Обява

Свий
Няма добавени обяви.

зареждане с 100 октана системно за или против

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • зареждане с 100 октана системно за или против

    Пускам темата, понеже днес при един приятел в сервиза видях едно поло, което е карано системно с 100 октана, защото малкото гъзе си мислело, че ще бъде по бързо от всичките си прятелчета Та, бяха го отворили и буталата все едно материалът им се беше разпаднал по ръбовете и сериозно се уплаших, защото аз от както съм взел джипа само 100 октана на омв или на шел 99 пауър рейсинг сипвам и сега незнам да се притеснявам ли или да не се притеснявам?

  • #2
    От: зареждане с 100 октана системно за или против

    Някой писа наскоро, но не помня в коя тема, че разликата 100 октана е 95 с добавка. Реално вдигаща октановото число, та се предполага, че има и различни добавки, с различно качество. Принципно май е по-смислено да се сипва 95, а добавката да си я сипваш лично... ако не друго, ще по-ефтино. Някои двигатели обаче не могат да се карат със 100 октана, това поло може да е от тях. Принципно би следвало да има проблем с по-ниско число. Нищо ли не пише в книгата на колата? При мен на вратичката за зареждане пише да не се сипва под 95, но нищо за повече. Но аз нещо не усещам много разлика и си карам с 95.

    Имаме си и тема: http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=39136

    Коментар


    • #3
      От: зареждане с 100 октана системно за или против

      "100 октана" и "скъпа нафта" = пари на вятъра...
      Пробвал съм на различни коли и никога не съм усетил разлика...
      помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

      Коментар


      • #4
        От: зареждане с 100 октана системно за или против

        Първоначално публикуван от Тедо /LJ73/ Преглед на мнение
        "100 октана" и "скъпа нафта" = пари на вятъра...
        Пробвал съм на различни коли и никога не съм усетил разлика...
        Щото си карал коли дето не могат да покажат разликата. При правилните разходът пада с до 2/100.

        И 100 не е 95 с добавки или поне не винаги. Аре няма да казвам марки кои стават кои не.
        И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

        Коментар


        • #5
          От: зареждане с 100 октана системно за или против

          и с 300 октана да зареждаяш, ако 'ПРИЧУКА АВАНСА" е все тая.
          Нафтата Октани няма.

          Коментар


          • #6
            От: зареждане с 100 октана системно за или против

            Това лапе да не би да е от онези дето с последните си пари сменят маслото на колата, ама ги е срам да сложат някакво от 8-10 лева, а се гъзеят и наливат от 50...

            А после като нямат пари за бензин търсят начин да накарат колата да върви икономично. И обедняват горивната смес, а системна работа с бедна горивна смес е лоша работа.
            Според мен на двигателя няма да му стане нищо от гориво с по-високо октаново число.
            Много хора си мислят, че числото показва "силата" на бензина, един вид колко енергия може да отдаде, а всъщност числото обозначва устойчивостта на горивото срещу детонационно горене. Което в подходящия двигател както търтьо каза ще доведе до по-добра работа на двигателя заради възможността на бензина да гори устойчиво в гадните режими. Което пък води до по-добро ускорение, оттам и усещането, че бензина е "по-силен".
            На обикновен двигател по-високата устойчивост против детонации може само да му е от полза.

            Лично мнение.
            Има ли желание-има и начин!

            Коментар


            • #7
              От: зареждане с 100 октана системно за или против

              Първоначално публикуван от Кольо Преглед на мнение
              На обикновен двигател по-високата устойчивост против детонации може само да му е от полза.

              Лично мнение.
              Да, ма понеже няма да има разлика нито като разход нито като вървеж лекинко нема сми
              И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

              Коментар


              • #8
                От: зареждане с 100 октана системно за или против

                Е не разбрах да продалжавам ли да си карам WJ 4.7 с 100 октана или не, може ли да му стане нещо . Все пак е голям двигател , онова поло май беше 1.4

                Коментар


                • #9
                  От: зареждане с 100 октана системно за или против

                  При модуса скъпата нафта ми сваля разхода осезаемо. Мр2кта повече се усещаше ако сипя 100, а Х-а нещо не мога да го хвана. Той така и така ме лепи яко за облегалката /така де, аз щото не съм карал по-вървежно, като свикнеш и ти се струва тромаво, примерно мр2-то в началото много ми се струваше сила, пък като посвикнах взе да ми се струва тромава/ и някак като вървеж не го регистрирам особено. Като разход май не съм си играл да засичам, а и никога не съм имал чист 100, смесва се със останалото 95 и става смесица.

