла?). Та е те тоя втория е правилен резонанс, за него трябва да се говори и него трябва да го създаваме и после да го преодоляваме, противно на неправилното руско явление!
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #33
        До: Как се преборих с явлението ШИМИ

        Аз знам поне за три вида напречни.
        Коя от всичките е шими.

        Коментар


        • #34
          До: Как се преборих с явлението ШИМИ

          Кво значи пък различни. Автомобилното окачване нито е толкова голямо, нито толкова тежко, нито толкова кораво, че в него да могат да възникнат чак пък три различни невзаимодействащи едномодови резонанса. Нито пък процесите са толкова бързи. Квото и да стане - тресе всичко.

          Коментар


          • #35
            До: Как се преборих с явлението ШИМИ

            Какво значение има дали ще му казваме ШИМИ или Мъртва вибрация щом всеки е изпитвал ужаса от този резонанс и знае какво е усещането.Аз мисля,че по-важното е да се установят причините за това,а според мен те могат да бъдат много при различните джипки. В тези случаи които описах в темата причините бяха различни,но водеха до едно и също усещане.Надявам се да съм бил полезен и не моите писания да са причина за дразги помежду ви!
            Стефан Дянков

            Коментар


            • #36
              До: Как се преборих с явлението ШИМИ

              Ужасът ще те вкара в гроба. Трябва да го гасиш.
              Оставяш волана да си се тресе. В никой случай не пипаш спирачките. Веднага пускаш газта, чакаш моторът да се успокои, и веднага газта в пода.
              Край на театъра.

              Коментар


              • #37
                До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                Ужасът ще те вкара в гроба. Трябва да го гасиш.
                Оставяш волана да си се тресе. В никой случай не пипаш спирачките. Веднага пускаш газта, чакаш моторът да се успокои, и веднага газта в пода.
                Край на театъра.
                тъй, тъй, само без газта до пода. аз лично плавно укорявах до малко преди скоростта където започваше пак.


                Колеги, "възхищавам" се на умението ви да съсипвате дори и (най) интересните теми. Тука не е мястото за разрешаване на лични недоразумения. Питали сте ме и двамата защо вече все по рядко пиша - е, сега вече ми се отщя и да чета.
                Stop fawkin email me! I'm trying to drink....
                http://www.danasoft.com/sig/mitak.jpg
                http://www.youtube.com/watch?v=A53Mx...eature=related

                Коментар


                • #38
                  До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                  М ... Колкото по-малък мотора, или вял дизелът - толкова по в пода трябва. Веднага спира. И после ако трябва може и да скочиш на спирачките, и да обърнеш волана. Вече може.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                    Здравейте. Искам и аз да разкажа за срещатата ми с ШИМИ.
                    Карам си по околовръсното посока Дружба. Около детелината за магистрала Хемус има участък от пътя с много ситни напречни гърбици. Карах с 80-90 и тогава приехал ШИМИ / без извинение щях да се насера/ инстинктивно върнах газта и вибрацията постепенно изчезна. Реших,че има изпуснал амортисьор. Тогава Джипката ми трябваше непрекъснато и не можех да я закарам на сервиз. Викам си ще карам по-бавничко докато се отвори време за ремонт.
                    Но вибрацията започна да се появява на 60 и вече за мой ужас на 40-50 придружена с тракане отпред.
                    Движех се като пенсионер и научих всички неравности по цялото околовръсно.
                    Един прекрасен ден жена ми обяви, че трябва да слиза до столицата /действито се развива на вилата ми в балкана/ намести се в бедното ми Джипче и се почна каде е задна, чистачките от къде се пускаха, абе мъка на мен ми се реве ама стискам зъби. Много мразя да ми кара Джипа и да си бръсне краката с самобръсначката ми ама живот кво да правиш . Сори за лирично епичното отклонение запалва любимата и завърта волана АЗ С УЖАС установявам,че целия преден мост се мести въртиш на ляво и той на ляво, въртиш на дясно и той на дясно. Веднага се обадих на мой приятел монтьор и му обяснявам ситуацията, прие ме по спешност.
                    Оказа се ,че се е скъсала една от втулките на ТРАК БАРА.
                    След смяната на тва криво желязо НЕ СЪМ ИМАЛ среща с ШИМИ.
                    В заключение мога да кажа,че тази вибрация се дължи 100% на трак бара. Моя съвет е да смените цялата щанга и да не си правите експерименти с живота заради 300 лв./ толкова е в балкан стар оригинална Мопар/!
                    А описаното място на околовръстното е идеално място за столичани и гостите на столицата за тест на трак бара.
                    Използвам момента да предложа нова тема: КАКВО НАПРВИ ЖЕНА МИ С ДЖИПА ДНЕС нека да се посмеем малко за наша сметка
                    JEEP CHEROKEE 2.5 TD

                    Коментар


                    • #40
                      До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                      Здрасти!
                      а въпрос към Кинекс : а въпросните втулки...дали са същите както и при XJ ..???
                      прочетоь всичко по този въпросен голям проблем..но така и не вдянах.. какво точно е "ШИМИ".. или аз вече давам..заето...? обяснете ми плс !
                      понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                      ********************************
                      JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                      Honda Shadow VLX 600 - 1999
                      FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                      0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                      Влади

