Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за ротацията на гумите

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос за ротацията на гумите

    Мисълта ми беше, че ако има проблем с износените гуми ще се усветка поне ESP то, а може да се опитва и да блокира междуосевия съединител. Но това не се случва, просто разликата в диаметрите е прекалено малка за да е от значение. Голяма разлика може да се получи при гуми с много голям грайфер, но такива обикновена не се използват на автомобили с 4х4 система с вискомуфа. А иначе за ротацията си имаше схема и беше нещо от рода: предна дясна->задна дясна, предна лява->задна лява, задна дясна ->предна лява и задна лява -> предна дясна. Аз лично като се поизносят ги въртя само предни и задни заради посоката на гумите. Досега не съм виждал гуми които са леви и десни, но съм виждал такива които имат вътрешна и външна страна, където няма значение посоката на въртене.
    Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
    http://www.facebook.com/JeepBG
    LZ1GGC

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос за ротацията на гумите

      Добре, но нали разликата се запазва?!
      Lancia Delta HF Integrale Evolucione

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос за ротацията на гумите

        Тази размяна се прави периодично и навреме именно за да не се стигне до такава разлика, че вече да стане проблем за трансмисията. И освен тези с виско муфа, проблем може да има и при тези, които са с героторна помпа в раздатката и мостовете. С увеличаване разликата в грайфера се увеличава диаметъра на едните спрямо другите гуми дотолкова, че помпата започва да сработва и да блокира предния спрямо задния мост, което не е О.К. да се случва постоянно и за продължителни разстояния. Дори самите раздатъчни кутии не са конструирани да работят продължително време /хиляди километри/ с постоянна разлика в оборотите към предния и задния мост. Има си черно на бяло написано в User Manual-а препоръката за ротация на гумите при Jeep, пък който иска да го спазва.


        Поздрави!
        Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
        First impression is not always true. Get inspired.
        Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
        Reading is sooo boring, unlike writing!

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос за ротацията на гумите

          В описанието на WJ също го намерих, затова питам. А сега предните ми са малко по-изтъркани от задните.

          Като е на задно задвижване, предните ли заминават отново по-бързо (демек размени си гумите час по-скоро)?

          /Съжалявам за глупавия въпрос, но досега карах само коли с предно където няма колебание /
          Последно редактирано от Interceptor; 14-05-16, 07:57.
          "Когато целта е всичко и пътят е без значение"

          Grand Cherokee Limited 2.7CRD

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос за ротацията на гумите

            Първоначално публикуван от Interceptor Преглед на мнение
            В описанието на WJ също го намерих, затова питам. А сега предните ми са малко по-изтъркани от задните.

            Като е на задно задвижване, предните ли заминават отново по-бързо (демек размени си гумите час по-скоро)?

            /Съжалявам за глупавия въпрос, но досега карах само коли с предно където няма колебание /
            Колега, не се вживявай толкова в тия ротации, карай и сменяй местата на много хиляди КМ.

            Аз купих чисто нови зимни гуми, карам ги вече четвърта година, над 80 000км и съм ги ротирал веднъж само, изядени са долу горе равномерно щото предницата ми не е настроена, волана ми е навит леко и леко ми яде от гумите на 1-2ръба, голяма работа, ще направя 100 000км и ще ги махна, какво толкова, гумите са консуматив и като такъв ще се износват според употребата.

            Най-адекватен метод за преценка е да си мериш грайферите, където се износва повече и по-бързо ще ти подскаже какво да правиш, джаджата за грайфери струва един два лева и меренето става за секунди, не го мисли много много
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос за ротацията на гумите

              Никакви проблемо няма с трансмисията.
              Разликата в оборотите е доста по голяма в завой, отколкото с няколко мм. разлика в грайферите.
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос за ротацията на гумите

                Първоначално публикуван от Interceptor Преглед на мнение
                В описанието на WJ също го намерих, затова питам. А сега предните ми са малко по-изтъркани от задните.

                Като е на задно задвижване, предните ли заминават отново по-бързо (демек размени си гумите час по-скоро)?

                /Съжалявам за глупавия въпрос, но досега карах само коли с предно където няма колебание /
                Моят ранглер определено харчи по-бързо предните. И аз ги завъртях скоро.На две години са и съм минал 10К км с тях.С просто око е видно по-голямото износване на предните, което си беше изненада за мен, защото си мислех, че като е основно със задно, задните се износват по-бързо, но явно съм се заблуждавал.

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос за ротацията на гумите

                  Първоначално публикуван от Interceptor Преглед на мнение
                  Като е на задно задвижване, предните ли заминават отново по-бързо (демек размени си гумите час по-скоро)?
                  С много малко изключения, на изправните леки коли и джипки, че даже и на повечето лекотоварни се износват повече предните гуми, независимо от начина на задвижване. Разликата е малко по-голяма, когато задвижването е предно. На всичките тези талиги, ускореното износване на задните колела намеква за проблем със стила на шофиране (BMW) или на автоматичното зацепване на задния мост (когато има такова).

                  Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                  Никакви проблемо няма с трансмисията.
                  Разликата в оборотите е доста по голяма в завой, отколкото с няколко мм. разлика в грайферите.
                  Кратка сметка ще те опровергае за достатъчно високи скорости (от 80-100 нагоре). Проблем възниква защото движението с такива скорости обикновено е продължително, за разлика от завиването или пребуксуването в лош терен, а муфата (виско или халдекс или каквото там) не е образец за добро охлаждане.

