Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

    Ако тва волтажа беше само проблема, аз имам една свободна Оптима жълта, имам още един свободен акумулатор 7-80ач, имам 10--12 метра кабели 50мм2, имам и инвертор 2кв не ми е грижа да тествам с един чисто нов малък хладилник за 100тина кинта, ама няма да е като истинското, за това и питам конкретни неща козата си сака пръч и мисля хладилника е важно нещо, в този контекст.
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #17
      От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

      Най-важно е да изясниш за себе си какво ти трябва и ще ти върши работа най добре.За мен е газ и ток.На гръцкото море миналата година ме изкара 10 дена с една малка червена туристическа бутилка напълнена тогава за 4 лева.И без притеснения за батерии и др неща.

      Коментар


      • #18
        От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

        ОК, нека обясня как ние пътуваме и ще разберете защо газ НЕ става.

        Аз обичам да карам, ама много да карам, с ферозата преди години за 4 дни минахме 2000КМ, преди 2 години за10тина дена минахме почти 6000КМ, на мен само от дома до Испания са ми едни 1500КМ в едната посока.

        Обикновенно караме и престоят на едно място ни е една нощ, само спим където и да отседнем.

        Обикновенно НЕ се застояваме повече от 3-4 дни където и да сме, Сан Себастиан в северна Испания е изключение, защото супер много ни хареса и там вместо 2 нощи останахме 5-6 мисля, местото е райско.

        Когато сме на палатки или просто за дълъг уикенд е същото, пак караме доста и само спим някъде, през деня се кара или до плажа, или обикаляме из съседните забележителности и т.н. НЕ все виждам никак да си пъхна горящо нещо еле пък с газ в джипа, аз поради същата причина не си возя семейството в Черока, малко съм си параноик на тема Сигурност и Безопасност.
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #19
          От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

          Първоначално публикуван от BatGeorgeone Преглед на мнение
          ОК, нека обясня как ние пътуваме и ще разберете защо газ НЕ става.

          Аз обичам да карам, ама много да карам, с ферозата преди години за 4 дни минахме 2000КМ, преди 2 години за10тина дена минахме почти 6000КМ, на мен само от дома до Испания са ми едни 1500КМ в едната посока.

          Обикновенно караме и престоят на едно място ни е една нощ, само спим където и да отседнем.

          Обикновенно НЕ се застояваме повече от 3-4 дни където и да сме, Сан Себастиан в северна Испания е изключение, защото супер много ни хареса и там вместо 2 нощи останахме 5-6 мисля, местото е райско.

          Когато сме на палатки или просто за дълъг уикенд е същото, пак караме доста и само спим някъде, през деня се кара или до плажа, или обикаляме из съседните забележителности и т.н. НЕ все виждам никак да си пъхна горящо нещо еле пък с газ в джипа, аз поради същата причина не си возя семейството в Черока, малко съм си параноик на тема Сигурност и Безопасност.
          Докато карам моя е на 12в. Като пристигна го свалям на сянка и го пускам на газ.
          А преди да тръгна работи поне ден на 220 в къщи.

          Коментар


          • #20
            От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
            Докато карам моя е на 12в. Като пристигна го свалям на сянка и го пускам на газ.
            А преди да тръгна работи поне ден на 220 в къщи.
            Пенчо, и в други теми сме го дискутирали това, сравняваме малко ябълки и круши. От моят опит аз мога да заключа следното относно компресорен хладилник и хладилник на ток и газ:

            Компресорен:
            + не се интересува от външна температура, както и от температура на вкарания в него продукт;
            + изстудява и замразява за много добро време;
            + работи с тежки условия и дълго време, напрактика си е предназначен за офроуд (ако ще се ползва по време на офроуд каране) и ако е купен за такъв;
            + отлична консумация, недостижива на хладилник на ток и газ, разликата е в пъти, когато и двата видя работят и са сравнени на ток, като ефективността на компресорната също е в пъти над тази на газовия.

            - доста висока цена, може да е в пъти над тази на газовия;
            - изисква допълнително подпомагане (на акумулатора), ако престоя на едно място ще е за повече от 2-3 дни, което е допълнително пари.

