Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

    Купих всички консумативи и части за смяна на всички ремъци, ролки, водна помпа, термостат, утре ще ги снимам и ще пусна и размерите та който иска да си търси алтернативи, аз взех директно от ВМотори представителството, като цена почти три пъти по-евтино от дилъра.

    Купих и по-долния инструмент за фиксиране на валовете, като пристигне ще пусна и рамери някой може да иска да спести 100-150 кинта и да си го направи.

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.jpg
Прегледи:1
Размер:98.0 КБ
ID:5709513

    Ето инструкции за употреба на този инструмент - https://www.dropbox.com/s/fakdb013bz...tions.pdf?dl=0
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #17
      От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

      Ето снимки и размери на частите от по-долния списък, това за Вранглер Сахара Десен Волан 2008 година 2.8 дизел. цените около 600паунда с ДДС

      VIN - 1J4GEE9967L132066 – RA428 49C 50C

      1. Water pump kit 68027359AA – 15202091
      2. Time belt kit(assembly) 68031 478AA – 13002433
      3. Serpentine Belt tensioner 68027611AB – 35612031
      4. Serp Belt pulley 68027602AA – 30602008
      5. Serp belt Pulley 68027603AA – 30602011
      6. Serpentine Belt 53034095AA – 46510651
      7. Thermostat 68027612AA – 39012012

      Tova e link kum edin PDF sus snimkite - https://www.dropbox.com/s/fi1un7g8ru...02008.pdf?dl=0

      Tova e link kum RAR file sus samite snimki v JPG format - https://www.dropbox.com/s/kw90ez79tz...Small.rar?dl=0
      Бъдете живи и здрави!

      Коментар


      • #18
        От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

        Много благодаря. Не ми е на дневен ред, но ще поръчам инструмента да го имам.
        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

        Коментар


        • #19
          От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

          Ето го и инструмента, тук пекна слънце и аз се мятам да видим дали и за колко време ще успея

          ВРЪЗКА към ПДФ файл със снимки и размери на инструмента - https://www.dropbox.com/s/0pwlwk3lbg...0Tool.pdf?dl=0

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04554.jpg
Прегледи:2
Размер:129.1 КБ
ID:5709657
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #20
            От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

            Днес беше тежък ден, два часа ми отне само да сваля бронята, разни пластмаси по предницата и дифузьора.

            От всичко най-бавно беше свалянето на едни пластмасови като нитчета с които са фиксирани всички пластмаси, сигурно почти час и половина два само с тях съм си затрил като време, хванах им цаката но с цената на 2-3 повредени

            Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04586.jpg
Прегледи:1
Размер:126.3 КБ
ID:5709685

            И понеже не може всичко да е идеално, доставчика ми е пратил грешни части и днес всички отдавна са затворили та остана да се надявам в Понеделник да имат липсващите части на склад.

            След малко ще пусна снимки с постигнатото днес, изморих се и си дадох почивка след няколко часа работа.

            Сега сядам да почета малко защото водната помпа и термостата сигурно ще са трудна работа, както и обтегача на пистовия ремък.

            Няколко съвета и изводи:

            Дифузьора за да излезе лесно, трябва малко да се пилне където опира във виското, може би около 1-2 мм да се свали с пилата по дължина, около 15-16 см.
            Дифузьора най лесно излиза заедно с вентилатора.
            Кабела за вентилатора най-лесно се вади отдолу, под колата.
            Дифузьора има супер много пластмасови фиксатори, от горе и от долу.
            На дифузьора отдолу е закачен един маркуч, закачен отново с досадните пластмасови фиксатори.
            За да не се налага да се пили много от дифузьора, се свалят горните два тампона на радиатора и така радиатора може да подаде 2-3 мм и полека лека излизат дифузьора и вентилатора в пакет.
            За да се свали виското/перката, се слага къса вложка 13мм в един от отворите, прави се контра с нея и после с 36мм ключ, с голямо рамо се отвърта виското.
            И други неща има но ще се присетя когато обработвам снимките
            Последно редактирано от BatGeorgeone; 02-04-16, 21:38.
            Бъдете живи и здрави!

            Коментар


            • #21
              От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

              Сега научи ли се да уважаваш труда на автомонтьорите?
              Най ме е страх от хора без мечти...

