Обява

Свий
Няма добавени обяви.

за или против чип-тунинга

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • за или против чип-тунинга

    Здравейте,от скоро съм член на форума и ще ви помоля за мнение.Имам grand cherokee 3.1 tdi 2001 от 3 години и общо взето съм доволен от jeep-а.Интересува ме добра ли е идеята за чип-тунинг,защото се наслушах на доста противоречиви мнения.
    Благодаря предварително

  • #2
    От: за или против чип-тунинга

    Първоначално публикуван от terrasoul Преглед на мнение
    Здравейте,от скоро съм член на форума и ще ви помоля за мнение.Имам grand cherokee 3.1 tdi 2001 от 3 години и общо взето съм доволен от jeep-а.Интересува ме добра ли е идеята за чип-тунинг,защото се наслушах на доста противоречиви мнения.
    Благодаря предварително
    Първо чиптунингът не е за предпочитане да е с пауърбокс и разни кутийки, лъжещи клиентите, че карат нещо повече. Най-общо пауърбоксът е един лъжец, дори има кутии, които се връзват на датчиците за температура и не правят нищо повече от това да лъжат ЕКУ-то, че двигателят е студен и по този начин да блъскат гориво допълнително. Много често ефектът е просто сажди и пушаци отзад, в този случай най-вече се проявява самовнушението, че колата "мноо върви". Това няма как да стане с резистор в кутийка, може би има малка разлика, но минусите са доста повече от плюсовете. Лично аз бих си направил ремап на компютъра, дефакто смяна на програмата, това е най-чистата работа и наистина нещата стават както трябва. Стига всичко да е читаво ще останеш доволен. Много хора като си сложат "чип" започвает да си яздят колите като чужди и много често нещо напуска обекта, най-често турбото, гарнитура на глава и тн... Естествено, когато използваш пълния потенциал на тунинга по предназначение, при надминаване, ускурение и разни други частни случаи опасността от повреди не е по-голяма от без тунинга. Но започнеш ли да искаш от тоя 3.1 ВМ мисля, че е, да държи някаква убийствена максимална скорост в критични за двигателя обороти е почти сигурно, че ще има проблеми съвсем скоро. Лично аз съм "ЗА" тунинг, стига да е от някой сериозен тунер, или фирма. Евтините "чипове" и гаражните изпълнения не са за предпочитане.
    ТКЗС за цял живот

    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

    Коментар


    • #3
      От: за или против чип-тунинга

      За мен чип-тунинга сам по себе си е безполезен. Освен в един случай - ако си променил нещо по "хардуера" и след това нагласиш "софтуера" за оптимална работа с новия "хардуер"
      “When you see the tree you’re about to hit it’s called understeer. When you can only hear and feel it it’s oversteer.”
      Walter Rohrl
      GSM: нула, три осмици, две двойки, девет, пет, девет, две.

      Коментар


      • #4
        От: за или против чип-тунинга

        Благодаря за изчерпателния отговор и общо взето и аз съм на същото мнение.Далеч съм от мисълта да извадя 300 коня от този двигател и да го карам като Austin Martin.Гледах в DIGITAL TUNING SA,че могат чрез смяна на софтуера да подобрят КПД-то на двигателя и е отразено в схема с крива преди и след промяната на софтуера(вдига се мощноста с около 30 коня).Интересува ме дали тези параметри ще повлияят зле на турбото;на трансмисията и на температурата на двигателя.
        (Определено не съм за POWERBOX)
        THANX IN ADVANCE

        Коментар


        • #5
          От: за или против чип-тунинга

          Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
          За мен чип-тунинга сам по себе си е безполезен. Освен в един случай - ако си променил нещо по "хардуера" и след това нагласиш "софтуера" за оптимална работа с новия "хардуер"
          Колега има двигатели които в сток вид могат да понесат повече от това което им е зададено и при някои автомобили ефекта е осезаем, докато при други е чисто психологически.
          Jeep Wrangler YJ 5.9 МТ 1990/Suzuki Samurai 1.6 MT 1990/Chevrolet M1028 6.2D AT 1984/Jeep Cherokee XJ 4.0 AT 1997/Jeep Grand Cherokee WK 5.7 AT 2005
          http://www.facebook.com/JeepBG
          LZ1GGC

