Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
    Да проблема се явява особено когато е на бавни т.к. спирачките не могат да спрат двг. а няма съединител да го натиснеш и да се реши въпроса, а от друга страна ABS сработва, т.к. неправилно е решил, че някое колело е блокирало.
    Не знам как е при автоматите Аз имам съединител и бих могъл да проиграя тази ситуация с напълно изолиран двигател (като го натисна или изключа от скорост).
    Може би светлина ще хвърли един жив експеримент с машини с различна трансмисия в идентични реални условия.
    ПП - не е изобщо задължително ABS да греши - в пухкав сняг е съвсем реално колело да блокира от най-малкото спирачно усилие.
    ППП - начинът на действие на автоматичните скоростни кутии, в частност на Джип е за мен Terra Incognitisima. Кога какво отцепва и зацепва... как решава да превключи нагоре или надолу... Откъде знаеш на каква предавка караш и кога ще ти дойде друга... Засега се примирявам да живея в блажено неведение
    Последно редактирано от Welcome; 16-01-08, 19:08.

    Коментар


    • #47
      До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

      Първоначално публикуван от pahov Преглед на мнение
      Досеща ли се някой какво става , когато автомобила е с включени 4х4(без значение марка модел) и издърпаме ръчна спирачка - всички колела имат спирачен ефект . Тдва се случва (мое мнение )в случая и тук : 1 или 2 колела са с намалено сцепление , спирачка и ABS се задеиства спрямо тези колела . Къде дтива техния въртящ момент ? Логично дифа си свършва работата и въртящия момент отива в тези колела, на който е приложено по - малко спирачно усилие . В този момент първите 1- 2 колела се кротват , но другите получили техния въртящ момент загубват сцепление , което командва ABS-a да ги укроти . Дифа отново си върши работата и така едно прехвърляне на топката . Не случайно в сравнителните тестове на предлаганите в българия пикапи : Форд; Мицубиши ; Нисан и др . е посочено , че Форда и Нисана оборудвани с ABS-и увеличават многократно спирачния си път до 0 км/ч при управление 4х4 , а оборудвания със "СУПЕР СЕЛЕКТ" L 200 запазва спирачните си характеристики .
      Колега, прочети за Куадра Драйв на Джип, виж как работи и забвави за Супер сеселкт.

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      Да проблема се явява особено когато е на бавни т.к. спирачките не могат да спрат двг. а няма съединител да го натиснеш и да се реши въпроса, а от друга страна ABS сработва, т.к. неправилно е решил, че някое колело е блокирало.
      Обясних вече - спрете да се измъчвате с бавни - те са за да вдигнат въртящия момент, при този двигател той хич не е малък и при използване на бавни е логично да е по-мощен от спирачките.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #48
        До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
        Да проблема се явява особено когато е на бавни т.к. спирачките не могат да спрат двг. а няма съединител да го натиснеш и да се реши въпроса, а от друга страна ABS сработва, т.к. неправилно е решил, че някое колело е блокирало.
        Преди темата да бъде заключена, искам да благодаря на s_s1 за интересното наблюдение и подробното му разкриване. Мисля, че това е от полза на всички. Благодаря и на другите колеги за приноса им с наблюдения, мнения и познания (и на мен благодаря ; ). В дискусията се ражда истината.

        Коментар


        • #49
          До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

          Не мисля че имаш проблем.
          Това е нормално. На 4Ло средниат дефиренциал се заключва и предаването от двигателя към всички колела става еднакво. Когато се преплъзне гума се нарушава взимодейстието между всички колела и двигателя и за това средниат деференциал "прескача". Извинявам се ако не използвам правилните думи.
          На страницата на джийп обесняват как работи принципа.
          И точно поради тази причина не препоръчват да се кара със скорост по голяма от 3-4 мили в час за да не се доведе до счупване на деференциала.
          По долу е на английски. Този ефект се получава когато едната гума удари лед се преплъзва, абс се включва и самата предавка кара гумата да продължи да се върти и пречукването идва от деференциала.
          За тези които не са свикнали на автоматични котии моето предлозение е да си караш на 4хай но на пурва предавка на скоростите кудето самия двигател нямя да позволи по висока скорост. Чрез скоростите може да се контролира бурзината на движение, а на 4 хай ще освободиш деференциала.
          Специалистите да кажат дали съм прав или на грешна теория?