            Газов:
            + доста по-ниска цена от компресорния;
            + ако се престоява на едно място дълго време е много удачен и може да се подсигури отлична автономност на газ с една или повече бутилки;

            - доста по-слабо ефективен от компресорния. В джип/ кола на пряко слънце на плажа напрактика много трудно съумява да изтудява добре, замразяването е изключено. Работи добре, включително и с замразяване, само при положение, че е му е подсигурена трайна сянка или сравнително добра/ ниска околна температура. За лагеруване до язовир в планина е супер, директно на плажа - откровено не става, т.е. по-добре е от нищо, но е напрактика нищо в сравнение с компресорния.
            - доста по-голяма консумация на ток в сравнение с компресорния;
            - не дяни на продължително друсане и каране извън асвалта, доказано. Налага се 'оригване' и подобни за да бъде ефективен;
            - при старт от пред вкъщи (София) с продукти закупени от магазин с нормална температура, те стават приятно охладени около Пазарджик. Компресорния ги прави ледени преди Вакарел...

            Коментар


            • #21
              От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

              Аз имам известен опит с жегите и бюджетните решения Имаш няколко опции - охладител с пелтие, газов хладилник, компресорен хладинлик за експедиции и обикновен домашен фризер. При пелтието (електрическите хладилни чанти) имаш една максимална разлика в темпратурата върте и вън, която на теория е 18 гр. , на практика може би около 10, т.е. тук околната температура е много важна и ако искаш да пиеш хладна бира и в джипа не може да е много горещо. За газовите няма да се изказвам, защото не съм компетентен. По отношение на компресорните нещата сперед мен седят така - ако ти се дават 1000+ лева взимаш engel, arb или waeco според и си избираш модел. Ако не, взимаш един хубав малък ФРИЗЕР втора употреба, връзваш го към инвертор и си го ползваш. Аз имам два сезона с такъв горение около 50л и нямам забележки, струваше ми примерно 50 лв и работи безотказно. Важно е да е фризер, а не хладилник заради много по дебелата изолация на фризерите.
              Technical Rescue Direct - life lies in courage
              http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

              Коментар


              • #22
                От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

                Сашо, Ваеко, както и по-евтините серии на Енгел могат да се вземат и под 1000лв. Миналото лвто приятел купи чудесен 42 или 45л Ваеко за 800лв от немския амазон.

                Коментар


                • #23
                  От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

                  Сашо, Яро, благодаря много за конкретните съвети, че ще взема компресорен вече е решено, сега остава да замеря разните видове на пазара и какво ще ми пасно най-добре спрямо багажното пространство, Вранглера има един голям туч - буфер в багажника и освен това има едно шкафче под нивото на багажника, за това малко сложно монтирането, или ще се жертва шкафчето под нивото на багажника или ще трябва да си направя друг начин на отваряне на същото това шкафче/долапче + при пътуване може да махам буфера, ако искам хладилника да е на релса и да се вади лесно за по-удобно ползване.

                  Ще пускам повече инфо когато напредна с решенията
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

                    Първоначално публикуван от Yaro Преглед на мнение
                    Сашо, Ваеко, както и по-евтините серии на Енгел могат да се вземат и под 1000лв. Миналото лвто приятел купи чудесен 42 или 45л Ваеко за 800лв от немския амазон.
                    Да, ОК, така или иначе разликате е 10 пъти. В никакъв случай не казвам, че не си струва парите да си купиш хладилник предназначен за такава експлоатация, просто когато списъка е твърде дълъг, наистина не си струва да пестиш по 5 лева, но ако някоя от точките може да се реши със 100 или 1000 вече има смисъл да се сложат на кантара плюсове и минуси... Аз самия бях скептичен към решението с домашен мини фризер, но ми изпадна достатъчно евтино като за проба и видях, че работи и то много добре. Не, че не бих го заменил за аналогичен енгел, ако някой супер фен на горенйе ме помоли за такъв бартер

                    И Жоро, правилно си решил да вземеш компресорен хладилник, в такъв случай не си губи времето да мислиш глупости за вентилацията на колата - тя трябва да си е измислена
                    Technical Rescue Direct - life lies in courage
                    http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                    Коментар


