Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

    Помпата на ABS така здраво ми изблъсква педала, че не мога да го натисна. Иначе си работи съвсем нормално. Нещо не работи правилно т.к. в първия момент когато натисна спирачка и четирите колелета се въртят здраво, но го прави само на 4lo.
    Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

    "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

    Коментар


    • #17
      До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

      Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
      Помпата на ABS така здраво ми изблъсква педала, че не мога да го натисна. Иначе си работи съвсем нормално. Нещо не работи правилно т.к. в първия момент когато натисна спирачка и четирите колелета се въртят здраво, но го прави само на 4lo.
      Познато ми е това субективно усещане, но то се проявява при мен само когато действително се опитвам да закова на лед. Моят съвет е да намериш една заледена площадка и да пробваш екстремно спиране при различни режими на движение. Може би ще се окаже, че проблем всъщност няма.

      Коментар


      • #18
        До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

        Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
        Ако не съм на бавни докато зацепи LSD на раздатката и единия мост се окопава или заледява мястото под гумата. От опит установих, че е по-добре предварително да превключа не заради бавните, а заради раздатката.
        Това ме кара да мисля че в раздатката е налята някаква гадост а не нормалното масло - не трябва да има време да превъртат задните колелета, след 1/16 до 1/8 оборот трябва да се зацепи предния мост. Е, аре да речем че са се поизносили дискчетата, пак след най-много 1 борот трябва вече да си на 4 задвижващи. за какво боксуване, окопаване и заледяване говориш - изобщо не трябва да се стига до това. Така както го описваш работи 249OD. Направо е 1:1... По-миналата зима го демонстрирах на един колега с такава той със зимни гуми не може да тръгне по един баир а аз с Кобри тръгвам от воле. Неговия Гранд беше с 249OD а моя с 249.

        Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
        Познато ми е това субективно усещане, но то се проявява при мен само когато действително се опитвам да закова на лед. Моят съвет е да намериш една заледена площадка и да пробваш екстремно спиране при различни режими на движение. Може би ще се окаже, че проблем всъщност няма.
        Точно така, просто моторетката има повечко сила да върви колата напред, а ABS-а втвърдява педала да не пропада въпреки че в това време затиска колелетата яко.
        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

        Коментар


        • #19
          До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

          Направих доста опити в "лабораторни" условия по пътя където обаче дълбок сняг нсега няма. Виж гаден грапав лед -дал господ и пътно поддържащата фирма. Пробвах тръгвам рязко с всичката газ и след това спирам пак скочил на педала. И тръгва супер и си спира отлично. На бавните долу-горе същата ситуация, но като чели спира малко по-бавно, може би когато двг. е развъртян здраво на над 5000 об/мин. спирачното усилие е недостатъчно. Пак спира, но малко по- бавно.
          А този проблем със сработващия ABS не го усетих. А когато газех из големия сняг отчетливо го имаше. Значи проблема е в снега... Мисля си, че когато джипа е по корем в дълбокия сняг датчиците на ABS се зацапват, когато развъртя гумите и реално не отчитат, че те се въртят. В следващия момент натискам спирачка. Да ама ABS решава, че гумите не се въртят и буквално ми бута педала нагоре. Остава някакво спирачно усилие, но то е много малко, за да спре развъртяния на над 5000 об/мин. двг. и джипа спира много бавно. Да ама смотания ABS грешка не отчита. Явно не е направена добре системата в резултат на което временно оставам без спирачки. Снощи на леда правих същото упражнение много пъти и на бавни включително, но проблем не ми направи. Значи разликата е само дълбокия сняг. Мисля, че за себе си изясних проблема, само че нищо не мога да направя, за да го избегна или може би да не си карам джипа зимата?!?
          Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

          "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

          Коментар


          • #20
            До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

            Когато се изцапа датчик, светва лампата на АБСа и същия не работи.

            Коментар


            • #21
              До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
              Това ме кара да мисля че в раздатката е налята някаква гадост а не нормалното масло - не трябва да има време да превъртат задните колелета, след 1/16 до 1/8 оборот трябва да се зацепи предния мост. Е, аре да речем че са се поизносили дискчетата, пак след най-много 1 борот трябва вече да си на 4 задвижващи. за какво боксуване, окопаване и заледяване говориш - изобщо не трябва да се стига до това. Така както го описваш работи 249OD. Направо е 1:1... По-миналата зима го демонстрирах на един колега с такава той със зимни гуми не може да тръгне по един баир а аз с Кобри тръгвам от воле. Неговия Гранд беше с 249OD а моя с 249.
              Мисля, че на една малка табелка на самата раздатка пише 247. Лично сменяхме масло с правилното масло на Мопар NV 247 по мой спомени. Пламен даже качи снимка на тубата масло във форума и после имах мноого големи главоболия, докато се преборя с Балканстар-техния дилър в Бургас. Така че маслото е правилното и старото което изтече от раздатката е бистро и без стружки. Само маслото от предния диф. беше мърляво и със стружки, ама той си вие, но не е там проблема. Още преди да купя джипа го качваха на някакъв стенд специално за 4х4 за който миналата година ми твърдяха, че друг такъв в София още нямало, който проверява и блокажи и спирачно и теглително усилие и навсякъде даде ОК, само ниско налягане на гуми и ръчна спирачка. Така че раздатката трябва да си работи, но съм пробвал следното: на голям наклон нагоре по мокра-росна трева сина ми дава всичката газ а а гледам първо от едната, после от другата страна на джипа. Първо започват да боксува задния мост, а след части от секундата и предния. Но по моему и при пълна газ дазния мост прави 2-3 оборота и тогава зацепва предния. Поне така изглежда от вън но и немога да замеря точно. Не знам дали работи правилно раздатката, но на мой познат с 2.7 GRD се държи по същия начин.
              Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

