Обява

Свий
Няма добавени обяви.

за или против чип-тунинга

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: за или против чип-тунинга

    Този чип, който цитираш го експлоатирам вече 12х. км. на същия двигател. Сложих го единствено с цел намаляване разход и по-добра динамика на аутото. За градско в София разхода не се промени съществено, няма как да го хвана. Но извън града съм с 1-1.5л. надолу. Карам нормално, рядко "мачкам" газта, когато се е налагало има ефект. Колата работи нормално и не мисля, че изброените рискове ще ме настигнат. Момчетата там са много коректни и ти казват всичко преди да започнат каквото и да е по чипването...
    GRAND 3.1 за кеф
    А 3 1.8 5v за адреналин
    VITARA 1.6 за off-лов

    Коментар


    • #17
      От: за или против чип-тунинга

      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
      И преди съм пускал въпросният материал относно резервите в двигателите...
      Пропуснах че говорим за дизелови двигатели. Мнението ми беше за бензиновите.

      За мен модерните дизели са по-натоварени от всеки друг вид двигател. Отделно че често въртящият им момент е фабрично ограничен от електрониката според това на каква трансмисия са монтирани. Съответно нямам положително мнение за ползата от "чипването" им.
      Издъних се на Тюринг теста

      Коментар


      • #18
        От: за или против чип-тунинга

        Имах патрул 2005-та с 3,0 тди. Като стана на 20000км в проспийд го оправиха с един пбокс. стана като автомат, на 5-та след 60 та до 180 си върви с мерак, при нормално каране разхода падна с около 2л. В момента е на 240 000км и новия собственик даже незнае къде е кутийката. Само сменихме скобите на кулера, че много си плюеше въздуховода. Ако е кадърен софтуера, препоръчвам.
        ...TO THE LAST BREATH...ОФРОУД РАЛИ ''ЧЕРНО МОРЕ 2018''- 15 ГОДИНИ ЗАЕДНО

        Коментар


        • #19
          От: за или против чип-тунинга

          Колеги тук говорим за 3,1 на VM...!!! Примерите които давате, абсолютно не касаят този двигател! Той при малко повече зор вдига краката и без да е надуван, а какво остава след това..?!! И аз разчитах на резервите за които говорите, но след 6 месеца резервите така се изчерпаха, че отидох на ремонт 1500+ лева на двигателя! Сигурно всеки друг двигател би го понесъл без проблем, но не и този! Вярвайте ми...

          Коментар


          • #20
            От: за или против чип-тунинга

            Първоначално публикуван от Л. Мечков Преглед на мнение
            Не си прав въобще, но няма да споря. Обаче забелязвам, че стане ли дума за чип и дизел с принудително пълнене, задължително колата трябва да е гоуф
            Според мен дискусията не е на тема кой е прав. Коментират се някакви технически аспекти на въпросния тунинг и всеки си казва гледната точка. В тая връзка ще ми е интересно да чуя и твоята. Не за да влизаме в излишни спорове, по скоро за да разбера дали не пропускам нещо...

            А за голфа... това е единствени подобен сравнителен материал който ми е попадал. Голф, не голф, техническа информация е, и не мода да я пренебрегна...
            Не чета коментари и не отговарям на такива.

            И коментаторите...

            Коментар


            • #21
              От: за или против чип-тунинга

              Колега Марто, много злоба към този двигател има в теб...
              GRAND 3.1 за кеф
              А 3 1.8 5v за адреналин
              VITARA 1.6 за off-лов

              Коментар


              • #22
                От: за или против чип-тунинга

                Ако не се говори за конкретен двигател всичко останало са празни приказки,макар и вярни.Има бензинови двиг.,които само софтуерно фабр.им е вдигната/или се вдига по поръчка значително мощността(като се добави и доработи хардуера-още повече),а се произвеждат заради данъци,застр.и др.повече в по-маломощ.вариант.За дизел по принцип не знам,но че трябва да се обсъжда конкретен двигател с конкретни стъпки на изпълнение и то не ,,направи си сам" съм сигурен.
                А тези простотии се правят от името на всички ни.
                Даника
                Ми не гълтайте бре, и не лапайте. )) Дистанцирайте се демек ... ))deyan"h

                Коментар


                • #23
                  От: за или против чип-тунинга

                  Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                  Според мен дискусията не е на тема кой е прав. Коментират се някакви технически аспекти на въпросния тунинг и всеки си казва гледната точка. В тая връзка ще ми е интересно да чуя и твоята. Не за да влизаме в излишни спорове, по скоро за да разбера дали не пропускам нещо...