                  Коментар


                  • #10
                    От: зареждане с 100 октана системно за или против

                    Нищо няма да му стане, ама на тоя куц кон 100 октана е просто разхищение на пари.
                    И азъ вамъ г~лю: просите и дастсѧ вамъ: ищите, и ωбрѧщете: толцыте, и ωтверзетсѧ вамъ: всѧкъ бо просѧй прiемлетъ, и ищѧй ωбретаетъ, и толкоущемоу ωтверзетсѧ

                    Коментар


                    • #11
                      От: зареждане с 100 октана системно за или против

                      Айде пак тая тема.

                      Да се сипва високооктанов бензин има смисъл на кола с достатъчно форсиран двигател с достатъчно умна система за управление. Такъв двигател трайно работи в режим на октан-корекции със съответната загуба на мощност и преразход. Като му се сипе по-високооктанов бензин, по-често ще си е в оптималния режим или поне по-близо до него.

                      По-съвременните двигатели (да се чете: многоточково-инжекционните които имат нок-сензор) по принцип са такива и някакъв ефект ще има. Но на повечето коли - малък.

                      За да се опекат буталата, само високооктанов бензин от бензиностанцията не е достатъчен. Трябва по-сложна смес (каквито рацерчетата забъркват понякога) или повреда в управлението на двигателя (някои от повредите ги наричат "тунинг", ама е все тая).

                      Старите двигатели (с ниска степен на сгъстяване, стоящи клапани и тн) имат проблеми с новите бензини не заради октановото число, а заради скоростта им на горене - тя има съвсем малко общо с октановото число, но на бензини, продавани в една и съща година е приблизително еднаква. Независимо какво пише на колонката.

                      И накрая, има различно калорични бензини. Когато от рафинерията дойде 100-октанов, той обикновено е с 2-5% по-калоричен от 95-октановия, заради различния си състав. Пак оттам идва различно кислородно отношение и ако имате късмет всичко да пасне, ще получите тия 2-5% във вид на допълнителна мощност и икономия. Ама няма да ги усетите.

                      Коментар


                      • #12
                        От: зареждане с 100 октана системно за или против

                        Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                        и с 300 октана да зареждаяш, ако 'ПРИЧУКА АВАНСА" е все тая.
                        Нафтата Октани няма.
                        Не нафтата има Цетаново число.
                        Гори ама въри к'о мързи ви да наливате ли?

                        Коментар


                        • #13
                          От: зареждане с 100 октана системно за или против

                          Специално за 4.7 двигател никаква причина не виждам да използваш 100 октана. Двигателя е дефорсиран, производителя го дава да се кара с бензин 86 или 84, така че нищо не печелиш от 100 те окатана, само плащаш повече за литър бензин.
                          Grand Cherokee 4.7 Quadra Drive Limited (WJ) 2002
                          Audi A6 2.7 TDI (4F) 2008

                          0885372997 - Дани

                          Коментар


                          • #14
                            От: зареждане с 100 октана системно за или против

                            А има ли при WJ-то 4,7 нок-сензор?
                            в общия случай, питащия, приема за точен и коректен,само отговора който е очаквал.....
                            Land Rover Discovery 4 & VW Touareg 3.0TDI

                            Коментар


                            • #15
                              От: зареждане с 100 октана системно за или против

                              Първоначално публикуван от danvan_ Преглед на мнение
                              Специално за 4.7 двигател никаква причина не виждам да използваш 100 октана. Двигателя е дефорсиран, производителя го дава да се кара с бензин 86 или 84, така че нищо не печелиш от 100 те окатана, само плащаш повече за литър бензин.

                              Това е единственно мнение на място! Всичко останало е СПАМ и ФЛУД.
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X