Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Разсъждения на тема разход ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Разсъждения на тема разход ?

    Карам Гранд Чероки 4.7 вече 6-7 месеца, от самото начало разхода ми е значително по-висок от всеки друг подобен, градско даваше 25 бензин и 27 газ при най-кротко каране, навън със 70 км в час даде 19л. газ, което е сигурен признак че нещо не е наред, гледайки краткия трим всичко изглеждаше нормално, движеше се около 5% в плюс и минус, на пръв поглед нищо смущаващо. Започнах с изхвърляне на всички катализатори ( три броя) и излъгах задните две сонди за да не свети чека с грешка Р 0420, имах неработеща задна ламбда която смених с универсална ( тя не е важна за разхода), имах задържане и греене в спирачните апарати което отстраних, свещите бяха леко износени и също ги смених с нови, почистих дросела и степера които бяха мръсни. Разхода спадна съвсем леко, продължих със спортен филтър KN който даде повече въздух и борда спадна чувствително надолу, междувременно изхвърлих и задното гърне като генерацията остана само една тръба, карайки много кротко и използвайки цялото си умение на водач свалих разхода до 22л.газ с 50% градско и 50% околовръстно, по борда спаднах до 22.4л., което пак е множко. Според колегата Кинекс чиито съвети следвам неотлъчно по отношение на разхода в горните точки, много важни са предните ламбда сонди, гледах ги на скенер ( имам няколко собствени), на пръв поглед си работят сондите отлично, гледах осцилограми на всяка една поотделно, не са лениви, сутрин се включват бързо или почти мигновенно, подгряването им е наред, марката им е Денсо, единствено ме смущава че работят в много тясна амплитуда. Тези сонди са с диапазон от нула до един волт ( при пълна изправност), а синусуидата която дават моите е от 0.6 до 0.7 волта ( скъсена амплитуда), има и още една смущаваща стойност която обобщава работата на всяка една сонда в проценти, нещо като трим за съответната сонда, тези стойносто бяха много високи, за едната предна сонда B1S1 ( предна лява) даваше 96% бедно гориво, а за B1S2 ( предна дясна)показваше NA, или няма данни ( толкова са зле че не ги чете), иначе не записваше никаква грешка, задната сонда която вече бях заменил с нова си даваше собствен трим от няколко процента ( както е редно), и синусоида от 0.1 до 0.9 волта (както е редно). Зачетох братските руски сайтове защото в нашите няма нищичко по темата, там хората ми отвориха очите, ламбда сондата е консуматив, работи на галваничен принцип, нещо като батерийка, която произвежда ток и се износва, живота им е между 50 000км и 150 000км., според качеството на производителя и начина на ползване, качество на горивата, късите разстояния и т.н., ние ги имаме за вечни и чакаме да умрат напълно за да ги смениме, да ама не, те остарявайки симулират правилна работа, но компа ги разпознава неправилно като бедна смес и блъска гориво в преразход. Колегите от руския форум на JEEP са стигнали до извода че такива сонди трябва да се сменят веднага, за да се запази нисък разхода, е колко му е, става за 5 минути, имах още една универсална сонда Бош под ръка колкото за проба, навих я веднага, прехвърлих оригиналната букса и подкарах колата. Голям майтап, за 20 километра пробег борда спадна от 22.4 на 16.7 на сто по околовръстното шосе, това при положение че другата предна сонда все още е стара и нефелна. Веднага поръчах на Joro CSKA две нови сонди от Рок ауто, по двайсетина долара са специални предни на Денсо за нашите мотори, за да не ползвам универсални заместители ( не че с тях няма да стане), та сега чакам в края на другата седмица да дойдат новите сонди Денсо, и ще засека точно колко ще спадне реалния разход, убеден съм че ще постигна добър резултат. Та проверете какво е положението при вас, хваща се много лесно с подходящ скенер, за съжаление повечето майстори няма да обърнат внимание на амплитудата на синусоидата, гледат дали има осцилация, ако има синусоида всичко било наред, ужас, пълно невежество !!!
    Последно редактирано от TOYO; 06-04-13, 19:51.
    TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

  • #2
    От: Разсъждения на тема разход ?

