Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

    Здравейте момчета,разбрах как да пусна тема.Днес си купих Гранд Чероки 5,2;бензин и имам два въпроса за сега.Даже незнам как точно да определя единия проблем.При висока скорост над 80км и неравности по пътя колата започва да тресе и друса отпред.На какво може да се дължи?А другото е хидравликата на волана.Когато колата е на едно място и искам да завъртя волана доста трудно ми се получава.Ще съм ви много благодарен за помоща ,а и ако ме опътите къде в Варна да я погледнат.Благодаря за отговорите предварително.

  • #2
    До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

    Това друсане е известно явление, говорено е многократно за него. Казва се Шимми. Лекува се със замяна на кормилния демпфер. Що се касае хидравликата, дали има въобще масло вътре?
    Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

    Коментар


    • #3
      До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
      Това друсане е известно явление, говорено е многократно за него. Казва се Шимми. Лекува се със замяна на кормилния демпфер. Що се касае хидравликата, дали има въобще масло вътре?
      Здравей,по отношение на друсането би ли ми казал как се оправя това нещо.Ново ли се купува,какви пари е,щото за първи път карам джип и съм нов в тази област.А за хидравликата,проверих масло има,работи трудно само при ниски обороти.Благодаря за бързия отговор.

      Коментар


      • #4
        До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

        Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
        Това друсане е известно явление, говорено е многократно за него. Казва се Шимми. Лекува се със замяна на кормилния демпфер. Що се касае хидравликата, дали има въобще масло вътре?
        Поне на тебе трябваше да ти стане ясно че не става винаги със смяна на кУрмилния демпфер. В същност причината изобщо не е там.


        Мнение на kinex

        Добре. Аз ще напиша какво е решението на проблема а който не вярва да продължава да търси под вола теле. Говоря за Джйип и конкретно за ГрандЧероки. Мискоши , Тотота и Сузи не ги знам. Те не са тема на тази дискусия.

        Първо какво е ДедУобл, МъртваВибрация, ПрогресивенРезонанс, Шими или както и там да го наричат.
        Най-просто казано, едната гума избутва другата към завои. Другата от своя страна се съпротивлява и връща усилието, при което двете гуми започват да се борят една с друга окачването изпада неконтролируем резонанс и волана се върти наляво надясно с по няколко сантиметра.
        Появява се между 60 и 100 и е доста неприятно преживяване. С натискане на спирачки или стискане на волана свинщината става по-страшна. Така или иначе обаче джипа вече е неуправляем и трябва да се намали скороста. Прави се като веднага се отпусне газта, с малко спирачка и без да се стиска волана. Първия път когато ми се случи точното определение за това как се чуствах е паника. Сега вече е по скоро леко притеснение и в зависимост от скороста на която се случва и честотата на вибрацията знам къде да търся причината.
        Преди няколко дена монтирах 4" лифт на WJя. Още на първата проба при 80км/ч заблъска. За разлика от предишните случаи вибрацията беше с малка чистота но новото беше че изчезна чак когато намалих на 20км/ч. Питах знаещите и отговора беше "Стегни болтовете на ТракБара (напречната щанга)". Викам си тия хептен за тъпанар ме взеха. Нали всичко сам затягах и то яко. Погледнах я и за мое очудване наистина единия болт изобщо не беше стегнат. При това положение луфта при щангата беше с два милиметра по голям. Явно това е била капката заради която е преляла чашата защото шангата и в най-добрия случай също има луфт от твърдоста на самата щанга и тампоните. При сегашния варянт на окачването напречната щатга е възможно най-твърдата на пазара като матерял а тампоните са от ултра здрав уретан. Чиста пласмаса. Така че вие си направете сметката колко може да е луфта при напречната щанга за да няма ДедУобл. Казват че не трябва да е повече от 3мм но там натоварването е много голямо и тези милиметри е почти невъзможно да бъдат премерени още повече че в този лувт влиза и механичното усукване на щангата. При 4мм е на кантар и дали го има или няма зависи вече от други неща.
        Лошото е че при стандартното захващане на щангата в двата и края не може да има твърди връзки като унибали защото започват да къртят рамата или моста а може и щангата да се изкриви или счупи. Добро решение е един унибал с един тампон. Два шарнира на Хейм също.
        Също много важно нещо при повдигане на окачването е напречната щанга и кормилната щанга(горната от хебела) да са в една равнина. Свалянето на първата с ТракБарРелокейшънБракет или на втората с ДжропетПитМан е противопоказно. Свалянето на двете едновремено при лифт нат 4" също, защото колкото и невероятно да звучи тая планка с която се сваля захващането към купето потдава и се усуква. При което увеличава лувта в цялата линия на напречната щатга.

