От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
И още нещо: когато сменяте ролката и сте свалили ремъка, огледайте двете паразитни ролки, около които минава ремъка. Тази под генератора, а понякога и другата често се разбиват, ако са работили по-дълго време с повредена инерционна ролка на генератора. Често проблемите не се забелязват навреме и от вибрациите и тласъците при неправилно сработване на инерционната ролка страдат двете паразитни, особено тази под генератора /поз.3 на схемата/.

При свален ремък ги огледайте за луфт, шум при въртене, признаци на ръжда под маншетата на лагера. Ако имате съмнение, по-добре да смените и проблемната ролка, защото иначе може да блокира в най-неочакван момент. Тези ролки са стандартни и по размери съвпадат с такива на други марки автомобили. Просто там има по някоя друга допълнителна планка или шайби с болт за закрепване. В този случай ползвате само новата ролка и оригиналния болт за фиксиране. Гледайте само лагера на новата да е читав - INA; SKF; KOYO и т.н.
Успех!
И още нещо: когато сменяте ролката и сте свалили ремъка, огледайте двете паразитни ролки, около които минава ремъка. Тази под генератора, а понякога и другата често се разбиват, ако са работили по-дълго време с повредена инерционна ролка на генератора. Често проблемите не се забелязват навреме и от вибрациите и тласъците при неправилно сработване на инерционната ролка страдат двете паразитни, особено тази под генератора /поз.3 на схемата/.
При свален ремък ги огледайте за луфт, шум при въртене, признаци на ръжда под маншетата на лагера. Ако имате съмнение, по-добре да смените и проблемната ролка, защото иначе може да блокира в най-неочакван момент. Тези ролки са стандартни и по размери съвпадат с такива на други марки автомобили. Просто там има по някоя друга допълнителна планка или шайби с болт за закрепване. В този случай ползвате само новата ролка и оригиналния болт за фиксиране. Гледайте само лагера на новата да е читав - INA; SKF; KOYO и т.н.
Успех!
Коментар