                    • #25
                      От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

                      Хладилникът в караваната беше амонячен на газ/12/220V Електролукс, който работеше добре, за това което е.
                      С много голям кеф го изхвърлих и преквалифицирах един обикновен хладилник на 12V с компресор на R134. Изобщо не може да се сравнява газов или Пелтие с компресорен.
                      Сега ще си правя друг за колата за 24V. Няма никаква философия. Компресорите за постоянен ток са конструирани така че да понасят лашкане.
                      Правел съм и друго. В колата имам 1800W инвертор 24/220 и съм пътувал с обикновен хладилник в багажника, захранен от инвертора. Очаквах, че ще има ядове от тръскането, но хладилникът успешно преживя няколко хиляди км. Този вариант става, по време на път. При престой, обаче е много вероятно акумулаторите да увехнат след няколко часа. При 24v, нещата не са толкова зле като при 12, но пак си е проблем.
                      "Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."

                      Коментар


                      • #26
                        От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

                        Първоначално публикуван от Scrapheap Преглед на мнение
                        .....В колата имам 1800W инвертор 24/220 и съм пътувал с обикновен хладилник в багажника, захранен от инвертора. Очаквах, че ще има ядове от тръскането, но хладилникът успешно преживя няколко хиляди км. Този вариант става, по време на път. При престой, обаче е много вероятно акумулаторите да увехнат след няколко часа. При 24v, нещата не са толкова зле като при 12, но пак си е проблем.
                        Значи не съм само аз При престой не мисля че има кой знае каква разлика, инвертора би трябвало да има кпд около 90%, т.е. дали на 12 или 220 в. няма да харчи много различно. Важно е според мен да се използва фризер, защото изолацията му е сметната като за делта т около 50 градуса, докато на хладилника е наполовина
                        Technical Rescue Direct - life lies in courage
                        http://www.offroad-bulgaria.com/show...60#post3258660

                        Коментар


                        • #27
                          От: Монтаж на хладилник в ДЖИЙП - идеи, проблеми, особености

                          Имам WAECO CDF-26 компресорен. Излезе около 630лв в Германия, не помня от кой сайт.
                          Лятото го влача в Гърция с колата ( VW Passat). В движение, когато климатика в колата работи, всичко е наред и е поддържал -18 градуса до Тасос.

                          При паркирана на слънце кола обаче, компресора не спира изобщо и ме е страх да го оставя включен за повече от няколко часа за да не загробя акумулатора. Максималната му консумация е около 3 ампера но не ми се вика пътна помощ до някой забутан плаж...
                          На сянка всичко е ОК.

                          КПД се качва драстично при по-ниска температура в МПС, така че може би е добре да измислиш малко автономно захранване за хладилника с един солар на покрива, примерно 50-60 вата, да шибнеш втори акумулатор към него, може и от UPS, СОТ или мотоциклетен и някакво малко контролерче на STECA да го зарежда. Ако измислиш как да закачиш към него и едно вентилаторче от компютър да издухва жегата през някой въздуховод навън от купето ще стане чудно.
                          LZ1NDI
                          DR650SE K8

                          Коментар


                          • #28
                            Доживя автора на темата да си купи хладилник

                            Нещо китайско, 40л, компресорно, копие на Ваеко мисля си, като този на снимката само, че за 250 кинта с доставката.

                            Тествах го на 230в, добре работи, шумничко ми се стори, голям и просторен е според мен, лек за размера си, още не съм тествал колко харчи и как се държи на батерии.


                            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2321321312321321.jpeg
Прегледи:177
Размер:99.8 КБ
ID:6775359

                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #29
                              Да ви е честит и да си го ползвате със здраве. В другата тема ти бях писал за камионски втора ръка, но си намерил решение
                              "Ob Arm, ob Reich, im Tode gleich“
                              Русофилия: Тежка, наследствена незаразна болест, която не се лекува и от която за съжаление не се умира. Същата е дефиницията и за шизофрения.

                              Коментар


                              • BatGeorgeone
                                BatGeorgeone коментира
                                Редактиране на коментар
                                Мерси, подобно

                            Активност за темата

                            Свий

                            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                            Зареждам...
                            X