        Другите неща който влияят са няколко а най-важното е кормилния стабилизатор. Истината обаче е че твърд демпфер (или два) само замаскира проблема и го отлага във времето. При луфт в напречната щанга демпфера е подложен на екстремно натоварване и след няколко хиляди километра каталясва и пак се връщаме в началито. Освен това твърдия демпфер натоварва допълнително секторната кутия.

        На трето място като причина за ДедУобл идва ред на геометричните настройки на окачването. Без лифт е достатъчно да са в допуска. При стандартното окачване (без лифт) на ГрандЧероки WJ те са:
        Front Wheels - Standard Suspension
        Preferred:
        Castor: +6.75% Camber: -.37% Total Toe-In: +.20%
        Range:
        Castor: +6.00 to +7.5% Camber: -.75 to +.5% Total Toe-In: +.14 to +.26%
        Max Right/Left Difference: 0.5% for each setting
        Front - Up-Country Supsension
        Preferred:
        Caster: +6.5 Camber: -.37 Total Toe-In: +0.20
        Range
        Caster +5.7 to +7.2 Camber -.75 to 0 Total Toe-In: +0 to +.36
        Max Right/Left Difference: .5 / .5 / .06% for Toe-In
        Rear Axle
        Preferred:
        Camber: -.37 Thrust Angle: 0 Total Toe-In: +.37
        Range:
        Camber: 0 to -.75 Thrust Angle: +/- 0.25 Total Toe-In: 0 to +.70
        При лифт от 2" със заводските носачи кастера на предния мост излиза от допуска и става +4.2/+4.5 при долна граница +6. При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. Това не е фатално но задължително предницата трябва да се затвори и Тое-ин (сходимоста) на предния мост трябва да е +0.2/+0.3 градуса. Не е нужно да ходите при разни самозванци със стендове за милйони. Един такъв ми я отвори. Тоест направи я минус при минимум нула. Достатъчно е да премерите разтоянието между предните гуми от пред и да го направите с 2-3мм по-малко от разтоянието между предните гуми отзад.
        http://www.4x4xplor.com/alignment.html
        Една от причините за моя ДедУобл веше имено затворена предница.

        Дуругите причини за гадната вибрация са шарнири, накрайницини, лагери на главините, лош баланс криви гуми или джанти, налягане в гумите и тампони на носачите. Толкова са незначителни че просто за глупости не ми се пише.

        Това е положението. ДедУобл = 90% ТракБар.
        Знам го от хора които правят джипки още от времето когато в България имаше само Москвичи а Японците правеха малолитражки за еднократна употреба, синоним на лош автомобил. За разлика от сега.
        Лошото е че пак трябваше да откривам топлата вода сам и с много мъки.
        Ивайло Върбанов даде верния отговор светкавично само че много бързо беше убеден че е в грешка и темата заби в нищото. Разпадала се колата, подложките били виновни ....
        Като ти заблъска волана всеки се шашка и се чуства в безисходица.
        А решението е толкова лесно.
        Просто трябва да го знаеш.
        Последно редактирано от kinex; 04-12-07, 21:55.

        Коментар


        • #5
          До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

          Само чаках да го напишеш...Не можех да го намеря и ме мързи да търся. Да сменя демпфера и ще спре.
          Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

          Коментар


          • #6
            До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

            Утре отивам при някой майстор / щеше да е добре някой да ми препоръча такъв във Варна/ и ще пиша като имам резулат.Истината е ,че доста се обърках,а и това нещо ме притесни много.
            Страхотни сте,благодаря.

