Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

    Четох в раздела за общата информация, не е като да не съм ровил, както и в други раздели в търсачката, но тъй като не намерих, а и понеже в общата информация е на руски, не съм сигурен дали с прецизна точност съм си превел написаното относно скоростите на ГЧ WJ (1999 г. - 2004 г.). СУВ-ът който карам в момента си е паркетник и неговото 4х4 не се нуждае от някакви допълнителни превключвания. Очертава се да взема и един WJ (като начало малко да го покарам известно време), поради което се интересувам: кога, при какви условия и необходимост, при каква скорост (спрял ли, в движение ли) се включват съответните опции на куадрата, а именно: 4 all time, N (неутрална) и 4 LO. Например как да си карам на градско, кое е най препоръчително с оглед и по-малкия разход, каква е максималната скорост при всяка една от опциите, как да карам на магистрала и т.н. Когато има сняг и се хлъзга кое се препоръчва, пък макар и да е на градско и т.н. Почти не карам ОФФ и най-много по някой черен път да мина. Демек препоръката да е като за градски шофьор, както и когато се наложи вследствие зимни условия в града, на някое излетче и така. От друга страна, на каква позиция трябва да е основния лост-P, D, когато боравя с малкия за превключването на куадрата. Простете за невежеството, но не съм имал такава кола и ме е страх да не бастисам нещо скоростите.
    Също така, следва ли при палене да изчакам малко, преди да тръгна, т.е. за да качи масло в кутията.
    Последно редактирано от Dydo; 22-10-14, 08:54.
    SUV

  • #2
    От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

    На 4Н си е нормалното движение на автомобила.4L са бавните за пресечен терен. И най хубавото на Quadra drive е ,че нищо не пипаш, системата сама си върши работата!!! Виждам ,че караш автомат та си наясно и при WJ важат същите правила както при Santa Fe.

    Коментар


    • #3
      От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

      При Санта Фе-то е един лост-паркинг, задна, неутрална, директна............и като чукнеш в дясно имаш нагоре + и надолу -, т.е. типтроник. Явно и 4х4 си е постоянно зацепено.
      Ок, при WJ 4L е за пресечен терен, ами 4 all time кога се ползва. Как така сама си върши работата- кога се превключва лоста, спрял ли си, в движение ли, другия лост на паркинг или на директна седи докато боравиш с малкия. Каква е максималната скорост при 4 al time например. Хайде, за бавните при 4L e ясно, че се кара бавно, но при 4 all time така ли е.
      SUV

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

        Що не потърсиш, има доста писано в раздела ? При 4all time макс. скорост = електронното ограничение, както е настроено или премахнато. Кеф ти 200, кеф ти колкото успее да вдигне. 4L - само в някакви екстремни условия, безумно спускане напр., като лоста на скоростите - също на 1 или макс.2. На бавни се включва при позиция N на лоста за скоростите, при леко движение по инерция със скорост 2-5 км/ч или на място, ако в движение не иска да се включи.
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

          Ок, тогава как да карам в града и на магистрала с позиция на малкия лост - на N (предполагам, който е само на задно предаване) или на 4 all time.
          Рових в търсачката-как иначе, но нещо не намерих това, което точно ме интересува.

          Хм, гледам в мненията, че имало разни различни куадри-пък І, пък ІІ, пък с някакво LCD и т.н. и т.н. Та затова, като за начало поне да знам къде трябва да стои лоста-малкия, за да се кара в града. Ако взема колата ще снимам лостовете, та да видя с какви точно опции е, за да знам какво държа в ръцете си..........пък може и някой офф да направя, зима иде
          Последно редактирано от Dydo; 22-10-14, 09:23.
          SUV

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

            В най-общи линии:

