Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

    Здравейте,
    От скоро съм собственик на Grand Cherokee 2.7 CRD 2002 год. Получава се следното - при висока външна температура >30 градуса, градско шофиране със скорост 30-40 км/ч температурата на охладителната течност според уреда на таблото се покачва над 85 градуса (стрелката стига и до 100 но не превишава) и климатика започва да духа топъл въздух. При увеличаване на скоростта температурата пада под 85 и климатика започва да работи нормално. На извънградско никога не се случва, температурата на таблото е около 75 градуса. Някой ако има идея моля да пише.

    П.П.: Деленията на термометъра ги разбирам като 40 - 55 - 70 - 85 - 100.
    Последно редактирано от sauros; 07-07-12, 22:46.

  • #2
    От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

    За да ти пада до 75 най вероятно имаш термостат за смяна.
    Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD 2002'
    Jeep Wrangler 2.5i 1996'

    Коментар


    • #3
      Re: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

      Оригиналния термостат започва да отваря на 85 градуса, при мен температурата седи около 100 при всякакви условия. Климатика е много силен, при 35 навънка като си сложа ръката на централните духалки, почва да боли от студ.
      Възможните причини:
      - недостатъчно фреон, запушен дехидрататор.
      - проблем с клапите на парното: има ли разлика в температурата в ляво и в дясно? Достатъчно студено ли духа докато още не е загрял двигателя?
      - работи ли вентилатора? Моя гранд е с хидравличен вентилатор, той видимо не реагира на включването на климатика. За съжаление няма лесен начин за проверка дали работи коректно, в БС струва ~6лв да го проверят с DRBIII.
      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
      Suzuki Grand Vitara 1.6
      LZ1ZPM

      Коментар


      • #4
        От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

        Първоначално публикуван от sauros Преглед на мнение
        ... Някой ако има идея моля да пише...
        Нормалното положение на стрелката е средата на скалата. В техническото ръководство се допуска известно отклонение от нормалната температура в определени режими, но аз не бих бил спокоен ако колата е моя. Не е нормално и духането на топло от климатика.
        В същото това техническо ръководство производителя казва задължителна смяна на охлаждата течност на 5 год., или 150 хил. км. + промиване на системата.
        При тая процедура трябва да се погледне термостата и да се измие радиатора отвън. Задължително се проверява и вентилатора както се каза по горе.
        Климатика също иска ревизия.

        Коментар


        • #5
          От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

          Провери си фреона! Може да е малко, товари компресора и т.н.!
          יעבור
          «И това ще мине»

          Коментар


          • #6
            От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

            Първоначално публикуван от sauros Преглед на мнение
            Здравейте. От скоро съм собственик на Grand Cherokee 2.7 CRD 2002 год. Получава се следното -........
            Мъча се да се сетя на тези "Грандове" пред основня вентилатор, нямаше ли един електрически за климатика, който да управлява от едно вечно скапващо се електронно реле скрито под десния фар.......ъъъъъ звънни утре след 11.00ч. "Външната ми памет" като е дошъл на работа
            0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

            Коментар


            • #7
              От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

              Първоначално публикуван от Zarhi Преглед на мнение
              ...има ли разлика в температурата в ляво и в дясно? Достатъчно студено ли духа докато още не е загрял двигателя?
              Има лека разлика между ляво и дясно. Климатика духа студено, но ако трябва да го сравня с другата ми кола - Корола от 97ма, определено Королата духа по-хладно. А относно вентилатора - до сега не съм го поглеждал в проблемен момент, но и никога не съм го чувал да се включва (то и от двигателя малко трудно де ама...). Иначе аз съм от Варна, да отивам ли в Балкан Стар или ще ми препоръчате друг сервиз?

              Коментар


              • #8
                От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                0898 50 23 80 - Таргата. Звънни му да видиш какво ще каже.

                Коментар


                • #9
                  От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                  Благодаря ви за съветите. За съжаление тази седмица нямам възможност да се занимавам с колата и остава за следващата. Ще пиша за резултата след като намеря проблема.

                  Коментар


                  • #10
                    От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                    Имаш два отделни проблема - единият е термостата. Често недоглеждане, дори и в реномирани сервизи. Стрелката трябва да е бетон на последното деление преди 100 градуса. Има 5-6 теми в тази връзка. За климатика - по-малкото зло е недостатъчен фреон или проблем с някой от вентилаторите. Ако не ти работеше вентилаторът за антифриза щеше вече да си го прегрял, така че си мисля, че не е той. Смени термостата и провери фреона.

                    Иначе - ако ти работи климатикът както трябва, ще разбереш - адски мощно изстудява!

                    Коментар


                    • #11
                      Re: От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                      Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
                      Ако не ти работеше вентилаторът за антифриза щеше вече да си го прегрял ....
                      Ако е с хидравличен вентилатор ( всички 2.7 CRD ли са такива или моя гранд е 'нестандартен'? ) няма да прегрее, даже и да не работи клапана. Така е направен, че покрай клапана има 'каналче' и вентилатора винаги се върти ( стига да има налягане от хидравликата ) - на око с 2-3 оборота/сек и минимална 'сила' ( спирам го с пръст без никакво усилие ). Аз пробвах да работи на място с изключен клапан и околна температура около 30 градуса - за близо половин час стрелката не мръдна от последното деление преди 100. И странното е че не светна лампата на двигателя и не записа никаква грешка, а ужким този клапан се следи от компютъра за прекъсване и за късо съединие.