          Коментар


          • #6
            От: за или против чип-тунинга

            с промяна на таблиците за впръскване и налягането на турбото се постига доста добър ефект, но някои автомобили започват доста да пушат... Аз съм имал 2 автомобила с чип-тунинг - Рено Меган 1.9ДТИ и Санта Фе 2.0ЦРДИ... и при двете имаше осезаем ефект в ниските обороти и доста добър в средните и високите... Реното пропуши доста, но вървеше като бясно - 180кмч по най-големия баир на магистрала Тракия... Сваляш до 100кмч и пак ги вдига до 180... За сравнение преди тунинга на същото място поддържаше докъм 160, но намалиш ли не можеше да качи след това повече от 140...
            На СФ-то не съм пробвал колко ще вдига максимум, но пък на него интересното беше, че не се виждаше пушек в огледалата
            и с двете коли не съм имал никакви проблем, ако изключиме че на реното веднъж му се изхлузи маркуча към интеркулера...
            помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

            Коментар


            • #7
              От: за или против чип-тунинга

              сега за Сузукито още не мога да се реша, а колеги твърдят че ставало доста "злобно" с чип и без ДПФ...
              помогнете да открием откраднатите двигатели http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...ad.php?t=59117

              Коментар


              • #8
                От: за или против чип-тунинга

                Първоначално публикуван от terrasoul Преглед на мнение
                ...Далеч съм от мисълта да извадя 300 коня от този двигател ...

                Същия мотор, пипнат от AMG е 230коня.
                Таке ,че 250 коня не е недостижима цел за ежедневна дългосрочна употреба.
                Най ме е страх от хора без мечти...

                Коментар


                • #9
                  От: за или против чип-тунинга

                  Първоначално публикуван от javoresku Преглед на мнение
                  За мен чип-тунинга сам по себе си е безполезен...
                  В много случаи чип тунинга въобще не е безполезен, когато става въпрос за мощност. В серийно изпълнение в повечето случаи производителите трябва първо да спазят нормите за отработени емисии, после да смъкнат разхода до някакво разумно ниво, и чак тогава мислят за мощност.

                  Повечето чипове просто хвърля тези два критерия на боклука, и "мисли" само за мощността.

                  Съвсем друг е въпросът че при читаво направен автомобил няма много мегдан за подобрение използвайки само този "запас", понеже производителят си е вързал гащите достатъчно добре и си е написал домашното като хората. Тогава вече се влиза в едни изпълнения "дай да излъжем турбото, дай да излъжем клапата", и става дявол на магаре.
                  Издъних се на Тюринг теста

                  Коментар


                  • #10
                    От: за или против чип-тунинга

                    Като човек който е понадувал по-малкия брат (2,5) на твоя 3,1 (имай предвид, че са едно към едно, само дето на твоя са му лепнали още един цилиндър, пък сечението и обема на охладителната система не са ги пипнали - като на 2,5 е..) моя съвет е да не го пипаш мотора и да си го караш така. Сега ще ме питаш "Защо"... Защото:

                    1. Тези мотори са със зле изчислено охлаждане още при проектирането и са много чувствителни на тема "прегряване" и "пукане на глави"! За какъвто и тунинг да става дума, той опира до подаването на повече гориво и въздух, от което следва и повече отделена топлина от първоначално предвидената. Смятам, че от тук нататък само можеш да направиш връзката...

                    2. Тунинга ще ти изкара на бял свят всички моментни драми по двигателя - евентуално износени повдигачи, чашки, кобилици и т.н., Което ще доведе до откачането на повдигачите и нарушаване на работата на клапаните, от там и на целия ДВГ. Много досадно - особено зимата... А забравих да кажа, че и е много скъпо! Понеже тоя двигател не е и ремонтопригоден (за дребни неща се налага да го разхвърляш целия), а всяко отваряне ти е смяна на гарнитура (виж сам колко струва), от там натък си смятай останалото. Турбото ще хвърли гарнитура много бързо.. След това ще хвърлиш и турбото (след като му смениш гарнитурата)... Ако го раздаваш много с газта ще започнеш да се ослушваш и за автомата! Ако не се ослушваш, той ще ти се обади сам (като го опънеш на магистралата лятото със 160-170 до морето, току виж си я опекъл скоростната кутия)...

                    Мога и още, ама мисля, че и това е достатъчно...

