Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

    Здравейте,

    В тази тема искам да визирам 2.8 дизела на ВМ който се слага в Лондон такси, Вранглер, Либерти и много други машини.

    ...2.8L common-rail diesel four-cylinder engine. The common rail diesel (CRD) engine is produced by VM Motori Cento in Ferrara, Italy...

    Джипа ми наближава 90 000 мили и ми е време за смяна на въпросните ремъци, обтегачи, ролки и водната помпа.

    Темата е пусната за да се опишат в детайли всички части, номерата им по каталог, инструменти, техники, технологии, опит и тънкости при извършването на тия дейности.

    1. Например освен всички ремъци, ролки и обтегачи и самата водна помпа, ще е нужно да се смени и антифриза, ако не се внимава ще наложи и допълване на фреон в климатика.
    2. Нужни са специализирани инструменти за фиксиране на валовете, маховика и колелата на самите валове.
    3. Нужни са сигурно още една камара неща но все още не съм правил тази процедура за това пускам тема за да се опише всичко систематично, в детайли и да се споделят разните капанчета/трудности които да избегнем от опита на другите

    Следва продължение
    Бъдете живи и здрави!

  • #2
    От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

    Ето го и продължението, забавих се защото очаквах да ми пуснат цени от дилъра и естествно цифрите са шокиращи, смяна на ремъците, водна помпа, термостат и труд = цената на един Нисан Патрул )

    1. Първи въпрос, някой може ли да потвърди дали 2.8 ЦРД на Либърти е същия като на Вранглер 2.8 JKU, говорим за RA428 на ВМ Мотори ама май имат вариации, със сигурност имат разлики при LHD и RHD автомобилите?

    2. Втори въпрос, някой ползвал ли е този кит със супер добра репутация и много добра цена - http://www.idparts.com/timing-belt-k...rd-p-2721.html ?

    3. Някой лично сменял ли е ремъците на 2.8 ЦРД на Либърти или на Вранглер, ако да какви инструменти са ползвани за фиксиране на зъбаците на разпределителните валове и коляновия вал и за натягане на ангренажния ремък?
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • #3
      От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

      По точка 1 и 3 нямам идея.
      По точка 2 Gates се водят едни от най-добрите за ремъци и т.н.

      Коментар


      • #4
        От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

        Може ли някой любезен модератор да премести темата в ДЖИЙП раздела, тук ми се струва, че няма да е много на място, благодаря предварително!
        Бъдете живи и здрави!

        Коментар


        • #5
          От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

          Това са ти оригиналните спец инструменти:






          Първите два са за фиксиране на разпределителните валове, третия е за фиксиране на КВ, четвъртия е за фиксиране на колелата на разпределителните валове.
          Чоповете могат да се направят от болтове и престъргване, но трябва да имаш струг под ръка.
          Инструмента за фиксиране на колелата може да се избегне, ако преди това си белязал точно положението на двете колела едно - спрямо друго.
          Поздрави!

          Коментар


          • #6
            От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

            Ролката със зегер - клещи:

            Коментар


            • #7
              От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

              Г-н Чорбанов, благодарско за снимките и съветите, проблема, който имам е, че този алуминиевия инструмент струва 4 цифрена сума в лева останалото го има като аналози и на Лазер и на други вендори.

              Свързах се с един от най-добрите специалисти(фирма) за ВМ Мотори на острова и скоро ще пусна повече инфо, само като за начало цените на частите които ми обявиха с ДДС са около 30-40% от цените на дилъра, труда е точно 25-30% от цената на час спрямо дилъра а тия типове от повече от 10-15 години правят само ВМ Мотори.

              Сега съм на кантар дали сам да си го направя това обслужване или да платя на фирмата, или средно положение да им платя да ми разрешат да съм наблизо да крада занаят ))
              Бъдете живи и здрави!

              Коментар


              • #8
                От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                Това алуминиевото не е необходимо , трябва само да работиш внимателно .
                Фиксираш коляновият вал и после разпределитените валове .
                Махаш ангр. ремък , ролките , зъбните колела на разпр.валове , капака зад тях после водната помпа и по обратния ред . Зъбните колела се стягат като опънеш ремъка с 108 Nm
                И още нещо има два вида VM 2,8CRD с две зъбни колела и с едно на разпред.валове , вторият мисля че е след 2008 г. и процедурата и инструментите са различни.
                Климатика (фреона) не се източва .
                Успех !!!
                Еди Рангелов : 0885 088 444
                Няма незаменими има незабравими хора !!!