              "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

              Коментар


              • #22
                До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                Когато натиснеш спирачката и блокираш едно колело, АБСа бута педала и го освобождава.
                Когато имаш три блокажа и натиснеш спирачката блокираш и четирите колела. Затова АБСа се бори да ги освободи и четирит, и бута педала много повече.
                Като не ти харесва откачи буксата на задния датчик, която се намира под задната седалка и си карай без АБС.
                Ако мислиш че без АБС е по-добре.

                Коментар


                • #23
                  До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                  Не. ABS винаги до сега във всички коли който съм карал с изключение на едно дърто БМВ ми е помагал много и е много полезна система, която дава възможност за коригиране посоката на движение на автомобила в замой върху настилка различна за различните колелета. Така че няма да го изключвам. Просто в този случай той спира да работи, но не изписва грешка и решава, че колелетата не се въртят. А помпата му е много здрава и не мога да я преодолея с крак. На други коли съм опитвал като натисна повече педала макар и с ABS блокира колелетата.
                  Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                  "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                  Коментар


                  • #24
                    До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                    Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнение
                    в един момент колата тръгва, но оборотите на двг. са високи пр. 3 500-5 000 об/мин. гумите вече имат необходимото сцепление и джипа се изстрелва напред. Натискам спирачка и тогава идва проблема: задейства АBS на джипа и буквално ми изблъсква крака нагоре, а джипа продължава да се движи и мога да спра и може да се хвърля някъде или да ударя нещо. Прави го само когато е на 4 лоу.
                    Може би дълбокият сняг в комбинация с това изстрелване чрез блокаж води до "сноупланинг", по аналогия с аквапланинг. Все пак грапавият и мръсен лед далеч не е толкова хлъзгав, колкото прясно-пресованият сняг.

                    Коментар


                    • #25
                      До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                      Тази комбинация : буксуване в дълбок сняг + ритащ АБС, го показали и моите двама хамериканци. Така че мисля че причината на това държание е в датчиците на АБС-то, или по-скоро рингове, от коите считат информация. Те като се забият с сняг и стават едни такива гладки и бели, и датчика не "вижда" въртението....
                      Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                      Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                      Коментар


                      • #26
                        До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                        Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                        Тази комбинация : буксуване в дълбок сняг + ритащ АБС, го показали и моите двама хамериканци. Така че мисля че причината на това държание е в датчиците на АБС-то, или по-скоро рингове, от коите считат информация. Те като се забият с сняг и стават едни такива гладки и бели, и датчика не "вижда" въртението....
                        Мисля, че и при мен е така.
                        Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!

                        "Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."

                        Коментар


                        • #27
                          До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                          В подкрепа на теорията за "сноупланинг" бих добавил един интересен извод. В описания случай спирането в дълбокия сняг чрез заораване (с блокаж) би било не само субективно, а и наистина по-ефективно, отколкото при търкаляне (с АBS). Просто това не са пътни условия.
                          Може би един ден и ABS ще стане on demand

                          Коментар


                          • #28
                            До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                            Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
                            В подкрепа на теорията за "сноупланинг" бих добавил един интересен извод. В описания случай спирането в дълбокия сняг чрез заораване (с блокаж) би било не само субективно, а и наистина по-ефективно, отколкото при търкаляне (с АBS). Просто това не са пътни условия.
                            Може би един ден и ABS ще стане on demand
                            То си е така, при по-новите автомобили под 5км/ч не се включва и заорава гумите. Освен това на доста джипове при подаване на сигнал че е извън пътя (било от трансмисия, било от нещо друго) пак се изключва системата.
                            Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                            Коментар


                            • #29
                              До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                              Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                              То си е така, при по-новите автомобили под 5км/ч не се включва и заорава гумите. Освен това на доста джипове при подаване на сигнал че е извън пътя (било от трансмисия, било от нещо друго) пак се изключва системата.
                              В такъв случай сигурно можем да направим извода, че не става дума за дефект на конкретния джип или модел, а на специфични експлоатационни условия, които трябва да се познават, отчитат и евентуално избягват с цел безопасност.

                              Коментар


                              • #30
                                До: Взаимодействие на АBS при включен 4LO на WJ или защо джипа не спира

                                Първоначално публикуван от Welcome Преглед на мнение
                                В такъв случай сигурно можем да направим извода, че не става дума за дефект на конкретния джип или модел, а на специфични експлоатационни условия, които трябва да се познават, отчитат и евентуално избягват с цел безопасност.
                                Абе за мен използването на бавни в този случай си е допълнително затрудняване. Въртящия момент става прекалено голям и всичко става рязко и изведнъж...
                                Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X