Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
    Да, определено съм го решил вече. Ще правя гранда, а черока ще продам.

    Лошо,
    60-литрова бутилка газ ще ми дойде доста оскъдна.
    80 литра и 4.0 идва перфектно.
    60 литра и V8 ми се струва, че ще малее яко.

    Ще питам някой мастер дали може да се сложи бензиновият резервоар 25-30 литра в багажника, а газовата бутилка да се разположи сама отдолу и да бъде с по-голям обем.
    Пиши едно ЛС на Кесаря. В главата ми се върти, че имаше някакви негови хора в Търново, които произвеждат нестандартни по форма и обем газови бутилки, отговарящи на всички стандарти. Ако спомените ми са верни, помисли и за варианта - оставяш си бензиновия резервоар, а на цялата свободна площ на дъното на багажника (и без това няма как да навреш в него резервна гума с размер по-голям от оригиналния) праскаш една плоска бутилка с височина от 20-25 см. (един ден като се опарича, аз смятам така да постъпя). Не съм и смятал обема точно, но ще се получи нещо с вместимост от 120 - 150 л. Така при среден разход в гората от 30/100 ще имаш преход на газ от порядъка на 400 - 500 км., няма да загубиш осезаемо обема на багажника, както това се случва с монтажа на бутилка тип "бойлер" и ще подобриш разпределението на тежестта между двете оси, преборвайки една типична "детска болест" на Черока и Гранда - леката задница. Като бонус ще получиш и непокътнатия бензинов резервоар, благодарение на който ще имаш резерв от още 250 км. преход - така където и в БГ да ходиш по горите, както и да караш, никога няма да мислиш за горивото и дали ще се добереш до бензиностанция, дори и нещо по газовата уредба да се скапе. От личен опит съм установил например, че зимата при температури под -15 С и при силно разреден антифриз в охладителната система (на -18С), изпарителя (клапана) на газовия инжекцион не смогва да изхрани двигателя при по-сериозен напън (а ти обичаш да си играеш в снега), въпреки че моя е 170 киловата и резерв - дал Господ. Просто компа превключва на бензин. Оправи се, като увеличих концентрацията на антифриза - явно влияе на топлоотдаването, ама човек като не знае и това му се случи в гората, а разполага само с 20-30 литра бензин - става кофти. Има го момента и, че ако решиш да ходиш някъде по чужбинско и не си наясно с бензиностанциите там (работно време и на кои има газ), ще си спестиш много нерви и обикаляне, а не както аз - отивайки с кола за първи път в Гърция, да разбера по трудния начин (много обикаляне, псуване и нерви), че почти няма денонощни бензиностанции извън магистралите...

    Дано съм ти бил полезен. Успех!

    Много ме заинтригува момента с обръщането на раздатката? NP 231 може ли да и се случи това и колко ще е успешно ? къде ще се падне лоста за превключване,
    За това не бих си позволил да ти давам акъли, поради недостатъчна компетентност! Питай Близнаците за тая работа- няма да те върнат никогиш...

    Коментар


    • #32
      От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Благодаря Марто, припомни ми някои моменти....
      Вярно, че имаше случаи в които при минус 15 градуса и обороти над 3000 газовата отказваше да пълни и съм карал на бензин. Пък в снега си трябват обороти и не може да сметнеш колко време и гориво ще ти отнеме прибирането.
      Питал съм газаджиите и те казват, че може да се настрои да пълни, но после като се затопли пак трябва да се правят корекции. Хубаво е все пак да имам резервен вариант в случай, че нещо по газовата откаже.

      Идеята за нестандартна бутилка равна с пода е много добра. Ако може да се направи това ще избера!



      Резервната гума ще изкарам извън купето. Голяма гума вътре няма да се събере, въпреки че съм виждал в щатските форуми, че вмъкват 33-35", но сама по себе си такава голяма гума окупира доста свободно пространство в багажника.
      Ще направя стойка отзад пред задния капак и там ще стои.
      В момента малкия черок я носи горе на багажника си, но опита ми показва, че не е добър вариант това в сравнение със стойка на задната броня. Просто е по-евтин за реализиране.
      Горе на багажника мисля има повече неудобства: вдига ми центъра на тежестта, трудно достъпна е и доста трудоемка е за сваляне и качване, създава заедно с багажника голямо челно съпротивление и не на последно моято специално в моя случай не ми позволява да си прибера джипа в гаража.
      Така, че за багажник на тавана забравям, няма да имам такова чудо.
      Единственото неудобство при стойка отзад за което се сещам е ,че ще трябва малко повече време да си отворя задната врата.
      Последно редактирано от verter; 21-06-13, 06:40.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • #33
        От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Първоначално публикуван от danvan_ Преглед на мнение
        Очаквах го, но не исках да ти се мешам ... 8-мака сие 8-мак ...
        Успех в начинаето и прати едно ЛС колко искаш за черока ...
        Дани, осмакът наистина е една от последните причини заради които се спирам на гранда.
        4.0 литровия двигател е страхотен. Нищо не ми липсва при него. Просто гранда с 4.0 няма да се държи като малкия черок и си иска по-голям двигател и затова и има.
        Ще ми липсват сериозно предните седалки на малкия черок. Тези на гранда не са ми много удобни, но това принципно може да се преправи по натам с някоя спортна двойка отпред.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • #34
          От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
          а на цялата свободна площ на дъното на багажника (и без това няма как да навреш в него резервна гума с размер по-голям от оригиналния) праскаш една плоска бутилка с височина от 20-25 см.
          Такава "бутилка" ако видя живо няма да повярвам на очите си
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • #35
            От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            И що...?!!!