                    Коментар


                    • #11
                      От: за или против чип-тунинга

                      Чип тунинга е много хубаво нещо, но на този двигател, както и колегите казаха, е много лоша идея. Тунинг на двигателя се прави само със сядане с лаптопа и часове настройки или с оригинален готов пакет за тази кола, както е на Тойотата ТТЕ пакета. Харчи по-малко, не пуши и върви много повече, това е добрия тунинг. Всичките пауър бокси и тем подобни или да ти праснат готов софтуер без настройки е пълна глупост.

                      Коментар


                      • #12
                        От: за или против чип-тунинга

                        Във всички мнения има доста истина, приницпно модерните дизели, дори и ВМ имат датчик за температурата във входящия колектор, когато тя се повиши, ЕКУ-то сваля аванса, което си е някакъв вид протекция. Естествено високата температура в горивната камера води до спонтанни детонации и още куп проблеми като криви легла, изгаряне на клапани, пукане и раздуване на бутала. Но това можеш да го причиниш и без този тунинг. Така, или иначе, ако знаеш какво правиш и имаш елементарни познания в тази свера, няма да ти се случи нищо лошо. Обикновенно сериозните фирми вадят от "златната среда" двигателите като преди това са тествали своите нови авансови таблици, горивни и тн. на разни диностендове. За това съм против гаражните спецове, които работят на сляпо. Турбото, прегряването, топлия въздух и другите повреди се избягват само с добър софтуер. "Златната среда" на двигателя от завода не е само екология и дълъг живот, доста често това са данъчни лимити, в които се крие още доста свободна мощност в запас. Естествено е, когато се търси по-бързо реагиращ двигател да има и сажди, самият софтуер е с доста по-агресивни аванси и гориво, за да може да отговори на "педала" по най-бързия начин. Обикновенно саждите отзад са само в началното ускурение, доускурение и тн.

                        На мнение съм, че с чип, без чип, не си ли пазиш колата, даже и да не я караш можеш да я строшиш До сега само дискавърито не съм му променил софтуера, просто е въпрос на време...
                        ТКЗС за цял живот

                        http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                        Коментар


                        • #13
                          От: за или против чип-тунинга

                          Първоначално публикуван от onufriz Преглед на мнение
                          Същия мотор, пипнат от AMG е 230коня.
                          Таке ,че 250 коня не е недостижима цел за ежедневна дългосрочна употреба.
                          Сори, имах в предвид мерцедесовия мотор 2,7ЦРД.
                          Най ме е страх от хора без мечти...

                          Коментар


                          • #14
                            От: за или против чип-тунинга

                            И преди съм пускал въпросният материал относно резервите в двигателите, но да пак да повторя:

                            The 1.9-litre 96 kW TDI engine differs from 1.9-litre 74kW TDI engine with pump injection system in the following respects:
                            * The software used in the engine control unit was adapted to the higher engine power.
                            * The injectors have larger nozzle holes.
                            * The TURBOCHARGER is larger.
                            * The crankcase is made of stronger material.
                            * The crank pin diameter of the crankshaft has been enlarged.
                            * The conrods are made of stronger material.
                            Това са данни от производителя за две версии на един и същ двигател. Реално са си два различни агрегата. Разликата в мощността е едва 30 к.с. но се забелязват доста промени в хардуера. В същото време, и на двата двигателя "маперите" има качват едва ли не "в движение" по 20 - 30 к.с. без да пипат каквото и да било по железата...
                            Неуките балъци във фабриките се морят да правят разни възли от "stronger material" а други са "is larger", "has been enlarged". Нещастници! Какво ли разбират те...
                            Не чета коментари и не отговарям на такива.

                            И коментаторите...

                            Коментар


                            • #15
                              От: за или против чип-тунинга

                              Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                              Разликата в мощността е едва 30 к.с. но се забелязват доста промени в хардуера. В същото време, и на двата двигателя "маперите" има качват едва ли не "в движение" по 20 - 30 к.с. без да пипат каквото и да било по железата...
                              Неуките балъци във фабриките се морят да правят разни възли от "stronger material" а други са "is larger", "has been enlarged". Нещастници! Какво ли разбират те...
                              Не си прав въобще, но няма да споря. Обаче забелязвам, че стане ли дума за чип и дизел с принудително пълнене, задължително колата трябва да е гоуф
                              ТКЗС за цял живот

                              http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%95%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%94%D1%8A%D0%BD%D0%B8%D0%BD%D0%B3-%D0%9A%D1%80%D1%8E%D0%B3%D0%B5%D1%80

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X