Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за автоматичните скорости

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за автоматичните скорости

    Здравейте колеги!
    От скоро съм собственик на Гранд Чероки Лимитед 2.7
    Това е първия автомобил автоматик който имам и имам няколко вероятно глупави въпроса за автоматика.
    Освен P,R,N и D имам и 1,2,3,4. Как се превключват - имам предвид при определена скорост ли?
    Мога ли ползвам 2 и 3 примерно за намаляне на скоростта както при ръчните?
    Мога ли примерно от 4 да мина на 2 направо?


    Благодаря предварително!
    "Когато целта е всичко и пътят е без значение"

    Grand Cherokee Limited 2.7CRD

  • #2
    От: Въпрос за автоматичните скорости

    Здрасти , с тези позиции може да преминеш изцяло на ръчно управление на скоростите , но не препоръчвам да я ръчкаш много като механична скоростна кутия , примерно 5-та 3-та и разни фортиции от този вид ! Ръчните скорости са в пъти по здрави и има голяма вероятност от повреда в автоматика , от друга страна тази кутия се държи доста прилично при спускане по наклон и връща сама предавка когато намалиш задържайки автомобила !!!
    Еди Рангелов : 0885 088 444
    Няма незаменими има незабравими хора !!!

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за автоматичните скорости

      Първоначално публикуван от edirangelov Преглед на мнение
      Здрасти , с тези позиции може да преминеш изцяло на ръчно управление на скоростите
      Едва ли По-скоро можеш да го ограничиш до определена предавка. При WK става с бутане на скоростния лост в ляво или дясно.
      О, ефимерност! О, най-безсилно и позорно време в живота на моя народ — времето от разсъмване до отварянето на магазините за спиртни напитки! Колко излишни бели косми е вплело то във всички нас, в бездомните и страдащи шатени!

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за автоматичните скорости

        Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
        Едва ли По-скоро можеш да го ограничиш до определена предавка. При WK става с бутане на скоростния лост в ляво или дясно.
        Нямам желание да споря , но ....
        Напротив , може да превключваш , но за следваща предавка е необходимо да се достигне определена скорост на автомобила . Функцията се нарича "Тип троник" !
        Еди Рангелов : 0885 088 444
        Няма незаменими има незабравими хора !!!

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за автоматичните скорости

          Първоначално публикуван от Interceptor Преглед на мнение
          Здравейте колеги!
          От скоро съм собственик на Гранд Чероки Лимитед 2.7
          Това е първия автомобил автоматик който имам и имам няколко вероятно глупави въпроса за автоматика.
          Освен P,R,N и D имам и 1,2,3,4. Как се превключват - имам предвид при определена скорост ли?
          Мога ли ползвам 2 и 3 примерно за намаляне на скоростта както при ръчните?
          Мога ли примерно от 4 да мина на 2 направо?


          Благодаря предварително!
          "Как се превключват - имам предвид при определена скорост ли?"
          Превключват се от Д на 4 на 3 на 2 на 1 и същия ред нагоре - чакаш кутията да превключи и така към следващата

          "Мога ли ползвам 2 и 3 примерно за намаляне на скоростта както при ръчните?"
          Слизаш по баир надолу и си на директна - удряш спирачка да намалиш и кутията сама си включва надолу, ако си много засилен И искаш повече да намалиш ги изброяваш надолу една по една с изчакване

          "Мога ли примерно от 4 да мина на 2 направо?"
          не - трябва кутията да е включила на 3-та вече И тогава даваш 2-ра

          Реално не я ползваш като типтроник а само ограничаваш последната предавка до 4,3,2 или 1
          Land Rover Discovery II, V8 4.0
          VW Golf VI variant
          Гагич: "...Никой сериозен оффроудър не е сложен заводски на въздух, само СУВ за пред нощния чалга-клуб, пред кафето и за друсни-полянка..."

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за автоматичните скорости

            Първоначално публикуван от rosen_offroad Преглед на мнение

            "Мога ли ползвам 2 и 3 примерно за намаляне на скоростта както при ръчните?"
            Слизаш по баир надолу и си на директна - удряш спирачка да намалиш и кутията сама си включва надолу, ако си много засилен И искаш повече да намалиш ги изброяваш надолу една по една с изчакванe
            Няма нищо ДИРЕКТНО, демек Д не означава директна

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за автоматичните скорости

              Скоростите изброени от 4 до 1 не са типтроник, а максималната скорост/предавка до коята позволяваш на колата да превключва - Ако си забравил лоста на 3 при тръгване ги изрежда 1, 2 до 3-та .

              Първоначално публикуван от droba Преглед на мнение
              ... По-скоро можеш да го ограничиш до определена предавка...
              Сега видях, че колегата го е написал преди мен.

              "Мога ли ползвам 2 и 3 примерно за намаляне на скоростта както при ръчните?"
              Аз понякога го правя този номер, но не знам дали наистина ще си потроша АСК по този начин - и на мен ми е 1ва кола с автоматични ...

              D значи "drive"(карам), според мен и WG няма типтроник и когато съм по баир не ми сваля предавка надолу при натискане на спирачка.
              Аз съм с Quadra-Drive.

              п.п.
              Сега ми хрумна един тъп въпрос - Ако някой разсеян шофер бутне ръчката на "R"/reverse/задна скорост има ли някаква защита АСК или си директно си заминава?
              Също така - колко литра е резервоара на гранда, понеже вчера побра 80 литра, а аз знам, че е 78
              Последно редактирано от mokanina; 16-01-16, 20:08.
              РенеГАД
              VW Golf V Variant 1.9 TDI
              Honda HR-V 1.6i 4WD
              "Of all the things I've lost I miss my mind the most."

