Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Re: От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

    Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
    ... Без климатик отново ли качва 100 градуса? ...
    Получава се следното - на извънградско температурата си седи на 85 градуса, разхода е абсолютно нормален 8 литра и климатика работи перфектно. При градско температурата се вдига до 100 градуса, разхода скача до 16 литра и климатика се изключва. Температурата се покачва без значение дали климатика е включен или не. При първа възможност колата отива на електричар, ще пиша после за резултата.

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

      Вчера колата беше на така наречения "елкон". Това което се разбра е че двигателя си работи абсолютно нормално, но вентилатора не е никак адекватен. Самия мотор на вентилатора си има електроника която приема команди от компютъра на колата и ако работи нормално трябва да ги изпълнява. Да ама не. Въпросния електронен блок си е забил в някакво положение и си върти вентилатора на минимална скорост без значение от температурата която идва от сензорите. Следва разглобяване на въпросното чудо към края на седмицата. Ще кача снимки след това за да е по-ясно.

      Коментар


      • #18
        Re: От: Re: От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

        Първоначално публикуван от sauros Преглед на мнение
        И последно, видях нещо което ми направи впечатление - според мене си е някакъв опит за побългаряване, но нямам идея какво е това - снимал съм го, може да го видите на прикачените снимки. Благодаря ви за подкрепата.

        [ATTACH=CONFIG]475709[/ATTACH] zoom -> [ATTACH=CONFIG]475710[/ATTACH]
        Това е 'кранче' за обезвъдушаване на нафтовите помпи, ако свърши нафтата и засмуче въздух. Бялата 'тапа' вързана с тел се завърта и натиска, чукваш стартера и обикновенно залива целия двигател с нафта. Вероятно капе нафта от там и затова е вързано с тая тел. Няма никаква друга функция, спокойно може да се махне и да се запуши маркучето.

        Преди да разглобяваш провери дали хидравличния клапан работи. Достъпа до него не е много лесен, но можеш да му подадеш директно 12V да отвори напълно.
        Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
        Suzuki Grand Vitara 1.6
        LZ1ZPM

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

          Няма отделен ел. блок.
          Кое ще разглобявате?
          Най ме е страх от хора без мечти...

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

            В петък ще имам възможност да сваля вентилатора и ще го погледна.

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

              Така... до сваляне на вентилатора така и не се стигна, но това което се разбра че е хидравличен.
              Извода беше че има клапан, който не се отваря навреме и не повишава оборотите на вентилатора. Но така или иначе не се знае дали е точно от това или друго (било то помпа, налягания и т.н.).
              Проблема с прегряването се реши временно с един резистор на кабелите подаващи сигнала към клапаните. Колата в момента си подържа идеална температура и климатика си работи. Във вторник отива в сервиз да видят защо двигателя не си подържа оборотите на празен ход (колата се тресе здраво и няма никаква зависимост).
              Това като се реши се връщам пак към охлаждането.

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                Колата беше в сервиз специализиран за дизелови двигатели. Проблема с тресенето и оборотите се предизвиква най-вероятно от горивните дюзи. След теста излезе проблем във втора и четвърта. Новите дюзи на Bosch са по около 900лв, рециклирани около 600лв. Проблема обаче, както може би повечето от вас знаят е че за 4-та и 5-та се сваля двигателя. Другото нещо е че въпросните дюзи са проблемни само когато си поискат. Изкарахме втора - на стенда когато иска отваря когато иска не... има случаи цял ден колата си върви перфектно, а друг път не. В крайна сметка си мисля да я карам колата така докато не решат въпросните дюзи че повече не им се живее, а и аз да знам защо съм дал едни пари за смяната им. Темата може да се счита за приключена за момента.

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                  Повечето от нас знаят, че двигателя се спуска малко на долу, не се сваля.
                  Дюзите се ремонтират, не е задължително да ги сменяш. Какви са стоиностите на дюзите?
                  Тресенето може да е от регулатора на налягането.
                  Това с резистора не е добра идея, зимата ще береш ядове - оправи си управлението на вентилатора.
                  Най ме е страх от хора без мечти...

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                    На 2-ра и 4-та стойностите бяха около +5, на всички останали бяха около нулата. В сервиза в който бях не искат да свалят дюзи освен 1, 2, 3. Съвет къде мога да отида? Също така и за вентилатора. От Варна съм.

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                      Знам че написах, че темата може да се счита за приключена за момента, но все пак някой ако има идея за сервиз във Варна, където могат да ми помогнат моля да пише.

                      Коментар

                      Активност за темата

                      Свий

                      В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                      Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                      Зареждам...
                      X