    Добре,

    спрямо информацията тук,

    как да разберем дали сме по Federal или California?

    Или 12" или 18" pigtail ламбди ми трябват, а?

    Коментар


    • #3
      От: Разсъждения на тема разход ?

      Моя 4.7 има четири ламбди, и според горната схема излиза че е Калифорния, резбата на сондите ми е стандартна като на всички масови коли, нищо екзотично. При теб колко сонди имаш, ако са две си Федерал, общо взето тази инструкция е написана за хамериканци, как да развият и как да завият сондата, смешна работа, а как да разбереш кога е умряла никой не пише.
      Последно редактирано от TOYO; 06-04-13, 20:48.
      TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

      Коментар


      • #4
        От: Разсъждения на тема разход ?

        Изчисти си също и Intake Air temperature sensor(до TPS,виж в интернет).
        Това е като ламбда сондата,само че преди изгарянето на сместа.
        Този сензор може да се чисти,но внимателно.Представлява нещо като топче свързано с 2 телчета.
        Със спрей за спирачки става.Пръскаш и внимателно с памук и клечка за зъби,или малка отвертка.
        Самия сензор си има цвят,моя беше син,но го разбрах след доста търкане докато се махна черното отгоре.Мери температурата на въздуха при подготвяне на горивната смес,и също оказва влияние.
        Тези сензори работят,но не отчитат правилно именно заради мръсотията,която при Intake Air temperature sensor може да изчистиш,докато при ламбда сондата има изгорели газове и по-висока температура,и по-малки дупчици и се зацапва/нагаря необратимо.И си работи,но е все едно да опипваш някоя мадама с боксови ръкавици на ръцете
        Аз съм за смяна на ламбда сонда ,но не е пристигнала още,и междувременно изчистих Air Temp. сензора и веднага усетих подобрението.Не ми се мисли ,като ми пристигне ламбда сондата
        (с друг Jeep съм-2.5,но принципа е същия)

        Коментар


        • #5
          От: Разсъждения на тема разход ?

          Благодаря за идеята колега, четох някъде за този сензор, но наистина още не съм го чистил, немога да стигна до него, все ми излиза нещо друго за правене, още днес ще го почистя, имам специален спрей за почистване на електроника, и още един за дебитомери на спиртна основа, изпарява се без да остава следи, ще му извадя цвета веднага. Тука във форума има едно момче мисля че беше от Норвегия, той пишеше че неговия 4.7 там му давал 15-16 бензин в лек градски режим, разбира се тяхния бензин не е като нашия, но все пак аз си мислех че се майтапи, накрая ще излезе прав, той споделяше че е правил всички тези процедури, сонди,свещи, филтър, чистене, и резултата не закъснял, а най-приятното за мен е че мощността се запазва, джипката се стрелка все така бързо като преди с по-високия разход. Забелязах че картерните газове замърсяват постоянно дроселната клапа и степера, ако искам да се чисти трябва да ги чистя през 5000 км, мисля си какво ще стане ако отведа картерните газове надолу под мотора, ще пусна един 12мм. маслоустойчив маркуч низко долу под колата за да не ми мирише, и ще затапя дупката на входящия маркуч, зная че тези пари смазват дросела, но като започнат да прекаляват с мазането се отвеждат навън ?
          Последно редактирано от TOYO; 07-04-13, 06:56.
          TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

          Коментар


          • #6
            От: Разсъждения на тема разход ?

            Този маркуч от картера един майстор специално го питах за това,
            и той ми каза отвън да е,няма проблем и по-добре било.
            Само го хвана с една свинска опашка да не се навре където не трябва.
            Обаче после аз си го върнах към кутията,правейки следните разсъждения:
            понеже карам на газ,а газта изсушава-май по- добре картените газове да изгарят,понеже вероятно омасляват що-годе.

            Коментар


            • #7
              От: Разсъждения на тема разход ?

              Как така градско гори 15 -16 , като по каталог (книшка) го дават да гори 20.600л. и то при нов мотор , а мотор на 10 и кусур години и то 8-мак сложи му още 3-4 л. Ааааа..... моливиса изкарахте ги малолитражки тез Гаски

              Коментар


              • #8
                От: Разсъждения на тема разход ?