              Коментар


              • #22
                От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                Сега научи ли се да уважаваш труда на автомонтьорите?
                Аз труда го уважавам отдавна, на надница работя от 6ти клас.

                Супер мразя и проявявам нетърпимост обаче към дървени философи и гъзоръки "майстори", за пореден път бях подведен от "най-добрите и единствени оторизирани представители търговци и оторизирани механици" на ВМотори на острова.

                Първо ги чаках за оферта почти месец и това с ежеседмични напомняния и накрая когато поръчах седем детайла да ми пратят два грешни ми се струва супер мърлящина, защото им пратих рег номер на колата, ВИН, снимки на двигателя и серийния номер/код на самия двигател.

                Здраве да е, за пореден път си потвърждавам предпочитанието да си правя колите сам.

                Утре ако времето позволи ще сваля ангренажния ремък, помпата и термостата и идеята е да сглобя всичко до момента с пистовия ремък който трябва да набавя в Понеделник.

                Ако остане време, ще се сменя антифриз, масло и филтър на двигателя.
                Бъдете живи и здрави!

                Коментар


                • #23
                  От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                  Както се казва: you get what you pay for (за не-ползващите английски: "получаваш за каквото си платил").
                  Явно има причина частите да са по-евтини когато ги копуваш от тях. Дано причината е само по-ниското качество на сървиза.
                  Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                  Lexus LS430

                  Коментар


                  • #24
                    От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                    Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                    Както се казва: you get what you pay for (за не-ползващите английски: "получаваш за каквото си платил").
                    Явно има причина частите да са по-евтини когато ги копуваш от тях. Дано причината е само по-ниското качество на сървиза.
                    Цените не са евтини, дори никак, просто са по-ниски в сравнение с дилъра, над 5000 лева(1500 части + труд) как ти се струват за смяна на два ремъка, 3-4 ролки, помпа и термостат, на мен ми се струва ЗВЕРСКО дране на кожи.

                    Най-ниските цени за части, които се намират са около 300 паунда за всичко срещу 1500 паунда от дилъра, аз отидох при производителя директно и платих 640, което според мен е честно, не е евтино но не е безбожно скъпо, това според мен.

                    Според мен тази работа отнема 4-6 часа на някой който го е правил поне веднъж, аз не съм сменял ангренажен ремък никога за това внимавам, оглеждам, чета и сигурно ще ми отнеме един уикенд
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                      Смених помпата и обтегача на ангренажния ремък, не мога обаче да нацеля зъбите, един зъб ми бяга защото нямам инструмент за въртене на горивната помпа, нямам и никакво здраво желязо за да го пробия или да изфабрикувам нещо с електрожена, малко ме е яд, че му бях хванал цаката и исках да запаля днес джипа

                      P.S. Сложих ангренажния ремък, помислих, и реших да проверя дали мога да понаместя водната помпа та от там да намаля натяга, и стана, малко мръднах водната помпа и после ремъка заспа на ръка.

                      Сега трябва да направя точно натегнатостта на обтегача на ангренажа и после ще тествам за секунда да запаля двигателя.

                      Малко се притеснявам, че водната помпа ако не е сложена добре, ще е под напрежение и може скоропостижно да сдаде багажа, няма обаче реален начин да се центрова или да се види как пасва, всичко е на око и на пипане.

                      Послепис:

                      Запалих двигателя, работи като часовник, малко ме гложди обаче как се проверява натегнатостта на ремъка, ако е пренатегнат, няма начин да не скъсява живота на помпите и на обтегача, ще проверя дали ма някакъв научен метод за проверка на натегнатостта, уредче може би.