                  А за голфа... това е единствени подобен сравнителен материал който ми е попадал. Голф, не голф, техническа информация е, и не мода да я пренебрегна...
                  Не, не си пропуснал нищо. Но това са иновативни технологии и маркетингова стратегия на ВАГ. Когато дадеш за голф 60 лева, поне трябва да има за какво да се хванеш, че не си си купил дачия със сходни характеристики примерно. Железата могат да имат няколко разновидности, примерно като архитектура за по-добра аеродинамичност, което води до по-добра динамика, мазане, охлаждане и като комплекс до по-малък разход. Турбото с променлива геометрия не дава повече мощност, а повече динамика още от ниски обороти. Инжекторите също отиват в графа, нямаща много общо с мощността, дори и да е така, просто това е някакаква по-евтина алтернатива на ВАГ, или по-нова, по-евтина, по-добра технология. Естествено мощността се вдига, няма начин да караш "по-слаб" автомобил с "нов" двигател. В крайна сметка мощността продава един автомобил, написана гордо в каталога, а въртящият момент върши работата. Всичко зависи колко дълго има стабилен въртящ момент, кога идва заветната "мощ", която е някаква си точка в относително високи обороти, която е просто един пик и нищо повече. Всичките тези неща могат да търпят корекции и при двата цитирани двигателя. При първия няма да е проблем да се даде аванс, да се увеличи горивото, което ще вдигне налягането в турбото, поради повечето газове. Не е нещо ново и винаги има ефект. Както съм подчертал има и някои недостатъци, но те се проявяват по ред други причини. Нормално е в един по-тежък режим на двигателя, продиктуван от авансовите и горивните таблици на ЕКУ-то да имаме по-голям риск. Това не означава, че е задължително да сменяш бутала, биели, колянов вал, блок и тн.. За да вдигнеш мощността с 10-25%. Просто е нерентабилно и просто се бъркаш с 400-900 лева за по-агресивен софтуер. Забележи - "по-агресивен", а не по-добър, както се фукат из сайтовете. Всеки сам си преценява риска и наистина всеки си има мнение. Просто не си прав да отричаш това нещо, разбирам те, ако не ти харесва, но няма как да го отречеш. Ще ти дам един много прост и елементарен пример, за да не съм голословен- участвам активно в автомобилния спорт. Преди две години карах косуърт, заводските му характеристики са 225 конски сили при 5900 оборота и 450НМ. при 4300 оборота. Значи само с програма става до 300к.с. , до 400 к.с. става с програма, инжектори и желателно горивна помпа. Ето какво излезна на диното с двигател с нормални бутала, биели, блок, глава, клапани. Демек хардуерно стандартен.Няма да изброявам периферията, ясно е, че е друга. При това тази мощност не е максимума, а мощност, с която автомобилът ще се движи, без да се чупи. Демек не е само за измерване на диностенд https://www.facebook.com/#!/video/vi...50210855279233


                  Ако модераторите преценят, може да преместят този пост, или изтрият, ако решат, че не е по темата
                  ТКЗС за цял живот

                  http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                  Коментар


                  • #24
                    От: за или против чип-тунинга

                    Първоначално публикуван от bakobako Преглед на мнение
                    Колега Марто, много злоба към този двигател има в теб...
                    Бъркаш колега - у мен няма злоба! Проблема е, че няма злоба и у този двигател, и когато се опиташ да му я вкараш - в повечето случаи сдава багажа, а това не е никак евтино! Говоря от свой личен опит и съм дал мнението си! Нищо повече... Който иска ще го приеме, който не иска - ще го четем после по темите (надявам се като успешен пример)... Това е!

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X