Здравейте колеги!
Да поговорим малко за течната фаза...
Колата е WK 5.7 HEMI с газова уредба течна фаза LPi на Vialle, монтирана в Холандия.
Напоследък се появиха следните проблеми при работа на газ и се задълбочават:
- трудно пали, трябва да върти по няколко секунди;
- в началото не държи обороти на празен ход;
- при спиране на място често изгасва;
- вдига грешка на борд компютъра за богата смес или грешка в някоя от ламбда сондите;
- повишен разход.
На безнзин колата се държи нормално.
По всички личи, че някоя дюза/дюзи изпускат газ в цилиндъра и това я дави. Дотук всичко изглежда чудесно. Тръгнах да сменям дюзи. Оказа се, че дюзи могат да се закупят само от представителя на Vialle - Нитоаутогаз, Пловдив, на цена 300 лв./бр. с ДДС. Има ги и Ebay, но са по 250 лв., което не прави голяма разлика и имаше налични само 5, а на мен ми трябват 8.
Само, че 8 дюзи х 300 лв. са си всякак 2400 лв. Втора ръка не намерих, има някакви но са за двигатели с по-малко конски сили, а и втора ръка ще са със съмнителен ресурс в тях.
Майсторът ми за газта ми вкара друга оферта - ГИ на LandiRenzo на цена 2400 лв тотал. От течната фаза на практика няма да мога да ползвам нищо - бутилката е различна, компютъра, всичко...
И сега идва ред на въпросите ми... Може ли някой с опит с течната фаза да ме посъветва как да постъпя?
Може ли някак да се разбере кои дюзи изпускат и може ли да се сменят само те или задължително сменям 8-те в комплект?
Има ли някакви ремонтни китове, за да не сменя цялата дюза, а само чарколяка й?
Подлежат ли на чистене с ултразвук?
Други идеи?
И разбира се дилемата... Да се лиша ли от вече монтираната LPi и да сложа нормален ГИ? Четох много за предимствата на течната фаза, но в крайна сметка като няма кой да ми я поддържа и т.н.
Освен това, дори да сменя дюзите, след няколко хил. км може да изгори помпата в бутилката, а тя също е цифра.
В същото време Landi-то ще е чисто ново, с гаранция, ще има кой да ми го обслужва (този, който го сложи), но пък доколкото чета ще трябва често да ходя за настройки и т.н. Сега с течната фаза не се занимавам с газта изобщо, все едно я няма, освен това няма разлика във вървежа газ/бензин.
Приемам съвети всякакви и благодаря на отзовалите се колеги.
Да поговорим малко за течната фаза...
Колата е WK 5.7 HEMI с газова уредба течна фаза LPi на Vialle, монтирана в Холандия.
Напоследък се появиха следните проблеми при работа на газ и се задълбочават:
- трудно пали, трябва да върти по няколко секунди;
- в началото не държи обороти на празен ход;
- при спиране на място често изгасва;
- вдига грешка на борд компютъра за богата смес или грешка в някоя от ламбда сондите;
- повишен разход.
На безнзин колата се държи нормално.
По всички личи, че някоя дюза/дюзи изпускат газ в цилиндъра и това я дави. Дотук всичко изглежда чудесно. Тръгнах да сменям дюзи. Оказа се, че дюзи могат да се закупят само от представителя на Vialle - Нитоаутогаз, Пловдив, на цена 300 лв./бр. с ДДС. Има ги и Ebay, но са по 250 лв., което не прави голяма разлика и имаше налични само 5, а на мен ми трябват 8.
Само, че 8 дюзи х 300 лв. са си всякак 2400 лв. Втора ръка не намерих, има някакви но са за двигатели с по-малко конски сили, а и втора ръка ще са със съмнителен ресурс в тях.
Майсторът ми за газта ми вкара друга оферта - ГИ на LandiRenzo на цена 2400 лв тотал. От течната фаза на практика няма да мога да ползвам нищо - бутилката е различна, компютъра, всичко...
И сега идва ред на въпросите ми... Може ли някой с опит с течната фаза да ме посъветва как да постъпя?
Може ли някак да се разбере кои дюзи изпускат и може ли да се сменят само те или задължително сменям 8-те в комплект?
Има ли някакви ремонтни китове, за да не сменя цялата дюза, а само чарколяка й?
Подлежат ли на чистене с ултразвук?
Други идеи?
И разбира се дилемата... Да се лиша ли от вече монтираната LPi и да сложа нормален ГИ? Четох много за предимствата на течната фаза, но в крайна сметка като няма кой да ми я поддържа и т.н.
Освен това, дори да сменя дюзите, след няколко хил. км може да изгори помпата в бутилката, а тя също е цифра.
В същото време Landi-то ще е чисто ново, с гаранция, ще има кой да ми го обслужва (този, който го сложи), но пък доколкото чета ще трябва често да ходя за настройки и т.н. Сега с течната фаза не се занимавам с газта изобщо, все едно я няма, освен това няма разлика във вървежа газ/бензин.
Приемам съвети всякакви и благодаря на отзовалите се колеги.
Коментар