Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
    ... При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. ...
    Знам, че темата е стара, ама да не отваряме нова, пък и тази е хубава.

    Защо да не се регулира кастера и камбера на WJ - нали има ексцентрични шарнири.
    Най ме е страх от хора без мечти...

    Коментар


    • #17
      До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

      И кастор и камбер може да се променя с ексцентрични шарнири.
      Аз лично не бих карал Гранд с такива. Те заводските се късат, какво остава за ексцентричните на които болта е по-тънък.

      Кастор може да се променя и с регулируеми носачи. Заводския е 7* +/- малко. Като каталясат елипсовидните тампоните на заводските носачи, и като добавим по-високото окачване на някои модели, кастора отива на 5*.
      Със 7* кастор колата стои на пътя много по-добре.
      При лифт обаче такъв кастор се постига много трудно и трябва кардан с двойно каре към пиньона.

      Коментар


      • #18
        До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

        Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
        ...Те заводските се късат...
        Аз говоря за заводски, оригинални, на MOPAR, само, че ексцентрични. Те няма ли да издържат поне нормално каране.

        Между другото в комплекта на МОПАР-ските шарнири има една втулка - с резба отвън, конус отвътре, сцепена от едната страна по дължина. За какво е тя? Като, че ли е да се навие в шенкела и внея да се пъхне шарнира, ама ремонтна ли е или какво.
        Най ме е страх от хора без мечти...

        Коментар


        • #19
          До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

          Казвам че аз не бих карал с ексцентрични. Иначе нормално каране ще издържат. Пак зависи какво му е нормалното на карането. Караш си по асфалта, нали на това му викат нормално каране, и изведнъж отпред нещо с обратен волан излиза в твоето платно за да погледне кво става. И ти си в банкета по дупките или през канавките. Според мен и това е нормално каране, само че в такава ситуация на ексцентричен шарнир не бих се доверил. Ако махнеш маншончето и погледнеш болта ще разбереш за какво говоря.

          Тази фтулка май е за мостовете на ZJ TJ XJ. Взимал съм шарнири за WJ от БС както и от Скорпион, и фтулката все е в пакета.
          Няма къде да се сложи на WJ. Поне аз такъв до сега не съм виждал.

          Коментар


          • #20
            До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

            На XJ май на шенкела горе си има такава втулка и сменя заедно с шарнира. Или...
            Най ме е страх от хора без мечти...

            Коментар


            • #21
              До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

              Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
              На XJ май на шенкела горе си има такава втулка и сменя заедно с шарнира. Или...
              Забравих вече как беше.
              Някой който е сменял скоро да каже.

              Коментар


              • #22
                До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                XJ-а няма такава втулка (с изключение на '84-'89 XJ/MJ ), шарнира се монтира направо в леглото на шенкела и това явно понякога води и до проблем с геометрията ако се блъска много по шенкела.
                Според каталозите и справочниците, които съм гледал се слагат на CJ и може би на TJ, като за последния не съм много сигурен.
                Относно ексцентричния шарнир аз карам едно XJ с такъв от едната страна и не съм имал проблем освен доста скъпата му доставка от US.
                Преди години го смених, защото предно дясно колело имаше лек наклон (около 1 градус повече) и много ме дразнеше. Геометрията на ходовата част иначе си беше в идеалните норми (проверено лично от Голди).
                Стеблото на болта беше и се надявам, че още е със същата дебелина като тази на оригиналния.
                Има тема за това.
                http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=13393
                Последно редактирано от klamat; 02-11-09, 16:33.
                YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                Коментар


                • #23
                  До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                  Коментар


                  • #24
                    До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                    Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                    Определено така скосен (явно това е вариантът за Гранд) и аз бих се замислил дали да го сложа.
                    Този, който съм поставил аз със сигурност има стебло със същата дебелина като оригиналния - лично го проверих, когато го слагаха.
                    Такъв е:
                    Прикачени файлове
                    YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                    XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                    WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                    KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                    Коментар


                    • #25
                      До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                      Горния шарнир е "плаващ" (нагоре надолу), не може да се криви настрани и поради тази причина трябва да е съосен с долния.
                      Ако си сложил горен шарнир който се върти по централната си ос, не е задължително да се слага и долен ексцентричен.
                      Виж ако горния се върти ОКОЛО централната си ос, тогава и долния трябва да е такъв.

                      Коментар


                      • #26
                        До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                        XJ-я моя няма такава втулка. моя е 88-90 година (там някъде). а шенкелния болт го сменях преди по малко от седмица.
                        понякога човек има нужда от КАЛАШНИК
                        ********************************
                        JEEP CHEROKEE LAREDO 2,1 TDI "COMMANDO"
                        Honda Shadow VLX 600 - 1999
                        FORD CORTINA-TAUNUS WAGONSTATION 2000L V6


                        0897795824 ; 0887092009 ; 0893316996
                        Влади

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                        Зареждам...
                        X