Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с ГРАНД 2.7

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Проблем с ГРАНД 2.7

    В общи линии става въпрос за това: Захранващото напрежение от 5 V на сензора за позиция на педала за газ е или по-голямо от 5.1V, или по ниско от 4.9V, т.е. различно от необходимото. Измерва се при включен контактен ключ в положение -ON.
    Предполагаеми причини: прекъсната маса -5V; прекъснат кабел със сигнал от самия сензор или дал на късо към масата на самия сензор.

    Но не прочете ли и процедурата, която са описали за измерване и откриване на проблема:
    TPS TEST

    You should have 5 volts going into the Throttle Position Sensor (TPS). It is best to use an analog meter (not digital) to see if the transition from idle to WOT is smooth with no dead spots. With your meter set for volts, put the black probe on a good ground like your negative battery terminal. With the key on, engine not running, test with the red probe of your meter (install a paper clip into the back of the plug of the TPS) to see which wire has the 5 volts. At idle, TPS output voltage should be greater than .26 volts but less than .95 volts. Move the throttle and look for smooth meter response up to the 4.49 at WOT. The other wire will be the ground and should show no voltage.

    Perform the test procedure again and wiggle and/or tap on the TPS while you watch the meter. If you notice any flat spots or abrupt changes in the meter readings, replace the TPS.

    The TPS is sensitive to heat, moisture, and vibration, leading to the failure of some units. The sensor is a sealed unit and cannot be repaired only replaced. A TPS may fail gradually leading to a number of symptoms which can include one or more of the following:

    -Poor idle control: The TPS is used by the ECU to determine if the throttle is closed and the car should be using the Idle Air Control Valve exclusively for idle control. A fault TPS sensor can confuse the ECU causing the idle to be erratic or "hunting".

    - High Idle Speed: The TPS may report faulty values causing the engine idle speed to be increased above normal. This is normally found in conjunction with a slow engine return to idle speed symptom.

    -Slow engine return to idle: A failing TPS can report the minimum throttle position values incorrectly which can stop the engine entering idle mode when the throttle is closed. Normally when the throttle is closed the engine fuel injectors will be deactivated until a defined engine RPM speed is reached and the engine brought smoothly to idle speed. When failing a TPS will not report the throttle closed and fueling will continue causing the engine to return to idle very slowly.

    -Engine Hesitation on Throttle Application: The TPS is also used by the ECU to determine if the driver has applied the throttle quicker than the Manifold Air Pressure sensor can read. The fueling is adjusted accordingly to cope with the sudden increase in air volume, however a faulty sensor can cause the ECU to ignore this data and the engine will "hesitate" when applying the throttle. In extreme cases with the engine at idle, a sudden application of full throttle can stall the engine.

    - Engine Misfire: A faulty TPS can report values outside the acceptable range causing the ECU to incorrectly fuel the engine. This is noticeable as a slight misfire and can trigger the misfire detection software and/or Malfunction Indicator Lamp (MIL) light on the dashboard. Extreme cases can cause excessive misfires resulting in one or more cylinders being shut down to prevent engine and catalytic converter damage.

    Към този датчик Throttle Position Sensor (TPS) отиват обикновено три кабела: един с +5V - захранващ сензора; един -5V т.е. маса и един с изходен сигнал /вариращо напрежение/, който отива към ECU. Намираш мултицет /за предпочитане е аналогов със стрелка, защото е по чувствителен/. Единия /черния/ край на пипалата на мултицета захващаш стабилно на маса на датчика, а с другия /червения/ мериш при включен контакт на всеки един от трите кабела. На един трябва да намериш +5V - това е захранващия кабел. На другия няма да измериш нищо - това трябва да е -5V т.е. маса. Може да го провериш спрямо +5V. На третия трябва да измериш напрежение между 0.26V и 0.95V. Това трябва да е сигналния към ECU. На същия кабел мерейки спрямо маса, като бавно натискаш педала за газ трябва да измериш покачващо се напрежение от под 0.95V до около 4.49V. Ако измереното напрежение не се покачва плавно, а скокообразно или пък прекъсва, то вероятно има износване на контактните писти в датчика.
    При проблеми с TPS може да има нестабилен празен ход на двигателя или заглъхване при отпускане на педала за газ, или пък повишени обороти на празен ход, придружено с бавно връщане на празен ход. Възможен и вариант, при който има забавена реакция или дори липса на такава при натискане на педала за газ при ускорение, както и прекъсвания при по-големи разлики в подавания сигнал от TPS към ECU /сигнал извън нормата/
    Проблеми с TPS могат да доведат и до лошо превключване на автоматичната скоростна кутия, тъй като и тя ползва сигнал от него за отчитане на подаването на газ, рязко ускорене /Kick down/.
    Описаното не точно за конкретния 2.7 CRD. но принципът е същия за повечето автомобили.
    В общи линии това е, за което става въпрос в текста, но не ми се превежда дума по дума. Ако е необходимо пиши и ще превеждаме.
    Успех!
    Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
    First impression is not always true. Get inspired.
    Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
    Reading is sooo boring, unlike writing!

    Коментар


    • #17
      От: Проблем с ГРАНД 2.7

      Благодаря!Това е достатъчно!

      Коментар


      • #18
        От: Проблем с ГРАНД 2.7

        Айде Успех
        Еди Рангелов : 0885 088 444
        Няма незаменими има незабравими хора !!!

        Коментар


        • #19
          От: Проблем с ГРАНД 2.7

          Ето и снимки на мястото, на което е монтиран TPS при моя - 2.8CRD за да видиш как изглежда. /При 2.7 CRD на Mercedes вероятно е малко по-различно/.


          Ще ти ги пратя и на Л.С.
          Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
          First impression is not always true. Get inspired.
          Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
          Reading is sooo boring, unlike writing!

          Коментар


          • #20
            От: Проблем с ГРАНД 2.7

            Благодаря и на двама ви!

            Коментар

            Активност за темата

            Свий

            В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

            Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

            Зареждам...
            X