            Коментар


            • #7
              До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

              Първоначално публикуван от офгранд Преглед на мнение
              Утре отивам при някой майстор / щеше да е добре някой да ми препоръча такъв във Варна/ и ще пиша като имам резулат.Истината е ,че доста се обърках,а и това нещо ме притесни много.
              Страхотни сте,благодаря.
              Колега с какви джанти и гуми си, има ли лифт колата (съмнявам се, но все пак), това е важно. Иначе прави предницата, но демпфера първи го сменяй, поне ще можеш да караш.
              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

              Коментар


              • #8
                До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                Само чаках да го напишеш...Не можех да го намеря и ме мързи да търся. Да сменя демпфера и ще спре.
                Ама демпфера може и да си е здрав.
                Основния проблем идва от луфта на напречната щанга.
                По точно от шарнира или тампона които са в двата и края.
                За наше голямо нещастие обаче те не се продават отделно.
                А цялата шанга струва към 500лв
                Сравнено с другите части за Джйип това си е цяло състояние.
                Последно редактирано от kinex; 05-12-07, 13:40.

                Коментар


                • #9
                  До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                  Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                  Ама демпфера може и да си е здрав.
                  Основния проблем идва от луфта на напречната щанга.
                  По точно от шарнира или тампона които са в двата и края.
                  За наше голямо нещастие обаче те не се продават отделно.
                  А цялата шанга струва към 500лв
                  Сръвнено с другите части за Джйип това си е цяло състояние.
                  От едната страна е шарнир, рециклира се за 30 лева, от другата тампонът ставаше от сайлент втулка от някаква колица, май Клио.
                  Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                    Ето такава е колата.Не знам никакви подробности,имам я от 2 часа.
                    http://i.mobile.bg/photos/2/big/21194973802606986_2.pic
                    Не тази ,но в общи линии изглежда така.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                      Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                      От едната страна е шарнир, рециклира се за 30 лева, от другата тампонът ставаше от сайлент втулка от някаква колица, май Клио.
                      От носача на Клио да. Трябва малко да се вземе на струг. Струва 6лв.
                      Обаче при WJ има проблем защото въпросните сайлент втулките са меки. Там са две.
                      При ZJ e една и може това че са меки да не е проблем.
                      Всъщност нищо не пречи да се измисли по-твърд тампон от нещо друго.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                        Първоначално публикуван от офгранд Преглед на мнение
                        Ето такава е колата.Не знам никакви подробности,имам я от 2 часа.
                        http://i.mobile.bg/photos/2/big/21194973802606986_2.pic
                        Не тази ,но в общи линии изглежда така.
                        Ларедо без лифт. С хубав ремонт по предницата и демпфера трябва да забравиш за шимито.
                        Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                        Коментар


                        • #13
                          До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Поне на тебе трябваше да ти стане ясно че не става винаги със смяна на кУрмилния демпфер. В същност причината изобщо не е там.


                          Мнение на kinex

                          Добре. Аз ще напиша какво е решението на проблема а който не вярва да продължава да търси под вола теле. Говоря за Джйип и конкретно за ГрандЧероки. Мискоши , Тотота и Сузи не ги знам. Те не са тема на тази дискусия.

