Здравейте колеги. Пускам темата с идея за малко повече информация относно избора на качествени консумативи у нас и в частност на въздушни филтри и всмукателни системи. Наскоро ми се наложи да правя някои доработки по изпускателната система(която маалко порасна в диаметър), което пък ме замисли за някакъв ъпгрейд и на всмукателната. Ще се радвам ако темата стане своеобразна анкета за това кой какво решение е открил за себе си и с какви мотиви.
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Какви въздушни филтри ползвате?
Свий
X
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Виж ти, 110 прегледа на темата и нищо. Никой ли не ползва въздушни филтри, колеги
. Хайде аз ще провлача крак .В момента съм с някакъв "Ашика"-хартиен, нямам забележки към него, но пък и нито един от бюджетните хартиени филтри с които съм карал в близките години не ми е създавал проблеми. Прииска ми се нещо по-добро, в посока "пърформанс". Замислих се за "К&Н" или "AEM" всмукателна система, така наречения "cold air intake", въпреки че май само cold трябва да е в кавички понеже си дърпа горещ въздух направо от коша на мотора, а 5.9 прави добра температура под капака. Така че , според мен, без доработки,т.е. да се изолира конуса и да се вкара по-голямо количество студен въздух с тръба от решетката няма да стане ефективна системата.Това си е доста работа за нещо, което поначало струва 600-700 лв нето в най-добрия случай. Другия минус за мен е предписаното от производителя омасляване на филтрите. Аз лично не виждам как "на око" ще се ще се постави оптималното количество масло, така че нито да е сух филтъра , за да може да задържа добре прахта, нито да е преомаслен и да прецаква маф сензора...Трън в петата се явява и почистването, защото съхненето след изпиране отнема доста време. Но да речем, че тези проблеми се заобикалят с "dryflow" филтрите, при които омасляване не се изисква и пак са си с по-голям дебит и за многократна употреба.
Бюджетният вариант за около 110-120 лв би бил така наречения "drop in" спортен панелен филтър при който се ползва фабричната всмукателна система.Тук цената е ок и доработки няма, но както и при предните системи имаме по-голям дебит за сметка на по-лоша филтрация. С този проблем, липсата на добра филтрация, аз лично не виждам как се излиза на глава. При конусните пърформанс филтри, да речем, се слага префилтър, който обаче май поставя пърформанса в кавички. Стигам до идеята, че всичко се свежда до това да разменя повишен дебит за влошена филтрация с риск да скъся доста живота на двигателя. Изглежда като да размениш кон за кокошка,но все още го обмислям. Междувременно се зарових да попрочета кои са най-добрите хартиени филтри и се спрях на оригиналните варианти на "манн" и "мейле-кнехт", "бош" за моя модел не можах да открия.Цената..по-скоро неприятна като за хартиен филтър, варира между 42-52 лв(немарковите им събратя им струват по 15ина лв), но това което ме изненада е, че са произведени в Мексико. Чудя се колко ли би струвал хартиен въздушен филтър на реномирана марка произведен в Германия,да речем. Предавам щафетата нататък
.
пс Вероятно имам прекалено много свободно време напоследък.
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
К&N плосък в оригиналната филтърна кутия.
1 път на 5-10 000 км в зависимост от сезона пера вече, сутринта омаслявам, монтирам и карам вече 5 год. безгрижно. Винаги го преомаслявам и до сега не съм имал грешка от сензор на смукателната система. Това е за 4,7 WJ.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
и Бош и Хастингс
По добьр от тях е синтетиката на АМСОЙЛ
Ако ще откачаш на тема филтри може да прегледаш DONALDSON,но кьде ще му навреш тубата не ми е ясно.
Измери каква кутия можеш да набуташ под капака,намери от някоя морга размера и си перни един МАНН и решаваш проблема.На някои бензини им слагат дизелови кутии и филтри,за Гранд кой какво прави идея нямам.
К&Н не е филтьр ако си обичаш мотора и не си трьгнал на експедиция с него.
Аз карам МАННTOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Да и за АМСоил четох добри неща и понеже от около 2 години ползвам техните масла и съм много доволен ,определено се заинтересувах. Лошото е , че у нас никой не ги внася, а и в ибей ги няма.Дори и по каталожен номер пробвах в гугъл, излизат само на щатския им сайт. Най-читавите им европейски дилъри ми се видяха англичаните, но те пък не държат на склад филтри откъдето доставката трае около 3 седмици и цената набъбва здраво....до около 100-110 евро ако не ме лъже паметта. След това случайно попаднах на тези тестове http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm в най-сериозния щатски сайт за масла(според мен де) и сега като, че позагубих интерес. Обаче задължително ще погледна другите 2 марки. А иначе засега като че мненията за панелен "Манн" натежават.
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Не е Гранд но........