                      Имам и много снимки, но тях като всичко стане напълно готово.
                      Последно редактирано от BatGeorgeone; 03-04-16, 22:26.
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                        Уточни, моля те дали кита с инструменти който си постнал (6201) е точния който върши работа за 2008 Wrangler JK 2.8 CRD, че нещо в описанието му ми се губи. Аз отдавна имам проблем с охлаждането и единственото, което не съм ревизирал е водната помпа. Планирам да я сменя ако се налага, но труда си е същия като за смяна на ангренажен ремък. По повод опъването на ремъка би трябвало да има индикатор на самия обтегач, та не би трябвало да имаш колебания. Свалял съм няколко пъти инреркулер/радиатор/кондензатор на климатика в комплект, та си мисля, че най-лесно ще е ако пак ги демонтирам и си работя като на тезгях. Бърникането при не демонтиран радиатор ми се струва тегава работа.
                        Последно редактирано от elbgt; 07-04-16, 09:46.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • #27
                          От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                          Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                          Уточни, моля те дали кита с инструменти който си постнал (6201) е точния който върши работа за 2008 Wrangler JK 2.8 CRD, че нещо в описанието му ми се губи. Аз отдавна имам проблем с охлаждането и единственото, което не съм ревизирал е водната помпа. Планирам да я сменя ако се налага, но труда си е същия като за смяна на ангренажен ремък. По повод опъването на ремъка би трябвало да има индикатор на самия обтегач, та не би трябвало да имаш колебания. Свалял съм няколко пъти инреркулер/радиатор/кондензатор на климатика в комплект, та си мисля, че най-лесно ще е ако пак ги демонтирам и си работя като на тезгях. Бърникането при не демонтиран радиатор ми се струва тегава работа.

                          Здравей Елиане,

                          Уточнявам, ето го правилния инструмент за 49С и 50С РА428 ДОХС двигатели - Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC04554.jpg
Прегледи:2
Размер:129.1 КБ
ID:5710116

                          При мен беше видно, че отливката на блока на двигателя е малко като правена в час по трудово обучение, имаше шупли, неизпилени ръбове и т.н., но нямах време и дремел да си играя да почистя и полирам водните пътища за помпата.

                          За ремъка си прав и за обтягането си прав, има индикатор ама индикатора просто показва къде е стрелката спрямо обтегача, аз мога да пренатегна обтегача и пак стрелката да ми е в нормата, и това ми е притеснението.

                          Монтирането на ангренажа става за секунди, просто бях разместил водната помпа и за това ми беше пренатегнат ремъка, развих, наместих водната помпа и ремъка заспа, сега съм сигурен, че може да се свърши тази процедура(смени на всички ремъци, ролки и т.н.) за под 2-3 часа от А до Я.

                          Според мен НЕ е нужно да се сваля радиатор, само дифузьора и перките, електрическата и виското, като ги свалиш има 40-50 сантима място за работа, което е повече от достатъчно.

                          Купи си ключ, не тресчотка, 36мм за да въртиш коляновия вал, с френски пак става ама не е профи
                          С ключа на вала лягаш от доли и първо наместваш тия двата болта, с 36мм леко връткаш докато влезе първо големия болт и го завиеш на ръка лесно, после се фиксира с тънкия вътрешен болт и на края се фиксира за главата инструмента за разпределителния вал.

                          Аз свалих оригиналната броня защото съм тежко прасе и няма как да работя иначе качен върху бронята например, без бронята краката ми опират в гредата и леко съм наведен но е перфектно, достъпваш всичко.

                          Не е тегаво за работа, джипа не се вдига изначално, само когато свалиш водната помпа ако искаш да сложиш силикон може леко да надигнеш предна дясна страна с окоо 1-2 см колкото да не тече от помпата и да почистиш и сложиш силикон, аз не сложиш защото ми се беше прецакала тубичката, изтекла годност и реших да рискувам и да се доверя на гарнитурата на помпата.

                          Не е нужен нито канал нито подемник, аз си работя на улицата пред къщи, просто за информация.

                          Впрочем, аз още не съм завършил всичко, на работа съм, настинах кофти а и една част имам да вземам от дилъра. Когато свърша всичко ще пусна описанията, освен ако някой не е на зор
                          Последно редактирано от BatGeorgeone; 07-04-16, 11:35.
                          Бъдете живи и здрави!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                            Привет. Ако ти трябва помощ нещо да ти задържи или да ти подава инструментите, или пък просто кибик за компания драсни едно ЛС. През уикенда се мотая вкъщи по принцип и не ме бърка да се разходя ако не си безкрайно далече и ако имаш желание, хем да се запознаем хем мога да ти ударя едно рамо ако имаш нужда. Извинете за спамчето в полезната тема.
                            Поздрави.
                            Subaru Legacy 2.5
                            Suzuki GS500 E

                            Коментар


                            • #29
                              От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                              Смених всички ремъци, ролки, водна помпа само термостата не съм защото моя си е добре а и за да го сменя трябва да сваля около седемдесет девет маркучета, кабела и мъка, не ми се прави без нужда.