            Коментар


            • #36
              От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              Има си такива бутилки и аз това бих предложил. По-лесно, по-евтино сякаш и по-полезно е така. Щото махнеш ли си бензиновия... губиш там 80-90 литра бенз, което за преходи си е полезна автономия...

              Коментар


              • #37
                От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
                Такава "бутилка" ако видя живо няма да повярвам на очите си
                Той има предвид тороидална бутилка. Те са горе долу толкова на височина

                Коментар


                • #38
                  От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  Първоначално публикуван от Денислав Димитров Преглед на мнение
                  Той има предвид тороидална бутилка. Те са горе долу толкова на височина
                  Нямам точно това предвид, а направата на "бутилка" с форма - пасваща идеално и използваща максимално наличното пространство. Липсата на форма - разпределяща равномерно налягането в/у стените на бутилката се компенсира с дебелината им (на стените) и здравината на заваръчния шев. Правят се нестандартни изделия, понасящи много по-големи налягяния от смешните десетина атмосфери при LPG и не виждам някакъв проблем за направата на подобна "бутилка" - стига човек да има необходимите знания, умения и обурудване.

                  Коментар


                  • #39
                    От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    Има такива бутилки и някой даже с много по сложни форми. Проблема тук е цената, защото се проектира единична бройка, прави се ръчно и се изпитва самостоятелно. Нивомера също е доста специален и той струва едни пари...
                    "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

                    Коментар


                    • #40
                      От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Има още един "малък и незначителен" проблем с плоските бутилки в багажника - Гранда както и всяко друго МПС се деформира и при удар от зад като се сгъне тази бутилка дали няма да се спука и ....

                      Вие си знаете, аз съм маниак на ДЖИЙП марката но заради едно изтичане на газ което ми се случи докато спусках един много стръмен баир в балкана, се отказах от бензиновите автомобили, ако си взема отново бензин ще си купя готов резервоар за състезателни цели и ще го напълня с едни като дунапренчета, които има в бойните машини и самолети, против изтичане и т.н...

                      Резервоар състезателен струва около 1000 лева мисля а газова бутилка аз лично бих сложих 80-100 литрова цилиндър плътно зад задната седалка с усилено закрепване не с тия мижи да те лажем метални лентички както ги слагат стандартно, същите лентички се късат при рязко спиране какво остава за удар и т.н.

                      И лично аз бих поставил газовите тръбички да преминават около средата на джипа не зкачени по "псевдо рамата" при удар страничен ще се скършат като солети заради здравината на псевдо рамата, задължително клапан за газта на самата бутилка(новите май всички го имат) + клапан при двигателя и авариен ключ за прекъсване на всички вериги по джипа(ключ маса).

                      Газовата бутилка може да се термоизолира след подходящо третиране против корозия и така да се минимизират проблемите зимата и лятото с жегата.

                      Ако резервната гума е 33-35" и е отзад навън, с тежката газова бутилка + резервоар + багаж без хората би трябвало да се постигне перфектен баланс на тегло преден и заден мост, моя черок беше точно 1 тон на мост, това зареден напълно + 100 кг задкормилна мас понеже съм перфекционист за да постигна баланса аз преместих акумулатора отзад над моста също, това помага и на возията и на проходимоста и сваля мъничко центъра на тежеста.

                      Имай в предвид, че колкото повече отдалечаваш тежеста от моста и преден и заден, толкова повече товариш окачването и при друсане става весело, идеята е тежеста да е максимално близо/над мостовете. По същата логика аз никога няма да си сложа лебедка отпред, просто ще си имам лебедка мобилна с полиспаст която би седяла ниско долу в багажника.

                      Успех и поздравления за начинанито, и да пускаш много снимки
                      Бъдете живи и здрави!

                      Коментар


                      • #41
                        От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Владо,не е тайна за никой,че Nissan Patrol не ми е любим джип,но или къс Patrol или късо G са най-безболезнените отговори на твоите въпроси .Всъщност като се сетя ,че влачиш багаж и кучета,може и дълга база.

                        Коментар


                        • #42
                          От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Никола, добре ми звучи и щях така да направя, ако не си бях купил гранда миналата година. Сега не мога да го продам на цената на която го взех, а и два автомобила да чакам да се продадът, после да търся читав нисан или тойота, после да навлизам тепърва в техния свят и тунинг възможности и поддръжка....става ми прекалено сложно.