                      Първоначално публикуван от Сашо Пунчев Преглед на мнение
                      Иначе - ако ти работи климатикът както трябва, ще разбереш - адски мощно изстудява!
                      Потвърждавам. Аз не съм много топлолюбив, обаче при настройка '17' на климатроника ми е адски студено.
                      Jeep Grand Cherokee 2.7 CRD
                      Suzuki Grand Vitara 1.6
                      LZ1ZPM

                      Коментар


                      • #12
                        От: Re: От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                        Управлението на вентилатора на радиатора на климатика ако е същото с 3.1, мога да ти кажа при мен какъв беше проблема. Пред предния капак където е кутийката с релетата имаше изгоряло реле за климатика. При подаване на 12 волта се чува как щрака, но от другата страна нямаше никой, след смяна тръгна. Дано съм помогнал.
                        If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                        Коментар


                        • #13
                          От: Re: От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                          Здравейте, по въпросния проблем развитието от вчера е следното - смених термостата и охладителната течност. Термостата до момента беше Behr, взех си същия като избора беше следния - термостат Behr (95лв) или термостат Behr с гравирано лого на Мерцедес (от БалканСтар за 175лв). Двата нямаха абсолютно никаква разлика така че реших да не плащам за лого. Резултата - температурата на охладителната течност при извънградско шофиране с около 100 км/ч си заковава на едно деление преди 100 градуса и климатика работи перфектно. Но отново се появява проблем при градско - при температура на въздуха от 34 градуса, когато колата спре на светофар, температурата на охл. течност се повишава до 100 градуса (не превишава), климатика изключва без никакъв сигнал в купето и от въздухо-отводите започва да излиза горещ въздух. Когато колата потегли и достигне около 50 км/ч всичко се оправя - температурата на течността пада и климатика си работи. Климатика докато работи, постига температура на въздухо-отводите около 7-8 градуса. Проблема е с това изключване... Друго - колата когато се запали сутринта при студен двигател, от момента на запалването вентилатора (имам само един) започва да се върти и ми е правило впечатление че винаги върти на една и съща скорост, без значение от температури или климатик (включен или изключен). Върти се със скорост и сила при която можеш да го докоснеш, но не можеш да го спреш със пръст. Дори при 100 градуса се върти със същата скорост с която е на студен двигател. И последно, видях нещо което ми направи впечатление - според мене си е някакъв опит за побългаряване, но нямам идея какво е това - снимал съм го, може да го видите на прикачените снимки. Благодаря ви за подкрепата.

                          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0153.jpg
Прегледи:1
Размер:149.8 КБ
ID:5394641 zoom -> Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMAG0154.jpg
Прегледи:1
Размер:119.7 КБ
ID:5394642

                          Коментар


                          • #14
                            От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                            Като се заговори за охладителна система имате ли идея къде в БГ мога да намеря пружинни скоби за маркучи? Намерих в интернета само в една фирма, но нямат в наличност, очакват внос. Извинявам се за спама, но не искам да пускам нова тема за дреболии.
                            If you can't stand behind our troops feel free to stand in front of them!

                            Коментар


                            • #15
                              От: Re: От: Въпрос темп. двигател/климатик WJ 02 2.7 CRD

                              Първоначално публикуван от sauros Преглед на мнение
                              Здравейте, по въпросния проблем развитието от вчера е следното - смених термостата и охладителната течност. Термостата до момента беше Behr, взех си същия като избора беше следния - термостат Behr (95лв) или термостат Behr с гравирано лого на Мерцедес (от БалканСтар за 175лв). Двата нямаха абсолютно никаква разлика така че реших да не плащам за лого. Резултата - температурата на охладителната течност при извънградско шофиране с около 100 км/ч си заковава на едно деление преди 100 градуса и климатика работи перфектно. Но отново се появява проблем при градско - при температура на въздуха от 34 градуса, когато колата спре на светофар, температурата на охл. течност се повишава до 100 градуса (не превишава), климатика изключва без никакъв сигнал в купето и от въздухо-отводите започва да излиза горещ въздух. Когато колата потегли и достигне около 50 км/ч всичко се оправя - температурата на течността пада и климатика си работи. Климатика докато работи, постига температура на въздухо-отводите около 7-8 градуса. Проблема е с това изключване... Друго - колата когато се запали сутринта при студен двигател, от момента на запалването вентилатора (имам само един) започва да се върти и ми е правило впечатление че винаги върти на една и съща скорост, без значение от температури или климатик (включен или изключен). Върти се със скорост и сила при която можеш да го докоснеш, но не можеш да го спреш със пръст. Дори при 100 градуса се върти със същата скорост с която е на студен двигател. И последно, видях нещо което ми направи впечатление - според мене си е някакъв опит за побългаряване, но нямам идея какво е това - снимал съм го, може да го видите на прикачените снимки. Благодаря ви за подкрепата.

                              [ATTACH=CONFIG]475709[/ATTACH] zoom -> [ATTACH=CONFIG]475710[/ATTACH]

                              Като защитна мярка от прегряване климатикът изключва, за да не генерира излишна топлина. Без климатик отново ли качва 100 градуса? Климатика в тия жеги напича здраво и въпреки че колата няма да прегрее, не се охлажда пълноценно ако вентилаторът не зацепва. Ето какво е споделил Zarhi в една друга тема по подобен казус: http://www.offroad-bulgaria.com/show...EB%E0%F2%EE%F0. Ходи го провери. При 100 градуса не би трябвало да можеш да спреш вентилатора с пръст...

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X