            1. Когато си на асфалт и на лек черен път без екстремни наклони и неравности караш на 4All независимо от атмосферните условия и пътната настилка.
            2. 4Lo се ползва при голям наклон предимно за изкачване, при изтегляне на голям товар(някой закъсал, лодка от водата и т.н.), при нужда от ниска скорост при преминаване през камъни например и при необходимост от постоянно пълноприводно задвижване.
            3. 4Lo е заключва принудително средният диференциал в отношение 50/50 за двата моста, НО НЕ ЗАКЛЮЧВА междуосвите диференциали.
            4. При 4Lo скороста на придвижване спада 2.72 пъти пру същите обороти и въртящия момент при колелата скача почти толкова. От тук е логично да се предположи, че тогава полуоски, диференциали, муфи, вериги и т.н. се натоварват значително.
            5. В режим 4Lo трябва да избягваш да въртиш много воланът. А на терен с добро сцепление, пък изобщо. По принцип силата на пълноприводното предаване е когато се движиш по права линия.
            6. В комплектация с QuadraDrive(LSD в преден/заден диференциал) независимо дали караш на 4Lo или 4All при забуксуване на някое колело газта НЕ СЕ отпуска, а продължаваш да подаваш газ, докато не сработи LSD-то и не завърти и колелата със сцепление. Това не е твърд блокаж(както и муфата в средния диферецниал) и сработва автоматично и приплъзването е почти неизбежно. Точно поради този показател - липсата на принудителен блокиране на някой диферецниал и вградената рама в купето, WJ-а с QD не е 100% джип според мен, но това си е лично мое мнение. НО въпреки това автомобилът преминава през места, за които аз все още се съмнявам, че ще успее и притрепервам всеки път дори и след близо 2 год. експлоатация, макар и при моя софт офроад. Аз лично до сега съм включвал лостът 2 пъти. Първия път преди да купя колата. И вторият път миналата "зима" за да проверя дали няма да е по-лесно да излязя от една широчка и дълбока поляна-пряспа, но излязох и на 4All, защото бях принуден да обърна в нея понеже предстоеше изкачане през подобна докато изляза на пътя.
            7. Когато се налага да превключиш от 4All на 4Lo, това става докато се движиш с 3-5км/ч и първо превключиш скоросите на N и докато колата се движи с изправен волан напред превключваш малкия лост директно на 4Lo БЕЗ ДА СПИРАШ на N, (предполагам за да могат да зацепят зъбчатките на бавните предавки). След това връщаш скоростния лост на R/D/4/3/2 или 1. Обратното превключваен се извършва при същата процедура.
            8. Малкият лост се слага на позиция N единственно и само когато ще те теглят. Имай предвдид, че той разкача силовото предаване, но не и предния от задния мост. За това ако ще те теглят - КАЧЕН ИЗЦЯЛО на платформа без висящи колела на пътя. Както и на техн. преглед гледай да сложат две ролки под свободния мост или да не въртят много другия.

            В книжката за дизеловите грандове пише, че след палене е хубаво да изчакаш 30сек. заради маслото. За да може да достигне до турбината.
            WG 2.7 CRD

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

              Еееее, колега imarh, цар си . Много благодаря. А N на малкия лост за какво служи и ползва ли се понякога.
              SUV

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                Първоначално публикуван от Dydo Преглед на мнение
                Еееее, колега imarh, цар си . Много благодаря. А N на малкия лост за какво служи и ползва ли се понякога.
                Виж т.8
                WG 2.7 CRD

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                  Т.е. при теглене и големия и малкия лост следва да са на N!
                  SUV

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                    Първоначално публикуван от Dydo Преглед на мнение
                    Т.е. при теглене и големия и малкия лост следва да са не N!
                    Баш. Но принципно ако малкия вече е не N, то големия няма особенно значение къде е. Но предполагам знаеш, че ключът може да се изважда само при позиция P на лоста на скоростите.
                    WG 2.7 CRD