                Коментар


                • #9
                  От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                  Мерси много Еди, златен си както винаги
                  Бъдете живи и здрави!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                    МНОГО ВАЖНА ИНФОРМАЦИЯ

                    Моля игнорирайте всичко писано по-горе, оказва се, че има поне два варианта на 2.8 ЦРД ВМ Мотори и всичко писано по-горе НЕ РАБОТИ и НЕ СТАВА за по-новия двигател, който е след 2007ма година и се слага освен на Вранглер и на КК.

                    Ето инструкции за JK predi 2007 - https://www.dropbox.com/s/bj26h31ibl...KJ-SM.pdf?dl=0

                    Инструкции за JK/KK sled 2007 - https://www.dropbox.com/s/gteqa6m63r...008KK.pdf?dl=0

                    Part numbers ПРЕДИ 2007ма година:

                    Това са цените от америка за един хубав кит за Либърти от http://www.idparts.com/timing-belt-k...rd-p-2721.html :

                    PART: OE PART NUMBER: PRICE:
                    Timing belt 5142579AA $161.66
                    Belt tensioner 5142798AA $95.99
                    Idler pulley 5142573AA $27.26 (2)
                    Timing cover gasket 5066921AA $17.29
                    Water pump 5142985AA $259.60
                    Water pump gasket 4864575 $3.13
                    Water pump O-ring 5159019AA $9.15
                    Thermostat and housing 5142601AA $96.72
                    Serpentine belt 5072437AC $103.27

                    Парт номера СЛЕД 2007ма година, конкретно за Вранглер JK Февруари 2007 Десен Волан :

                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:JK 2007 Feb.jpg
Прегледи:1
Размер:62.4 КБ
ID:5706740



                    Огромни благодарности на Еди, че показа грешката ми, за това умната колеги и проверявайте по няколко пъти преди поръчка на части!

                    Стария двигател ПРЕДИ 2007ма година
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.8 CRD BEFORE 2007 - KJ_TB18r.JPG
Прегледи:1
Размер:154.8 КБ
ID:5706742

                    Новия двигател СЛЕД 2007ма година
                    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:2.8 CRD AFTER 2007 JKU Wrangler RHD.jpg
Прегледи:1
Размер:126.5 КБ
ID:5706743
                    Последно редактирано от BatGeorgeone; 16-03-16, 12:14.
                    Бъдете живи и здрави!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                      Е то кой JK е преди 2007 ма ?
                      Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
                      http://www.facebook.com/JeepBG
                      LZ1GGC

                      Коментар


                      • #12
                        От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                        Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
                        Е то кой JK е преди 2007 ма ?
                        JK да но 2.8 ЦРД го има на много коли с марката ДЖИЙП преди 2007ма, за това и писах, защото си мислех, че примерно 2.8 на Либерти е едно към едно с моя и т.н.

                        А и не само аз съм в заблюждения, масово някои НЕоторизирани сервизи(на острова) си мислят, че знаят за какво говорят и като нищо могат да сътворят едни чудеса, с резервните части и т.н.
                        Бъдете живи и здрави!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                          Джорджоне, нали помниш в темата на Елиан ама не си спомням на коя страница беше, имаше нещо за фабрично заложено неправилно въртене в срещуположна посока на два вентилатора - виско и електрически. Ако не си го проверил как е при тебе, сега е моментът евентуално да отстраниш това недоразумение, ако го имаш.
                          "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

                          Коментар


                          • #14
                            От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                            Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                            Джорджоне, нали помниш в темата на Елиан ама не си спомням на коя страница беше, имаше нещо за фабрично заложено неправилно въртене в срещуположна посока на два вентилатора - виско и електрически. Ако не си го проверил как е при тебе, сега е моментът евентуално да отстраниш това недоразумение, ако го имаш.
                            Мерси много за идеята, не съм проверявал, нека първо оправя правилните части за да мога да поръчам и сега ще си добавя това по-горе към ТУ ДУ листата
                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Дизел ВМ - смяна на ангренажен и серпентинен ремък, водна помпа и обтегачи

                              Ето инструкции от производителя как се сменя самия ремък при Джийп Вранглер - https://www.dropbox.com/s/qk1nvo0agm...N4387.PDF?dl=0

                              И инструкции от долната земя, с много подробности - http://www.ausjeepoffroad.com/forum/...=104810&page=5
                              Последно редактирано от BatGeorgeone; 17-03-16, 00:16.
                              Бъдете живи и здрави!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X