Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с ГНП/ мощност.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Проблем с ГНП/ мощност.

    Привет, имам един много дразнещ проблем с който се бора от известно време и доста майстори и сервизи не могат да ми помогнат. Проблемът е, че нямам достатъчно ускорение и мощност в 3- 4 от 10 пъти. Предисторията е, че след като занесох на дизелджия, за да смени конзолата с филтъра и някои и други маркучи, за да почне да пали джипката, той ми я върна казвайки, че е направил центровка на помпата (за какво му е било не знам) и от тогава колата е тромава и не чувам свистенето на турбото, но не винаги. В 5- 6 от 10 пъти, турбото се развърта на 1700- 1800 об/ мин и си ме залепя както трябва. Прави ми впечатление, че ускорява както трябва, когато натискам педала на газта по- плавно и леко. В почти всички останали случаи, когато натисна газта до долу (без кик даун), колата започва ускорява като чист дизел, не чувам турбото и преди последния сервиз (НН технотест) дори забиваше на 1700 об/ мин и не искаше да отлепи от там. Правиха настройки на гориво и аванс на помпата там и сега я докараха до средно положение, понякога захапе и ме залепи за седалката, понякога бавно си вдига оборотите. Казаха ми че капака се прецакал и не може да се направи читава центровка, но това не вярвам да е така, защото преди майстора с конзолата и маркучите мотора всеки път се развърташе и турбото свистеше как си трябва. Та не знам дали наистина е от помпата или от педала за газта (датчик) след като по- често захапва при по- плавно натискане до края, а не рязко, но не излиза нищо на диагностика или от нещо друго. Оправиха температурните датчици защото 1 даваше по високи стойности на темп на мотора на компютъра. Да ходя ли при поредните дизелджии... На място се форсира, но явно като се напрегне нещо се случва. Гледам, че и buysell е имал подобен проблем, но не е активен напоследък и не знам дали и как се е оправил- http://www.offroad-bulgaria.com/show...=49535&page=22 Дайте идеи, някой ако има читава помпа да направим тест да сме сигурни, че е от нея...
    Последно редактирано от baha; 12-11-12, 20:04.
    R 727cc BB KIT
    ZJ V8
    WK2 V6

  • #2
    От: Проблем с ГНП/ мощност.

    Същият проблем. За сега нямам ясен отговор. Започнах с въздуха в системата . Смених филтъра , нещата се подобриха , но още има въздух преди филтъра . Вероятно от "о" пръстените на съединителя на тръбата с резервоара. Борбата продължава !

    Коментар


    • #3
      От: Проблем с ГНП/ мощност.

      И при мен има въздух след филтъра, едни майстори казват, че нищо не е, други казват много е... при подаване на газ при мен мехурчетата си се виждат по цялото маркуче преди помпата, но дали са много или малко, незнам, и майсторите си противоречат. От НН ми обясниха, че "сега количеството на горивото е леко увеличено за да върви добре колата, но има проблем с капака на помпата". Ако има проблем с капака възможно ли е да се нагласи каквото и да е количество? А въздуха също може да е вариант...
      R 727cc BB KIT
      ZJ V8
      WK2 V6

      Коментар


      • #4
        От: Проблем с ГНП/ мощност.

        Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
        И при мен има въздух след филтъра, едни майстори казват, че нищо не е, други казват много е... при подаване на газ при мен мехурчетата си се виждат по цялото маркуче преди помпата, но дали са много или малко, незнам, и майсторите си противоречат. От НН ми обясниха, че "сега количеството на горивото е леко увеличено за да върви добре колата, но има проблем с капака на помпата". Ако има проблем с капака възможно ли е да се нагласи каквото и да е количество? А въздуха също може да е вариант...
        Да , количеството гориво на тази помпа се определя от местоположението на капака. Колкото до въздуха - по - хубаво е да го няма! Аз по-малко вярвам в повреда в капака. Тези помпи са с индукционни преобразуватели на сигнала за положението на ролката , така че там повреда е малко вероятна. По-скоро да се е зацапал електромагнита от боклуци, ама един път да тегли колата като "змей" , след 100 метра да се скапе и в следващите 200 отново да се върне не ми звучи на проблем в капака. Ровенето продължава!

        Коментар


        • #5
          От: Проблем с ГНП/ мощност.

          Днес, след тестово каране и не само установих, че в 100% от случаите, когато натисна педала на газта рязко до долу пък дори и не рязко, просто до долу, мотора ускорява тромаво, без развъртането което трябва да има след 1700об/ мин. Обикновено ако около 1700- 1800 об/ мин оборотите забият за малко, знам че следва ускорение тип "чист дизел", ако не забият а си продължат плавно към 2000 об/ мин е по- вероятно да ускори добре. А в случаите когато галя газта и натискам плавно докато мина мина 1800- 2000 об/ мин и тогава натисна педала до край, мотора си се развърта и турбото си свисти и всичко е ок. Има някои изключения, но предполагам, че са от това, че не съм натиснал достатъчно плавно педала. Ако не е датчик на педала или електрониката му, не съм наясно, защо при рязкото/ до долу натискане колата е тромава, а при плавно не. Другото което ми направи впечатление е, че след като мина 60- 70 км/ч, мотора абсолютно винаги се развърта както трябва, дали на 3-та или на 4-та си ускорява ок. Не знам къде и какво да гледам, да се мотам ли по сервизи и да давам очевидно излишни пари, да си свиквам ли така, макар, че в някой ситуации трябва да разчитам колата да ме изтегли бързо а това няма как да се случи сега...

