Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

    Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
    Абе за мен използването на бавни в този случай си е допълнително затрудняване. Въртящия момент става прекалено голям и всичко става рязко и изведнъж...
    Той човекът написа защо са му бавните, но не се изрази съвсем точно:
    Включва бавните не за повече въртящ момент, а за да си осигури незабавен блокаж между мостовете.
    Лошото е, че въртящ момент получава в повече, а спирачен - в по-малко (заради ABS, който кара колелата да се въртят в мекия сняг).

    И това, което писах по-горе: От описанието на проблема се налага някакво парадоксално положение, когато хем колелата се въртят, хем ABS се задейства, хем джипът не спира, а върви сам с натисната спирачка... сега вече хич не ми звучи парадоксално - то си е баш така! И така е заложено конструктивно.

    Коментар


    • #32
      До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
      То си е така, при по-новите автомобили под 5км/ч не се включва и заорава гумите. Освен това на доста джипове при подаване на сигнал че е извън пътя (било от трансмисия, било от нещо друго) пак се изключва системата.
      Ахааааааааа.
      За това ли на мен АБСа и на двете ГрандЧерокита почти никога не ми работи.
      Как види кал мал сняг - светва жълтата лампа и го няма.

      Коментар


      • #33
        До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
        Ахааааааааа.
        За това ли на мен АБСа и на двете ГрандЧерокита почти никога не ми работи.
        Как види кал мал сняг - светва жълтата лампа и го няма.
        На моя ZJ не се изключва.........
        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

        Коментар


        • #34
          До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
          Ахааааааааа.
          За това ли на мен АБСа и на двете ГрандЧерокита почти никога не ми работи.
          Как види кал мал сняг - светва жълтата лампа и го няма.
          Да, като ти стане Гранда с електрониките на Рейндж или Диско - тогава
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #35
            До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

            Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
            Той човекът написа защо са му бавните, но не се изрази съвсем точно:
            Включва бавните не за повече въртящ момент, а за да си осигури незабавен блокаж между мостовете.
            Лошото е, че въртящ момент получава в повече, а спирачен - в по-малко (заради ABS, който кара колелата да се въртят в мекия сняг).

            И това, което писах по-горе: От описанието на проблема се налага някакво парадоксално положение, когато хем колелата се въртят, хем ABS се задейства, хем джипът не спира, а върви сам с натисната спирачка... сега вече хич не ми звучи парадоксално - то си е баш така! И така е заложено конструктивно.
            Точно така се получава. Но за разлика от ABS на Кинекса моят не му светва лампа, а си прави глупости. Иначе си е много полезно нещо. Днес сутринта ми помогна на заледен участък от пътя при аварийно спиране да завия надясно, за да кача десните гуми върху отъпкания сняг, където сцеплението е по-добро отколкто върху гладък асфалт с тънък лед причинен от мъгла. Предимствата му за мен са много повече, така че е хубаво, че го има, а най добре ще е да има копче, като на ESP-то.
            Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

            "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

            Коментар


            • #36
              До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

              А не е ли по вероятно АБСа да си работи като хората, но тъй като са зацепени дифовете и 4те колела се въртят с относително еднаква скорост (защото въртящият момент е разпределен без оглед на това кое колело има сцепление) при натискане на спирачките антиблокиращата система прави това, което трябва - предпазва от блокиране всички колела на база най-бавно въртящото се от четирите. Оставам с впечатление, че оборотите на двигателя са над 3500 в този момент, което би означавало, че същата тази скорост не е незначителна. Раздатката обаче продължава да разпределя въртящия момент и на четирите колела по равно и ето защо те не забавят скоростта си от иначе малкия натиск на спирачната система.
              Ако не са зацепени дифовете (поправете ме ако греша) ще има поне едно колело, което не е буксувало с останалите 3 (да речем или е буксувало с по-малка скорост) и на база информацията от него АБСа, посредством спирачните механизми на останалите 3 ще намали скоростта им и чак тогава (при уеднаквяване на скоростта на 4те колела) ще сработи АБС и за 4те.