                              Тествах, направих вчера и днес около 30-40 км и за сега добре.

                              Свети ми чек енджин лампата, ама нямах сили да пускам ОБД2 да видя каква грешка плюе, дано е нещо дребно заради разкачането на кабелите/датчиците и дано да мога да го изтрия лесно.

                              Преди имах едно металическо чукане в двигателя когато колата е в покой но на скорост, като сложа на Неутрална чукането изчезваше, като свалих ролките, всичко изглеждаше долу горе в кондиция освен едната ролка която имаше зверски луфт, може би над 1мм и според мен тя е чукала, отделно обтегача на пистовия ремък беше спекъл, почти не мърдаше и според почти беше спрял да се държи като обтегач, та смяната е била явно на време.

                              Играя го детегледачка и не ми достига сън и мотивация да седна да опиша процеса но и това ще стане, моля за търпение

                              Само да драсна някой неща да не забравя:

                              1. Демпферната шайба на коляновия вал се стяга ДОКАТО валовете са заключени, че после не може да постигнете лесно нужната натегнатост, тя е с четири малко болта.
                              2. Въоръжете се с много търпени е и нерви а може би и резервни пластмасови нитчета, те са три вида, едни само работят с контра и са едн детайл, и два вида/размера които уж се завинтват и развинтват за монтаж и демонтаж(имат външна част и вътрешно пластмасово винтче). Как ли не опитвах и освен с груба зверска сила и нараняване на вътрешното винтче не успявах да ги извадя.
                              3. Трябват ви параметрите на стегнатост на различните болтове/гайки, аз ползвам два динамометрични ключа 28-11 Нм голям и малък 6-24 Нм.
                              4. Трябват ви малки/къси(7-8см) ключета 8ца мисля, и 10ка
                              5. Спрей за развиване на клеясали резби
                              6. Инструмент/и за тапицерия и пластмасови панели, с тях би трябвало да се свалят лесно пластмасовите панели.
                              7. Трябват ви Авто дата + Инструкции за ремонт на автомобила, или трябва аз да опиша и кача скрийн шотове за нужните стъпки.
                              8. Свински опашки, големи
                              9. И много важно - Авто дата както и инструкциите за ремонт НЕ винаги са коректни, примерно за стегнатост понякога има 3-4 различни Нм предписания в един и същ източник, както и много детайли при мен се оказаха на РАЗЛИЧНО от показаните места в Авто дата и Крайслер инструкциите, понякога и е домързявало и са слагали снимки и диаграми от стария(преди 2007) дизел с двата успоредни разпределителни вала вместо за новия дизел на Вранглер JK, освен това моите инструкции ще са за ДЕСЕН ВОЛАН европейски автомобил, за ляв волан и/или са кола от САШ нещата може да са различни, при токовете със сигурност има разлика за това умната
                              10. Обтегача на пистовия ремък, много важно, НЕ дърпайте пина който го фиксира преди всичко да е сглобено, пина се маха когато вече искаме да натегнем рекъка, и е кажи речи последна стъпка по групата на пистовия ремък
                              11. Нужен е голям дълъг ключ без тресчотка, мисля е 36мм, важно е да е тънък, може би голям френски ключ ще стане стига да има захват 30-40мм, аз успях с голям водопроводен ключ(мокс) плюс тръба от железна маса за рамо, тая голяма гайка на виско/перката няма отвиване, а за контра съм описал, пъха се малка вложка 13мм. Ако е кофти, може да се отвият болтовете и да се раздели пластмасовата перка от виското, така има повече място за ключа и се облекчава достъпа.
                              Последно редактирано от BatGeorgeone; 11-04-16, 13:22.
                              Бъдете живи и здрави!

                              Коментар


                              • #30
                                От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                                По време на обслужването ми светна лампата "провери двигателя", едва днес намерих време да я погледна и както си мислех, разни дребни грешки, които зачистих точно за една секунда с ОБД2 четец и едно програмче на таблета.

                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.jpg
Прегледи:1
Размер:118.1 КБ
ID:5710608
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.jpg
Прегледи:1
Размер:143.8 КБ
ID:5710609
                                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:image.jpg
Прегледи:1
Размер:139.7 КБ
ID:5710612
                                Прикачени файлове
                                Бъдете живи и здрави!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X