                          Първо какво е ДедУобл, МъртваВибрация, ПрогресивенРезонанс, Шими или както и там да го наричат.
                          Най-просто казано, едната гума избутва другата към завои. Другата от своя страна се съпротивлява и връща усилието, при което двете гуми започват да се борят една с друга окачването изпада неконтролируем резонанс и волана се върти наляво надясно с по няколко сантиметра.
                          Появява се между 60 и 100 и е доста неприятно преживяване. С натискане на спирачки или стискане на волана свинщината става по-страшна. Така или иначе обаче джипа вече е неуправляем и трябва да се намали скороста. Прави се като веднага се отпусне газта, с малко спирачка и без да се стиска волана. Първия път когато ми се случи точното определение за това как се чуствах е паника. Сега вече е по скоро леко притеснение и в зависимост от скороста на която се случва и честотата на вибрацията знам къде да търся причината.
                          Преди няколко дена монтирах 4" лифт на WJя. Още на първата проба при 80км/ч заблъска. За разлика от предишните случаи вибрацията беше с малка чистота но новото беше че изчезна чак когато намалих на 20км/ч. Питах знаещите и отговора беше "Стегни болтовете на ТракБара (напречната щанга)". Викам си тия хептен за тъпанар ме взеха. Нали всичко сам затягах и то яко. Погледнах я и за мое очудване наистина единия болт изобщо не беше стегнат. При това положение луфта при щангата беше с два милиметра по голям. Явно това е била капката заради която е преляла чашата защото шангата и в най-добрия случай също има луфт от твърдоста на самата щанга и тампоните. При сегашния варянт на окачването напречната щатга е възможно най-твърдата на пазара като матерял а тампоните са от ултра здрав уретан. Чиста пласмаса. Така че вие си направете сметката колко може да е луфта при напречната щанга за да няма ДедУобл. Казват че не трябва да е повече от 3мм но там натоварването е много голямо и тези милиметри е почти невъзможно да бъдат премерени още повече че в този лувт влиза и механичното усукване на щангата. При 4мм е на кантар и дали го има или няма зависи вече от други неща.
                          Лошото е че при стандартното захващане на щангата в двата и края не може да има твърди връзки като унибали защото започват да къртят рамата или моста а може и щангата да се изкриви или счупи. Добро решение е един унибал с един тампон. Два шарнира на Хейм също.
                          Също много важно нещо при повдигане на окачването е напречната щанга и кормилната щанга(горната от хебела) да са в една равнина. Свалянето на първата с ТракБарРелокейшънБракет или на втората с ДжропетПитМан е противопоказно. Свалянето на двете едновремено при лифт нат 4" също, защото колкото и невероятно да звучи тая планка с която се сваля захващането към купето потдава и се усуква. При което увеличава лувта в цялата линия на напречната щатга.

                          Другите неща който влияят са няколко а най-важното е кормилния стабилизатор. Истината обаче е че твърд демпфер (или два) само замаскира проблема и го отлага във времето. При луфт в напречната щанга демпфера е подложен на екстремно натоварване и след няколко хиляди километра каталясва и пак се връщаме в началито. Освен това твърдия демпфер натоварва допълнително секторната кутия.

                          На трето място като причина за ДедУобл идва ред на геометричните настройки на окачването. Без лифт е достатъчно да са в допуска. При стандартното окачване (без лифт) на ГрандЧероки WJ те са:
                          Front Wheels - Standard Suspension
                          Preferred:
                          Castor: +6.75% Camber: -.37% Total Toe-In: +.20%
                          Range:
                          Castor: +6.00 to +7.5% Camber: -.75 to +.5% Total Toe-In: +.14 to +.26%
                          Max Right/Left Difference: 0.5% for each setting
                          Front - Up-Country Supsension
                          Preferred:
                          Caster: +6.5 Camber: -.37 Total Toe-In: +0.20
                          Range
                          Caster +5.7 to +7.2 Camber -.75 to 0 Total Toe-In: +0 to +.36
                          Max Right/Left Difference: .5 / .5 / .06% for Toe-In
                          Rear Axle
                          Preferred:
                          Camber: -.37 Thrust Angle: 0 Total Toe-In: +.37
                          Range:
                          Camber: 0 to -.75 Thrust Angle: +/- 0.25 Total Toe-In: 0 to +.70
                          При лифт от 2" със заводските носачи кастера на предния мост излиза от допуска и става +4.2/+4.5 при долна граница +6. При ZJ кастера на предния мост може да се коригира, при WJ не. Това не е фатално но задължително предницата трябва да се затвори и Тое-ин (сходимоста) на предния мост трябва да е +0.2/+0.3 градуса. Не е нужно да ходите при разни самозванци със стендове за милйони. Един такъв ми я отвори. Тоест направи я минус при минимум нула. Достатъчно е да премерите разтоянието между предните гуми от пред и да го направите с 2-3мм по-малко от разтоянието между предните гуми отзад.
                          http://www.4x4xplor.com/alignment.html
                          Една от причините за моя ДедУобл веше имено затворена предница.