          п.с. Електромагнит вътре в помпата ли? Май не са сваляли капака да видят дали не се е задръстило нещо. Едно известно време преди 2 години карах без горивен филтър, но както казах, историята започна след намесата на дизелджия.
          R 727cc BB KIT
          ZJ V8
          WK2 V6

          Коментар


          • #6
            От: Проблем с ГНП/ мощност.

            В системата не трябва да има въздух!
            Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
            Grand 3.1TD
            0898 620 306 Стоян

            Коментар


            • #7
              От: Проблем с ГНП/ мощност.

              "...п.с. Електромагнит вътре в помпата ли?..."

              Да , вътре в помпата. В капака. Трябва да се разпоят кабелите , да се извади палеца, и тогава се вижда електромагнита.

              Коментар


              • #8
                От: Проблем с ГНП/ мощност.

                Привет колега! Макар и да не е същия модел, имах сходен проблем едно време и с моя "трактор". Преди ГНП-то имаше въздух в маркуча и от там машината ми не работеше правилно. Опита ми показа, че дизеловата гориво-проводна система трябва да е напълно херметична и НЕ трябва да има никакъв въздух в нея. След ходене по какви ли не дизелови специалисти и сервизи, сам намерих повредата и пак сам я отстраних. Виж тук: http://www.offroad-bulgaria.com/show...t=53255&page=2 . Според мен, ако отстраниш проблема с въздуха, ще отстраниш и проблема с ускорението. :-)
                Jeep Cherokee XJ `91
                "... До 9 Септември 1944 г., тази паметна дата, българският народ се намираше на ръба на една бездънна пропаст!
                След девети той направи съдбоносната крачка напред!..."

                Коментар


                • #9
                  От: Проблем с ГНП/ мощност.

                  Еми, както казах, не е като да липсват мехурчета в маркуча преди помпата, още повече когато подам газ, така че ще ходя към Андро тия дни да херметизираме системата напълно, пък дано е от това! Мерси за насоките!
                  R 727cc BB KIT
                  ZJ V8
                  WK2 V6

                  Коментар


                  • #10
                    От: Проблем с ГНП/ мощност.

                    Почисти дебитомера . При мене се оправи!

                    Коментар


                    • #11
                      От: Проблем с ГНП/ мощност.

                      Ами с Андро стигнахме до странни изводи след оня ден. При мен не е от въздуха- проверено с бутилка, тест каране, смяна на MAP сензора, тест каране, никакъв резултат. След тест каране с колегата на Андро, 2 пъти колата тръгна както искам да тръгва (бързата) винаги и 2 пъти, както не трябва (съответния проблем- бавната). Та колегата на Андро твърдо заяви, че колата, реално трябва да върви в проблемното си положение, а не в това което аз съм свикнал и търся да оправим... В общи линии след тест на още един 3.1 видях, че всъщност другия върви колкото моя в проблемното си състояние- бавната. Изводът- най- вероятно имам чип, който не сработва всеки път, а когато си иска. Все още не потвърдена теория, но и това ще проверя др седмица в някой чип тунинг център. Но ако реално тия 3.1 вървят колкото моя в "проблемното" си според мен състояние и другия който тествахме, смятам че са доста мудни машини и никога нямаше да си взема такъв! Лошото е, че не мога да оставя така работата, защото като тръгна да изпреварвам, не знам дали ще тръгне бързата или бавната... Прави ми впечатление, че на 3та и 4-та винаги върви бързата... За кой дебитомер, говориш, MAP- a ли? Разботи си добре.
                      R 727cc BB KIT
                      ZJ V8
                      WK2 V6

                      Коментар


                      • #12
                        От: Проблем с ГНП/ мощност.

                        Да, за МАР който се намира отгоре на главата, близо до входа от турбото . Почистих го с бензин , и сега колата тръгна много здраво. А моята със сигурност не е чипосвана! А най - простия чип -тунинг е да се промени стойността на температурния датчик , така че провери температурния датчик , който дава инфо на компа. На главата те са два - единият е за компа , а другият за уреда на таблото.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Проблем с ГНП/ мощност.

                          Като стана въпрос за температурни датчици, я да изясним този момент:

                          Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                          ...Оправиха температурните датчици защото 1 даваше по високи стойности на темп на мотора на компютъра...
                          Какво значи "оправиха го"? Смениха го с нов, или ...
                          Щото, ако не са го сменили, не знам как може да се "оправи". Ти видя ли го после в реално време дали показва реални стойности?

                          Коментар


                          • #14
                            От: Проблем с ГНП/ мощност.

                            Всъщност не съм видял след тяхната намеса нищо на компютърра в реално време, но ми обясниха, че не датчиците са развалени, ами че ел. схеми не били в ред и ми взеха 90 лв за ремонт на ел връзки
                            След което ми казаха, че няма нужда от нови датчици. Това което ми е интересно е защо в 99% отслучаите, колата върви както трябва на 3та и 4та. Мислих, че някъде може да окъсява, след като 1 път така, друг имаче...
                            R 727cc BB KIT
                            ZJ V8
                            WK2 V6

                            Коментар


                            • #15
                              От: Проблем с ГНП/ мощност.

                              Първоначално публикуван от baha Преглед на мнение
                              ... Мислих, че някъде може да окъсява, след като 1 път така, друг имаче...
                              Много е вероятно!
                              Разходи се пак до тоя сервиз и питай къде и какъв ремонт са правили на "ел. връзки", за да се оправи проблема с температурния датчик и дали въобще се е оправил трайно.
                              Възможно е в някой сноп да има прекъсване и само с разбутване на кабелите проблема за момента да бил решен. Ако пък са намерили прекъснат кабел, е възможно в тая зона да има още.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X