Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Ръчна спирачка на WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Ръчна спирачка на WJ

    Търсих тема с търсачката, но не открих и за това пускам нова. Джипката ми е 2000г. 4.7 бензин и ръчната ми недържи. Как какво и защо? Благодаря предварително.
    Станимир Дочев - тел.0888 939 434; 0897 800 790.
    Jeep Grand Cherokee * WJ * 4.7 V8 * Quadra Drive * LPG LR

    Ако можеш - дай, ако неможеш - признай!

  • #2
    От: Ръчна спирачка на WJ

    Първоначално публикуван от Дочев Преглед на мнение
    Търсих тема с търсачката, но не открих и за това пускам нова. Джипката ми е 2000г. 4.7 бензин и ръчната ми недържи. Как какво и защо? Благодаря предварително.
    Защото, ако не е от накладките в барабанчетата на задните дискове - може да се регулират ръчно с едни звездообразни там врътки, се сменя цялото жило със все натягащия механизъм. Няма опция за регулиране на дължината на жилото. Има някакви легенди по щатските форуми - да се засилиш малко на заден ход и да дръпнеш ръчната - така се оправяла хлабината, ама... не става. В случая говоря за Liberty, но предполагам, че концепцията на ръчната е същата. Първо трябва да свалиш задните дискове, за да видиш в какво състояние са накладките на ръчната. Може да са за смяна и дано да е от това. Продават се тука. В "роЦкауто.Цом" се продава и жило с натягащ механизъм, ама не съм гледал за цена. Механизмът е под жабката между двете предни седалки и лесно може да се види състоянието му.
    "An appeaser is one who feeds a crocodile, hoping it will eat him last." Winston Churchill

    Коментар


    • #3
      От: Ръчна спирачка на WJ

      Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
      ама... не става. В случая говоря за Liberty, но предполагам, че концепцията на ръчната е същата. .....
      Баш!
      0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

      Коментар


      • #4
        От: Ръчна спирачка на WJ

        Първоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
        Защото, ако не е от накладките в барабанчетата на задните дискове - може да се регулират ръчно с едни звездообразни там врътки, се сменя цялото жило със все натягащия механизъм. Няма опция за регулиране на дължината на жилото. Има някакви легенди по щатските форуми - да се засилиш малко на заден ход и да дръпнеш ръчната - така се оправяла хлабината, ама... не става. В случая говоря за Liberty, но предполагам, че концепцията на ръчната е същата. Първо трябва да свалиш задните дискове, за да видиш в какво състояние са накладките на ръчната. Може да са за смяна и дано да е от това. Продават се тука. В "роЦкауто.Цом" се продава и жило с натягащ механизъм, ама не съм гледал за цена. Механизмът е под жабката между двете предни седалки и лесно може да се види състоянието му.
        А пък на моя, под задната седалка, по средата ( закрит е с част от мокета ) има преход от едно към 2 жила. Има си гайка за регулиране и кантар ( май така се казваше ) за разпределяне към двете задни жила.

        П.П
        Свалянето на диска, за да видиш барабанните накладки е задължително... Може и да са се износили.
        WJ 4.7 Limited
        0889 70 70 42

        Коментар


        • #5
          От: Ръчна спирачка на WJ

          Моите бяха бая клеясали и Димата при дядо Владо го понапръска, пораздвижи и сега ръчната горе-долу става, но не бих разчитал на нея.
          WG 2.7 CRD

          Коментар


          • #6
            От: Ръчна спирачка на WJ

            Първоначално публикуван от Дочев Преглед на мнение
            ... ръчната ми недържи. ...
            Възможно е да са износени накладките, може да има и скъсано въже, а може и въжето(въжетата) да не са закачени като хората към механизма за задействане на накладките. Упражнението е малко тегаво и някой по-несръчен или мързелив монтьор може и да не го направи като хората.
            Ние не сме неутрални!

            Коментар


            • #7
              От: Ръчна спирачка на WJ

              При челюстните спирачни системи,едно от най-важните неща при проверка е вътрешния диаметър на барабана.При почти всички марки и модели допускът за износване е 1-1,5мм в диаметър.От там нататък няма да държи както и колкото да се "натяга" системата или да се подменят челюстите.Няма контактно петно...Иначе проблемите могат да бъдат няколко и/или да бъдат компексни,както се писа вече по-горе...
              0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

              Коментар


              • #8
                От: Ръчна спирачка на WJ

                Ако отзад е с дискови спирачки, ръчната е с малки накладки, разположени вътре в основата на ротора. Възможно е да са износени или даже изгорени и с отлепено и наронено феродо на накладките. Те са сравнително малки и лесно се потегля на ръчна, без почти да се забелязва, че ръчната не е освободена. Така бързо може да се износят и да не държат. Ако не са износени може да се налага почистване и регулиране чрез един механизъм с нещо като тресчотка, който осигурява необходимата хлабина на накладките. Трябва да се свали апарата с накладките и след това ротора за да се огледат накладките. Регулирането става чрез отвор в основата, който трябва да е затапен с гумена тапа и да е срещу зъбчатката на регулатора.
                Ето накладките в основата на ротора:

                Това е регулиращия механизъм, който трябва да е почистен и да може да се върти леко:

                Най-често причината е в самите накладки. Ако въжетата са здрави и на място, едва ли причината е в тях. Да, в средата отзад на тунела има т.н. люлка, но там май въжетата само се закачват, а няма вариант за натягане.

                Механизмът отпред при лоста на ръчната спирачка:
                Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                First impression is not always true. Get inspired.
                Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                Reading is sooo boring, unlike writing!

                Коментар


                • #9
                  От: Ръчна спирачка на WJ

                  Въжетата под задната седалка не се натягат, но може да се направи малка перестройка...и малко да се обере луфта на лоста.
                  Аз като отварях барабаните вътре всичко беше клеясало и в ръжда. Почистих всичко основно, прогоних въжетата, насторих накладките с винта който е показан на схемата от Алекс и затворих.
                  След като покарах джипа малко из квартала на ръчна спирачка всичко си дойде на мястото. Накладките ми въобще не бяха износени, то така и би трябвало да бъде. Използват се по принцип само в покой.
                  Volkswagen Touareg 7L 3.0 TDI V6 (224Hp)
                  O8867З7I78

                  Коментар


                  • #10
                    От: Ръчна спирачка на WJ

                    Първоначално публикуван от Savador Преглед на мнение
                    Въжетата под задната седалка не се натягат, но може да се направи малка перестройка...и малко да се обере луфта на лоста.
                    Аз като отварях барабаните вътре всичко беше клеясало и в ръжда. Почистих всичко основно, прогоних въжетата, насторих накладките с винта който е показан на схемата от Алекс и затворих.
                    След като покарах джипа малко из квартала на ръчна спирачка всичко си дойде на мястото. Накладките ми въобще не бяха износени, то така и би трябвало да бъде. Използват се по принцип само в покой.
                    Като видях схемата... вярно, че нямат гайка за настройка там.
                    А накладките се износват, особено като ги забрави някой с по-дълги токчета....
                    WJ 4.7 Limited
                    0889 70 70 42

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X