здравейте колеги,при палене на двигателя и по време на работа няма никакви странични шумове,при загасване обаче,почти всеки път тази ролка на снимката "присвирва",питанката е - има ли някъква тънкост покрай този проблем или купувам и при майстора
може ли да се кара така известно време или трябва да се смени по-бързо.( за това ,че ролката "присвирва" се изказа механика в БС като бях на преглед по окачването.)
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Свий
X
-
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Първоначално публикуван от starnet Преглед на мнениезвънях вече в Скорпион13 - отговора беше- "не можем да ви помогнем",ВестАуто - "нямаме в момента,само с поръчка но незнаем за колко време ще дойде",някой да има идея от къде да я купя тази ролка.
Как откъде ? Половин година си във форума и още не си разбрал, че най-добрият дилър на части за Jeep е joro_cska ? 
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=110699В БГ пътната безопасност се решава със знаци 40 км/ч.
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
еееее,не е вярно,първо за него се сетих,но реших първо да проверя на местна почва ако намеря нещо налично,и после е ясно,че ще е тойПървоначално публикуван от Bogoljub Gagic Преглед на мнение
Как откъде ? Половин година си във форума и още не си разбрал, че най-добрият дилър на части за Jeep е joro_cska ? 
http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=110699
)))
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Тази ролка е нещо като инерционен съединител /Alternator Decoupler Pulley/. Ролята и е да отцепва ротора на алтернатора от ремъка в случай, че оборотите на мотора рязко намалеят. Това е с цел да се избегне натоварването на плоския многопистов ремък-аксесоари, както и на обтегача и ролките му. При този случай роторът остава да се върти по инерция с по-високи обороти, докато постепенно намалеят или докато двигателят не се развърти отново и ролката зацепи.
Свалянето и е малко по-трудно, защото е предвидена да се развие със специален инструмент, с който се захваща оста на ротора, а ролката се отвива.
Поради липса на такъв инструмент се наложи да си направя една добавка към гедорето-
Но не е задължително да се ползва този инструмент. Може да се отвие и чрез пневматичен пистолет, но за целта трябва да се демонтира алтернатора, за да може да се захване челно с пистолета. При този случай оста на ротора не се блокира, но заради масата на ротора чашката се отвива без проблеми. Резбата е нормална, т.е. отвиването е обратно на часовниковата стрелка. Завива се нормално, без да се натяга много, защото заради посоката на въртене ролката се самозатяга.
Part № на MOPAR е 53013554AE или 53013554AC, но това е за 2.8 CRD. За 2.5 CRD трябва да погледнеш все пак дали е същата. Номерът е изписан на самата ролка под пластмасовата капачка:
Размерите са: 43.1 mm L x 17.0 mm Bore x 60.1 mm OD, 6-Groove /6 канала/.
joro_cska от темата за Поръчка на части за Джипките от Rockauto.com. я намери някъде от UK и то на прилична цена.
Успех!
Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Не, не чак толкова много. Януари месец, тази година joro_cska намери на MOPAR, някъде из UK за 209 лв. с доставката до BG.Първоначално публикуван от Todor_Ninov Преглед на мнениеПодготви се за сериозни суми. Миналата година бяха над 315 лева.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Да попитам: защо се е стигнало до вграждането на такава софистицирана ролка? И използва ли се в накой друг автомобил?Според мен е ненужно предобряване на конструкцията. Ако се парне някъде с телоподаващото, какво би станало?
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Почти всички по-нови автомобили с по-мощните генератори са с такава инерционна ролка. Повечето от по-известните, особено дизеловите им модели на Audi, WV, Renault, Ford, Volvo, Mitsubishi, Nissan и т.н. са с такава ролка. Доста станаха ел. консуматорите в съвременните автомобили и генераторите масово са 130 - 150 W че и повече. Освен генератора, както знаеш ремък-аксесоари върти и компресор на климатика, помпа за хидроусилвателя на волана, водна помпа, подгряваща виско печка /примерно при Jeep / перка с виско муфа и т.н. От своя страна, мощните генератори са с по-тежък ротор, от там и голям инерционен момент, когато се е развъртял с по-високи обороти и рязко се опиташ да го спреш, като отнемеш газта. При неизправна ролка се получават сериозни вибрации на ремъка, обтегача, ролките. Ако я блокираш редовно ще чуваш тракане и даже просвирване откъм ремъчната група. Първите модели от 90-те години излязоха само с гумен демпферен слой между двете части на ролката, но явно не им се видя достатъчно и направиха цяла серия такива ролки. Гледай само каква разлика дават при един и същи двигател с плътна ролка и при такава с инерционен съединител. Напиши в Google - Alternator Decoupler Pulley или Alternator Pulley Clutch и виж само колко такива ще излязат. /Или пъкFreewheel Alternator Pulley/
Има с просто устройство с нещо като пружина, която в едната посока се навива и затяга в-ху оста, а има и с ролки, подобно на бендикса в стартера.
При по-нормалните коли поне се стига лесно до генератора за да се демонтира ролката, ама я виж при WV - Audi Group какво става. За да стигнеш до тая ролка разглобяваш половината кола.
Поздрави!Последно редактирано от Алекс Маринов; 06-06-12, 21:59.Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Е, чак пък да издавам, едва ли.
По-скоро се опитвам да чета по нещо от това, което другите вече са издали, или написали и пуснали из нета. Често си "убивам" част от свободното време при мой приятел с автосервиз, любопитствам, разглеждам и снимам "пациентите" там, както и "симптомите" и "лечението" им. Пуста българска черта - да се опитваш да разбираш от всичко и да познаваш в подробности всяко нещо, което имаш или си имал или пък се е налагало да ползваш. Едно време беше до дефицит на майстори, сега май е до известна липса на доверие в тях, знам ли. До нищо добро не води, освен рано или късно до запълване на "капацитета на HDD"
Поздрави!Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
First impression is not always true. Get inspired.
Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
Reading is sooo boring, unlike writing!
Коментар
-
От: ролка на генератора Liberty 2.5CRD
Така, ролката вече я поръчах в БС на цена 240 лв. ще дойде до 2 седмици,иначе голямо търсене му ударих еб*хти и ролката и чудото навсякаде излизаше около 220лв. и срокове 2-3 седмици,как пък никой в БГ нямаше налична,както и да е.За сега това е,като дойде и я монтират ако има някви промени или изненади ще пиша.Благодаря на всички.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.
, в щатите има но излизат колкото от Балканстар.
Коментар