                Натиснете снимката за да я уголемите

Име:air.jpg
Прегледи:1
Размер:9.0 КБ
ID:5468825Натиснете снимката за да я уголемите

Име:idle air control.JPG
Прегледи:1
Размер:201.0 КБ
ID:5468826Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IAC.jpg
Прегледи:1
Размер:160.6 КБ
ID:5468829

                Продължавам да се изказвам,извинявам се ако си запознат,колега,с тези неща.И така:
                Ако ще ровиш в района,изчисти и това-Idle Air Control(IAC).
                Контролирало достъпа на въздух при отпуснат педал на газта,т.е. при свободен ход.
                При мен имаше много боклук там,положението му е такова,че събира.
                Добре е да свалиш цялото тяло където е клапата ,за да изчистиш и леглото на този Idle Air Control,
                а и всичко вътре.Монтаж/демонтаж = 2-3 мин.
                Тези спрейове за спирачки/дебитомери и другите подобни затова имат такова голямо налягане,
                за да не се налага да бъркаш в разни тръби и кьошета,а самата сила на струята сваля веднага мръсотията,
                и всичко става като ново .

                Коментар


                • #9
                  От: Разсъждения на тема разход ?

                  Така ми каза колегата, и аз знам колко пише в книжката, ще видим какво ще покаже накрая, борда не е точно мерило. Иначе днес почистих температурния датчик ( Intake Air temperature sensor ) намира се под степера, забоден е в смукателния колектор на пред последния цилиндър, има сива букса с две кабелчета, след сваляне на буксата, хващате датчика с два пръста, трябва да се завъри леко в обратната на часовниковата страна (около 45 градуса), и после се изважда право нагоре, цялата операция трае 5-6 минути. Наистина първоначално беше черен, от подкартерните газове, почистването със спрей не помага, искаше си търкане с памук. Сериозно се замислям да изкарам картерните газове навън, ще стане много лесно, зад двигателя има един тройник, той събира газовете от лявата и дясната глава и ги отвежда към дросела, направо от него с един маркуч мога да ги изпратя под мотора, тогава тези почиствания ще останат в историята, въпроса е какво ще изгубя от липсата на картерните газове. Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_0396.jpg
Прегледи:1
Размер:151.9 КБ
ID:5468841
                  Последно редактирано от TOYO; 07-04-13, 15:13.
                  TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

                  Коментар


                  • #10
                    От: Разсъждения на тема разход ?

                    Благодаря за инфото! Ще го направя със сигурност! На моя стойности под 21-22 на борда не съм виждал. Мислех, че е заради тежкия ми крак и 32" гуми, но явно проблема е друг.
                    99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                    It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Разсъждения на тема разход ?

                      Даже и моментни такива стойности ли не сте виждали, бре?!

                      Ще се позамисля относно почистването на тези датчици и ламбдите... Определено.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Разсъждения на тема разход ?

                        Първоначално публикуван от TOYO Преглед на мнение
                        въпроса е какво ще изгубя от липсата на картерните газове.
                        Ако този мотор има PCV клапан, ще загубиш и активната вентилация на картера, а без нея маслото става на боза за 1000 км.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Разсъждения на тема разход ?

                          Първоначално публикуван от Kiril. Преглед на мнение
                          Този маркуч от картера един майстор специално го питах за това,
                          и той ми каза отвън да е,няма проблем и по-добре било...
                          Преди време на всяка таксиджийска жигула и висеше такъв маркуч и пушлявеше под двигателя. А дали е полезно или не за двигателите на нашите джипки подобно изпълнение - някоя "голяма глава" трябва да каже и аргументира естествено. Аз моят маркуч няма да си го провеся (на джипката де).
                          Jeep WJ 4.7
                          Ex WJ 4.7, Ex ZJ 5.9

                          Коментар


                          • #14
                            От: Разсъждения на тема разход ?

                            Двигателят има PCV клапан.
                            През тая висяща отдолу тЪрба / мЪркуч няма ли опасност да смукне вода при някое газене в рекичка или да се затапи с рядка кал при кални офанзиви ?
                            България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Разсъждения на тема разход ?

                              Ауспухът може ли да се запуши при такива условия?

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X