                          При гранда знам какво да правя, имам вече опит, знам какво да си купя, как да си го направя и всичко това ми е доста удобно.

                          Освен всичко искам да си вдигна Гранд щото ме кефи, а това е много важно. Запалил съм се по американските джипки много здраво и искам засега да се занимавам с тях.
                          Иначе респект към Нисан ,Тойота и Бенц, но на този етап не мисля, че това са моите джипове. Някой ден, може би, нямам ни най-малко против.
                          Напълно наясно съм, че гранда няма да е здрав и издръжлив колко тях, но знам че това ще си е моя гранд, който искам да имам и това ми е достатъчно.




                          Отправил съм запитване вече за специалната бутилка. Да видим колко ще струва и дали забележките, че е опасна при евентуален удар отзад ще се окажат реални.
                          В краен случай отново ще жертвам половината багажник с нормална 100 литрова бутилка опряна по дължина на задните облегалки.

                          То като вдигна гранда, ако не дай Боже някой спре в мен то, ако е кола по скоро ще влезне под джипа и няма да засегне здраво багажника. Тогава даже е по-опасно, ако бутилката за газ е вмъкната на местото на оригиналния резервоар.

                          Като цяло днес си мислех, че комбинацията отдолу 60л газ + 25 бензин не ме урежда никак за офроуд. Нито газта ще ми стига, нито мога да разчитам на бензин. Инак за ежедневна шосейна употреба е добро решение.
                          Последно редактирано от verter; 21-06-13, 15:38.
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • #43
                            От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение

                            То като вдигна гранда, ако не дай Боже някой спре в мен то, ако е кола по скоро ще влезне под джипа и няма да засегне здраво багажника. Тогава даже е по-опасно, ако бутилката за газ е вмъкната на местото на оригиналния резервоар.

                            Като цяло днес си мислех, че комбинацията отдолу 60л газ + 25 бензин не ме урежда никак за офроуд. Нито газта ще ми стига, нито мога да разчитам на бензин. Инак за ежедневна шосейна употреба е добро решение.
                            Газовата бутилка е много по-здрава от всеки фабричен резеровар, последните са правени от станиол за готвене, дебели са колкото цигарена хартия...

                            На дълъг път освен в Австралия и Русия, надали има територия с по-отдалечена бензиностанция от 100км.

                            Офроуд ако искаш преходи, вземаш едни метални/пластмасови туби 10-15-20 литрови и си ти, от опит говоря офроуд разхода ми е около почти наполовина на градския разход, особено с големия двигател като твоя... тубите ги носиш при нужда, като са празни НЕ тежат и дори и на тавана може да го сложиш или от зад на джипа...
                            Прикачени файлове
                            Последно редактирано от BatGeorgeone; 21-06-13, 15:46.
                            Бъдете живи и здрави!

                            Коментар


                            • #44
                              От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Насочиха ме към този вариант:

                              Няколко тънки и дълги бутилки (пури) като на метанова уредба. Легнали на пода напречно една до друга. Примерно 3-4 и свързани с винтили.
                              Предполагам газаджиите ще знаят как се свързват. Ще поразпитам за направата на такива.
                              Ще гледам да се получи втори под на багажника, висок примерно 15-20см. Така багажника би ми бил доста по полезен от стандартна 100 литрова бутилка зад седалките, а и ще си запазя капацитета на бензиновия резервоар, така че да не се налага да нося туби с гориво, които пак ще искат място при положение, че няма да имам багажник на тавана.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • #45
                                От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                                Насочиха ме към този вариант:

                                Няколко тънки и дълги бутилки (пури) като на метанова уредба. Легнали на пода напречно една до друга. Примерно 3-4 и свързани с винтили.
                                Предполагам газаджиите ще знаят как се свързват. Ще поразпитам за направата на такива.
                                Ще гледам да се получи втори под на багажника, висок примерно 15-20см. Така багажника би ми бил доста по полезен от стандартна 100 литрова бутилка зад седалките, а и ще си запазя капацитета на бензиновия резервоар, така че да не се налага да нося туби с гориво, които пак ще искат място при положение, че няма да имам багажник на тавана.
                                Така мястото дето е резервната гума ще остане празно. Най-добре изчакай да ти дадът отговор дали може да ти направят бутилка, пък цената колкото и да е все ще я преглътнеш, но повече от 6-700 фурнира няма да струва

                                Поздрави !
                                п.п. това което успях да намеря в американските форуми е че на мястото на резервната гума се побира до 32"/11,5"/R 15 гума, след малко сметки установих, че пространството което е свободно е около 145л. дори и 20-25% от пространството да остане неизползвано пак ще останат 100-тина литра за газ която да речен ако се пълни на 20% остават 80л газ. Какво по хубаво от това ?!
                                При разход 30/100 - 250км + още толкова на бензин = сафари

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X