                    Коментар


                    • #11
                      От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                      Принципно аз когато гася, първо натискам спирачка, включвам на N, дърпам ръчната, отпускам спирачката та колата да си легне спокойно и след това включвам на P. Това го правя когато има наклон де, поне така ми обясниха, че е хубаво, за да не се товари скоростната кутия. Иначе над 21 г. съм шофьор, никога не съм имал собствена кола автоматик, преди да вземем Санта Фе-то и почти никога не съм ползвал ръчна спирачка при автомобилите ми с ръчни скорости-нито за моментно спиране, нито при паркиране. Но сега с автомата е друго явно.
                      А само още нещо да те питам - когато е 4 all time въртят само задните, нали. Има ли проблем зимата при тръгване на наклон. Че имах едно време една Ц класа, не е за разправяне как се сучех по светофарите в големите снегове и лизгавици. Караше се, ама!
                      Това за ролките под свободния мост дето се слагат при технически преглед, нещо не ми стана ясно. Това в сервизите знаят ли го, т.е. какво точно следва да направят.
                      Последно редактирано от Dydo; 22-10-14, 10:03.
                      SUV

                      Коментар


                      • #12
                        От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                        Както казваше дядо Владо, 80% от проходимоста на един автомобил зависи от гумите, 10% от шофьора, 5% от разни умни системи и 5% от Онзи горе. Но с изправен Гранд с QuadraDrive и не много смешни гуми, ще се справяш в 97.5% от ситуациите в градски условия и републиканската пътна мрежа през зимният период при адекватно шофиране. Спокойно. Иначе ето как един Гранд, дето му "въртят само задните" потегля върху лед с АТ гуми(макар, че са по-скоро зимни АТ според мен)


                        Първоначално публикуван от Dydo Преглед на мнение
                        Това за ролките под свободния мост дето се слагат при технически преглед, нещо не ми стана ясно. Това в сервизите знаят ли го, т.е. какво точно следва да направят.
                        90% от пунктовете за техн. прегледки си нямат и идея за какво става въпрос. Тъпото е, че не приемат и съвет, 'щото са техн. пункт за проверка все пак, разбираш ли.... Иначе, когато се тестват спирачките и за да запазиш LSD-то e добре да се подложи по една свободнодвижеща се ролка под всяко колело на свободния мост(този които не е върху валяците). Защото когато завъртят единия мост, се развърта и другия и ако има голяма разлика между оборотите между двете му колела(например са сложили само една ролка), то тогава LSD-то ще се опита да развърти и блокираното колело. Ако не успее, дисковете в него се изпилват и изпичат и след 5 такива техн. прегледа оставаш с най-обикновен отворен диференциал.

                        Между другото с твоето СантаФе, което до колкото знам е фул тайм(за разлика от следващите) също е добре да се подложи поне една ролка под едното колело на свободния мост, когато ходиш на техн. преглед.
                        Последно редактирано от imarh; 22-10-14, 10:13.
                        WG 2.7 CRD

                        Коментар


                        • #13
                          От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                          Да, това което съм чел тук е, че джип (дори в широкия смисъл, а не само Jeep) с лоши гуми е доста по-зле от лека кола с галоши. Уж е по -тежък и логиката указва, че не би трябвало, ама на - с такова мнение са колегите от форума.
                          SUV

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                            Първоначално публикуван от Dydo Преглед на мнение
                            Да, това което съм чел тук е, че джип (дори в широкия смисъл, а не само Jeep) с лоши гуми е доста по-зле от лека кола с галоши. Уж е по -тежък и логиката указва, че не би трябвало, ама на - с такова мнение са колегите от форума.
                            Може би визират спирането му.
                            WG 2.7 CRD

                            Коментар


                            • #15
                              От: Въпрос за скоростите на куадрата при WJ!

                              Ами не знам, явно в някои от нещата дава проблем при лоши гуми, а и мненията са, че като цяло ГЧ не спирал добре. Дали е така, ще видим, ама то е нормално в сравнение с лека кола.
                              Понеже гледам, че в една тема именно си писал за вариациите на куадрата при ГЧ, ако взема колата живот и здраве, както казах ще видя какво пише, какви опции има и при наличието на допълнителни въпроси ще питам пак
                              SUV

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X