                      Коментар


                      • #41
                        До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                        Първоначално публикуван от lcr Преглед на мнение
                        Здрасти!
                        а въпрос към Кинекс : а въпросните втулки...дали са същите както и при XJ ..???
                        прочетоь всичко по този въпросен голям проблем..но така и не вдянах.. какво точно е "ШИМИ".. или аз вече давам..заето...? обяснете ми плс !
                        Виждал ли си колелцата на количките в супермаркета как вибрират. Ей точно тва е шими.
                        При стандартно окачване проблема почти винаги е в напречната щанга.
                        При лифт обаче дори всичко да е стегнато и без луфтове пак го прави и за отстраняването няма точна рецепта. Това което работи при един джип, при друг не работи. Даже се забелязва обратна зависимост между луфтовете и блъскането на волана. Колкото по-малко луфтове има окачването, толкова повече блъска. Макар че тогава не е точно шими, защото окачването не изпада в резонанс. Има много имена но общо взето най-точния превод на Български е удари по волана, а причината почти винаги е в лош(малък) кастор.
                        За тампоните на напречната щанга на XJ не съм сигурен но би трябвало да са същите като на TJ, ZJ, WJ.
                        Това е размера на ZJ WJ
                        Последно редактирано от kinex; 13-04-08, 13:48.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                          Имам ГЧ 1999 г. с 4.7 V8 и от ходенето ми към Белоградчик на събора се получи тази вибрация след преминаване на серия от неравности по разбит второкласен път. В интерес на истината тогава ми се получи за първи път и в последствие съвсем леко затриса кормилото при преминаване на серия от неравности, но не всеки път.
                          Сега вкарах джипа за преглед и им казах да обърнат внимание най вече на тази щанга и на демпфера. Но монтьора ми отговори, че тампоните на щангата са ОК, а на носачите тези щанги, които държат предния мост към купето/ има елипсовидни тампони, които са се отлепили от леглата си, но не са скъсани и не се забелязвал луфт. Друго разбито нямало по предницата.
                          Проверих но ми казаха, че само тампони не се продават и се сменял цял носач.
                          Въпроса ми е: тези вибрации може ли да са от тези елипсовидни тампони или на 100% са от другата щанга и как да процедирам степ бай степ при ремонта. Знам, че някои ще кажат сменяй всичко наред с ново, и знам, че като сменя всичко между предната и задна регистрационна табела ще реши генерално за година-2 въпроса, но сиромах човек-жив дявол, както е казал народа и затова първо питам, после пипам.
                          Чакам Вашите мнения и коментари.
                          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                          Коментар


                          • #43
                            До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                            Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                            За тампоните на напречната щанга на XJ не съм сигурен но би трябвало да са същите като на TJ, ZJ, WJ.
                            Това е размера на ZJ WJ

                            Абе не са като на ZJ и WJ точно, но разликите са малки. Не влиза в щангата. То нали на XJ се сменя цялата щанга по принцип.
                            Jeep Cherokee 2.5 Tdi VM '96

                            Коментар


                            • #44
                              До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                              Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                              Имам ГЧ 1999 г. с 4.7 V8 и от ходенето ми към Белоградчик на събора се получи тази вибрация след преминаване на серия от неравности по разбит второкласен път. В интерес на истината тогава ми се получи за първи път и в последствие съвсем леко затриса кормилото при преминаване на серия от неравности, но не всеки път.
                              Сега вкарах джипа за преглед и им казах да обърнат внимание най вече на тази щанга и на демпфера. Но монтьора ми отговори, че тампоните на щангата са ОК, а на носачите тези щанги, които държат предния мост към купето/ има елипсовидни тампони, които са се отлепили от леглата си, но не са скъсани и не се забелязвал луфт. Друго разбито нямало по предницата.
                              Проверих но ми казаха, че само тампони не се продават и се сменял цял носач.
                              Въпроса ми е: тези вибрации може ли да са от тези елипсовидни тампони или на 100% са от другата щанга и как да процедирам степ бай степ при ремонта. Знам, че някои ще кажат сменяй всичко наред с ново, и знам, че като сменя всичко между предната и задна регистрационна табела ще реши генерално за година-2 въпроса, но сиромах човек-жив дявол, както е казал народа и затова първо питам, после пипам.
                              Чакам Вашите мнения и коментари.
                              Не вярвам да ти се реши проблема като смениш елипсовидните тампони.Аз смених цялата предница и нищо.Обади се на Влади той май е решил проблема/аз все не намирам време да стигна до него/.Успех

                              Коментар


                              • #45
                                До: Как се преборих с явлението ШИМИ

                                Първоначално публикуван от krasi78 Преглед на мнение
                                Не вярвам да ти се реши проблема като смениш елипсовидните тампони.Аз смених цялата предница и нищо.Обади се на Влади той май е решил проблема/аз все не намирам време да стигна до него/.Успех
                                А кой е Влади и как да го намеря? Някакви негови координати, тел?
                                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X