                          Дуругите причини за гадната вибрация са шарнири, накрайницини, лагери на главините, лош баланс криви гуми или джанти, налягане в гумите и тампони на носачите. Толкова са незначителни че просто за глупости не ми се пише.

                          Това е положението. ДедУобл = 90% ТракБар.
                          Знам го от хора които правят джипки още от времето когато в България имаше само Москвичи а Японците правеха малолитражки за еднократна употреба, синоним на лош автомобил. За разлика от сега.
                          Лошото е че пак трябваше да откривам топлата вода сам и с много мъки.
                          Ивайло Върбанов даде верния отговор светкавично само че много бързо беше убеден че е в грешка и темата заби в нищото. Разпадала се колата, подложките били виновни ....
                          Като ти заблъска волана всеки се шашка и се чуства в безисходица.
                          А решението е толкова лесно.
                          Просто трябва да го знаеш.


                          Направо го сбъркахте човека. Camberi, Toe-In за тези понятия ми трябваха няколко години работа за да ги осмисля правилно.
                          Иначе ти се възхищавам Кинекс, това за един непрофесионалист, да чете такива данни си е направо героизъм.
                          LZ1VMH

                          Коментар


                          • #14
                            До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                            Първоначално публикуван от GOLDY-Владиан Христов Преглед на мнение
                            Направо го сбъркахте човека. Camberi, Toe-In за тези понятия ми трябваха няколко години работа за да ги осмисля правилно.
                            Иначе ти се възхищавам Кинекс, това за един непрофесионалист, да чете такива данни си е направо героизъм.
                            Както сигурно по-добре от мене знаеш, джипки лесно не се подобряват.
                            Основното объркване при мен идва от факта че различните стендове мерят геометрията на автомобила в различни мерни еденици.
                            Десетични градуси, часови градуси, и милиметри. Отделно че при американците е в инчове.
                            Освен че понякога мерят и грешно.
                            Абе просто да падладееш.
                            На тебе ти е по-лесно. Имаш си стенд.
                            Аз за една година минах през над 20. Не че се съмнявам в данните просто търся най-правилните.
                            На повечето места ми казват: - Щом не износва гуми е добре.
                            Обаче има една тънка линия между неправилно износване на гуми и лошо пътно поведение. Пък и как да ги износя тия гуми като съм карал с един чифт най-много 5000км.
                            Допуските в геометрията на Гранд Чероки са доста големи но се отнасят само при стандартни гуми 235 на стандартен офсет ЕТ+50.
                            Само едното да се промени, допуски вече няма и параметрите трябва да са точни до десетта от милиметъра. Което не е много просто защото едно подухване на вятъра е достатъчно да ги промени.
                            Дежурната реплика като правя геометрия е:
                            Тихо не дишаите.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Гранд Чероки 5,2-странно друсане и хидравлика

                              И аз имам скромен опит:
                              Самурая беше със 195/80/15 оригинален демпфер - няма вибрация
                              Лифт около 3'' и гуми 205/80/15 -появава се вибрация,
                              проверка на лагерите на главините - десен-луфт, ляв-не. Пробвам със 80 минавам с лява гума през лека неравност няма вибрация, с дясна има.
                              После махнам депфера -вибрацията се усили ужасяващо.
                              После сложих по твърд демпфер - нещата си дойдоха на място, но десния лагер все пак ми подсказва че трябва да бъде сменен, когато минавам по-бързо през неравности.
                              Subaru Forester 2.0 S Turbo + Autohome Columbus = 4x4 Light Fast Camper
                              Drag Grand Canyon Daily
                              Faction Prodigy + Secura Fix + G3 Alpinist
                              LZ1JYM

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X