          Why does "Crow Hop" occur?
          When a vehicle turns, each wheel rotates on a different radius to the turning circle, thus traveling at different distances and speeds. If the vehicle's front and rear axles are locked together and are turning on dry surfaces, the difference in wheel speed sometimes results in driveline binding that is released with a “bang” or vehicle “shudder” when one of the tires loses traction.
          What is 4WD Low Range?
          4WD Low Range is a mode specifically designed for temporary use when additional traction and maximum pulling power is desired. Front and rear driveshafts are locked together and engine power is sent through another set of gears to multiply torque. Avoid attempting to engage or disengage Low Range with the vehicle moving faster than 2 to 3 mph (3 to 5 km/h) and do not use this mode for normal driving
          CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
          http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
          http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

          Коментар


          • #50
            До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

            ето видео обеснение със картинки
            http://www.jeep.com/en/4x4/how_syste.../command_trac/
            CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
            http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
            http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

            Коментар


            • #51
              До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

              ужаз нах

              Коментар


              • #52
                До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
                ужаз нах
                УЖОСНАХ!!! Аффтар учи албанский!
                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                Коментар


                • #53
                  До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                  Първоначално публикуван от sharrko Преглед на мнение
                  ето видео обеснение със картинки
                  http://www.jeep.com/en/4x4/how_syste.../command_trac/
                  Шарко, това е команд трак - просто парттайм без междуосев диф. При WJ е съвсем друга система Куадра Трак, а в случая даже и Куадра Драйв
                  Там нещата са различни.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #54
                    До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                    Първоначално публикуван от sharrko Преглед на мнение
                    If the vehicle's front and rear axles are locked together and are turning on dry surfaces, the difference in wheel speed sometimes results in driveline binding that is released with a “bang” or vehicle “shudder” when one of the tires loses traction.
                    Братле, събуди се! говорим за дълбок сняг, а не за сухи настилки. И за праволинейно движение без разлики в траекториите.

                    Коментар


                    • #55
                      До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                      УЖОСНАХ!!! Аффтар учи албанский!
                      Уча го аз... това беше спонтанно

                      Коментар


                      • #56
                        До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                        Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
                        Братле, събуди се! говорим за дълбок сняг, а не за сухи настилки. И за праволинейно движение без разлики в траекториите.
                        явно грешно съм разбрал за какво говориш. Но мислех че точно поради преплъзването на гумите при спиране се получава това нарушение на треакториите.
                        Тепърва разучавам джийп. И съм наблегнал на новите. Не съм запознат със разликата в старите. Беше просто идея. Но все пак мисля че на сняг ако си на 4лоу си на грешна предавка.
                        Явно съм грешен.
                        CHEVY COLORADO, Z-71, I-5, 4door,Auto
                        http://www.coloradofans.com/album_pe...p?user_id=3094
                        http://www.geocities.com/sharrko/pictures.html

                        Коментар


                        • #57
                          До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                          Сега си прав. Грешен беше предишният цитат. Прочети темата преди да пишеш нещо ново!

                          Коментар


                          • #58
                            До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                            КомандТрак е равно на КуадраТрак с блокиран междуосов диф.

                            Коментар


                            • #59
                              До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                              Именно.
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар


                              • #60
                                До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                                Първоначално публикуван от pahov Преглед на мнение
                                Досеща ли се някой какво става , когато автомобила е с включени 4х4(без значение марка модел) и издърпаме ръчна спирачка - всички колела имат спирачен ефект . Тдва се случва (мое мнение )в случая и тук : 1 или 2 колела са с намалено сцепление , спирачка и ABS се задеиства спрямо тези колела . Къде дтива техния въртящ момент ? Логично дифа си свършва работата и въртящия момент отива в тези колела, на който е приложено по - малко спирачно усилие . В този момент първите 1- 2 колела се кротват , но другите получили техния въртящ момент загубват сцепление , което командва ABS-a да ги укроти . Дифа отново си върши работата и така едно прехвърляне на топката . Не случайно в сравнителните тестове на предлаганите в българия пикапи : Форд; Мицубиши ; Нисан и др . е посочено , че Форда и Нисана оборудвани с ABS-и увеличават многократно спирачния си път до 0 км/ч при управление 4х4 , а оборудвания със "СУПЕР СЕЛЕКТ" L 200 запазва спирачните си характеристики .
                                При 4WD Low блокират ли диференциалите, защото аз съм с впечатлението, че блокират - за какво разпределение на въртящият момент говорим. При блокирани дифове не се ли разпределя по равно въртящият момент? (това последното е въпрос, а не риторичен такъв).

                                Днес имах нещастието да изпитам същия "проблем" с АБСа на дълбок сняг (е***и съвпадението!). Ходих до Боровец и по невнимания влязох с десните колела в неутъпкан сняг. На 4WD Low положението беше безнадеждно - колата се окопаваше все повече. На фул-тайма (със значителни усилия) излязох от преспата!
                                Та на "бавните" се случи същото - при яка газ, съответно въртене на всички колела (без колата да помръдва) и натискане на спирачката АБСът сработва. На фул-тайм това го няма - защото има поне едно колело, което не буксува и АБСът получава обективна информация за скоростта на автомобила.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X