              Та според мен проблемът тук е по скоро от продължаващото подаване на тяга към колелата отколкото от хлъзгавостта на терена

              Коментар


              • #37
                До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                Не знам възможно е и да е така: заради това, че е боксувал джипа и в предния и задния мост геродисковете са блокирали и 4 колелета се въртят еднакво, но въпреки всичко ABS-а сработва, а джипа се движи, колелетата се въртят, и аз не мога да преодолея помпата на ABS-а и да спра колелетата. То е ясно, че ако тръгне да спира едното чрез блокажите трябва да спрат четирите заедно, но плоблема, е че сработва в този момент ABS-а изобщо.
                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                Коментар


                • #38
                  До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                  Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение

                  Та според мен проблемът тук е по скоро от продължаващото подаване на тяга към колелата отколкото от хлъзгавостта на терена
                  А тягата на 4.7 на бавни е доста голяма.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                    Първоначално публикуван от Stuntman_Mike Преглед на мнение


                    Та според мен проблемът тук е по скоро от продължаващото подаване на тяга към колелата отколкото от хлъзгавостта на терена

                    Ако колелата се въртяха заради тягата на двигателя - ABS нямаше да сработи изобщо.
                    Изглежда колелата се въртят именно поради упоритостта на ABS да не допусне блокаж.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                      Да де, но при положение, че не се натиска вече газта въртящият момент ще пада, а при зверско натискане на спирачката при всички случаи колелата биха блокирали и би приплъзнал съединителя (да речем). И понеже всичко се случва на четирите колела АБСът решава, че и четирите са на път да блокират и сработва. Понеже всичко става за части от секундата в момента, в който спирачните механизми отпускат въртящият момент (макар и намаляващ) продължава да дава тяга и колата забавя скоростта си с много малко.

                      Знам ли, гадаем малко, но има логика.
                      Ако вдигнеш колата на подемник и блокираш диференциалите хипотетично би трябвало да се случи същото, май.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                        Досеща ли се някой какво става , когато автомобила е с включени 4х4(без значение марка модел) и издърпаме ръчна спирачка - всички колела имат спирачен ефект . Тдва се случва (мое мнение )в случая и тук : 1 или 2 колела са с намалено сцепление , спирачка и ABS се задеиства спрямо тези колела . Къде дтива техния въртящ момент ? Логично дифа си свършва работата и въртящия момент отива в тези колела, на който е приложено по - малко спирачно усилие . В този момент първите 1- 2 колела се кротват , но другите получили техния въртящ момент загубват сцепление , което командва ABS-a да ги укроти . Дифа отново си върши работата и така едно прехвърляне на топката . Не случайно в сравнителните тестове на предлаганите в българия пикапи : Форд; Мицубиши ; Нисан и др . е посочено , че Форда и Нисана оборудвани с ABS-и увеличават многократно спирачния си път до 0 км/ч при управление 4х4 , а оборудвания със "СУПЕР СЕЛЕКТ" L 200 запазва спирачните си характеристики .
                        MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                        Коментар


                        • #42
                          До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                          Първоначално публикуван от pahov Преглед на мнение
                          Досеща ли се някой какво става , когато автомобила е с включени 4х4(без значение марка модел) и издърпаме ръчна спирачка - всички колела имат спирачен ефект . Тдва се случва (мое мнение )в случая и тук : 1 или 2 колела са с намалено сцепление , спирачка и ABS се задеиства спрямо тези колела . Къде дтива техния въртящ момент ? Логично
                          ... поглъща се от спирачките. А по-точно казано, кинетичната енергия се превръща в топлинна за сметка на триенето. Въртящ момент се предава от свободните колела към спрените, а на тях - от движението на колата спрямо пътя и търкалянето им.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                            Човека с проблема обясняваше , че това се получавало докато оборотите на двигателя намаляват т. е. въртящия момент идва от ДВГ , а не от пътя .
                            MITSUBISI PADJERO 2,5 TDI. 1994 Г. Кандидат ретро.

                            Коментар


                            • #44
                              До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                              ОК. Разбирам. Двигателят така се е развъртял, че без газ вместо като спирачка действа като маховик, който трябва някъде да отдаде енергията си...
                              В същото време спирачките не могат да я усвоят, защото ABS се грижи колелата нито за миг да не спират да се въртят...
                              Пак се върнахме към нормалната логика и физика
                              Последно редактирано от Welcome; 16-01-08, 18:49.

                              Коментар


                              • #45
                                До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                                Да проблема се явява особено когато е на бавни т.к. спирачките не могат да спрат двг. а няма съединител да го натиснеш и да се реши въпроса, а от друга страна ABS сработва, т.к. неправилно е решил, че някое колело е блокирало.
                                Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                                "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X