Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

    Заравейте, имам WJ 2003г. с мотор 4.7, по тукашна традиция първо изхвърлих трите катализатора, естествено чека светна, дава грешка РО161 и РО420, не ми е проблем да си карам със светеща лампа, въпроса е дали е има проблем за колата, и има ли някой справил се с това, моля споделете някоя рецепта.
    TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

  • #2
    От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

    P0420 , P0430 са грешките които записва компа като усети че няма катализатори. До сега от суматилъка махнати тапи само един път ми е светвал чека на 4.7 - след 2005. Мъчих го с намаляне на дебита на вторите сонди но така само се увеличава пробега докато се разпищи. До 2мм отвор на сондата стигнах, по-малко няма как. Може 1000км да караш градско и няма да гъкне, обаче 200км извънградско и светва чека. После Дроба купи колата и пробва със съпротивление на сондите обаче какво стана така и не разбрах. Ако чете и е намерил решение да пише, че и на мен ми е интересно.
    Сега от една седмица карам WJ 4.7 с два метални катализатора(след колекторите) с по две сонди и един керамичен без сонди пред гърнето. И трите са махнати, джипа хал-хабер си няма.

    Р0161 трябва да е проблем с подгряването на лявата сонда след катализатора. Р0420 е дясната сонда след катализатора която отчита кислород над допуска.

    Малко ми е мътна материята но доколкото знам, сондите след катализатора са там само и единствено да следят състоянието му. Сондите преди катализатора управляват двигателя.

    Коментар


    • #3
      От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

      Здравейте може това решение да ви е интересно:http://www.volvo850.ru/sdelay/L2obman.htm

      Коментар


      • #4
        От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

        Благодаря за отговорите, в руските сайтове наистина има всичко, мисля да пробвам първо със съпротивление и кондензатор, разбира се ще пиша подробно какво се случва.


        Колега KINEX, имам значително завишен разход на гориво спрямо всички подобни WJ 4.7, именно затова започнах първо с катализаторите, спомням си беше писал че ако се сменят сондите с Мопарски разхода ще спадне осезаемо, заслужава ли си подобна операция, в момента тримовете от живите данни през OBD порта са ми отлични и се движат около нула процента, възможно ли е работещи сонди да дават неточни данни.


        И да попитам за звука, без катализаторите се отприщи малко звук, в момента имам само едно голямо гърне, какво трябва да направя за да получа хубав плътен звук на истински осмак, предполагам конусовиден спортен филтър, или може би тръба ( резонатор )вместо задното гърне, грехота е да се запушва гърлото на звяра.
        Последно редактирано от TOYO; 29-09-12, 20:37.
        TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

        Коментар


        • #5
          От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

          Не знам дали си заслужава.
          Знам че за нормален разход 11-12 извънградско , 20-23 градско,
          трябва да нямаш катализатори(което вече е факт)
          и изправни работещи нови одобрени от MOPAR
          въздушен филтър
          чисто стъпково моторче + тротъл
          свещи
          иии кислородни сензори

          Аз понеже не разбирам сменям едно по едно всичко, докато разхода стане тък.

          Коментар


          • #6
            От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

            Първоначално публикуван от TOYO Преглед на мнение
            в момента тримовете от живите данни през OBD порта са ми отлични и се движат около нула процента, възможно ли е работещи сонди да дават неточни данни.
            Кои тримове следиш? Дългите са важни (long term fuel trim)
            След като махнах катовете на един V-шестак и изчистих инжекторите средният разход по бордкомпа падна с 2 на 100. Мръсните инжектори лъжат с много. Грешките 420 и 430 махнах с малко електроника и тръбички върху долните ламбди, които ги покриват на 80%. Засега чекът не свети, но нека да направя поне 1000км, тогава ще видим...

            Коментар


            • #7
              От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

              Първоначално публикуван от TOYO Преглед на мнение
              И да попитам за звука, ...
              Ела да слушаш и да си избираш......
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • #8
                От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                Съвсем скоро ще мина през теб дядо Владо, пусто време все не стига иначе съм го планирал, звука ме вълнува и радва повече от всичко, пък и да видиш жипката, рядко хубав екземпляр, невярвах че може да се намери толкова лачен и стегнат WJ.

                Следя кратките тримове Short, но и дългите не са много различни, карана е на газ в Италия и сега я търкалям само на бензин за да видя какво е реалното положение.