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос за ротацията на гумите

                    Благодаря за отговорите!

                    Далеч съм от вманиачаване; да тръгна да меря колко точно им е грайфера и т.н., но така или иначе по-лека-лека обслужвам колата и за щастие забелязвам че като се правят нещата по книга и както трябва резултатите са положителни. Размених ги днес.
                    "Когато целта е всичко и пътят е без значение"

                    Grand Cherokee Limited 2.7CRD

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос за ротацията на гумите

                      Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                      С много малко изключения, на изправните леки коли и джипки, че даже и на повечето лекотоварни се износват повече предните гуми, независимо от начина на задвижване. Разликата е малко по-голяма, когато задвижването е предно. На всичките тези талиги, ускореното износване на задните колела намеква за проблем със стила на шофиране (BMW) или на автоматичното зацепване на задния мост (когато има такова).

                      Кратка сметка ще те опровергае за достатъчно високи скорости (от 80-100 нагоре). Проблем възниква защото движението с такива скорости обикновено е продължително, за разлика от завиването или пребуксуването в лош терен, а муфата (виско или халдекс или каквото там) не е образец за добро охлаждане.
                      Нещо ти е счупено сметалото...

                      Разликата в оборотите между гумите не се променя със скороста.

                      При един и същ ъгъл на завиване, разликата е еднаква при 10 и 100 км/ч.

                      И стига с тези общо-теоритични постулати от меито. НЯМА проблеми с карането на гуми с различно износен грайфер.

                      Гумите се разменят, просто за да се износват равномерно.

                      Проблем има ако разликата е съществена - различен цолаж, диаметър и т.н.
                      Най ме е страх от хора без мечти...

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос за ротацията на гумите

                        Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                        Разликата в оборотите между гумите не се променя със скороста.
                        Ей с това заби гвоздея и измисли нова математика.

                        Във всеки случай, освен теоретично, и от опит е доказано че Фрийлендър, и Санта Фе, и някои други таратайки умират от 3-4 милиметра разлика за около 500 километра извънградско.
                        Също така е проверено, че УАЗ или Дифендър не страдат от такива дреболии, главно защото нямат какво да им пострада.

                        Между тези две категории има най-различни междинни положения.
                        Примерно Гранд Чероки които имат вискомуфа, са малко по-толерантни от недомисления Фрийлендър, но не е да не сме виждали и при тях умрели муфи.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос за ротацията на гумите

                          Явно не можеш да разбереш -разлика МЕЖДУ обороти на две колела.

                          Нарича се дифернциална разлика.

                          Ясенчо, ще ти дам бонус - при каране на право, диференциалната разлика между колелата е нула.

                          Май ще повтаряш втори курс в МЕИ-то.
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос за ротацията на гумите

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос за ротацията на гумите

                              Радвам се, че ме разбираш.
                              Ако имаш други въпроси - питай, ще ти помогна да разбереш теорията, за практиката сам ще трябва да се напънеш...
                              Най ме е страх от хора без мечти...

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос за ротацията на гумите

                                Винаги сменям предни/задни, защото гумите ми са с посока....
                                Обикновено смяната я правя при смяната зимни/летни гуми...
                                Кашкая яде повече предните (основно - предно предаване)...
                                Джипа яде повече задните гуми (основно - задно предаване)...
                                Гледам нахвърлили сте се на Явор, ама я да видим какво имаме на Кашкая...
                                1. Доколкото си спомням в Ръководството на потребителя бяха споменали някакви 5 или 8х.км за размяна предни/задни гуми
                                2. При навъртени под 10х.км е видима разликата в износването на гумите
                                3. Муфата не е виско муфа, а е електрически (поне на Кашкая е електромеханично) управляема с пакет съединители (каквито май са на всички еднотипни СУВ-ове - РАВ, Киа, Каптива и т.н.). Разлика в грайфера на гумите около 2мм прави разлика около 3-4 оборота в гумите. Или навярно около 10 оборота на кардана... Т.е. 10000км биха означавали около 100х.оборота повече на фрикционите на муфата (да, тя е изчислена за някакви 'обороти' - все пак задните гуми изминават по-малък път от предните)... Дали може да се сметне, че това ще доведе до незабележимо/пренебрежимо малко износване на муфата? Навярно не, за да пишат да се въртят гумите на толкова малко километри...

                                4 Тъй-като неравномерното износване по мостове е нещо обичайно, какво би ни дало невъртенето на гумите по мостове? Една двойка свършили гуми (при пробег 2/3 от този при въртене на гумите) и двойка - износени на 50%.... Какво бихме направили в такъв случай? Вземаме нов (и почти сигурно - различен) комплект за единия мост? Или хвърляме износените на 50% гуми?
                                Въртенето на гумите позволява равномерното им износване и експлоатацията на комплекта по-дълги километри. Недостатъка - като свършат - хвърляш всичките гуми, и се мяташ на нов комплект 4бр, вместо периодична подмяна на 2 гуми

                                П.С. на времето доколкото си спомням Шкодичката 1000МБ поради задното предаване и изключително леката предница износваше само задните гуми, та затова баща ми сменяше (когато успее да намери де ) само задните гуми - предните нямаха следа от износване Ама то тогава гуми не се сменяха много, пък камо -ли да се въртят по мостове
                                Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                                Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X