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за автоматичните скорости

                Ми то относно рзсеяния шофьор-в книгите е записано-когато превкючвате на различни режими,автомобила трябва да е напълно спрял.Другото може да го направи само българин, на принципа проба грешка.Българина инструкции не чете.Те не са писани за него.Той знае всичко.Съдя по боравене,примерно с дистанционно на телевизор или със смартфон-всеки бг екземпляр ръчка като за световно,а инструкцията за ползване е в коша заедно с опаковкатао

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за автоматичните скорости

                  Първоначално публикуван от mokanina Преглед на мнение
                  п.п.
                  Сега ми хрумна един тъп въпрос - Ако някой разсеян шофер бутне ръчката на "R"/reverse/задна скорост има ли някаква защита АСК или си директно си заминава?
                  Беше тука из форума описана случка как при възникнал в движение скандал в колата, приятелката на водача в яда си преместила лоста на R, ли беше или на P и колата рязко намалила без "тряс-прас!" а шофьорът се панирал, натиснал спирачка и спрял (за да му е по-удобно да пребие гаджето си ) След като й се отбил , пробвал какви са щетите, но щети нямало - колата си вървяла и сменяла предавките както преди. Много участници поставиха под съмнение написаното, но-о-о-о никой не изяви желание да провери дали е така на практика.
                  България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за автоматичните скорости

                    Първоначално публикуван от dizo Преглед на мнение
                    Ми то относно рзсеяния шофьор-в книгите е записано-когато превкючвате на различни режими,автомобила трябва да е напълно спрял.Другото може да го направи само българин, на принципа проба грешка.Българина инструкции не чете.Те не са писани за него.Той знае всичко.Съдя по боравене,примерно с дистанционно на телевизор или със смартфон-всеки бг екземпляр ръчка като за световно,а инструкцията за ползване е в коша заедно с опаковкатао
                    Италиански не знам, а за WG(дизеловата версия) не мога да намеря в нета, така че ако на някой му се намира такова на четим за мен език(български/английски), няма да му се разсърдя ако ми го сканира и прати

                    Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
                    Беше тука из форума описана случка как при възникнал в движение скандал в колата, приятелката на водача в яда си преместила лоста на R, ли беше или на P и колата рязко намалила без "тряс-прас!" а шофьорът се панирал, натиснал спирачка и спрял (за да му е по-удобно да пребие гаджето си ) След като й се отбил , пробвал какви са щетите, но щети нямало - колата си вървяла и сменяла предавките както преди. Много участници поставиха под съмнение написаното, но-о-о-о никой не изяви желание да провери дали е така на практика.
                    Явно има някаква защита жувотното
                    РенеГАД
                    VW Golf V Variant 1.9 TDI
                    Honda HR-V 1.6i 4WD
                    "Of all the things I've lost I miss my mind the most."

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за автоматичните скорости

                      Да, трябва да се чете книжката която идва с колата. Кутии много, та може не за всички да важа едно и също.
                      Аз съм българче и си чета упътванията когато е важно (и скъпо при грешка ).

                      Имах Тойота Камри и според упътването с преместване на лоста ограничаваш превклюването до тази предавка(за тази кутия е точно както droba го е споменал). И ако караш с по-висока скорост от допустимата за предавката, то автомата не превключва надолу докато скоростта не падне под ограничението.
                      Пример(чисто хипотетичен, само за илюстрация): В бумагата пише, че компа няма да включи 3та докато скоростта не падне под 130 км/ч. Ти си караш със 140 км/ч и местиш лоста на 3/ограничаваш до 3та, но компа продължава да държи на 4та докато не намалиш на 130км/ч.

                      Веднъж успях да пробвам номера с преместване на R по време на движение. Спускахме се по стръмен баир със завои и реших да огранича превключването до 2ра, ма нещо се изсилих та подминах 2 и отидох на R. Компа отказа да включи на задна и нищо не се случи, колата дори не забави, но това не ми попречи да се препотя .
                      Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                      Lexus LS430

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за автоматичните скорости

                        Обзет от съботна скука попитах Гугъл какво мисли за Jeep WK owners manual(не знам дали WK е правилния модел, Джип ми е непознат като модели). Гугъл ми вика: "Що ме ходиш на сайта на Джип и да си го свалиш от там?". Ето линк
                        http://www.jeep.com/en/owners/manuals/
                        Toyota Land Cruiser BJ70 1985
                        Lexus LS430

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за автоматичните скорости

                          Първоначално публикуван от vento5 Преглед на мнение
                          Manual за моя дзвер там няма
                          Има за WJ от 2004, а моя е WG от 2003
                          РенеГАД
                          VW Golf V Variant 1.9 TDI
                          Honda HR-V 1.6i 4WD
                          "Of all the things I've lost I miss my mind the most."

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за автоматичните скорости

                            а защо не пробвате линковете от съответния раздел, не може е толкова секретен тоя менуал
                            ________________________________________________
                            Subaru OUTBACK 2,5
                            Hyundai TUCSON 2.0

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за автоматичните скорости

                              За задна има ограничител в шифтъра , трябва да натиснеш спирачката за да одвободи от N , може да избираш предавки , слагаш на 1 ускоряваш колкото искаш или може и слагаш на 2 ..... и т.н. , обратно (низходящо) също може .При други автомобили е с местрне на лоста в ляво и дясно ефекта е същия .Дроба е прав до някъде , ако сложиш на 2 и потеглиш ще включи до 2-ра в движение може да върнеш на 1-ва и ще намали .
                              Имали сме клиенти които карат Мерцедес основно на тип троник за кеф и скоростите са за ремонт доста по-рано , не се повреждат веднага !
                              Еди Рангелов : 0885 088 444
                              Няма незаменими има незабравими хора !!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X