                Каква електроника си монтирал колега Паджеровод, има ламбда емулатори които са генератори на синосуидален импулс, има и OBD емулатори които чистят всякакви възникнали грешки и чека не свети, мислех да пробвам с първия понеже имам подръка, но на WJ 2003г. компа е доста умен и едва ли ще се получи, иначе инжекторите са ми съвсем чисти, работи като часовник, ауспуха ми е съвсем чист дори има лека ръжда отвътре.

                Моя разход извънградско на газ е 19 литра, като до Банско и обратно карах след един мой приятел дето жена му недава да вдига над 70-75 км. без нито едно изпреварване, разбира се нас ни изпревариха всички, градско няколко резервоара ми дава твърдо 30, пак при много спокойно каране, сега ще я вида на бензин какво ще даде, но тримовете на газ и бензин са еднакви и разликата предполагам ще е малка.

                Разбира се ще сменя свещи с любимите NGK, въздушен филтър от Балканстар ( моя е нов ама не го зная какъв е ), ще почистя двосела и степера, и ако не се оправи ще метна две нови предни сонди, пък ще видим.
                TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

                Коментар


                • #9
                  От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                  Първоначално публикуван от TOYO Преглед на мнение
                  Каква електроника си монтирал колега Паджеровод, има ламбда емулатори които са генератори на синосуидален импулс, има и OBD емулатори които чистят всякакви възникнали грешки и чека не свети, мислех да пробвам с първия понеже имам подръка, но на WJ 2003г. компа е доста умен и едва ли ще се получи, иначе инжекторите са ми съвсем чисти, работи като часовник, ауспуха ми е съвсем чист дори има лека ръжда отвътре..
                  Една от целите на вторите ламбди е да сравняват нивото на кислорода с първите. Той трябва да е по-малко, за да отсъди компа, че катовете работят (окисляват). Е аз монтирах схемичка, която създава офсет (повдигане на сигнала) с около 0.15 V, a самата сонда продължава да си работи и рисува сигнал, който си е реален и успореден с този на този от първата сонда, само дето е отместен с 0.15V нагоре (обогатена смес).
                  Ообаче компът на тази кола също не е прост (Ягуар - Форд 2002г.) и си прави нарочни тестови цикли с обогатяване/обедняване на сместа, като мери време на закъснение до вторите ламбди, като по този начин хваща прави тръби, кухи катове и резонатори Та затова вмъкнах /покрих/ с тръбички сондите на вторите ламбди, за да забавя тези пикове да стигат до тях.
                  Засега не свети джеки чан, пък да видим...

                  Коментар


                  • #10
                    От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                    Коментар


                    • #11
                      От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                      Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                      ...

                      Хм, това видео или е старичко, или става дума за друг тип трипътни катализатори. Сигналът при здрав кат в никакъв случай не е толкова равен, както го дават. Сондата е забита след първата пита, а не на изхода и сигналът си играе с размах поне 0.5V. След това има още една пита преди изхода. Все пак това е циркониева ламбда и е трудно да стои в междинно напрежение, тя винаги бяга в двете карайности на напрежението.
                      Междувременно минах още 300 км., повечето без спиране и MIL лампата мълчи.

                      Коментар


                      • #12
                        От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                        Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                        Хм, това видео или е старичко, или става дума за друг тип трипътни катализатори. Сигналът при здрав кат в никакъв случай не е толкова равен, както го дават. Сондата е забита след първата пита, а не на изхода и сигналът си играе с размах поне 0.5V. След това има още една пита преди изхода. Все пак това е циркониева ламбда и е трудно да стои в междинно напрежение, тя винаги бяга в двете карайности на напрежението.
                        Междувременно минах още 300 км., повечето без спиране и MIL лампата мълчи.
                        Това видео е абсолютно автентично с положението при Гранд Чероки 4.7L.

                        Коментар


                        • #13
                          От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                          Първоначално публикуван от kinex Преглед на мнение
                          Това видео е абсолютно автентично с положението при Гранд Чероки 4.7L.
                          Ами тогава това опростява нещата с емулирането на вторите ламбди при този Гранд.

                          Коментар


                          • #14
                            От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                            Какво имаш впредвид под опростяване, кажете какво решение да избера.
                            TOYOTA RAV 4 HYBRID 2016 г. бензин 2500, 155 k.c. + Hybrid 200 k.c., LPG OMVL 64 Litra

                            Коментар


                            • #15
                              От: Как да излъжа катализаторите на 4.7 WJ

                              ===Натиснете снимката за да я уголемите

Име:O2.jpg
Прегледи:1
Размер:14.0 КБ
ID:5413449

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X