Студен вьздушен както го рекламират си го има заводски,кутиите на филтрите са му над главите,а трьбите са му изведени в страни от горната част на радиатора и реално смуче малко под мерника,по-студено от това здраве му кажи.
Клееман правят карбонова кутия за тоя осмак която е около половин см. по-дебела и сьбирала маааалко по-голям филтьр,от вдигал 8 коня на някакви 500 или там някьде.
Филтьр МАНН на осмака ми струва 11 долара бройката и сменям на всяка сменя на масло или около 12 000 километра.На шестака има място зад фара да се навре и двойно по-голяма кутия и да се ползва пак заводски филтьр,да речем от дизелов 300.Така вдигам пречистващата площ на филтьра с около 30$,но смяна на филтьр ми е пак някакви мизерни 15 долара.
Аз ако сьм на твое място няма да си играя сьс супердупер филтри по 60 кинта бройката ми ще си бодна един голям леген под капака и му пердаша голям МАНН вьтре,а ако е зор да е студено му тегля и 2 маркуча някьде горе около радиатора.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Здравей,
Аз също като Benzboss бих препоръчал да погледнеш и Donaldson като алтернатива. Все пак фирмата е на почти 100 години, специализирана е в сферата на филтрациите и доставя продуктите си за Komatsu, General Electric и др. световно ивестни фирми.
Успех!Jeep Cherokee Liberty 2.8 CRD
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Първоначално публикуван от BENZBOSS Преглед на мнениеи Бош и Хастингс
По добьр от тях е синтетиката на АМСОЙЛ
Ако ще откачаш на тема филтри може да прегледаш DONALDSON,но кьде ще му навреш тубата не ми е ясно.
Измери каква кутия можеш да набуташ под капака,намери от някоя морга размера и си перни един МАНН и решаваш проблема.На някои бензини им слагат дизелови кутии и филтри,за Гранд кой какво прави идея нямам.
К&Н не е филтьр ако си обичаш мотора и не си трьгнал на експедиция с него.
Аз карам МАНН
К&N не ми е донесъл повече мощност или по-нисък разход на гориво, просто ми е по-удобен.
Не си мразя мотора, но пък и не искам да му ставам роб. Повече от 5 години ми служи вярно, надявам се че и в бъдеще ще е така.Човешко е да се греши... Но това че грешиш, още не означава, че си станал ЧОВЕК!
"Когато някой не може да направи нещо, поради недостатък на сили, той вини за това случая."
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Първоначално публикуван от s_s1 Преглед на мнениеДжипа ми не "бута" масло, от смяна до смяна не пада нивото на щеката и го източвам светло. А зад филтъра в кутията не събира прах, което означава, че не преминава.
К&N не ми е донесъл повече мощност или по-нисък разход на гориво, просто ми е по-удобен.
Не си мразя мотора, но пък и не искам да му ставам роб. Повече от 5 години ми служи вярно, надявам се че и в бъдеще ще е така.Стискам ти палци,дано не ти прави проблеми каквито си спретнах аз едно време с такьв филтьр и то на кола която движи по магистрала.
Ако вьпроса е Кой е по-добьр като филтьр........всеки един МАНН бие всеки един К&Н,ако вьпроса е кое е по-удобно мммммм аз не се затруднявам да ги сменям и то никак.Ако трьгвам на експедиция сьм с 2 рьце за К&На,няма да гоня филтри из дивото.TOYOTA SEQUOIA ‘11
W140 S420 '99
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
А как мислите колеги, дали има разлика в качеството на "Манн" произведени да речем в Мексико и такива в Германия. Имам предвид някой пробвал ли е 2та варианта и открил ли е някаква осезателна разлика. Питам защото в момента някаква мексиканска вълна е заляла дистрибуторитеи на манн и на мейле-кнехт.
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Абе тези безшумните варианти на филтри омръзват, и аз се замислям за КN всмукателна система с дълга дебела тръба между дросела и самия КN филтър, ако съдя по опита с Хондите, тази тръба резонира и издава много приятен звук, ще го направя за експеримента, след като свалих катализаторите звука отзад се поотпуши, с малко помощ от всмукателната система се надявам да звучи като истински осмак.
Всички снимки са илюстративни, понеже за тази тръба в оригинал КN искат безумни пари, ще се наложи да я гласиме сами, надявам се специалистите на KN да са сметнали правилно резонанса в тръбата, и с точно копие да получиме мечтания звук .TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra
Коментар
-
От: Какви въздушни филтри ползвате?
Явно не си имал спортен филтър, те са за многократна употреба, производителя има дава един милион километра пробег, мият се с вода и специален препарат, като изсъхнат се пръскат със специален спрей който е нещо като масло или по-точно някакъв силикон, той подобрява улавянето на прахта, много хора го подценяват и не пръскат абсолютно нищо, други масово ползват WD40, също върши работа.TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар